2019-09-21, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Problemet är 2 trapphus.
De stora lägenheterna har huvudingång från 62:an Norr Mälarstrand och köksingång från Polhemsgatan.
Benäms som stora hissen och "Kökshissen".
På 30-talet hade de boende "jungfru" som hade eget boende intill köket och jobbade som passupp, på en del ritningar benämns deras rums då som "jungfru-kammare".

Tror mer att GM lurpassade nere på BV och hade medhjälpare för att kunna täcka båda utgångarna.
Och förmodligen hade det fordon som HOL då använde vid transporterna mellan N.Mälarstrand och Södermalm fått en GPS-puck ditsatt gömd någonstans på fordonet, populärt spårningssätt idag bland yrkeskriminella.

OBS, allt detta är alltså teorier-baserat på planlösningar och grannars utsagor i medierna.

Ok då kan det stämma att grannarna hörde skott i trappen och ringer polis

Hur tänker du om GPS-pucken? Menar du vilken sida HOL går ut och hämtar bilen?
Citera
2019-09-21, 11:38
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Avvisningen från krogen och därefter polistransport med bråk vilket leder till rättegång och fällande dom, är helt normalt då?

Det KAN ju finnas en och annan polis som inte har ett så gott öga till K.L., exempelsvis A.L. Hon ringde ju hans fru, och han förlorade ju i domen om K.L.s "misshandel" av honom. Hans bevis blev ju avvisade av domstolen också.

Att faktiska bevis bör användas för/mot alla och envar, men specifikt då det gäller ex domare (som ju är lite av samhällets stöttepelare), så att det inte uppstår något som helst tvivel om någon godtycklighet.
Citera
2019-09-21, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Det måste ha varit rena turen för Fredrik att han lyckades skjuta Henrik. Henrik är ju inte så ofta hemma i lägenheten. M@ri@ Nis3ll äger en bostadsrätt på Lundagatan 44 D lgh 1104 där hon bor med Henrik sedan Augusti.
Den som sköt Henrik måste ha känt till när han skulle vara i sin egen lägenhet.

Det minskar ju onekligen gruppen av de som kunde veta när han var hemma hos sig. Någonstans i media stod det att grannar sett någon mystisk person utanför några dagar tidigare. Kan Fredrik stått och väntat på att Henrik skulle komma hem eller visste han när Henrik skulle komma hem till sig?

Ok - då kan man tänka sig att någon har satt en liten GPS-puck på HOLs bil
Citera
2019-09-21, 11:45
Avslutad
Citat:
Är du hundra på det...? Vi hade bilen uppe tidigare-då var det tvärtom i färg-kombination:
https://imgur.com/1qu4spY
Då sa "Rotsau" att det inte var den bilen.....

Sen fanns även en kolsvart Mini som är än mer mysko, för det reg-nr som syns på fotona existerar inte...https://imgur.com/jov489R

Då har du ju outat dig duktigt för KL och polisen som tappar av hennes 00-nummer, aldrig funderat på om även du sen kan hamna i fup:en i KL/HOL:s äventyr och bravader...

Be "Efternamn08" ringa KL och fråga så kan vi stänga den frågan. Om "Efternamn08" känner KL så pass så kanske svar kan ges direkt.

Jag skall kanske åka till sommarstugan idag, eller imorgon, kan svänga förbi och kolla då.
Citera
2019-09-21, 11:50
Medlem
Jag förstår inte hur och när fokus ändrades från ögonvittne som sa att MGM åkte iväg i en svart SUV, till spekulationer om en inblandad tvåfärgad Mini?

Kan någon bena ut frågan?
Citera
2019-09-21, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Jag förstår inte hur och när fokus ändrades från ögonvittne som sa att MGM åkte iväg i en svart SUV, till spekulationer om en inblandad tvåfärgad Mini?

Bena ut å bena ut.. Den exfrun äger ju en sån bil som jag har fattat det..

Edit: Och nej det har ju ingenting med en svart "SUV" att göra
Citera
2019-09-21, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjonk
Bena ut å bena ut.. Den exfrun äger ju en sån bil som jag har fattat det..

Edit: Och nej det har ju ingenting med en svart "SUV" att göra

Aha. Tack.
Nä precis.
Citera
2019-09-21, 11:54
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Problemet är 2 trapphus.
De stora lägenheterna har huvudingång från 62:an Norr Mälarstrand och köksingång från Polhemsgatan.
Benäms som stora hissen och "Kökshissen".
På 30-talet hade de boende "jungfru" som hade eget boende intill köket och jobbade som passupp, på en del ritningar benämns deras rums då som "jungfru-kammare".

Tror mer att GM lurpassade nere på BV och hade medhjälpare för att kunna täcka båda utgångarna.
Och förmodligen hade det fordon som HOL då använde vid transporterna mellan N.Mälarstrand och Södermalm fått en GPS-puck ditsatt gömd någonstans på fordonet, populärt spårningssätt idag bland yrkeskriminella.

OBS, allt detta är alltså teorier-baserat på planlösningar och grannars utsagor i medierna.

En användare har nämnt att det finns 3 "utgångar", att man kan gå över "vinden" och komma ut/in på ett tredje ställe.
Citera
2019-09-21, 12:04
Medlem
Citat:
Aha. Tack.
Nä precis.

Jag har också uppfattat info om en svart SUV som uppmärksammades av flera vittnen under fredagsmorgonen
Citera
2019-09-21, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sol-Ingvar
Be "Efternamn08" ringa KL och fråga så kan vi stänga den frågan. Om "Efternamn08" känner KL så pass så kanske svar kan ges direkt.

Jag skall kanske åka till sommarstugan idag, eller imorgon, kan svänga förbi och kolla då.

Gör det. Kolla soptunnan osv... Ta foto.

Enda stället med fast telefon dit 08 haft möjlighet att ringa? Antagligen inte men fortfarande intressant hur och med vilka hon kommunicerar med. Och vilka ’tillställningar’ hon går på? AA?
Citera
2019-09-21, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
En användare har nämnt att det finns 3 "utgångar", att man kan gå över "vinden" och komma ut/in på ett tredje ställe.

Jag skrev att jag trodde det fanns tre ingångar, men jag tänkte fel. Huset har en ingång från väster och en annan från öster (Polhemsgatan). Jag hade för mig att man också kunde gå rakt in från Norr Mälarstrand (söder), men det kan man nog inte.
Citera
2019-09-21, 12:12
Medlem
Citat:

Suv misstänks vara skyttens flyktbil, mini är fyllkajans bil. Minin är av intresse för de som försöker lista ut var anstiftaren/fyllot/mytomanen Karin Lilja ligger och trycker. Det väcker också frågan om hon verkligen har körkort med sitt missbruk och ett halvdussin LOB?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in