2019-09-20, 16:37
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Där ja, precis det är äldre personer som har finrum.
Men JM var ju vän med LW, kanske vännen helt enkelt är JokerMannen själv?

Det fetade: hen påstår att han var vän med henne.

Det har tidigare fiskats i tråden efter vem
LW lämnade bevis till ”om något skulle
hända mig”.

Den personen kanske inte har vågat
prata med polisen?
Om man då tänker att JM är någon som
är livrädd för att de bevisen ska komma
till polisen så kan man se hens inlägg
som ett hot.
Citera
2019-09-20, 16:40
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag vet inte hur du hittade hans träningskalender, för mig är den helt ny sedan du presenterade den här. Användaren numera vara "anonym".
Via en liten länk i en av hans äldre loggar.
Citat:
Och det blir ju väldigt intressant när det vid viktiga datum inte verkar överensstämma med vad som har loggats på geologgningarna och vad som han har registrerat på träningskalendern.
I sådana ev. förekommande fall bör man nog mer ta fasta på träningskalendern.
Citat:
Nu kan man ju alltid hävda att han kan ha registrerat fel, blandat ihop datum. Och hans numera kända efterloggningar, hur är det med dom? Vad stämmer?
Ja, han kan hävda ditt och datt bäst han vill: ett "förbiseende" kan vara förståeligt; två tveksamt - men tre inte så trovärdigt. - Är man så mån om statistiken att man bokför både kortare och längre träningspass plus lägger in de geografiska rutterna, bör man med hjälp av vissa hållpunkter också kunna hålla reda på var man befunnit sig en viss dag; i vems sällskap, och vad man då sysslat med. - Jag tolkar också de här träningsloggarna så att de dagar han inte haft rumsrena saker för sig (typ manipulerat med loggremsor, förstört cacher tillhöriga CO:s han fått ett horn i sidan till mm, då lägger han inte in några tidsspecificerade träningsaktiviteter tillhöriga fuffenssträckorna, eller han kan ta bort dem i efterhand. - Man kan också utläsa vissa trender eftersom kalendern löper under en längre tidsperiod.
Citat:
Vad gäller den 31/5-17 så är alla data inlagda i miles, så jag hänger inte riktigt med i vad som är konstigt. Om jag kollar kartan så verkar distansen avverkad i just Uppsala, på gator inne i centrum och gånghastighet. Du får hjälpa mig på traven. Han kan ha råkat aktivera registreringen, eller med vilja aktiverat sin promenad för att räkna steg av någon anledning?
Reagerade inte på distansen här; snarare på hur han rört sig. - Blev således tvungen att konsultera hans logg för att få klarhet.
Citat:
Datumet 10 januari är ju intressant.
Blir dock lite förvirrad av datumen.

Ska skidpasset ha varit samma dag som anmälan gjordes, eller gjordes knoggnuggningen den 9/1-17 och anmälan blev efter midnatt 10/1-17?
Att döma av uppgifter i pressen ägde misshandeln rum på LW:s födelsedag 10/1 och hon ska ha gjort anmälan samma dag - men även (enl. Metro, "senare under dagen"; enl. Expr "dagen efter förhöret") ha ringt och tagit tillbaka sin anmälan. Förhör resp. fotodokumentationen av skadorna bör också ha tagit viss tid (åtta sidor); det var två polisassistenter som åkte hem till henne och höll förhör. Dock: Enl. Expr. ska LW:s samtal ha inkommit "en sen vinternatt den 10 jan". - Stämmer man av detta med LW:s logg för den 10 jan, så finner man att hon denna dag bl.a. gjort en cachetur tillsammans med en annan cachare:
https://coord.info/GLQ22Z7J
https://coord.info/GLQ29T9F
SD skidtur: 19.33 - Slutsats: Det kan diskuteras pga pressens inte alltför detaljrika info. - En hypotes är t.ex. att SD kan ha velat ha med LW på denna skidtur. - Fler säkra tidsuppgifter behövs.
Citat:
Som jag förstod av något inlägg vid tidigare diskussioner så hade LW och SD kommit gemensamt i bilen från något geocash- äventyr? Stämmer inte det eller gäller det två olika datum?
Vilka aktiviteter tänker du på här?
Citera
2019-09-20, 16:41
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
👤Du kan skriva upp inom din bok, att det här handlar om lögner på högsta nivå, och det är otroligt lätt att kunna förstå varför lögnen tar över sanningen när det handlar om ett mord.

