2019-09-20, 22:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Förr i tiden, när farfar var ung, var män tvingade att uppvakta kvinnor för att få sex. Typ rida fram på en häst och kasta blommor på dem.

2) Idag har alla kvinnor tittat på "franska filmer" där de har fått lära sig att det är viktigt att förföra män.

3) Så det här med hästar, blommor, och drinkar är "ute" och att först ha sex och sen lära känna varandra är "inne".

4) Det har faktiskt blivit trendigt att hora bland unga kvinnor och många kvinnor försöker imponera på pojkar med att de säljer sex.

Ok, du vinner. Jag är gammal. Dags för gubben att sova här.
Citera
2019-09-20, 22:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Det var du som hävdade det:
Nej, det är du som har hävdat att man måste få a-kassa om man inte vill jobba som prostituerad, annars är det inte frivilligt.

Kvinnorna från Rumänien, Bulgarien och Nigeria får inte a-kassa om de inte vill jobba som prostituerade. Är det då frivilligt?

Kan du annars förklara varför du gör kopplingen mellan frivillighet och a-kassa?
Citera
2019-09-20, 22:20
Avslutad
Citat:
Håller med, mycket bra poänger.

Jag ställer återigen frågan jag inte fick svar på förut till prostitutionsmotståndare:

Jag kan komma på två sätt att lösa jämställdhetsproblemet att män inte har samma möjligheter till sexuell tillfredsställelse som kvinnor:

1. Legalisera sexköp

2. Tvinga kvinnor att ställa upp på sex

Kan ni komma på ett tredje alternativ? Om inte, vilket av 1 eller 2 väljer ni?

Om ni inte vill att män ska köpa sex, vore inte det bästa att ni ser till att de blir sexuellt tillfredsställda på andra sätt? Ni skulle genom att själva ställa upp kunna befria alla de stackars tvingade, nerknarkade, psykiskt sjuka, utsatta kvinnorna som jobbar som prostituerade som ni värnar så mycket om. Ta en för laget, befria en hora genom att själva erbjuda män det sex han önskar.

Vad sägs? Eller är alternativ 1 bekvämare?

Varför så svart/vit? Varför inte testa andra män med lika hög sexlust? Suger säkert kuk bättre än de flesta kvinnor och kvinnliga män är oftast kvinnligare än kvinnor.
Citera
2019-09-20, 22:27
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej, det är du som har hävdat att man måste få a-kassa om man inte vill jobba som prostituerad, annars är det inte frivilligt.

Kvinnorna från Rumänien, Bulgarien och Nigeria får inte a-kassa om de inte vill jobba som prostituerade. Är det då frivilligt?

Nej, jag har inte hävdat att de måste det.

Citat:
Så kan det vara. Man kan förstås också välja att jobba som prostituerad för att man föredrar det framför att jobba i t ex en matbutik. Eller något annat. Det kan förhålla sig på en mängd olika sätt.

När du blir vuxen kanske du förstår.
Citera
2019-09-20, 22:30
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jaha så nu knullar 1000-tals kvinnor runt? Jag trodde de flesta kvinnor hade "trasiga fittor" enligt dig.

Resten av ditt resonemang är helt IQ befriat.

1) Det finns många olika anledningar till att kvinnor har sex. Det kom ut en studie för ett par år sen där de hade räknat till typ 367 olika anledningar.

2) Några vanliga anledningar är att kvinnan vill ha uppmärksamhet, vill ha en relation, vill prova på tillfälligt sex, tycker att det är coolt, och så vidare.

3) Så det är inte ovanligt att kvinnor knullar runt under en period av sina liv fast de inte får ut något av det sexuellt.

4) Om en kvinna har sex med en kille på en charterort, har sex med sin pojkvän, eller har sex med en äldre man för pengar är det ungefär samma sak (det beror på killarna mest).

a) Jag kan ta mig själv som exempel: jag känner inte att det är nån skillnad på att ha sex med min man som jag har varit tillsammans med i 20 år och att ha sex med en främling som jag just har träffat. Ja det är olika kvalitet på liggen men det är inte en större deal för att det är en främling.

b) På samma sätt är det inte en större deal för kvinnor att ha sex för pengar med en man som de inte gillar än att ha sex gratis med sin pojkvän. Sex som sex.
Citera
2019-09-20, 22:35
Avslutad
Citat:
Nej, jag har inte hävdat att de måste det.
Men kära nån.

Jo, du har hävdat att man måste få a-kassa om man inte vill jobba som prostituerad. Får de a-kassa om de inte vill jobba som prostituerade?
Citera
2019-09-20, 22:45
Medlem
Babianens avatar
PSA:

1) Sex är en big deal för män för att det är svårt att få.

