2019-09-21, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Hon sa att domstolarna brukar bevaka ärenden och sätter press på åklagarna var 6:e månad och då måste åklagaren redogöra för vad som händer. Just för att människor inte ska vara misstänkta hur länge som helst.
De poliser som är på rull vet att FO är efterlyst, och kommer hålla ögonen öppna. Och när han sys in så kommer ärendet aktualiseras omedelbart, om man inte plockat in en annan snubbe för skjutningen. Så länge ärendet inte är uppklarat så kommer KL fortfarande vara misstänkt. Tro inget annat.
Citera
2019-09-21, 10:59
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sol-Ingvar
Svart tak har jag för mig, vit nedtill

Är du hundra på det...? Vi hade bilen uppe tidigare-då var det tvärtom i färg-kombination:
https://imgur.com/1qu4spY
Då sa "Rotsau" att det inte var den bilen.....

Sen fanns även en kolsvart Mini som är än mer mysko, för det reg-nr som syns på fotona existerar inte...https://imgur.com/jov489R

Citat:
Nej jag har pratat med henne efter att hon släpptes. Jag har skrivt om vårt samtal i tråden. Jag ringde igår för att höra om hon skulle komma på en tillställning i helgen.
Då har du ju outat dig duktigt för KL och polisen som tappar av hennes 00-nummer, aldrig funderat på om även du sen kan hamna i fup:en i KL/HOL:s äventyr och bravader...
Senast redigerad av vittne-x 2019-09-21 kl. 11:04.
Citera
2019-09-21, 11:05
Medlem
Citat:
Även misstänkta har rätt att få komma till tals, eller hur?
Även människor som ljuger, är sjuka eller misstänkta kan ibland säga sanningen. Det är en värderingsfråga.
Visst har hon rätt att komma till tals, men förväntar hon sig att bli tagen på allvar så är hon ännu mer störd än jag trodde. Hennes trovärdighet är helt obefintlig och din skadas tyvärr av att du går hennes ärenden.

Du har alldeles uppenbart en hel del att tillföra diskussionen, men tyvärr verkar du bara välja ut de delar som passar in i sagan om den missförstådda stackars oskyldiga fru Lilja.
Citera
2019-09-21, 11:06
Medlem
Citat:
Nu ska jag spela golf på Troxhammar, om någon av er är i närheten så skicka pm så kan vi ses och spåna över allt detta.

Vilken tid går du ut? Kan inte skicka DM ännu tror jag.
Citera
2019-09-21, 11:10
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Jag ringde henne, nej hon lät inte packad. Hon lät glad. Hon sa att hon tänkte resa bort för att få lite distans. Att detta var en väckarklocka och att om de är ute efter Henrik så kanske de kommer försöka skada henne och barnen. Hon har kontakt med socialtjänsten som tittar på hur säkra barnen är hos Henrik nu.
Min fetning. ...och där kom huvudmotivet.

Har hon förresten kontaktat sin advokat Salomonsson? Han hade ju ingen aning om var hon är sa han häromdagen. Du kan väl meddela honom annars - och dela med dig telefonnumret du har till polisen samtidigt.

Hur ser du på hennes eventuella skuld? Du fortsatte ju inatt att peka ut Julia L och Fredrik O inatt, vilket väl var var efter ditt telefonsamtal med Karin. Tror du henne inte?
Citera
2019-09-21, 11:12
Medlem
Citat:
Hon sa att domstolarna brukar bevaka ärenden och sätter press på åklagarna var 6:e månad och då måste åklagaren redogöra för vad som händer. Just för att människor inte ska vara misstänkta hur länge som helst.
Och så länge inget framkommit som talar för att misstanken är felaktig så kvarstår den. Den behöver inte stärkas mellan varje gång.
Citera
2019-09-21, 11:14
Medlem
[quote=vittne-x|68767035]Är du hundra på det...? Vi hade bilen uppe tidigare-då var det tvärtom i färg-kombination:
https://imgur.com/1qu4spY
Då sa "Rotsau" att det inte var den bilen.....

