2019-09-20, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
"Man skall inte blanda sig i sådant som man egentligen inte har med att göra, sticker man sin näsa i blöt där den inte hör hemma, då kan det sluta riktigt illa, ordspråket: tala är silver och tiga är guld, är att guldet har ett större värde"

Är det en varning/hot?

Glorian, läs igen. Citat står det
Citera
2019-09-20, 18:54
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så klart att det går.
Men lite får han skylla sig själv.
Han verkar ju gilla att vara tvetydig och det inbjuder till övertolkning. Det är inte heller lite bilder att välja bland.

Han är inte direkt varken blyg eller diskret.
Han är ju ändå misstänkt för mord.

Allvarligt talat...
Om man vet att tråden finns, man vet att bilder och loggar läses här, varför i hela friden lägger man upp allt till beskådan?

Det finns en mening med det tror jag.
Det är nog ingen större skada skedd om övertolkningarna endast görs här på Flashback. Det är värre om sådana görs av dem som utreder fallet. Över- och feltolkningar har gjorts av utredare i andra fall.
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-09-20 kl. 18:57.
Citera
2019-09-20, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Jo förvisso men den andra bilden var från 2015. Fotot där Lena å andra sidan har svart linne och gravidmage kan iofs vara ännu äldre, är det möjligt?

"sk gravidmage" kanske är ett PMS-tillstånd?
Citera
2019-09-20, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
👤Vad som verkligen är intressant inom detta mordfallet som gäller Lena Wesström, det är de fyra omständigheterna.

1: )👤 Den glänt-stående ytterdörren till den livs-bragta's bostadsrätt 🚪

2: )👤 Den av polisen's tekniker pingade mobiltelefonen📱 nära angränsande till den mördade kvinnan's bostadsrätt, samt tillhörande offret.

3: )👤 Den avlidna människo-kroppen liggandes bakom ett dolt bullerplank, och med en avstånds-sträcka på 161 meter från kvinnan's bostadsrätt.

Detta skall enligt ovan skrivet, ställas i komparation med mobiltelefonen's📱position.

4: )👤 Det föremål som hittades strax bortom Betesvägen inom ett vegetations-område, samt tillhörande offret.

Detta enligt ovan deklarerat, skall i sin tur ställas i komparation med mobiltelefonen📱och framförallt gällande var den avlidna människo-kroppen låg placerad.

Komplettering: Gärningspersonen's opportunitèt, det vill säga, tillfälle så som tillfället som sådant då var, detta är av mycket stor vikt inom detta mordfallet att komma till förståelse över.

En fråga som måste riktas uppmärksamhet mot blir följande ställd, gällande det föremål som hittades strax bortom Betesvägen, detta sett ifrån den vänstra fasad-kanten's diagonala riktning till ett av de respektive husen belägna vid Betesvägen. Frågan blir då, var det en annan Gärningsperson som med hjälp utav det då utplacerade föremålet, ville rikta misstankarna mot en av personerna på respektive adresser för att sålunda själv komma undan sin brottsliga handling ?

Mvh/ @JokerMannen

1. GM eller medhjälpare har hämtat något i bostaden. Förmodligen GM då han är bekväm och hemmastadd i Len*as bostadsrätt.
Vad har GM hämtat?
Är det den saken som hittades vid nr 4.

2. Mobiltelefonen pingades i Vivallaskogen.
Den slängdes nog där för att man ville fördröja upptäckten av LW.
Insatserna lades runt Vivallaskogen.
Vi vet ej om mobilen har hittats.

3. Bakom planket mördades Len* a.
Var det en bra plats? Enligt GM så är det nog det. Det tog flera dagar innan hon hittades.
161 meter, det är det kortaste avståndet mellan cacher?

4. Föremålet som hittades.
Det låg alltså i närheten av SDs bostad och UWs bostad.
Ville någon peka på UW?
Var det även 161 meter mellan planket och föremålet?

I så fall är allt så sjukt, verkligen sjukt.
Citera
2019-09-20, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Jaha du...vilken mördare planterar bevis i närheten av sitt eget hem?
Tappade GM detta föremål? Varför tog GM föremålet om det inte var för att plantera bevis (beror ju på vad det var för föremål)?

Det fetade: För att helst ingen då ska tro att GM ens skulle tänka sig att göra det? Om nu åkl Åsa Hiding löser detta så är hon värd det allra bästa beröm för en fenomenal insats.

Men kanske behöver hon ytterligare tid efter 27/9?

