2019-09-20, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det fetade: För att helst ingen då ska tro att GM ens skulle tänka sig att göra det? Om nu åkl Åsa Hiding löser detta så är hon värd det allra bästa beröm för en fenomenal insats.

Men kanske behöver hon ytterligare tid efter 27/9?

Det tror jag vi kan unna henne, för sanningen måste komma fram. För den är nog inte så vacker. Det är iofs ingen annan mordutredning heller, men jag misstänker att den här historien kan få ett riktigt brakslut - och folk kommer ta sig för pannan i ren förtvivlan när de får veta hur det ligger till.

Det är vad jag tror.

Ja här är så mycket konstigheter och ingenting stämmer riktigt..eller jo klart det gör men inte i min hjärna på långa vägar.

Ja hon kan få hur mycket tid hon behöver, stressa är dumt!

Usch ja jag tror detn är både horrible och grotesk..tyvärr
Citera
2019-09-20, 19:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det finns inget belägg för detta.
Eftersom JM bara vill djävlas med alla inblandade så tar hen upp det för att röra om lite i grytan.
Nu vill han tydligen djävlas med barn också.
För alla som tror på något av JM:s trams så visar han här tydligt vem han är.
Det kanske beror på att han vill ha mer uppmärksamhet nu när de flesta börjar inse vilken pajas han är.

Kanske är JM arg på Snoris?
Därför tar han upp detta?

Jag tror däremot att JM på inget vis vill kasta skugga på något av barnen.

Jag ville bara betona att för den (i mina ögon) tvetydiga mening som JM skrev:
[...]"blir det till sist en sanning, som till exempel, att den grovt muskulösa NW👤 som brukat anabola-preparat, bara måste vara den person som bragt den här inom tråden ifrågavarande kvinnan om livet."[...]

inte finns belägg.

Det finns inget enligt mig som tyder på att NW skulle ha brukat anabola steroider.
Kanske JM inte menade det heller....
Citera
2019-09-20, 19:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
👤Nu vet jag inte om jag faktiskt rent av går och missförstår dig i detta fallet ?

👤Jag har aldrig någonsin beskrivit någons utseende på ett förnedrande sätt, däremot har jag många gånger sagt, att man skall aldrig döma en människa efter dess utseende, så som efter ras [hudfärg] och kropps-konstruktion. Dessutom har jag framfört inom tråden att Lena Wesström var en vacker kvinna och en moder som älskade sina barn över allt annat här på jorden, och nu inom mitt senaste inlägg fanns endast gott om hela familjen Wesström.

Mvh/ @JokerMannen

Nej, nej, nej.
Inte du...
Citera
2019-09-20, 20:09
Medlem
Citat:
Eftersom JM bara vill djävlas med alla inblandade så tar hen upp det för att röra om lite i grytan.
Nu vill han tydligen djävlas med barn också.
Det kanske beror på att han vill ha mer uppmärksamhet nu när de flesta börjar inse vilken pajas han är.

Vart spårhundarna bakom SD's hus ... eller vart det bara på sidorna ? Sedan tänkte jag, att kunde du länka till en bild på den uppbrutna dörren vid SD's entré. Vet du när Springares bok kommer ? jag tror den boken berättar om hur dåligt polisen har skött sitt arbete i detta fallet, vad tror du ?
Citera
2019-09-20, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, nej, nej.
Inte du...

Vilka menar du då ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-20, 20:14
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men att utredarna gör övertolkningar, det hoppas och tror jag inte sker. Det är stor skillnad att läsa tråden och en FUP.

Där är kalla fakta, fakta som vi inte har. De få FUP jag har läst, har imponerat på mig. Ett extremt noggrant arbete. Många personer som verkar dedikerade till sitt arbete. Och andra som också gjorde mer än man kan förvänta sig.
Det finns exempel på fall där man arbetat ambitiöst men trots det p g a över- och feltolkningar (och i ren desperation plus andra omständigheter) hamnat fel.

Hur det är i det här fallet återstår att se.
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-09-20 kl. 20:16.
Citera
2019-09-20, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Och det här fotot från dagen dessförinnan (förstora gärna upp det; magen blir inte större för det...):
https://coord.info/GLVNFJFJ
Notera ockå den åtsittande tröjan - och byxbältet..

Ja där syns ingen gravidmage 👍
Citera
2019-09-20, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det finns exempel på fall där man arbetat ambitiöst men trots det p g a över- och feltolkningar (och i ren desperation plus andra omständigheter) hamnat fel.

Hur det är i det här fallet återstår att se.

Om man beaktar alla fall som polis/åklagare hanterar så är det absoluta undantagsfall.

