2019-09-21, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Nåväl, det är offentlig handling och den som är nyfiken kan kontakta Transportstyrelsen.

Det är ändå bara ett sidospår egentligen, givet att inte hennes bil har synts till framför hans port varje dag. Men det skrivs det inget om.

Annars har hennes körkort inget med bevisläget att göra.
Det var det någon i tråden gjorde. Men som du säger - eg har det inte med topic att göra.
Citera
2019-09-21, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Om hon kör utan körkort är det ytterligare en sak man kan lägga henne till last och ytterligare ett tecken på att hon anser sig stå över lagen och kunna göra som hon vill.

Har polisen haft henne inne som misstänkt har de nog vänt ut och in på allt relaterat till hennes fordon. Att hon är synad i sömmarna råder det inget tvivel om.
Citera
2019-09-21, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Möjliga gömställen för Fredrik

*Hemma hos Mik@el R00s enligt Fup
* Hornsbergsvägen 22 lgh 1402 ägs av Julia men hon bor inte där enligt dagboksblad Solna Tingsrätt
*Västervik där Julia har en bostad enligt Fup.

Intressant att den adressen ligger 2 km från HOLs adress. Att köra från J*lias adress till HOLs adress tar hela 3minuter .
Ingen är skriven på adressen enligt Ratsit heller.
Skulle inte förvåna mig om FO efter skjutning åkte till J*lias adress för att tvätta av sig.
Citera
2019-09-21, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Åkte förbi huset på Norr Mälarstrand igår och undrade över varför man ens kan tänka sig att betala tiotals miloner för att bo i en lähenhet där. Det är som att bo granne en motorväg.

Jag tror att Henrik Lilja betalat för att döda sig själv. Killen som bevittnade allt är nog hans pojkvän.

Det är ett misslyckat suicid! Sanna mina ord.

Äntligen en ny vinkel.

Jag har funderat i samma banor men tycker att det är orimligt att en person som HOL vill dö. Han är en gränslös person när han hanterar privatlivet yrkesmässigt. Att han vill framstå som ett offer, har han visat när han bearbetar soc, polisen, domstolar m.m.

Utifrån ditt inlägg vågar jag också spekulera. Att ha tur när man blir skjuten på 3 vitala ställen på kroppen är faktiskt lite för mycket tur.

Det finns vapen, där ett enda skott dödar och sliter sönder människor. Sen finns det mer eller mindre ofarliga vapen som luftpistoler, startpistoler, paintball m.m. Att bli träffad innebär inte döden eller bestående men. Om inte offret träffas i ögonen eller med mycket stor kraft, dör de inte av skott från ett luftvapen och liknande.
Citera
2019-09-21, 13:11
Medlem
Citat:
Saklig?
Sidospåret med Julia som ny MGM, med HOL:s nya kvinnans dotter som utpekad för hatmail mot KL:s ex, med ridklubbar, tillställningar och golfnöjen blandat om vartannat samtidigt som användaren i ett inlägg skriver att ”Henrik har dunkat på henne ordentligt”

Saklig information, my ass.

Men det är intressant att se hur Efternamn försäger sig om och om igen.

Saklig såtillvida att dokument läggs upp och vissa påståenden går att verifiera. Övrigt faller under rubriken "skydda fyllot och svartmåla offret".

Skillnaden mot t.ex. fransyskan är att denna användare faktiskt varit ärlig med att den står på Karins sida och att de flesta påståendena har verklighetsförankring (dock kraftigt vinklade och med krydda av fantasi).
Citera
2019-09-21, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Har polisen haft henne inne som misstänkt har de nog vänt ut och in på allt relaterat till hennes fordon. Att hon är synad i sömmarna råder det inget tvivel om.
Polisen ja, men det är en fördel om så många graverande omständigheter som möjligt kommer till allmänhetens kännedom så att alla förstår vilken genomrutten kärring hon är. Risken finns ju att hon inte blir fälld.
Citera
2019-09-21, 13:20
Medlem
Gusselbys avatar
Här är inlägget om indraget körkort.
Citat:
Ursprungligen postat av EdgarAllaPoe
KL har inget körkort (B) då det blivit återkallat (utkvitterat från Transportstyrelsen 2018-04-17) vilket hon innehaft sedan 1988-10-18.