👤Det är också mycket lättbegripligt varför många människor väljer att ta sitt avstånd från att bli involverade inom en mordutredning, allting har en orsak, vilken i sin tur äger en förklaring.

👤Jag kan garantera dig att sanningen finns där ute, frågan är om utomstående vill ta ansvar för den och den mördade Lena Wesström, genom att berätta vad dom egentligen vet och känner till. Jag kan också garantera dig, att det finns folk som vet varför Lena Wesström bringades om sitt liv, det var som en person berättade för mig, citat: / "Man skall inte blanda sig i sådant som man egentligen inte har med att göra, sticker man sin näsa i blöt där den inte hör hemma, då kan det sluta riktigt illa, ordspråket: tala är silver och tiga är guld, är att guldet har ett större värde"

Mvh/ @JokerMannen

Det fetade: Och hur tolkade du det?
Pratade personen om sig själv eller om
LW?
Citera
2019-09-20, 16:45
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
👤Du kan skriva upp inom din bok, att det här handlar om lögner på högsta nivå, och det är otroligt lätt att kunna förstå varför lögnen tar över sanningen när det handlar om ett mord.

👤Det är också mycket lättbegripligt varför många människor väljer att ta sitt avstånd från att bli involverade inom en mordutredning, allting har en orsak, vilken i sin tur äger en förklaring.

👤Jag kan garantera dig att sanningen finns där ute, frågan är om utomstående vill ta ansvar för den och den mördade Lena Wesström, genom att berätta vad dom egentligen vet och känner till. Jag kan också garantera dig, att det finns folk som vet varför Lena Wesström bringades om sitt liv, det var som en person berättade för mig, citat: / "Man skall inte blanda sig i sådant som man egentligen inte har med att göra, sticker man sin näsa i blöt där den inte hör hemma, då kan det sluta riktigt illa, ordspråket: tala är silver och tiga är guld, är att guldet har ett större värde"

Mvh/ @JokerMannen

"Man skall inte blanda sig i sådant som man egentligen inte har med att göra, sticker man sin näsa i blöt där den inte hör hemma, då kan det sluta riktigt illa, ordspråket: tala är silver och tiga är guld, är att guldet har ett större värde"

Är det en varning/hot?
Citera
2019-09-20, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Han kanske inte visste något om otroheten. Kanske han däremot - när han fick reda på den - blev väldigt besviken på både SD och LW? Kände sig lurad, han som ställt upp som vän och som SD/LW kunde tala med i förtroende - men varför inte om just otroheten? Är han grundlurad av SD? Fick han sig även förtroenden till livs av HD? Måste vara jobbigt att vara slasktratt för andras bekymmer i så fall. Var låg lojaliteterna?

JG ser jag fortfarande som en skuggfigur som säkert vet en hel del. Om han på nåt sätt aktivt eller passivt är en del i morddramat vet jag inte. Han figurerar i perifirin men har givetvis haft någon slags roll i dramat då han lade ihop 1 plus 1, blev helt knäckt, kastade sig över Facebook som nummer ett, beklagade LWs död - tog ut semester och åkte till stugan i 2 veckor. Kanske är han "bara" ett vittne, ett viktigt sådant.

(Är inte han sambo med barn, eller är det en trådsanning?)

SD och LW litade kanske inte öht på dramaqueen JG?
JG var närmaste vän med HD, har jag läst i tråden alla fall.
Dessutom har det funnits uppgifter om att han länge känt LW, och spekulation om de haft någon intim relation för längesedan.
Kan han varit på BP, tillsammans med HD, kan de tillsammans hatat och haft motiv att mörda LW?

Det var uppgifter om event 5 Nov -16 ii Linköping där LW delade hotellrum med ML, och JG var upprörd över detta..varför var han upprörd över detta, han visste inte att hon hade en relation med SD...deras relation uppdagades först för honom någon gång efter anmälan LW gjorde 10 jan -17.
Och varför blev han så upprörd över att LW hade ett förhållande med en gift man...man får intrycket av att han själv var gränslöst svartsjuk och han har ju sambo, sägs det?..

Är det JG som har motiv att mörda LW pga svarsjuka och sätta dit sin rival SD??
Ja jisses vilken jäkla spekulation detta blev nu då...när kommer FUP?
Citera
2019-09-20, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det fetade: hen påstår att han var vän med henne.

Det har tidigare fiskats i tråden efter vem
LW lämnade bevis till ”om något skulle
hända mig”.

Den personen kanske inte har vågat
prata med polisen?
Om man då tänker att JM är någon som
är livrädd för att de bevisen ska komma
till polisen så kan man se hens inlägg
som ett hot.

