Glöm inte att man får ta emot besök när man sitter inne så länge de inte är dömda för brott så visst kan man planera inifrån.
Citat:
Ursprungligen postat av Salehhadri
För du sitter inne kan du inte ha med mordet att göra menar ni? Jag har själv suttit och kan säga dig att mobiler är väääldigt vanligt på anstalter. Via en mobil kan du få VÄLDIGT mycket gjort. Y*sin själv satt i isolering ett par veckor pga lur på anstalten så det är vanligt med mobil. För de som inte suttit kan det låta konstigt men så är det. Att du har med mordet att göra betyder inte att det är du som skjutit eller nödvändigtvis varit på platsen. För att bena ut alla frågetecken och missförstånd, Du kan ex. ha varit i Japan men ändå haft med ett mord att göra. Du kan vara anstiftaren,planerat,hjälpt till i planeringen, hjälpt till med införskaffadet av vapen osv osv
Wtf sadka är inte alls makaels eller maslahs bror. Makael och maslah var bröder. Sadka har ingenting med dom att göra utan att maslah var hans nära vän. Get uf facts right och sluta sprida bullshit.
Det var jag som ställde frågan om sadka(sadik warsame) var bror till Masla, och frågan dök upp pga samma efternamn, jag vet att somalier tar sin pappas namn som efternamn typ men var en relevant fråga ändå tycker jag!
Glöm inte att man får ta emot besök när man sitter inne så länge de inte är dömda för brott så visst kan man planera inifrån.
Exakt. Många har bevakade besök med ett par plitar men osäker om grabbarna har det. Annars har man mobil eller så ringer man de som man har telefontillstånd att ringa under avtalad tid så kommer andra dit så man kan prata. Folk som inte suttit hör vad andra skriver och upprepar det. Finns massvis med sätt att planera eller vara delaktig på men det verkar inte folk fatta
Det var jag som ställde frågan om sadka(sadik warsame) var bror till Masla, och frågan dök upp pga samma efternamn, jag vet att somalier tar sin pappas namn som efternamn typ men var en relevant fråga ändå tycker jag!
Vet inte om just de tre som nämndes men annars är warsame ett väääldigt vanligt efternamn bland somalier. Satt själv med en warsame som var från dalarna
Vet inte om just de tre som nämndes men annars är warsame ett väääldigt vanligt efternamn bland somalier. Satt själv med en warsame som var från dalarna
Ja, dessutom finns det Ws på bägge sidorna i konflikten. Lätt att blanda ihop folk och skriva saker som ger oönskade konsekvenser om man inte har järnkoll.
Ja, dessutom finns det Ws på bägge sidorna i konflikten. Lätt att blanda ihop folk och skriva saker som ger oönskade konsekvenser om man inte har järnkoll.
Så är det. Men vad jag märkt så är Adrenalin23 ingen som bara drar slutsatser eller spelar kunnig i det han är osäker på. Han ställer frågor om det han inte vet och uppskattar svaren han får. Även det han vet delar han med sig av. En eloge till dig
Så är det. Men vad jag märkt så är Adrenalin23 ingen som bara drar slutsatser eller spelar kunnig i det han är osäker på. Han ställer frågor om det han inte vet och uppskattar svaren han får. Även det han vet delar han med sig av. En eloge till dig
Tack för dina ord! Jag är alltid noga med att klargöra att de jag hört nödvändigtvis ek behöver stämma och frågar då ifall någon annan kan bekräfta/dementera! För övrig så är de väldigt svårt för oss som ej känner dessa individer personligen att hålla koll på alla smeknamn, vilka som är släkt osv, en stor eloge till er som klargör dessa saker!
För du sitter inne kan du inte ha med mordet att göra menar ni? Jag har själv suttit och kan säga dig att mobiler är väääldigt vanligt på anstalter. Via en mobil kan du få VÄLDIGT mycket gjort. (...)
Absolut, korrekt, håller fullständigt med. Menade bara att där vet vi en som inte befann sig i garaget, just då. En (1) konstant. Med "ocean" (...) syftade jag på FB generellt, vilket inte var helt solklart inser jag. Sorry om otydlig
Citat:
Ursprungligen postat av Gnrl.Clstr
(...) Jag kan absolut ha fel på namn, alias, släktskap osv… Rätta gärna! (…)
MIN UPPFATTNING HITTILLS HAR VARIT: M*shla W*RSAME är storebror till Mik*hel W*RSAME samt M*ikal H*SSAN Mik*hel Yon1s W*RSAME (ev aka M*kael eller Mik*el), lillebror till M*slah W*RSAME M*ikal H*SSAN, aka M*kavelli(Byn) lillebror till M*slah W*RSAME
S*dik/S*dka W*RSAME, storebror till Abdik*rim W*RSAME Abdik*rim W*RSAME, lillebror till S*dka W*RSAME
ÖVRIGA TANKAR
Ev kan det vara så att Mik*hel W*RSAME och M*ikal / M*kavelli(Byn) H*SSAN inte ens är halv bröder… Åldersskillnaden är drygt två månader!!! Vet ej. Men det utesluter inte att de (var för sig) är bröder (alt halvbröder) med M*shla W*RSAME...
SAMTLIGA kan dessutom vara släkt även om de inte är bröder eller halvbröder… Ev kusiner osv… Eller bara vanligt efternamn…
Var det ingen som hade tankar kring W*RSAME - H*SSAN puzzlet? Kan ovanstående stämma?
Senast redigerad av Gnrl.Clstr 2019-09-22 kl. 08:20.
(...) Jag är alltid noga med att klargöra att de jag hört nödvändigtvis ek behöver stämma och frågar då ifall någon annan kan bekräfta/dementera! För övrig så är de väldigt svårt för oss som ej känner dessa individer personligen att hålla koll på alla smeknamn, vilka som är släkt osv, en stor eloge till er som klargör dessa saker!
Håller 100% med! Vi gör så bra vi kan och det är viktigt att påpeka om puzzelbitarna passar lite halvbra (och att man gärna vill får detta verifierat, kommenterat, rättat) eller om man, som i vissa fall, är väldigt säker på något
Senast redigerad av Gnrl.Clstr 2019-09-22 kl. 08:28.
Håller 100% med! Vi gör så bra vi kan och det är viktigt att påpeka om puzzelbitarna passar lite halvbra (och att man gärna vill får detta verifierat, kommenterat, rättat) eller om man, som i vissa fall, är väldigt säker på något
Har inget spikat datum. Sen beror det nog på om de skött sig m.m så de muckar efter 2/3. Det är inte så att man till 100% släpps efter 2/3. Allt handlar om man skött sig osv så man blir villkorligt frigiven. Och döms man under sin villkorliga frigivning så plussas den återstående tiden på det villkorliga på det nya straffet. Det visar sig i höst för jag tror att Aftonbladet kommer att ha någon stor rubrik på löpsedlarna om att "gängledare frigivna, gängkriget i järva kan blossa upp"