2019-09-21, 16:23
Medlem
Kallixs avatar
Jag kan inte släppa att en person i stort sett är spårlös på Internet. rotesau har vid flera tillfällen påpekat att det inte är någon idé ens att försöka hitta KL, t ex.

Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
//...//
Jag har från dag ett skrivit att det är lönlöst att söka henne över internet. Det finns ingenting, och då menar jag verkligen det. Hon har i flera år proffsstädat & inte missat ett enda elektroniskt spår.
//...//
(min fetning)

Detta rimmar dåligt med hur rotesau senare beskriver KL:

Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Karin är född på fel halv-sekel, och hon lever därefter utan ansträngning.
Hon har såklart duktigt lärt sig vad man kan göra med sociala medier och elektroniska handhavanden i övrigt, men det är inte hon privat. Hon är så långt ifrån sådant man bara kan komma..
Hon tickar på ett sätt som nog är ovant och väldigt ovanligt för många i dagens samhälle.//...//

Kan man köpa tjänster som hjälper till att städa bort allt?
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nej interventionen är ingen trådsanning och det kan verifieras av flera som har läst domen men domen läggs inte ut i tråden då den handlar mycket om barnen och den är på 19 sidor.

Här är texten från domen som har legat ute i tråden flera gånger.

I september 2012 gjordes en intervention, där släktingar och vänner samlades till ett möte med Karin angående hennes alkoholvanor. Det blev som att hälla bensin på en eld.
Själv har han varit medberoende och trott att situationen skulle bli bättre längre fram.
Han och Karin har gått i parterapi och själv har han sökt annan hjälp, bl.a. i form av terapi och analys. Så skedde fram till sommaren år 2013 då han bestämde sig för att flytta från det gemensamma
hemmet. Situationen i familjen kunde då beskrivas som ett gungfly och socialtjänsten var inkopplad. De uppmanade honom att ansöka om ensam vårdnad, vilket han till sist gjorde i december 2013.

Fetade 1. Karins mamma var död sedan ett halvår tillbaka, fadern hade Alhzimers samt var döende, enda syskonet systern var svårt sjuk. Syskonbarnen minderåriga. Så någon SLÄKT på K.L.s sida fanns inte.

Fetade 2. Så skriver man inte i en domsaga. Möjligen i vårdnadsutredingen (som bör vara sekretessbelagd).

Fetade 3. "Medberoende" är en icke vetenskaplig evidensbaserad teori som uppstod i livstilslitteratur av kristna samfund (ex Frälsningsarmen, Samaritans etc) i USA på slutet av 1980-talet. Används flitigt av socialtjänsten i missbrukssamanhang för att isolera den beroendesjuka/e från sina anhöriga för att ytterligare skuldbelägga den sjuke.
Citera
Avslutad
Om vi nu lämnar KL och hennes torped anskaffande.
Ska vi istället försöka att fokusera på att HOL hade någon fiende inom yrkesområdet som advokat och någon i kedjan av klienter har blivit förbannad av en eller annan orsak.

Om vi då tänker oss att detta skulle ha utförts proffesionellt så ska det i gängkretsar räcka med 2 skott i mjukdelarna och ett skott i huvudet. Då ska BO vara död.

Här hänvisas till ett annat mord i Malmö men påvisar de likheter som finns i fallet med HOL.

Mordförsöket sker i trappuppgången till HOL:s lägenhet.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/se-mannen-som-polisen-soker

Är det en listig fan med erfarenhet att släcka liv så har han handskar på:
https://minfil.com/T4nbwb63n1/Bild_handskar_2019-09-21_012519_png

Alltså i dessa kretsar (Grov kriminalitet) lägger man inte fingrarna emellan HOL skulle ha varit död om han inte varit stålmannen.

