2019-09-21, 02:36
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Om man kan bevisa att skytten hade för avsikt att döda blir det mordförsök för denne. Om man kan visa att skytten borde ha förstått att skotten innebar uppenbar risk för att HOL skulle ha dött blir det mordförsök. Annars blir det grov misshandel.

I och med det tumult som uppstod kan det bli svårt att bevisa mordförsök. Skytten kan hävda att han inte hade för avsikt att skjuta men att skotten gick av vid brottningen.

Ännu svårare blir det att bevisa anstiftan till mord. Tror inte det lyckas utan att man först bevisar mordförsök och dessutom har tekniska bevis. Tror inte att någon kommer att dömas för anstiftan.
Vad händer om det är som Douche-chill skriver om skotten?

"Henrik blev skjuten bakifrån medans han låste sin ytterdörr när han skulle gå hemifrån. Träffad av första skottet så vände han sig om mot GM och kastade sig över honom och började brottas med honom (visar på stort jävla kämparhjärta hos honom imo). Sista skottet snuddade vid huvudet när han sprang därifrån."

Är det så det har gått till är det ju bara skottet som tog i magen som kan ha gått av vid brottningen. Dom andra två skotten är för att döda.
Senast redigerad av Timeout 2019-09-21 kl. 03:10.
Citera
2019-09-21, 03:27
Medlem
Edit: Hmm blev lite fel inlägg jag citerade..=) Syftade på detta:

Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Det måste ha varit rena turen för Fredrik att han lyckades skjuta Henrik. Henrik är ju inte så ofta hemma i lägenheten. M@ri@ Nis3ll äger en bostadsrätt på Lundagatan 44 D lgh 1104 där hon bor med Henrik sedan Augusti.
Den som sköt Henrik måste ha känt till när han skulle vara i sin egen lägenhet.

Ursprungligen postat av Timeout
Menar du på allvar att HOL, två tonåriga barn och hans nya kvinna bor tillsammans med den nya kvinnans 23 åriga son i en lägenhet på 74 m²

EDIT: Sonen flyttade dit för 4 veckor sedan (den 21 augusti 2019). Här bor han ensam, åtminstone finns inga fler personer i hushållet som är äldre än 15 år.
Här är info om lägenheten.
https://www.booli.se/bostad/3953172

Ähh Är ju bara en massa tjatter som kommer från det användarnamet "Henrik är ju inte så ofta hemma i lägenheten" Ja just..Bara en massa påhittad dynga
Senast redigerad av Tjonk 2019-09-21 kl. 03:40.
Citera
2019-09-21, 06:17
Medlem
Citat:
Menar du på allvar att HOL, två tonåriga barn och hans nya kvinna bor tillsammans med den nya kvinnans 23 åriga son i en lägenhet på 74 m²

EDIT: Sonen flyttade dit för 4 veckor sedan (den 21 augusti 2019). Här bor han ensam, åtminstone finns inga fler personer i hushållet som är äldre än 15 år.
Här är info om lägenheten.
https://www.booli.se/bostad/3953172

Maria köpte lgh nyligen, gissar att villan hon är skriven på kommer ut till försäljning. Att 23 åriga sonen är skriven där är nog bara en folkbokföringsgrej eftersom han pluggar utomlands enl Facebook. Henrik bor inte stadigvarande i Marias lägenhet utan är nog där mer när han kan.

Fakta kvarstår, hur visste skytten att Henrik var i lgh på Kungsholmen just då? Fredrik måste antingen känna Fredrik väl eller ha spanat eller ha tur?
Citera
2019-09-21, 07:16
Medlem
Jag pratade med KL igår kväll och hon sa att hon först inte trodde det var Henrik som var skjuten eftersom hon visste att Henrik ofta var hos Maria på Lundagatan. Hon säger att det inte är Fredrik utan att Fredrik är oskyldig.
Hon säger att Fredrik och Julia inte har något med detta att göra. Det är enligt henne ett villospår. Hon tror skytten är en ledare i undre världen som bara ville skrämma Henrik.
Citera
2019-09-21, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kate88
Jag tycker dina inlägg är bra, då du utgår från fakta och hittar inte på saker.

