2019-09-21, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det var i samband med KL, ifall hon vill skaffa körkort igen. Tvivlar på att hon tänker börja köra taxi.

Trodde du ställde en allmän fråga.
Nej hon bör nog inte köra taxi.
Citera
2019-09-21, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kate88
Intressant att den adressen ligger 2 km från HOLs adress. Att köra från J*lias adress till HOLs adress tar hela 3minuter .
Ingen är skriven på adressen enligt Ratsit heller.
Skulle inte förvåna mig om FO efter skjutning åkte till J*lias adress för att tvätta av sig.

Om du tänker i de banorna:

Hans polare bor på Fridhemsgatan 34 runt en km från brottsplatsen. Det var den knarkarkvart som FO hjälpte till att städa och sen soffsurfade i. Knarkaren var tänkt att vittna i rättegången nu senast. Blev hämtad dit av polis.
Citera
2019-09-21, 13:59
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det KAN ju finnas en och annan polis som inte har ett så gott öga till K.L., exempelsvis A.L. Hon ringde ju hans fru, och han förlorade ju i domen om K.L.s "misshandel" av honom. Hans bevis blev ju avvisade av domstolen också.

Att faktiska bevis bör användas för/mot alla och envar, men specifikt då det gäller ex domare (som ju är lite av samhällets stöttepelare), så att det inte uppstår något som helst tvivel om någon godtycklighet.

Fast nu är det väl få människor som först blir avvisade från restaurang- men som vägrar lämna den så att polis tillkallas och vid polistransporten blitt våldsam. Har personals på restaurangen också ett ont öga till KL? Är alla i maskopi med mannen. Du är ett skämt.

och nu till den obesvarade frågan, som jag nu ställer för tredje gången: du kom med grova anklagelser igår om vad han kan ha gjort i sin lya.

När skaffade han lyan? Enligt dina fantasier (antar jag) är det hans gamla ungkarlslya. Bevisa detta.
Senast redigerad av farbror Sven 2019-09-21 kl. 14:01.
Citera
2019-09-21, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag orkar inte läsa igenom allt detta. Det verkar vara mycket du vill ha sagt som du då borde ta upp i andra trådar eller skapa nya trådar.

Jag upprepar det jag skrivit flera gånger: bilden jag fått av KL är en person som lider av narcissistisk personlighetsstörning. Jag kan givetvis ha fel, men utgår från mina egna livserfarenheter där jag var gift i över två decennier med en narcissistisk kvinna.

Ja, alla dessa personer som projicerar sina egna lidanden med narcissister och alkoholister, kan omöjligt diskutera en sak ur ett objektivt perspektiv.

Det jag och ett fåtal personer försöker, är att diskutera utifrån det vi vet har skett, där HOLs utpekande av KL som anstiftare är en central fråga i denna sak. Med en kedja av händelser som ledde till skotten på Norr Mälarstrand. Alla narcissister är inte alkoholister, och alla alkoholister är inte narcissister. Det vore för enkelt.
Citera
2019-09-21, 14:01
Medlem
vittne-xs avatar
Bara en tankeställare:
Lundagatan 44 C har nämnts som HOL:s "backup-lya"....
Från den adressen ser man rakt in i 62:an med kikare över Riddarfjärden om man råkar ha fönster åt det hållet då den kåken är uppe på söders bergknallar.

Se bild så förstår ni: https://www.brspec.se/objekt/2a-sodermalm-hogalid-49kvm/4lj26i5s10ke1pf3/
Citera
2019-09-21, 14:10
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ja, alla dessa personer som projicerar sina egna lidanden med narcissister och alkoholister, kan omöjligt diskutera en sak ur ett objektivt perspektiv.

Det jag och ett fåtal personer försöker, är att diskutera utifrån det vi vet har skett, där HOLs utpekande av KL som anstiftare är en central fråga i denna sak. Med en kedja av händelser som ledde till skotten på Norr Mälarstrand. Alla narcissister är inte alkoholister, och alla alkoholister är inte narcissister. Det vore för enkelt.

