Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Jag vet inte hur du hittade hans träningskalender, för mig är den helt ny sedan du presenterade den här. Användaren numera vara "anonym".
Via en liten länk i en av hans äldre loggar.
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Och det blir ju väldigt intressant när det vid viktiga datum inte verkar överensstämma med vad som har loggats på geologgningarna och vad som han har registrerat på träningskalendern.
I sådana ev. förekommande fall bör man nog mer ta fasta på träningskalendern.
Citat:
Nu kan man ju alltid hävda att han kan ha registrerat fel, blandat ihop datum. Och hans numera kända efterloggningar, hur är det med dom? Vad stämmer?
Ja, han kan hävda ditt och datt bäst han vill:
ett "förbiseende" kan vara förståeligt;
två tveksamt - men
tre inte så trovärdigt. - Är man så mån om statistiken att man bokför både kortare och längre träningspass plus lägger in de geografiska rutterna, bör man med hjälp av vissa hållpunkter också kunna hålla reda på var man befunnit sig en viss dag; i vems sällskap, och vad man då sysslat med. - Jag tolkar också de här träningsloggarna så att de dagar han
inte haft rumsrena saker för sig (typ manipulerat med loggremsor, förstört cacher tillhöriga CO:s han fått ett horn i sidan till mm, då lägger han inte in några tidsspecificerade träningsaktiviteter tillhöriga fuffenssträckorna, eller han kan ta bort dem i efterhand. - Man kan också utläsa vissa trender eftersom kalendern löper under en längre tidsperiod.
Citat:
Vad gäller den 31/5-17 så är alla data inlagda i miles, så jag hänger inte riktigt med i vad som är konstigt. Om jag kollar kartan så verkar distansen avverkad i just Uppsala, på gator inne i centrum och gånghastighet. Du får hjälpa mig på traven. Han kan ha råkat aktivera registreringen, eller med vilja aktiverat sin promenad för att räkna steg av någon anledning?
Reagerade inte på distansen här; snarare på
hur han rört sig. - Blev således tvungen att konsultera hans logg för att få klarhet.
Citat:
Datumet 10 januari är ju intressant.
Blir dock lite förvirrad av datumen.
Ska skidpasset ha varit samma dag som anmälan gjordes, eller gjordes knoggnuggningen den 9/1-17 och anmälan blev efter midnatt 10/1-17?
Att döma av uppgifter i pressen ägde misshandeln rum på LW:s födelsedag 10/1 och hon ska ha gjort anmälan samma dag - men även (enl.
Metro, "senare under dagen"; enl.
Expr "dagen efter förhöret") ha ringt och tagit tillbaka sin anmälan. Förhör resp. fotodokumentationen av skadorna bör också ha tagit viss tid (åtta sidor); det var två polisassistenter som åkte hem till henne och höll förhör. Dock: Enl.
Expr. ska LW:s samtal ha inkommit "en sen vinternatt den 10 jan". - Stämmer man av detta med LW:s logg för den 10 jan, så finner man att hon denna dag bl.a. gjort en cachetur tillsammans med en annan cachare:
https://coord.info/GLQ22Z7J
https://coord.info/GLQ29T9F
SD skidtur: 19.33 - Slutsats: Det kan diskuteras pga pressens inte alltför detaljrika info. - En hypotes är t.ex. att SD kan ha velat ha med LW på denna skidtur. - Fler säkra tidsuppgifter behövs.
Citat:
Som jag förstod av något inlägg vid tidigare diskussioner så hade LW och SD kommit gemensamt i bilen från något geocash- äventyr? Stämmer inte det eller gäller det två olika datum?
Vilka aktiviteter tänker du på här?