Jag utgår från att detta inte blir ett sådant.
Citera
2019-09-20, 20:37
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Via en liten länk i en av hans äldre loggar.I sådana ev. förekommande fall bör man nog mer ta fasta på träningskalendern.Ja, han kan hävda ditt och datt bäst han vill: ett "förbiseende" kan vara förståeligt; två tveksamt - men tre inte så trovärdigt. - Är man så mån om statistiken att man bokför både kortare och längre träningspass plus lägger in de geografiska rutterna, bör man med hjälp av vissa hållpunkter också kunna hålla reda på var man befunnit sig en viss dag; i vems sällskap, och vad man då sysslat med. - Jag tolkar också de här träningsloggarna så att de dagar han inte haft rumsrena saker för sig (typ manipulerat med loggremsor, förstört cacher tillhöriga CO:s han fått ett horn i sidan till mm, då lägger han inte in några tidsspecificerade träningsaktiviteter tillhöriga fuffenssträckorna, eller han kan ta bort dem i efterhand. - Man kan också utläsa vissa trender eftersom kalendern löper under en längre tidsperiod.Reagerade inte på distansen här; snarare på hur han rört sig. - Blev således tvungen att konsultera hans logg för att få klarhet.Att döma av uppgifter i pressen ägde misshandeln rum på LW:s födelsedag 10/1 och hon ska ha gjort anmälan samma dag - men även (enl. Metro, "senare under dagen"; enl. Expr "dagen efter förhöret") ha ringt och tagit tillbaka sin anmälan. Förhör resp. fotodokumentationen av skadorna bör också ha tagit viss tid (åtta sidor); det var två polisassistenter som åkte hem till henne och höll förhör. Dock: Enl. Expr. ska LW:s samtal ha inkommit "en sen vinternatt den 10 jan". - Stämmer man av detta med LW:s logg för den 10 jan, så finner man att hon denna dag bl.a. gjort en cachetur tillsammans med en annan cachare:
https://coord.info/GLQ22Z7J
https://coord.info/GLQ29T9F
SD skidtur: 19.33 - Slutsats: Det kan diskuteras pga pressens inte alltför detaljrika info. - En hypotes är t.ex. att SD kan ha velat ha med LW på denna skidtur. - Fler säkra tidsuppgifter behövs.Vilka aktiviteter tänker du på här?

Alltså, eftersom jag är en björn med mycket liten hjärna har jag lite svårt att hänga med i era resonemang. Skulle ni (+notknapparen) kunna hjälpa mig att förstå vad det är för slutsatser ni drar av de här loggarna och de förmodade friseringarna? Kan ni skriva ut hela tankegången i en hissvariant? (Dvs kort) Det verkar viktigt, men jag hänger inta riktigt med... 😵
Citera
2019-09-20, 20:40
Medlem
Citat:
➡Eftersom JM bara vill djävlas med alla inblandade så tar hen upp det för att röra om lite i grytan.
➡Nu vill han tydligen djävlas med barn också.

Det är ren lögn som du framför här ovan.

Jag har aldrig jävlats med de Wesströmska barnen inom mina skrivna inlägg, däremot skrev jag väldigt mycket gott om barnen samt även om UW men det förvränger du totalt.

Då påstår att jag endast är ute för att jävlas med alla inblandade inom detta mordfallet gällande Lena Wesström, det var verkligen synd att du inte fick läsa mitt inlägg i dag om vad jag skrev om de Wesströmska barnen samt om UW ... där jag bland annat skrev att jag kommer aldrig någonsin att tror något illa om familjen Wesström, varför, därför jag tycker att dom alla är underbara människor.

Vore tacksam om du ville sluta upp med att förvränga saker och ting i fortsättningen.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-20, 20:42
Medlem
Citat:
Och det här fotot från dagen dessförinnan (förstora gärna upp det; magen blir inte större för det...):
https://coord.info/GLVNFJFJ
Notera ockå den åtsittande tröjan - och byxbältet..

Tror du att du kan hitta andra bilder inom samma tidsspann, gärna
där hon står upp inte allt för luftigt klädd.

Där hon sitter nu på din bild ser hon ju inte alls magstor ut.

Annars så kommer fakta fram om det nu går till åtal, å det via obduktionsutlåtandet.
Citera
2019-09-20, 20:51
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det är ren lögn som du framför här ovan.

Jag har aldrig jävlats med de Wesströmska barnen inom mina skrivna inlägg, däremot skrev jag väldigt mycket gott om barnen samt även om UW men det förvränger du totalt.

Då påstår att jag endast är ute för att jävlas med alla inblandade inom detta mordfallet gällande Lena Wesström, det var verkligen synd att du inte fick läsa mitt inlägg i dag om vad jag skrev om de Wesströmska barnen samt om UW ... där jag bland annat skrev att jag kommer aldrig någonsin att tror något illa om familjen Wesström, varför, därför jag tycker att dom alla är underbara människor.

Vore tacksam om du ville sluta upp med att förvränga saker och ting i fortsättningen.

Mvh/ @JokerMannen
Varför fick jag inte läsa ditt inlägg tidigare idag?
Togs det bort för att någon moderator tyckte att det var trams?
Tog du bort det själv därför att du tycker det är kul att skriva inlägg och sedan radera dem inom en timme?
Oavsett vilket av ovanstående alternativ som gäller så var det någon som inte tyckte att det skulle stå kvar.

Varför drar du igen in NW i tråden och skriver så att det går att tolka som om han tog anabola?
Det är dementerat av folk som kände familjen.
Vi andra har slutfört diskussionen om honom för länge sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in