Jag bjuder på det låga personangreppet. Jag skrev också att jag kan ha fel och jag ser inte alla frånskilda kvinnor som galna narcissister p.g.a. av mina egna erfarenheter. Men jag har sent om sider blivit varse om problemet och känner igen mönstret.

"Alla narcissister är inte alkoholister, och alla alkoholister är inte narcissismen"- har jag sagt detta??? Hon kan ha alkoholproblem (polishistorien är till hennes nackdel) men för min del är det eventuella narcisstiska draget det väsentliga, det som fått familjen att gå sönder, det som gör att hon inte agerar eller tänker som en frisk människa.

Jag skulle rekommendera dig att fördjupa dig i ämnet narcissistisk personlighetsstörning.
Citera
2019-09-21, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Bara en tankeställare:
Lundagatan 44 C har nämnts som HOL:s "backup-lya"....
Från den adressen ser man rakt in i 62:an med kikare över Riddarfjärden om man råkar ha fönster åt det hållet då den kåken är uppe på söders bergknallar.

Se bild så förstår ni: https://www.brspec.se/objekt/2a-sodermalm-hogalid-49kvm/4lj26i5s10ke1pf3/
Nej, det var en lght på Karlsviksgatan som var hans flyktlya.

Vad menar du med tankeställare?
Citera
2019-09-21, 14:24
Medlem
Försök att reda i röran här! Om man bortser från rena stickspår, helt lösa rykten och de mest fantasifulla tolkningarna ser det sammanfattningsvis ut så här:

HOL har ensam vårdnad för två tonåringar som han har med ex-frun KL. De gick skilda vägar 2013. HOL och barnen bor därför kvar i det flotta hemmet. HOL fick ensam vårdnad 2015 efter att soc hotat med omhändertagande av barnen om han inte såg till att skydda dem från KL.

HOL är brottmålsadvokat och driver en egen advokatfirma. Inriktningen är sk manschettbrott.

Några minuter före 9 på morgonen den 6 september sköts HOL med tre skott i sitt trapphus på Norr Mälarstrand. Av mediauppgifter framgår att det skedde medan han larmade på familjens ytterdörr. HOL och GM brottades under det tumult som uppstod.

GM flydde från platsen i en svart SUV, enligt tidiga uppgifter i riktning Lindhagensplan. HOL tog sig ner och ut på gatan och slog larm via en lånad telefon. Också grannar ska ha ringt 112.

Trots skotten i buk, bröst och huvud kunde HOL berätta för vittnen och sedan för polis om vad som hänt, och han uppgav att KL skulle kunna ligga bakom mordförsöket. Om inte föreslog han utan vidare specificering någon kopplad till hans yrkesutövning. HOL fördes till sjukhus och opererades och kunde därefter höras av polis. Han kommer att bli återställd.

Några dagar före mordförsöket avslutades slutgiltigt en långdragen tvist om våningen. Utfallet var till HOL och barnens fördel på så sätt att de får bo kvar i hemmet. Dock ska HOL ersätta KL för hennes andel med nästan 10 miljoner kronor.

I tråden förekommer idéer kring otrohet, homo- och bisexualitet på HOL:s sida. De påståendena har inte styrkts på något rimligt vis, utan kan betraktas som fria fantasier.

KL hade en gång ett lyckat liv med skönhet, man och barn, framgångsrik juristkarriär och fantastiskt hem. Nu har hon förlorat allt.

KL:s föräldrar och syskon är döda, hon har inget hem och hon saknar kontakt med sina egna barn. Hon har inte arbetat på många år. Dessutom har KL ett långvarigt alkoholmissbruk, det framgår av flera LOB:ar och orosanmälningar angående barnen, och kanske också av att körkortet är indraget. Ovanpå detta har KL dömts för våld mot tjänsteman (är osäker på hur många gånger). Aggressiviteten och våldsamheten hos KL finns dessutom dokumenterad på fler sätt.