Javisst samtidigt kan det kan vara JM som är vännen som sitter med alla bevisen...?
Nu blev det knepigt Gloriouslife 🤔
Citera
2019-09-20, 16:57
Medlem
Citat:

Mvh/ @JokerMannen

Det fetade:
Självklart finns det en förklaring, ett svar på denna fruktansvärda mordhistoria. VARFÖR och AV VEM?
Förutom att SD sitter där han sitter så kan det, ute i perifirin, finnas en eller ett par personer som också borde sitta i den sits som SD gör. Men kanske är dessa personer så "oförvitliga", på såna positioner, att det skulle bli totalrabalder om orsak och verkan lades upp i dagern?

Du talar oftast i gåtor men jag läser gärna det du skriver och tror inte alls att du är nåt troll som bara fabulerar. Men vi får väl se om jag har rätt eller fel.
Citera
2019-09-20, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Var någon kvar i LW bostad när hon gick ut för att träffa mördaren..som sedan gick därifrån när LW inte kom hem och lämnade dörren öppen när denne gick, eller var mördaren inne i LW bostad efter mordet, eller under tiden någon höll fast henne vid planket?

Hur kommer det sig att telefonen hittades flera dagar efter att LW anmäldes försvunnen?
Placerades telefonen i nära anslutning till LW hem först efter flera dagar, eller låg den där hela tiden?

Hur kommer det sig att ingen hittade LW, tex x antal fåglar borde väl dragit ögonen till sig och först oväsen bakom planket? Eller lockades inga djur alls dit av någon anledning?

Vad för föremål? Tror inte vi vet något om ett föremål som hittats..vid husfasadens vänstra gavel i riktning mot ett annat hus på Betesvägen..men låter ju onekligen som att något placerats ut för att förvilla? Tänker en person som mördat utan planering på sånt, eller är det någon som efteråt hjälpt till att förvilla? Eller är allt för välplanerat att mordet var planerat från början?

Jag tänker ta en sak i sänder, detta med anledning av att inte röra ihop flera saker samtidigt, detta i sin tur, för att undvika missförstånd.

🏠🌳Bet*svägen 13 / 🏠🌳Bet*svägen 14 b
↙ Diagonal riktning sett från huset's fasad och dess vänstra sida av fasad-kanten↙

Till observandum enligt ovan illustration,

Jag talar om en okulär riktning som i sin tur utgår ifrån ett av de respektive husen belägna vid Bet*svägen och då sett i diagonal sådan↙ därifrån och sedan en bit ifrån denna riktningen↙ inom ett vegetations-område fanns ett föremål.

Frågan är fullständigt relevant till ovan deklarerat, vem placerade föremålet just på den platsen, och, av vilken anledning ?

Det vill säga, allting har en orsak 👤

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-20, 17:01
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Det fetade:
Självklart finns det en förklaring, ett svar på denna fruktansvärda mordhistoria. VARFÖR och AV VEM?
Förutom att SD sitter där han sitter så kan det, ute i perifirin, finnas en eller ett par personer som också borde sitta i den sits som SD gör. Men kanske är dessa personer så "oförvitliga", på såna positioner, att det skulle bli totalrabalder om orsak och verkan lades upp i dagern?

Du talar oftast i gåtor men jag läser gärna det du skriver och tror inte alls att du är nåt troll som bara fabulerar. Men vi får väl se om jag har rätt eller fel.

Speciellt har han rätt i det du fetade. Att LW är mördad och sanningen finns därute,
Talande för torkan i tråden du lägger vikt i fånerierna .
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-20 kl. 17:11.
Citera
2019-09-20, 17:02
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag tänker ta en sak i sänder, detta med anledning av att inte röra ihop flera saker samtidigt, detta i sin tur, för att undvika missförstånd.

🏠🌳Bet*svägen 13 / 🏠🌳Bet*svägen 14 b
↙ Diagonal riktning sett från huset's fasad och dess vänstra sida av fasad-kanten↙

Till observandum enligt ovan illustration,

Jag talar om en okulär riktning som i sin tur utgår ifrån ett av de respektive husen belägna vid Bet*svägen och då sett i diagonal sådan↙ därifrån och sedan en bit ifrån denna riktningen↙ inom ett vegetations-område fanns ett föremål.

Frågan är fullständigt relevant till ovan deklarerat, vem placerade föremålet just på den platsen, och, av vilken anledning ?