Ingen spärrtid föreligger utan vill hon ha tillbaka sin behörighet så måste hon ansöka om ett nytt körkortstillstånd med alla de regler som styr den processen. T ex synundersökning, egen hälsodeklaration och utdrag ur belastningsregistret.

Bilen hennes ska in till besiktning i slutet av oktober innevarande år. Hur mycket hon har kört sedan förra besiktningen återstår att se. Bilprovningen 2017-10-25 50578 km i Solna.

Hon har ägt bilen sedan 2014-11-15 vilket borde antyda att den var nyköpt. Det finns ej heller någon kredit- eller leasingspärr. Cooper Mini Countryman S All4 (kort version) nypris grund ca 250.000 2014.

Hon har inte dragit på sig några kontrollavgifter (kommunala p-böter) på denna bil sedan 2017 och trängselavgifterna härrör sig från tiden fram till augusti 2017 (ca 100-150 kr per månad) med undantag för feb 2018 med 48 kr. Avgör själva ni som bor i Stockholm om detta är liten användningen eller inte.

Bilen är alltså besiktad, skattad och försäkrad.

Vem kör den?
Vart körs den?

Edit:

Aktuell skuld hos Kronofogdemyndigheten 121.183 kr till Magnus Eriksson AB, tredskodom.
Betalningsföreläggande inlämnat till KFM från Trafikförsäkringsföreningen på obetald försäkringspremie tiden mellan 15 dec 2018 t.o.m 8 jan 2019. Från 9 jan 2019 har Folksam en nytecknad försäkring på bilen.
Citera
2019-09-21, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Här är inlägget om indraget körkort.

Citat:
KL har inget körkort (B) då det blivit återkallat (utkvitterat från Transportstyrelsen 2018-04-17) vilket hon innehaft sedan 1988-10-18.

Ingen spärrtid föreligger utan vill hon ha tillbaka sin behörighet så måste hon ansöka om ett nytt körkortstillstånd med alla de regler som styr den processen. T ex synundersökning, egen hälsodeklaration och utdrag ur belastningsregistret.

Utdrag ur belastningsregistret för att få körkortstillstånd? Är det så numera för att få körkort?
Citera
2019-09-21, 13:33
Medlem
Citat:
Saklig?
Sidospåret med Julia som ny MGM, med HOL:s nya kvinnans dotter som utpekad för hatmail mot KL:s ex, med ridklubbar, tillställningar och golfnöjen blandat om vartannat samtidigt som användaren i ett inlägg skriver att ”Henrik har dunkat på henne ordentligt”

Saklig information, my ass.

Men det är intressant att se hur Efternamn försäger sig om och om igen.

Ja trovärdigheten måste ifrågasättas eller iaf sättas i ett perspektiv.

Den som orkar kan ju se inlägg 08 gjort i Blondinbella-tråden som jämförelse.

Känns som det är viktigt att få rätsida på trovärdigheten då 08 verkligen har stuckit ut hakan här.

(FB) Skvallertråden om Blondinbella (Isabella Löwengrip)
Stordalen

Barn, vänner och Erik

Abort erik

Isabella är eskort

(FB) Skvaller om Clara Hallencreutz
T*ham otrogen

08 ifrågasatt

(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019
08 första inlägg i tråden. HOL’s namngivna älskarinna.
Citera
2019-09-21, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Utdrag ur belastningsregistret för att få körkortstillstånd? Är det så numera för att få körkort?

Kanske för taxi?
Citera
2019-09-21, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Kanske för taxi?
Det var i samband med KL, ifall hon vill skaffa körkort igen. Tvivlar på att hon tänker börja köra taxi.
Citera
2019-09-21, 13:41
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Man måste tänka, flera gånger, när fakta dyker upp, och om det verkligen är fakta, fråga sig hur fakta värderas, av omgivningen.

Du gillar inte mig, efter en diskussion vi hade för ett tag sedan, eftersom det framgick att du tyckte att jag hade politiska åsikter som var vidriga. Därför avfärdar du mina synpunkter i allt. Intressant.

