2019-09-21, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Tråkigt att du lämnar tråden, du har bidragit på en hel del sätt. Ja, tonen är inte speciellt trevlig, men brukar tänka på de som går till personangrepp att dom är rätt små människor som är "jättetuffa" bakom ett tangentbord. Det är helt ok att tycka olika, men man kan göra det på mer eller mindre moget sätt. Hoppas du inte farit illa, och välkommen tillbaka om du ändrar dig!

Det finns en huvudmisstänkt i fallet som varit inne och vänt hos polisen och som är omskriven och intervjuad av kvällspressen.
Hon blev rikskändis över en natt. Alla undrar vem hon är och varför hon blev misstänkt.

Det dyker upp en medlem i tråden som visar sig vara en nära bekant till huvudpersonen här och folk blir så klart nyfikna.

H*n öser ur sig en massa info om KL, springer på tingsrätten och fotar, sitter i telefonköer till 11414, laddar upp domar, lägger fram teorier, pladdrar på om mejl och sjuksköterskor och gud vet allt. Och bjuder in till träff på golfklubb för en diskussion om fallet irl...

Tonen hos många här kunde vara mycket bättre ja men är någon förvånad att det blir lite yvig stämning med många frågor efter nollåttas sätt att hantera sin relation med KL här i tråden?

Samma person har hävdat att Blondinbella är eskort, pippat med otrogen hotellmagnat, är gravid, ska göra abort, vad som står i sms med hennes bekanta och evtl älskare och massa annan skit som ni får läsa er till själva i den tråden och 08 har redogjort med en nästan skrämmande detaljnivå vad som försiggår i hennes hem och privatliv.
Snacka om inside information.

Personligen såg jag ett mönster efter att ha plöjt de inläggen. Här är väl inte folk lika skvallerkåta på vad som försiggår hemma i kvinnliga bloggares hem som 08 är och då får 08 ta att folk biter tillbaka.
Men igen, sköt det snyggare så skrämmer ni inte bort folk i onödan. Annars sätter jag mina cent på att 08 lämnar pga av att ha blivit genomskådad och det blev för svårt att bemöta. Kan typen.
Senast redigerad av Avel 2019-09-21 kl. 21:34.
Citera
2019-09-21, 21:26
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Men om ingen fälls för detta får hon ju leva med folks misstankar resten av livet, så ett mellanting finns som jag ser det Är hon oskyldig så är det förstås hemskt.
Karin kan även hamna i den sitsen att polisen är övertygad om att hon är skyldig men dom kan inte bevisa det tillräckligt och fälla henne och då blir det så kallat "polisiärt uppklarat".
Blir det så att bevisen inte håller i en domstol men är för tydliga så söker heller inte polisen efter någon alternativ GM.
Citera
2019-09-21, 21:29
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Beklagar också att de enda två som hade någon kännedom om KL försvann härifrån. Massor av info lämnade de, sen är det upp till var och en att analysera och bedöma vad som kan vara värt att ta in. Jag tror de flesta vill se er vara kvar här. Inte vidare intressant att se de föraktfulla spamma sönder tråden med sina enfaldiga upprepningar.
Citera
2019-09-21, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Beklagar också att de enda två som hade någon kännedom om KL försvann härifrån. Massor av info lämnade de, sen är det upp till var och en att analysera och bedöma vad som kan vara värt att ta in. Jag tror de flesta vill se er vara kvar här. Inte vidare intressant att se de föraktfulla spamma sönder tråden med sina enfaldiga upprepningar.
Väldigt trist. Men är det så att några rör sig i kretsar som man själv inte "når upp till" så kommer jantelagen in.
KL har en problematik bakom sig och denna stöts och blöts. Helt ok kan jag tycka. Men när fantasierna får utlopp och svämmar över, och de som faktiskt har lite inside information jagas bort, då har det fan gått för långt.
Citera
2019-09-21, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Men om ingen fälls för detta får hon ju leva med folks misstankar resten av livet, så ett mellanting finns som jag ser det Är hon oskyldig så är det förstås hemskt.