Sedan snacket om SUV en vart tog den vägen. Tung kriminalitet använder sig av en sådan här modell hämtat i från samma mord i Malmö:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/tva-garningsman-bakom-brutalt-mord-i-malmo

https://minfil.com/z9q9w261n7/Bild_1_bil_2019-09-21_161447_png
https://minfil.com/7dq1w66dna/Bil_2_2019-09-21_161523_png
https://minfil.com/B9q7w864ne/Bil_3_2019-09-21_161600_png

Ovanstående skulle ju kunna tänkas ha mer likheter med det händelseförlopp som kommit fram i ärendet HOL skjuten.

Sedan till alla som eldar på i fallet och hoppas på ett snabbt avgörande samt fällande dom om den som eventuellt är anstiftaren så är jag ledsen att behöva göra er besvikna. Troligen är det som nedanstående skribent postade tidigare idag.

Ursprungligen postat av Refraktor
Om man kan bevisa att skytten hade för avsikt att döda blir det mordförsök för denne. Om man kan visa att skytten borde ha förstått att skotten innebar uppenbar risk för att HOL skulle ha dött blir det mordförsök. Annars blir det grov misshandel.

I och med det tumult som uppstod kan det bli svårt att bevisa mordförsök. Skytten kan hävda att han inte hade för avsikt att skjuta men att skotten gick av vid brottningen.

Ännu svårare blir det att bevisa anstiftan till mord. Tror inte det lyckas utan att man först bevisar mordförsök och dessutom har tekniska bevis. Tror inte att någon kommer att dömas för anstiftan.

#Refraktor
Citera
2019-09-21, 16:30
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag kan inte släppa att en person i stort sett är spårlös på Internet. rotesau har vid flera tillfällen påpekat att det inte är någon idé ens att försöka hitta KL, t ex.

(min fetning)

Detta rimmar dåligt med hur rotesau senare beskriver KL:

Kan man köpa tjänster som hjälper till att städa bort allt?

Ja det kan man. Det var ett svenskt företag i alla fall år 2016 som "städade" nätet åt döda personer, eller deras anhöriga. Vet inte om de "döda" beställde tjänsten innan de dog, eller om anhöriga ville det.

Jag hade funderingar åt det hållet när min dotter dog år 2016. Men har inte bestämt mig ännu, känns lite hemskt att ta bort alla spår på jorden av henne.
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2019-09-21 kl. 16:33. Anledning: tillägg
Citera
2019-09-21, 16:33
Medlem
80231s avatar
Är Joh*n Åkerm*rk Henrik Olssons pojkvän och därtill vittne till det som skett?
* = a

Det var tidigare snack i tråden om att Henrik Lilja gillar att plöja bajs. Sant eller falskt? Är det som så att den tidigare kvinnliga partnern kommit på sin dåvarande man med ett brunfärgat kukhuvud?

https://www.expressen.se/nyheter/krim/stodet-till-olsson-lilja-vid-sjuksangen-ett-mirakel/
Citera
2019-09-21, 16:39
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja trovärdigheten måste ifrågasättas eller iaf sättas i ett perspektiv.

Den som orkar kan ju se inlägg 08 gjort i Blondinbella-tråden som jämförelse.

Känns som det är viktigt att få rätsida på trovärdigheten då 08 verkligen har stuckit ut hakan här.