Tidigare har vi i diskussioner haft samma åsikt, och varit på "samma sida" i den diskussionen som handlar om monarkin. Då citerade vi varandra hela tiden och var goda "vänner".

När HOL lyckas engagera myndigheter för att KL är ute och hittar honom på krogen och framför sedan att barnen far illa av KLs beteende, är det Svärje i ett nötskal. Det betyder att resurser inom socialtjänsen är felfördelade i Svärje, likt allt annat som rör hur barn växer upp. Det betyder också att HOL vet hur man gör, när man målmedvetet driver en långvarig process framgångsrikt. Han behöver ingen vårdnad för att ta hem barnen till sig, eller bädda ner dem i egna sängar.

På Kungsholmen eller i andra bättre bostadsområden, rycker myndigheter ut för väldigt lite. De imponeras enkelt av en öm fader som är advokat, eftersom befolkningen i övrigt är relativt skötsam. Om man jämför med förorterna där allt för många föräldrar kan ha barn hemma och vara grovt kriminella själva.

Att HOL har vårdnaden betyder inte automatiskt att han är en bra pappa. Jag ser bara en skicklig advokat. Den kallsinnighet och slughet, han har visat, pekar på att det är yttre faktorer som imponerar på myndigheter, och särskilt tanter inom soc. om personen som anmäler vet ritualen.

I de förorter barn som nu skjuter på varandra, och har växt upp i, kan mycket värre saker anmälas, som grova brott, utan att socialtjänsten gör något. Mammor och pappor kan vädja om hjälp för de vet att barnen spårar ut helt i skolan och att val av kompisar kommer sluta illa. Men inget händer för att det finns alltid värre fall.

Det jag ser bakom skjutningarna är faktorer "experterna" undviker att diskutera. Det talas bara om högre straff, eller fattigdom och utanförskap, när det är uppenbart att det handlar om att göra upp eller få hämnd. Eller varför inte, rättvisa!

Ju mer resurserna inom domstolarna sinar desto mer indoktrineras befolkningen att de personer som vill ha rättvisa är rättshaverister. KL som driver sin sak, blir kallad för rättshaverist i denna diskussion om brottet. Jag ser KL som ett brottsoffer, som drabbats av ett raffinerat white collar crime, där man ser att omgivningen väljer att se hennes utsatta situation som självförvållad eftersom hon har klandervärda egenskaper. I stället för att objektivt värna om äganderätten och hennes legala rättigheter i bodelning. Att börja tala om baaarnens bästa är inte skäl att agera som HOL gör i ekonomiska angelägenheter.

Ingen av de personer som nu avhumaniserat KL i diskussionen skulle ens tolerera att de själva blev avhända mycket mindre värden än det KL har förlorat, inom loppet av 10 år.

I en civiliserad stat sköts tvister i domstolar. Men icke i Svärje, eftersom det är rättshaveri att inte vilja bli utsatt för brott. Orättfärdiga domar göms i orubbliga domar, där folk inte får resning eller rättelse, trots uppenbara fall av felaktiga domar.

När det blir för många orättvisa beslut och domar brakar helvetet lös ute på gator och torg. Polisen bryr sig inte om brott förrän någon är död. Och då handlar det om att någon ska vittna för att de ska lösa fallet. Men ingen av de som skjuter, eller vanliga medborgare, kan gå och anmäla de oförätter och brott som de drabbats av, och hoppas på ett bemötande, eftersom rättsväsendet ha länge varit i fritt fall.

HOL har drabbats av någon som tagit lagen i egna händer och det gör honom intressant. Han är den förste advokaten som skjuts i Svärje.

Jag orkar inte läsa igenom allt detta. Det verkar vara mycket du vill ha sagt som du då borde ta upp i andra trådar eller skapa nya trådar.

Jag upprepar det jag skrivit flera gånger: bilden jag fått av KL är en person som lider av narcissistisk personlighetsstörning. Jag kan givetvis ha fel, men utgår från mina egna livserfarenheter där jag var gift i över två decennier med en narcissistisk kvinna.
Senast redigerad av farbror Sven 2019-09-21 kl. 13:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in