KL har i mars 2014, året efter skilsmässan från HOL, haft en mindre blödning i hjärnan. Den var rehabiliterbar.

KL tvistar mycket och har bidragit till en hel del nedlagda ärenden där hennes påståenden inte kunnat styrkas. Ofta uteblir hon eller svarar oklart eller för sent.

2015 uppgav en man för polisen att KL försökt leja honom för att skjuta HOL. Utredningen lades ner. Detta ledde till att KL fick kontaktförbud gentemot HOL.

10:15 den 6 september gick polisen ut med att de sökte en kvinna upplysningsvis i samband med mordförsöket på HOL en dryg timme tidigare. 11:30 anlände KL till brottsplatsen i taxi, iförd pyjamas. Hon legitimerade sig och greps på platsen. KL hävdade att hon inte visste vem som skjutits på hennes exmakes adress. Då hade Sveriges alla nyhetsförmedlare livesänt utanför byggnaden i timmar med anledning av att en känd advokat skjutits i just det huset.

KL har raderat alla spår av sig själv på internet. Hon använder kontantkortstelefoner men innehar enligt egen uppgift till kvällspressen en ipad.

Det förekommer uppgifter i tråden om att KL knarkar. Det tycks saknas stöd för påståendet i dokumentationen kring KL, så det får betraktas som rykten.

FO är en kriminell och knarkande kompis till KL som stämmer in på den i media förmedlade gärningsmannabeskrivningen: Blond och c:a 40 år. FO har många våldsdomar i bagaget. Han saknar anställning och fast adress. FO och KL har setts umgås en hel del de senaste åren.

Det förekommer uppgifter i tråden om att KL ska vara god man för FO. Det påståendet saknas det belägg för, och dessutom förefaller det helt osannolikt givet KL:s domar, hälsotillstånd och levnadsvillkor.
Senast redigerad av Mittiseptember 2019-09-21 kl. 14:30.
Citera
2019-09-21, 14:28
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittiseptember
Försök att reda i röran här! Om man bortser från rena stickspår, helt lösa rykten och de mest fantasifulla tolkningarna ser det sammanfattningsvis ut så här:

HOL har ensam vårdnad för två tonåringar som han har med ex-frun KL. De gick skilda vägar 2013. HOL och barnen bor därför kvar i det flotta hemmet. HOL fick ensam vårdnad 2015 efter att soc hotat med omhändertagande av barnen om han inte såg till att skydda dem från KL.

HOL är brottmålsadvokat och driver en egen advokatfirma. Inriktningen är sk manschettbrott.

Några minuter före 9 på morgonen den 6 september sköts HOL med tre skott i sitt trapphus på Norr Mälarstrand. Av mediauppgifter framgår att det skedde medan han larmade på familjens ytterdörr. HOL och GM brottades under det tumult som uppstod.

GM flydde från platsen i en svart SUV, enligt tidiga uppgifter i riktning Lindhagensplan. HOL tog sig ner och ut på gatan och slog larm via en lånad telefon. Också grannar ska ha ringt 112.

Trots skotten i buk, bröst och huvud kunde HOL berätta för vittnen och sedan för polis om vad som hänt, och han uppgav att KL skulle kunna ligga bakom mordförsöket. Om inte föreslog han utan vidare specificering någon kopplad till hans yrkesutövning. HOL fördes till sjukhus och opererades och kunde därefter höras av polis. Han kommer att bli återställd.

Några dagar före mordförsöket avslutades slutgiltigt en långdragen tvist om våningen. Utfallet var till HOL och barnens fördel på så sätt att de får bo kvar i hemmet. Dock ska HOL ersätta KL för hennes andel med nästan 10 miljoner kronor.