(FB) Skvallertråden om Blondinbella (Isabella Löwengrip)
Stordalen

Barn, vänner och Erik

Abort erik

Isabella är eskort

(FB) Skvaller om Clara Hallencreutz
T*ham otrogen

08 ifrågasatt

(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019
08 första inlägg i tråden. HOL’s namngivna älskarinna.
08 första inlägg i tråden har jag frågat 08 om flera gånger, 3-4 ggr, men jag får aldrig något svar. frågan är varför hen inte besvarar det? Underligt värre
Här är det första inlägget och sen dess har det svängt väldigt...
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Exfrun lejde en torped eftersom hon upptäckte att exmaken fortfarande hade en relation med M*ris Ni*ell som även hon är advokat. Mar*a och Henrik hade en historia medan Henrik var gift.
Frågan är varför lejer man en torped 2015 när man har varit separerad sedan våren/sommaren 2013 och den 23 oktober 2013 yrkade HOL på äktenskapsskillnad.
Långsint människa det där som inte kan släppa HOL och hans nya kvinna efter 2 år
Citera
2019-09-21, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Försökte skicka dig en bild men det går inte att skicka PM till dig ännu för du är för nyreggad.
Nyregisterade (mindre än 30 dagar och 50 inlägg) kan inte ta emot PM.

Tack, jag mindes nu när du påminde och kan så pass mycket historik själv att jag bedömer det som trovärdigt.
Citera
2019-09-21, 16:53
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Oavsett om man ser dig som trovärdig eller ej (själv inser jag att du är insatt och har bidragit med konkreta och intressanta uppgifter som går att verifiera, men även att du försöker få Karin att framstå som ett offer och kasta skit på så många andra som möjligt) så finns ingen som helst trovärdighet i just det citerade inlägget med undantag för det fetade.

Varför det? Jo, du säger ju det själv... Att det är Karins uppgifter du vidarebefordrar. Den människan har absolut ingen trovärdighet i det här läget. Hon i egenskap av huvudmisstänkt anstiftare har allt att vinna och inget att förlora på att misstänkliggöra andra. Lägg sedan till att hon har en väl dokumenterad historia av lögner, förtal och falska anmälningar plus alkoholproblem och en högst tveksam psykisk hälsa så blir det oerhört svårt att tro på något hon säger.
Fantastisk att en människa som är känd för sina lögner och som till och med har verifierats i Expressen blir trodd i det här fallet
Toppjuristens osanningar har avslöjats av polis och domstol
Publicerad 12 sep 2019
https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristens-osanningar-har-avslojats-av-polis-och-domstol/
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Saklig såtillvida att dokument läggs upp och vissa påståenden går att verifiera. Övrigt faller under rubriken "skydda fyllot och svartmåla offret".

Skillnaden mot t.ex. fransyskan är att denna användare faktiskt varit ärlig med att den står på Karins sida och att de flesta påståendena har verklighetsförankring (dock kraftigt vinklade och med krydda av fantasi).
Ja fantasin är enorm hos vissa och det är ideligen falska påståenden som den huvudlösa fransyskan inte kan verifiera på något sätt och nu gör 08 delvis detsamma
Citera
2019-09-21, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Läs om hela tråden från och med inlägg 1.

Menar du allvar? Du kritiserar ett inlägg för att vara fullt av skitsnack och rykten, men när någon ber dig förtydliga svarar du med att man ska läsa om 8000 inlägg? I mina ögon innebär det att du antingen skrev innan du läste eller ville "kritisera" för kritiserandets skull. Det verkar som att den här högt skramlande tunnan är helt tom.
Citera
2019-09-21, 17:15
Medlem
Beklämd över denna tråden.

Henrik är fortfarande skjuten. Skjuten.
Citera
2019-09-21, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Menar du allvar? Du kritiserar ett inlägg för att vara fullt av skitsnack och rykten, men när någon ber dig förtydliga svarar du med att man ska läsa om 8000 inlägg? I mina ögon innebär det att du antingen skrev innan du läste eller ville "kritisera" för kritiserandets skull. Det verkar som att den här högt skramlande tunnan är helt tom.

Sättet hen svarar på är talande, jag bestämde mig för att bara låta det vara. Har läst alla fria fantasier från Marie Antoinette i tråden redan, det skulle inte tillföra ett dyft att läsa dem igen.
Citera
2019-09-21, 17:16
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det fetade: gäller det enbart i just hennes fall då? Dvs när man som hon tagits för LOB och har domar på sig?

Utdrag ur belastningsregistret tas på alla som ansöker om körkort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in