Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Ja, alla dessa personer som projicerar sina egna lidanden med narcissister och alkoholister, kan omöjligt diskutera en sak ur ett objektivt perspektiv.
Det jag och ett fåtal personer försöker, är att diskutera utifrån det vi vet har skett, där HOLs utpekande av KL som anstiftare är en central fråga i denna sak. Med en kedja av händelser som ledde till skotten på Norr Mälarstrand. Alla narcissister är inte alkoholister, och alla alkoholister är inte narcissister. Det vore för enkelt.
Jag bjuder på det låga personangreppet. Jag skrev också att jag kan ha fel och jag ser inte alla frånskilda kvinnor som galna narcissister p.g.a. av mina egna erfarenheter. Men jag har sent om sider blivit varse om problemet och känner igen mönstret.
"Alla narcissister är inte alkoholister, och alla alkoholister är inte narcissismen"- har jag sagt detta??? Hon kan ha alkoholproblem (polishistorien är till hennes nackdel) men för min del är det eventuella narcisstiska draget det väsentliga, det som fått familjen att gå sönder, det som gör att hon inte agerar eller tänker som en frisk människa.
Jag skulle rekommendera dig att fördjupa dig i ämnet narcissistisk personlighetsstörning.