Håller med. Fälls ingen för detta så kommer folk hon möter alltid undra om hon gjorde det. Hennes val att ställa upp i intervju gjorde inte hennes sak bättre med tanke på hur hon framstod där. Det är inte pga några trötta medlemmar på Flashback som folk kommer undra. Hon har bäddat för det rätt bra själv. Och det har de medlemmar, tänker främst på de två som lämnat tråden, som känner henne och hängt ut hennes liv också gjort. Med sin medverkan här har de bidragit till att folk kan läsa om KL i framtiden. Oskyldig eller ej. Så hade inte mina polare gjort.
Citera
2019-09-21, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norge193
Ledsen att säga en sak som du själv saknar förmågan att förstå att du är.

Du är det du själv kallar för att vara - att vara ett troll.
Då kan jag bara konstatera att vi har väsentligt skilda uppfattningar om vad ett troll är. Ett tips är att se mer till vad folk säger än hur det sägs.

Hjärtligt tack för kvällens asgarv. Kan vi försöka hålla oss till ämnet nu?

Tråden handlar om mord(försök)et som KL anstiftat och FO klantade till genomförandet av. Har du kanske någor intressant att tillföra den diskussionen eller är du bara här för att göra bort dig med ogrundade påhopp?

Själv så funderar jag kring vapnet. Jag får inte ihop den biten. Grannar har hört skott, alltså var det inte nåt löjligt som trimmade luftvapen. Det var något som använder krut som drivladdning. Avståndet och de uppgivna träffpunkterna i kombination med ett riktigt vapen så borde skadorna varit omfattande.

Vad finns då kvar? Kan FO ha varit dum nog att försöka med en 22:a? Då krävs skicklig skytt för att vara säker på att lyckas. Flobert? Uppborrad startrevolver med garagetillverkad ammunition av dålig kvalitet?
Citera
2019-09-21, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Alla drabbas av att vänner försvinner vid en skilsmässa av olika anledningar. Käringar av båda könen tar tillfället att trampa skadeglatt på den som ligger, andra tror det är en smitta med skilsmässor och de flesta vill umgås i par. En skild person kan upplevas som ett hot.

Min inställning har varit att det är tur att man upptäcker i tid, vilka idioter man umgåtts med, medan man hade tid kvar att leva.

Det är oftast kvinnor som bestämmer vem man umgås med, eftersom det är kvinnor som handlar och lagar maten när det är gäster. Jag förstår varför KL inte ville ha HOLs bästa vän i sitt hem om de har bögsex ihop! Om det som förmedlats är sant förstår man mer om hur KL regerat Att luras in i ett äktenskap med en homosexuell man är nog bland det värsta jag kan tänka mig.

Nu är det väl inte bekräftat att HOL är bi, sen kan man ju komma ut när man är lite äldre också för den delen. Vi vet ju heller inte vilken setup KL/HOL hade gällande det sexuella vad gäller vänstrande
Citera
2019-09-21, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Kanske ni kan starta en egen tråd om farbror svens livshistoria?

Nu är du elak. Varför? Vad ger det dig?

Jag vill veta folks livshistoria, trots att jag aldrig delar min. Jag ger inte folk som dig, tillfälle att göra mig illa.

Folk diskuterar utifrån sina egna erfarenheter, och när de bjuder på varför de ser KL som en narcissist ger det en bild av hur de ser på detta fall och varför de tar ställning för HOL. Eller förstår honom. Jag är väldigt intresserad av att finna orsaken till att folk som HOL från början har hög trovärdighet, utan att folk ens känner honom.

Vi har ingen legal bevisföring i Sverige som regel. Endast i brottmål om den åtalade har en skarp advokat som bevakar klientens intresse. I övrigt är det ord mot ord. Det som rätten tycker är trovärdigt, är sanningen!