2) Sex är lätt för kvinnor att få därför är det ingen stor grej. Det är som att gå till parken typ.

a) Att ha sex mot betalning är som att gå till parken och få betalt för det. Man kan göra det när man känner för det eller om man känner för det.

b) Men det är inte annorlunda att gå till parken gratis eller att gå dit och få betalt för det. Det är fortfarande samma upplevelse.

3) Även om du inte vill gå till parken, eller du blir tvingad till det, är det inget problem eftersom det är ingen stor grej att promenera runt i 10 minuter sen får du gå hem.

4) Sex för kvinnor är som att bli kliad på ryggen. Det spelar ingen roll vem som gör det och även om det inte känns så bra kan du stå ut med det i 10 minuter.

a) Om du även får betalt för att bli kliad på ryggen i 10 minuter, "ja då kan man väl ställa upp" tänker 99% av kvinnorna.

5) Alla kvinnor som drar upp tvång och trafficking är antingen galna eller har sexuella fantasier om det.
Senast redigerad av Babianen 2019-09-20 kl. 22:47.
Citera
2019-09-20, 22:46
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Men nu kanske du kan ha lite förståelse för hur han kunde vilja göra det i alla fall.

Helhetsupplevelsen på FKK i Tyskland tror jag inte någonting som finns i Danmark (eller någon annanstans) kan slå. Dessutom är det knappast någon större skillnad i restid. Sitter gärna 1 timme längre på ett flyg för en bättre upplevelse och besöker något jag känner till och vet hur det fungerar. Och inte direkt så jag har råd att göra det här ofta, så man vill vara säker på att det blir så bra som möjligt när man väl kan åka.

Hade du bott i södra Sverige så hade det bara varit en halvtimme med tåget. Just sayin.
Jag vet inte vad det är för slags bordeller i Danmark, kanske är sunkigt. Köpenhamn och danskar gillar jag mycket, men det ska inte stickas under stol med att en hel del i Danmark/Köpenhamn är sunkigt.
Citera
2019-09-20, 22:49
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Du är fortfarande kvar i att endast få gör det frivilligt? Vad grundar du det på?

Måste man vara en student som vill dryga ut studentkassan för att det ska vara ok? Är det aldrig ok om man gör det på heltid? Är det inte frivilligt då? Varför tror du att inga frivilliga arbetar på bordellerna?

Hur kan du vara övertygad om att branschen är fylld med kriminalitet och sista utvägen-val? Är det en övertygelse eller egentligen bara en gissning?

Det är vad jag tror, jag kan inte veta säkert. Jag tror inte att en kvinna vill jobba med att sälja sex på heltid. Rent biologiskt går det emot kvinnans natur dessutom, alltså att ligga med olika män på löpande band, och jag är en person som tror på biologi och vetenskap till stor del.
Men, det finns kanske de som gör det istället för att ta ett städjobb. Jag vet inte.
Jag kan ju själv inte föreställa mig det så jag hade tagit vilket jobb som helst hellre än att prostituera mig.
Citera
2019-09-20, 22:50
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Där stod inget om sexköp, bara en liten ful artikel där man ska koppla ihop incels med terrorism Inget nytt här, knulla som vanligt folk

Nä den hade inte med sexköp att göra, så påstod jag heller inte.
Citera
2019-09-20, 22:50
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Men kära nån.

Jo, du har hävdat att man måste få a-kassa om man inte vill jobba som prostituerad. Får de a-kassa om de inte vill jobba som prostituerade?

Det vore absolut bra. Det betyder inte att utländska medborgare ska få a-kassa så fort de kommer till Sverige.

Men bara för att någon inte kan få a-kassa betyder inte det nödvändigtvis att den personen inte gillar att arbeta som prostituerad och därmed inte gör det frivilligt.

Om alla de rumänska prostituerade i Sverige erbjuds a-kassa, kommer alla då sluta som prostituerade och istället leva på a-kassan? Kan man inte VILJA vara prostituerad om man kommer från / lever i ett land där man inte erbjuds a-kassa?
Citera
2019-09-20, 22:56
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Varför så svart/vit? Varför inte testa andra män med lika hög sexlust? Suger säkert kuk bättre än de flesta kvinnor och kvinnliga män är oftast kvinnligare än kvinnor.

Åh, älskar när kvinnor kontrar med detta Då vet man att man lyckats.

Nej, men tyvärr, män, oavsett hur manliga eller kvinnliga eller hur bra kuksugare - det tilltalar inte. I alla fall jag skulle föredra celibat och tror jag kan tala för många (inte alla) heterosexuella män här.

Så, det alternativet skulle inte lösa problemet. Och jag lovar, OM det hade gjort det så hade män redan valt den vägen för längesedan, det kan jag garantera, och det hade varit väldigt illa för er kvinnor.

Något mer förslag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in