Det tror jag vi kan unna henne, för sanningen måste komma fram. För den är nog inte så vacker. Det är iofs ingen annan mordutredning heller, men jag misstänker att den här historien kan få ett riktigt brakslut - och folk kommer ta sig för pannan i ren förtvivlan när de får veta hur det ligger till.

Det är vad jag tror.
Citera
2019-09-20, 19:24
Medlem
Citat:
Du menar alltså fullständigt allvar, att du tror tvärsäkert att SD👤 är totalt oskyldigt utpekad, detta, trotts att det nu handlar om sannolika skäl ?

Du tror på fullständigt allvar att polisen inom Örebro Län lider av ett mycket svårt tunnelseende ?

Du tror på fullständigt allvar att KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding är fullständigt inkompetent inom detta mordfallet gällande Lena Wesström ?

Du tror fortfarande att det är NW👤 som är den absoluta Gärningspersonen i detta fallet ?

Jag börjar faktiskt undra om du har tittat för mycket på Kurt Olssons TV-program ?

Alla Lena Wesström's barn är underbara, snälla, och dessutom mycket trevliga, lilla goda"Tutan" eller "Ärtan" som hon föredrar att bli kallad, har berättat så mycket fint och gott om henne's äldste broder NW👤 så jag kommer aldrig att över huvud taget tro något illa om familjen Wesström, UW är dessutom en riktigt härlig individ i mina ögon sett.

Mvh/ @JokerMannen

Är du lite vimsig i dag kanske.
Jag frågade dig om NWs "vattentäta alibi", som du har tagit upp ett antal gånger.

Sedan tycker jag att du ska visa var någon stans jag har skrivit att jag "tror tvärsäkert att SD👤 är totalt oskyldigt utpekad", lycka till med det du Kurtan.
Citera
2019-09-20, 19:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
👤 Verkligheten som sådan faktiskt är, kan vara mycket skrämmande, rent av horribel, men det förstår inte alla, / varför ?

Därför att, det man som person inte själv individuellt har fått upplevt, det kan man ej heller förstå, till exempel, hur sönderslagen Lena Wesström's kropp egentligen var av Gärningspersonen's då brukade våld.

Tron kan försätta berg, det vill säga, tror man tillräckligt starkt på något, blir det till sist en sanning, som till exempel, att den grovt muskulösa NW👤 som brukat anabola-preparat, bara måste vara den person som bragt den här inom tråden ifrågavarande kvinnan om livet.

Komplettering, när väl en förklaring har slagit rot, är det näst intill omöjligt att rucka på den, även om sanningen skulle visa sig vara annorlunda, @Snor-Johan kom aldrig så långt, för nu har det visat sig att SD👤 sitter häktad på sannolika skäl för att ha bragt livet om Lena Wesström under den då sena måndags-kvällen den 14 Maj år 2018, och inte NW👤

Mvh/ @JokerMannen

Men finns det något som helst belägg för att NW skulle ha använt anabola steroider?
Jag kan inte minnas något enda inlägg som skulle kunna tyda på det?
Och i mina ögon ser ha ut som vilken annan tonåring som helst.

Jag tycker inte ens att hans ser extremt vältränad ut. Tycker att diskussionerna om anabola är helt tagna ur luften.

Skamligt att dra in barn som är sörjande i denna diskussion.
Skamligt att i ord beskriva utseendet på någon på ett nedlåtande sätt.
Skamligt att inte (som vissa något klokare är) vara mer diskret.

Så skönt att denna bit är över.
Citera
2019-09-20, 19:38
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Men finns det något som helst belägg för att NW skulle ha använt anabola steroider?

Jag tycker inte ens att hans ser extremt vältränad ut. Tycker att diskussionerna om anabola är helt tagna ur luften.

Skamligt att i ord beskriva utseendet på någon på ett nedlåtande sätt.

Det finns inget belägg för detta.
Eftersom JM bara vill djävlas med alla inblandade så tar hen upp det för att röra om lite i grytan.
Nu vill han tydligen djävlas med barn också.
För alla som tror på något av JM:s trams så visar han här tydligt vem han är.
Det kanske beror på att han vill ha mer uppmärksamhet nu när de flesta börjar inse vilken pajas han är.
Citera
2019-09-20, 19:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det är nog ingen större skada skedd om övertolkningarna endast görs här på Flashback. Det är värre om sådana görs av dem som utreder fallet. Över- och feltolkningar har gjorts av utredare i andra fall.