Tack vare dina inlägg så blir det uppenbart att KL är helt galen och har inga spärrar.
Det de försökte göra mot N*sells dotter är vidrigt. Julia försöker krossa pappan (exmaken till Mari*)medans KL vill krossa mamman (mar*a Nise*l) . Fyfan för att ge sig på deras barn 😮 både Julia o KL är fan galna. KL kommer aldrig ge sig förrens hon får se HOL död.

Jag tycker också Timeouts inlägg är bra. Bäst i tråden faktiskt.
Dina är också intressanta.

Om Julia nu skulle ha för mål att krossa pappa Ni*ell, varför skjuta Henrik som Efternamn upprepar om och om igen?

Edit: Efternamn söker MGM bortom KL så då är frågan vad Julias motiv är? Att vilja mörda är rätt starka saker och inte något man tar sig an hipp som happ.
Senast redigerad av skitkuligen 2019-09-21 kl. 07:57.
Citera
2019-09-21, 08:07
Medlem
Citat:
Man blir kallad för troll när man kommer med felaktiga uppgifter och att du sen håller Karin om ryggen trots dina tidigare poster gör det hela väldigt underligt.
Är det inte dags att du slutar kalla HOL:s nya kvinna för älskarinnan nu?

Ja hon är ju bra på att ljuga och få folk att tro det mesta och offerkoftan är på för jämnan...
Finns det någon i tråden som verkligen tror på det Karin påstår nu när det finns facit i form av domar och andra inlagor med mängder med lögner?

Om HOL har en ny kvinna när dom separerat så han han väl lika stor rätt till att skaffa sig en ny partner som Karin har. Jag förstår faktiskt inte detta

Du har verkligen en förmåga att se detaljer i inlägg som andra missar. Du behövs absolut i denna tråd.
Citat:
Gissar att ärendet kommer läggas ner. De kan inte låta KL vara misstänkt hur länge som helst.
- önsketänkande ?

Citat:
Det kommer säkert skjutsa i någon förort i helgen så polisen kommer inte ha tid med detta på måndag heller.
- Är det verkligen vad du inbillar dig ?

Citat:
Jag pratade med KL igår kväll och hon sa att hon först inte trodde det var Henrik som var skjuten eftersom hon visste att Henrik ofta var hos Maria på Lundagatan. Hon säger att det inte är Fredrik utan att Fredrik är oskyldig.
Hon säger att Fredrik och Julia inte har något med detta att göra. Det är enligt henne ett villospår. Hon tror skytten är en ledare i undre världen som bara ville skrämma Henrik.

Hmmm, om vi säger så här K har inte så hög trovärdighet. Man skrämmer inte någon med att skjuta personen i huvudet, bröst och mage. Då skjuter man för att döda. Sen att du lägger ut adresser i tråden till en person som inte är misstänkt för något är märkligt. Du säger att du pratar med K och du påstår att du tipsat polisen. Du pekar ut en mängd platser som F kan tänkas gömma sig på. Ja du, FB måste vara en bra plats tänker jag när man vill nå ut till folk som har svårt att kommunicera via mobil för tillfället. Eller om man vill lägga ut villospår....
Citera
2019-09-21, 08:09
Medlem
Citat:

Spännande.

Så KL har koll på HOLs rörelser. Har hon span på HOL? Kanske någon privatdeckare? Eller hon själv?

Och KL känner inte bara FO utan även Julia. Märkligt umgänge hon har. Är det St Görans psyket där de umgås?

Så FO och Julia är villospår? Var det inte du som lyfte fram de båda här på tråden? Vad är din egen bedömning? Hur bedömer du KLs uppgifter och utpekande av någon mystisk mafioso. Jag vill gärna få ett namn.
Citera
2019-09-21, 08:09
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan07
Det är tråkigt att höra att du har en dålig erfarenhet av försupna kvinnor. Detta kan förklara din starka känslomäsdiga reaktion i detta fallet.

Tråden handlar dock om att ge nya uppslag och funderingar på motiv till skjutningen.
Vi har redan förstått att Karin stått på misstankelistan men inget nytt har kommit ur detta ältande om hurvida hon är alkoholist eller inte.