Det vill säga, allting har en orsak 👤

Mvh/ @JokerMannen

Var avståndet 161 m till föremålet också?
Citera
2019-09-20, 17:03
Medlem
Citat:
Han kanske inte visste något om otroheten. Kanske han däremot - när han fick reda på den - blev väldigt besviken på både SD och LW? Kände sig lurad, han som ställt upp som vän och som SD/LW kunde tala med i förtroende - men varför inte om just otroheten? Är han grundlurad av SD? Fick han sig även förtroenden till livs av HD? Måste vara jobbigt att vara slasktratt för andras bekymmer i så fall. Var låg lojaliteterna?

JG ser jag fortfarande som en skuggfigur som säkert vet en hel del. Om han på nåt sätt aktivt eller passivt är en del i morddramat vet jag inte. Han figurerar i perifirin men har givetvis haft någon slags roll i dramat då han lade ihop 1 plus 1, blev helt knäckt, kastade sig över Facebook som nummer ett, beklagade LWs död - tog ut semester och åkte till stugan i 2 veckor. Kanske är han "bara" ett vittne, ett viktigt sådant.

(Är inte han sambo med barn, eller är det en trådsanning?)
Ett förkläde??
Citera
2019-09-20, 17:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Via en liten länk i en av hans äldre loggar.I sådana ev. förekommande fall bör man nog mer ta fasta på träningskalendern.Ja, han kan hävda ditt och datt bäst han vill: ett "förbiseende" kan vara förståeligt; två tveksamt - men tre inte så trovärdigt. - Är man så mån om statistiken att man bokför både kortare och längre träningspass plus lägger in de geografiska rutterna, bör man med hjälp av vissa hållpunkter också kunna hålla reda på var man befunnit sig en viss dag; i vems sällskap, och vad man då sysslat med. - Jag tolkar också de här träningsloggarna så att de dagar han inte haft rumsrena saker för sig (typ manipulerat med loggremsor, förstört cacher tillhöriga CO:s han fått ett horn i sidan till mm, då lägger han inte in några tidsspecificerade träningsaktiviteter tillhöriga fuffenssträckorna, eller han kan ta bort dem i efterhand. - Man kan också utläsa vissa trender eftersom kalendern löper under en längre tidsperiod.Reagerade inte på distansen här; snarare på hur han rört sig. - Blev således tvungen att konsultera hans logg för att få klarhet.Att döma av uppgifter i pressen ägde misshandeln rum på LW:s födelsedag 10/1 och hon ska ha gjort anmälan samma dag - men även (enl. Metro, "senare under dagen"; enl. Expr "dagen efter förhöret") ha ringt och tagit tillbaka sin anmälan. Förhör resp. fotodokumentationen av skadorna bör också ha tagit viss tid (åtta sidor); det var två polisassistenter som åkte hem till henne och höll förhör. Dock: Enl. Expr. ska LW:s samtal ha inkommit "en sen vinternatt den 10 jan". - Stämmer man av detta med LW:s logg för den 10 jan, så finner man att hon denna dag bl.a. gjort en cachetur tillsammans med en annan cachare:
https://coord.info/GLQ22Z7J
https://coord.info/GLQ29T9F
SD skidtur: 19.33 - Slutsats: Det kan diskuteras pga pressens inte alltför detaljrika info. - En hypotes är t.ex. att SD kan ha velat ha med LW på denna skidtur. - Fler säkra tidsuppgifter behövs.Vilka aktiviteter tänker du på här?

Tack för ditt svar!

Där ser man, hon var med Cajjo på födelsedagen.
Ja man behöver kanske veta mer exakt om det gällde den 9:e eller om det hade slagit om till midnatt 10/1.

Jag minns inte vem som korrigerade mig, men jag har för mig att det var @bradgardsindianen (?) i samband med en diskussion om hur de hamnade i bilen.

Även där har medias rapporter skiljt sig åt. På ett ställe vill jag minnas att det stod att de gick och satte sig i bilen när de började tjafsa... och på ett annat att de satt i bilen när de började tjafsa.

Om de hade haft en gemensam bilresa såsom @bradgardsindinanen (?) påstod att de haft från geocachingen (vilken det skulle ha varit vet jag ej, kan minnas fel) stämde ju inte den uppgiften riktigt med att de satte sig i bilen... om de inte hade gått ut för att sätta sig igen.

Jag tyckte att det kunde vara en skillnad i förloppet och hur bråket uppstått från början om de t ex inte ens hade varit tillsammans innan.

Svårt att spekulera om denna händelse utan att det blir 100 inlägg till om bilincidenten .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in