I tråden förekommer idéer kring otrohet, homo- och bisexualitet på HOL:s sida. De påståendena har inte styrkts på något rimligt vis, utan kan betraktas som fria fantasier.

KL hade en gång ett lyckat liv med skönhet, man och barn, framgångsrik juristkarriär och fantastiskt hem. Nu har hon förlorat allt.

KL:s föräldrar och syskon är döda, hon har inget hem och hon saknar kontakt med sina egna barn. Hon har inte arbetat på många år. Dessutom har KL ett långvarigt alkoholmissbruk, det framgår av flera LOB:ar och orosanmälningar angående barnen, och kanske också av att körkortet är indraget. Ovanpå detta har KL dömts för våld mot tjänsteman (är osäker på hur många gånger). Aggressiviteten och våldsamheten hos KL finns dessutom dokumenterad på fler sätt.

KL har i mars 2014, året efter skilsmässan från HOL, haft en mindre blödning i hjärnan. Den var rehabiliterbar.

KL tvistar mycket och har bidragit till en hel del nedlagda ärenden där hennes påståenden inte kunnat styrkas. Ofta uteblir hon eller svarar oklart eller för sent.

2015 uppgav en man för polisen att KL försökt leja honom för att skjuta HOL. Utredningen lades ner. Detta ledde till att KL fick kontaktförbud gentemot HOL.

10:15 den 6 september gick polisen ut med att de sökte en kvinna upplysningsvis i samband med mordförsöket på HOL en dryg timme tidigare. 11:30 anlände KL till brottsplatsen i taxi, iförd pyjamas. Hon legitimerade sig och greps på platsen. KL hävdade att hon inte visste vem som skjutits på hennes exmakes adress. Då hade Sveriges alla nyhetsförmedlare livesänt utanför byggnaden i timmar med anledning av att en känd advokat skjutits i just det huset.

KL har raderat alla spår av sig själv på internet. Hon använder kontantkortstelefoner men innehar enligt egen uppgift till kvällspressen en ipad.

Det förekommer uppgifter i tråden om att KL knarkar. Det tycks saknas stöd för påståendet i dokumentationen kring KL, så det får betraktas som rykten.

FO är en kriminell och knarkande kompis till KL som stämmer in på den i media förmedlade gärningsmannabeskrivningen: Blond och c:a 40 år. FO har många våldsdomar i bagaget. Han saknar anställning och fast adress. FO och KL har setts umgås en hel del de senaste åren.

Det förekommer uppgifter i tråden om att KL ska vara god man för HOL. Det påståendet saknas det belägg för, och dessutom förefaller det helt osannolikt givet KL:s domar, hälsotillstånd och levnadsvillkor.
Litet skrivfel. God man för Fo inte HOL.
Citera
2019-09-21, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittiseptember

Det förekommer uppgifter i tråden om att KL ska vara god man för HOL.
Det påståendet saknas det belägg för, och dessutom förefaller det helt osannolikt givet KL:s domar, hälsotillstånd och levnadsvillkor.

Tror mer på att hon möjligen skulle vara god man för FO. ;-)
Citera
2019-09-21, 14:29
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja trovärdigheten måste ifrågasättas eller iaf sättas i ett perspektiv.

Den som orkar kan ju se inlägg 08 gjort i Blondinbella-tråden som jämförelse.

Känns som det är viktigt att få rätsida på trovärdigheten då 08 verkligen har stuckit ut hakan här.

(FB) Skvallertråden om Blondinbella (Isabella Löwengrip)
Stordalen

Barn, vänner och Erik

Abort erik

Isabella är eskort

(FB) Skvaller om Clara Hallencreutz
T*ham otrogen

08 ifrågasatt

(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019
08 första inlägg i tråden. HOL’s namngivna älskarinna.

Jag har sett en hel del av de inlägg 08 har postat i tråden angående Isabella Löwengrip!
Citera
2019-09-21, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Litet skrivfel. God man för Fo inte HOL.
Tack, fixar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in