Det är lätt för oss att sitta i våra hem, på tunnelbanan, helt avskilda från brottet, att sitta och spekulera. Vi distanserar oss.

Om vi skulle som vissa skribenter ha anhöriga som på ett eller annat sätt var involverade i detta hemska, då skulle vi reagera helt annorlunda. Det är jag söker på.

Med tanke på vad som skrivs här, så kan jag nästan undra hur någon som känner de anhöriga klarar av att läsa här? Det borde vara vidrigt?

Och jag anser faktiskt också att de som känner gärningsmannen (och den eventuella gärningskvinnan?) också är offer om det visar sig att de är de skyldiga. Man älskar sina vänner och släktingar och tror att dom inte är kapabla till ett dåd som detta.

Därför har jag en ganska stor tolerans mot t ex EGT. Ingen lätt sits att sitta i.

Men att utredarna gör övertolkningar, det hoppas och tror jag inte sker. Det är stor skillnad att läsa tråden och en FUP.

Där är kalla fakta, fakta som vi inte har. De få FUP jag har läst, har imponerat på mig. Ett extremt noggrant arbete. Många personer som verkar dedikerade till sitt arbete. Och andra som också gjorde mer än man kan förvänta sig.

När sedan sanningen kommer fram, vem/vilka som är den skyldige/skyldiga, då måste ett sorgarbete påbörjas även för de anhöriga till dom.
Citera
2019-09-20, 19:50
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Det är teorier.Vi har inga fakta här.

Gör du dig du dummare än vad du är?

Har du fortfarande inte förstått skillnaden mellan att påstå saker, dvs som du gör när du faktiskt konstaterar - och att spekulera?

Ord såsom: tror, gissar, förmodar, antar, antagligen, misstänker, kanske, kan ha, kunde, möjligen, möjligtvis visar på det sistnämnda.

Dina citat:
”SD har inte orkat bära detta inom sig.Han har varit tvungen att lätta på sitt inre tryck och anförtrott detta till sin vän JG”

SD har ju berättat allt för sin vän JG.JG vetju.. JG var även den 1e som skrev på sin fb sida en sista hälsning till LW redan innan det var officiellt bekräftat att det var hon som hittats.JG visste redan då hon försvann att hon var död.. SD hade ju inte orkat bära detta själv.Jg vet vem/vilka som ligger bakom detta.”

Jag finner ditt sätt att skriva (läs: hantera fakta) ibland stör diskussionen. Det är flera andra skribenter som redan har påpekat detta.

Med detta försvarar jag inte JG, jag har redan mina misstankar om honom. Jag tror han gjort sig skyldig till något i sin ”dumhet”, sin lojalitet mot DD och SD.
Och jag tror att han just nu tillbringar mycket tid med HD och hennes föräldrar.

Jag undrar om denna lojalitet är så nyttig för hans egen sits? Med tanke på att han tillbringade så mycket tid med SD efter att han släpptes, med fortsatt mordmisstanke hängande över sig, och nu gör likadant med HD. Den mannen verkar verkligen inte veta vad som är bäst för honom.

Undrar om han, och kanske t.o.m HD vågar dyka upp på FAD i november? Vad jag förstått så är han inte särskilt poppis, än mindre nu när SD sitter inlåst. Om inte annat så har de ju ett givet samtalsämne på eventet. 🙄
Senast redigerad av T34Panzer 2019-09-20 kl. 20:40.
Citera
2019-09-20, 19:50
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det fotot är från 22 april 2018, taget i samband med Läckö-Kinnekulle-eventet av mgl (ML).
Och det här fotot från dagen dessförinnan (förstora gärna upp det; magen blir inte större för det...):
https://coord.info/GLVNFJFJ
Notera ockå den åtsittande tröjan - och byxbältet..
Citera
2019-09-20, 19:51
Medlem
Citat:

➡Skamligt att i ord beskriva utseendet på någon på ett nedlåtande sätt.

👤Nu vet jag inte om jag faktiskt rent av går och missförstår dig i detta fallet ?

👤Jag har aldrig någonsin beskrivit någons utseende på ett förnedrande sätt, däremot har jag många gånger sagt, att man skall aldrig döma en människa efter dess utseende, så som efter ras [hudfärg] och kropps-konstruktion. Dessutom har jag framfört inom tråden att Lena Wesström var en vacker kvinna och en moder som älskade sina barn över allt annat här på jorden, och nu inom mitt senaste inlägg fanns endast gott om hela familjen Wesström.

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in