2019-09-20, 18:19
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittiseptember
Uppsala stämmer. Osäker på året. Hon kan ha gjort något år utomlands eventuellt, med därav framskjuten examen. Är dock okunnig om det.

Tack för bekräftelse angående UU. Även jag är osäker på huruvida det blev utlandsstudier eller ej. Därför är jag tveksam kring examensåret.

Hur som haver, vet ej vilken relevans examensåret har för den aktuella skjutningen, förutom att det finns ett allmänt intresse kring KL som person. För egen del är det bara överflödig information.
Citera
2019-09-20, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Hur som haver, vet ej vilken relevans examensåret har för den aktuella skjutningen, förutom att det finns ett allmänt intresse kring KL som person. För egen del är det bara överflödig information.

Det jag kan tänka mig är om någon vill leta rätt på fler ungdomsporträtt.
Citera
2019-09-20, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tack tack tack! Märkligt att få röster på personerna kring FO. Och röst på FO. Vilken rövare! Han är banne mig en schablonbild av en skummis. Nu saknas bara lite bra bilder av honom.

Jag ska lägga ut sms från Julias bror Richard som tycker Fredrik är snäll. Lyssnar man noga på Fredrik så säger han att Julia har flera boenden och att de är stökiga. Jag tror han gömmer sig i någon av dem.
Senast redigerad av Efternamn08 2019-09-20 kl. 18:27.
Citera
2019-09-20, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag ska lägga ut sms från Julias bror Richard som tycker Fredrik är snäll.
Det finns människor som uppfattas som underbara för andra, men som är en djävul för de närmaste. Och det är väldigt vanligt att misshandlade kvinnor misstros: "Men han är ju så fin... han är ju fantastisk med barnen.... han är så snäll" osv osv.
Citera
2019-09-20, 18:29
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittiseptember
Det jag kan tänka mig är om någon vill leta rätt på fler ungdomsporträtt.

Det har du rätt i förstås. Och nu när du nämner det, så kan det faktiskt finnas någon bild i Ergo (Uppsala studenters tidning). Någon som har vilja och möjlighet kan söka igenom i arkivet.
Citera
2019-09-20, 18:29
Medlem
Citat:
Lyssnar man noga på Fredrik så säger han att Julia har flera boenden och att de är stökiga. Jag tror han gömmer sig i någon av dem.
Det hörde inte jag. Får lyssna igen. Verkar som om Julia fått hjärnskador av misshandeln. Kognitiva problem.
Citera
2019-09-20, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det hörde inte jag. Får lyssna igen. Verkar som om Julia fått hjärnskador av misshandeln. Kognitiva problem.

Hon ljög som sjutton, googlar man så ser man att hon sprang en tävling med Mikael Laure'en någon månad efteråt.
Citera
2019-09-20, 18:36
Medlem
Citat:
Hon ljög som sjutton, googlar man så ser man att hon sprang en tävling med Mikael Laure'en någon månad efteråt.
Fysiskt kan man vara fullt frisk, fast hjärnan/psyket krånglar. Det BEHÖVER inte vara lögn. Svårt också när man inte har hela fupen framför sig.
Citera
2019-09-20, 18:40
Medlem
Hon säger ju att hon sytt livmoderhalsen pga cellförändringar. I utdrag från journalen står inget om det. Jag kan lägga ut det också från fup.
Citera
2019-09-20, 18:44
Medlem
Citat:
Hon säger ju att hon sytt livmoderhalsen pga cellförändringar. I utdrag från journalen står inget om det. Jag kan lägga ut det också från fup.
Nej, inte som jag uppfattade det. Hon säger att hon opererat sig för cellförändringar. Oftast innebär det en konisering, dvs man skär av en bit av livmodertappen där cellförändringarna finns. Men hon säger inte så mycket om det. 2 dgr senare så skedde misshandeln.

Ja tack - gärna journalanteckning

EDIT: Ok, hon fick sys efter komplikationer - (sitter fortf och lyssnar)
Senast redigerad av Picasso2 2019-09-20 kl. 18:48.
Citera
2019-09-20, 18:45
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Ja ös på bara så har man någonting att läsa till fredags ölen
önskar också en trevlig till dej
Citera
2019-09-20, 18:54
Medlem
Jag får intrycket av att både Julia och Fredrik lever ur hand i mun. Dvs de har inga resurser och därför blir det stort bråk om någon tusenlapp hit och dit och vem som betalat SL kort.

Konstigt att när hon blivit misshandlad att det första hon gör är att gå in på Messenger och skriva till en kollega på St Görans psykakut. Normala människor ringer 112. Nej hon kör messenger till kollegor på psykakuten och chefen där beodrar två sjuksköterskor, den ena är en man att gå hem till Julia. Det är han som vittnar i en av ljudfilerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in