Jag ser KL som en trasig människa nerbruten av det liv hon drabbats av när hon hade olyckan av att drabbas av HOL. Utifrån mina erfarenheter i livet, är det HOL som har en personlighetsstörning.
Senast redigerad av Vresrosen 2019-09-21 kl. 22:23.
Citera
2019-09-21, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Väldigt trist. Men är det så att några rör sig i kretsar som man själv inte "når upp till" så kommer jantelagen in.
KL har en problematik bakom sig och denna stöts och blöts. Helt ok kan jag tycka. Men när fantasierna får utlopp och svämmar över, och de som faktiskt har lite inside information jagas bort, då har det fan gått för långt.

Vill bara bidra med några tankar om de som lämnat tråden skulle ha tillhört någon viss övre klass då de varit bekanta med KL. För det första finns det inga belägg för vilka korridorer dessa medlemmar befunnit sig i när de mött KL. Tillställningar har de i Kumlabunkern också.
Så de medlemmar med så kallad klass som hon ska vara bekant med hänger alltså på Flashback och hänger ut hennes liv. Inte så mycket klass på det.

Annars så skriver jag under på mycket annat du bidrar med här. Vill bara påpeka att ibland kan skvallret från övre klasser komma från butlern, köksan eller städerskan.
Citera
2019-09-21, 22:25
Avslutad
GM hade förståndet i behåll att inte kvitta sig med den blodiga tröjan. Finns inga uppgifter på att den upphittats. Skiljer sig mot Mijailovic (Anna Lindh) som lämnade det mesta i papperskorgar nära brottsplatsen. Kan tyda på att ett fordon har använts. (Suv).

Tar tacksamt emot tips på vilken flyktväg Ni tror att GM tagit med bilen efter avslutat mordförsök.

https://minfil.com/sbUcx963nf/Norr_M_png
Citera
2019-09-21, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Vill bara bidra med några tankar om de som lämnat tråden skulle ha tillhört någon viss övre klass då de varit bekanta med KL. För det första finns det inga belägg för vilka korridorer dessa medlemmar befunnit sig i när de mött KL. Tillställningar har de i Kumlabunkern också.
Så de medlemmar med så kallad klass som hon ska vara bekant med hänger alltså på Flashback och hänger ut hennes liv. Inte så mycket klass på det.

Annars så skriver jag under på mycket annat du bidrar med här. Vill bara påpeka att ibland kan skvallret från övre klasser komma från butlern, köksan eller städerskan.
Vi vet inget om övriga användare. Och ska heller inte fråga om det. Men jag håller inte med om Marie-Antoinettes kommentar om att jag jagat bort dessa flyende.
Jag kan tycka att man själv får sålla. Rena fantasier ska, och bör, sållas bort snabbt. Men övrigt kan ju var och en själv välja att tro på eller ej. Ren mobbing står åtminstone inte jag bakom.
FO är fortf på flykt. Han gömmer sig men det kan han inte göra hur länge som helst. Tvivlar på att han äger ett pass. Så han är nog kvar i Sthlm som han känner väl. Ingen stor stad, och lätt att förflytta sig genom.
Citera
2019-09-21, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faunus
När det gäller körkort skriver Transportstyrelsen https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Korkort/ta-korkort/personliga-krav/ bland annat

"Vi kontrollerar olika register för de senaste fem åren samt gör en bedömning av om den som ansöker är pålitlig i nykterhetshänseende."

"Vi kontrollerar om man är misstänkt för eller gjort sig skyldig till något brott de senaste tre åren (fem år vid rattfylleri). Även andra brott än trafikbrott kan påverka möjligheten att få körkortstillstånd."
Tack, det förklarar förvirringen. De gör en registerkoll, jag tolkade det som att användaren menade att man måste lämna in ett utdrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in