Sen fanns även en kolsvart Mini som är än mer mysko, för det reg-nr som syns på fotona existerar inte...https://imgur.com/jov489R

Jo det regnummret existerar Men bilen är exporterad för drygt 1 år sen https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/BAH103

Den är inte "kolsvart" färgen heter MIDNIGHT GREY METALLIC (C12)

Och givetvis är hennes bil vit med svart tak-Ser ut så här: https://cdn.blocket.com/static/2/original/45/4582987036.jpg
Citera
2019-09-21, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
I stora drag är det väl ungefär så det gått till. Men som vid alla mordutredningar eller som i detta fall mordförsök så behöver ju allt analyseras till förbannelse. GM har ju setts lämna fastigheten med blodig tröja, då tänker jag som så, vilken blodsprut han måste fått på sig när han träffat HOL. Frågan är ju om det finns något blod från GM på brottsplatsen däremot HOL vet vi att det finns. Nu blev det ju handgemäng men GM kan ju haft handskar på sig och det kanske inte finns så mycket spår ifrån GM trots allt. Däremot vet ju polisen vilken kaliber skytten använt på vapnet. Jakten går vidare!

Och det undrar jag också över - låt oss säga att GM står och väntar ut Henrik i trappen och ska passa på när HOL låser dörren varför sköt han inte "bara"? Är det små utrymmen o trångt i trappen?
Citera
2019-09-21, 11:19
Medlem
Citat:

Sa hon verkligen det? Det var något nytt att domstolarna börjat bevaka vad åklagarna och polisen gör och vilka misstänkta de har och hur länge om de inte gäller häktade. Skulle inte tro det.
Citera
2019-09-21, 11:27
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Och det undrar jag också över - låt oss säga att GM står och väntar ut Henrik i trappen och ska passa på när HOL låser dörren varför sköt han inte "bara"? Är det små utrymmen o trångt i trappen?

Problemet är 2 trapphus.
De stora lägenheterna har huvudingång från 62:an Norr Mälarstrand och köksingång från Polhemsgatan.
Benäms som stora hissen och "Kökshissen".
På 30-talet hade de boende "jungfru" som hade eget boende intill köket och jobbade som passupp, på en del ritningar benämns deras rums då som "jungfru-kammare".

Tror mer att GM lurpassade nere på BV och hade medhjälpare för att kunna täcka båda utgångarna.
Och förmodligen hade det fordon som HOL då använde vid transporterna mellan N.Mälarstrand och Södermalm fått en GPS-puck ditsatt gömd någonstans på fordonet, populärt spårningssätt idag bland yrkeskriminella.

OBS, allt detta är alltså teorier-baserat på planlösningar och grannars utsagor i medierna.
Citera
2019-09-21, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
I stora drag är det väl ungefär så det gått till. Men som vid alla mordutredningar eller som i detta fall mordförsök så behöver ju allt analyseras till förbannelse. GM har ju setts lämna fastigheten med blodig tröja, då tänker jag som så, vilken blodsprut han måste fått på sig när han träffat HOL. Frågan är ju om det finns något blod från GM på brottsplatsen däremot HOL vet vi att det finns. Nu blev det ju handgemäng men GM kan ju haft handskar på sig och det kanske inte finns så mycket spår ifrån GM trots allt. Däremot vet ju polisen vilken kaliber skytten använt på vapnet. Jakten går vidare!

Och det undrar jag också över - låt oss säga att GM står och väntar ut Henrik i trappen och ska passa på när HOL låser dörren varför sköt han inte "bara"? Är det små utrymmen o trångt i trappen och därför blev det tumult? Eller sa GM något innan han sköt?

Om man skjuter för att hämnas vill man väl gärna att offret innan han dör ska veta varför han ska dö?

Skjuter man för att oskadliggöra då ser det väldigt amatörmässigt ut
Citera
2019-09-21, 11:34
Medlem
Citat:
Hon sa att Julia varit kallad bara för att vittna om att det inte var hon som skrivit mailen. Detta för att styrka SH anmälan om att Johanna var skyldig. Inte många har den detaljkunskapen som mailen innehåller.

Det var väl ett konstigt förfarande! Man tar in oskyldiga som vittnen för att kunna avskriva dessa. Då finns det ju bara en misstänkt kvar.
Senast redigerad av Mypointis 2019-09-21 kl. 12:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in