Jag har läst en del förundersökningar/domar som jag tolkat långtifrån det sätt du har tolkat dem. Det kan vara ovana från din sida eller så har du inte läst mellan raderna när du dissikerat smutskastningsfasen mellan detta par som träter.

Det är jättevanligt med juridisk pajkastning i skilsmässomål men det i sig brukar sällan leda till skjutningar . Det finns inga belägg för den omfattande alkoholismen som du i inlägg efter inlägg upprepar, det finns en övertolkning i LOB som ofta missbrukats i samhället och efter blodorov fanns inget att gå på, resten kan man om man har motiv vrida till sin favör för att måla upp en onskefull häxa.

Även du kan råka ut för LOB om någon vill övertolka dig någon gång då du är i känslomässig obalans.
Det är mycket vanligt och bör i sig självt ge upphov till en flashbacktråd om någon är sugen.Vill man misskredetera någon kan detta utnyttjas lätt. Efter två LOB kopplas socialen in om det finns barn, den förälder som är smart sammarbetar och spelar korten efter boken.

Sök på LOB +utnyttjande, felaktigt, osv..

Personligen tror jag att det är för lätt att tro att hon fått tag på en torped och skjutit. Det sker skjutningar till höger och vänster nu, kanske denna är precis som de andra, hämd flr en skitsak eller planerat inbrott som gick fel.

Kanske tror någon att det finbs något av värde från någon klient i bostaden?

Avvisningen från krogen och därefter polistransport med bråk vilket leder till rättegång och fällande dom, är helt normalt då?
Citera
2019-09-21, 08:20
Medlem
Citat:

Du pratar med primary suspect?
Ändå har du fortsatt att söka potentiella GM innanför hennes sfär? Och skriver inlägg efter inlägg om Julia.

Bara skrämma? Yeah.

Jag trodde att KL var onåbar nuförtiden.
Senast redigerad av skitkuligen 2019-09-21 kl. 08:25.
Citera
2019-09-21, 08:33
Medlem
Citat:
Oavsett om man ser dig som trovärdig eller ej (själv inser jag att du är insatt och har bidragit med konkreta och intressanta uppgifter som går att verifiera, men även att du försöker få Karin att framstå som ett offer och kasta skit på så många andra som möjligt) så finns ingen som helst trovärdighet i just det citerade inlägget med undantag för det fetade.

Varför det? Jo, du säger ju det själv... Att det är Karins uppgifter du vidarebefordrar. Den människan har absolut ingen trovärdighet i det här läget. Hon i egenskap av huvudmisstänkt anstiftare har allt att vinna och inget att förlora på att misstänkliggöra andra. Lägg sedan till att hon har en väl dokumenterad historia av lögner, förtal och falska anmälningar plus alkoholproblem och en högst tveksam psykisk hälsa så blir det oerhört svårt att tro på något hon säger.
Citera
2019-09-21, 08:42
Medlem
Citat:
Du som är insatt i detta ämne.Är inte den sk "Ledaren i undre världen" bara en gammal avdankad medelålders småhandlare..?
Citera
2019-09-21, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Oavsett om man ser dig som trovärdig eller ej (själv inser jag att du är insatt och har bidragit med konkreta och intressanta uppgifter som går att verifiera, men även att du försöker få Karin att framstå som ett offer och kasta skit på så många andra som möjligt) så finns ingen som helst trovärdighet i just det citerade inlägget med undantag för det fetade.

Varför det? Jo, du säger ju det själv... Att det är Karins uppgifter du vidarebefordrar. Den människan har absolut ingen trovärdighet i det här läget. Hon i egenskap av huvudmisstänkt anstiftare har allt att vinna och inget att förlora på att misstänkliggöra andra. Lägg sedan till att hon har en väl dokumenterad historia av lögner, förtal och falska anmälningar plus alkoholproblem och en högst tveksam psykisk hälsa så blir det oerhört svårt att tro på något hon säger.

Även misstänkta har rätt att få komma till tals, eller hur?
Även människor som ljuger, är sjuka eller misstänkta kan ibland säga sanningen. Det är en värderingsfråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in