2019-09-20, 09:15
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumanjii
Någon som kan summera tråden? Väldigt rörigt.

Vem är J*lia? Personen som är häktad i sin utevaro för rån, är det samma person som är misstänkt för att ha skjutit Lilja?

Som sagt. Ytterst tacksam för en summering av allt som hänt.

Jag håller med! Det är en riktig röra som det är svårt att få kläm på. Ja, det är den personen (FO) som polisen jagar. Det skulle vara intressant att veta om han brukar strunta i att komma till rätten eller om det är en ny företeelse? Han kanske har mer att dölja ändå?
Citera
2019-09-20, 09:45
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Att HOL skulle ha varit otrogen under äktenskapet är en TRÅDSANNING! som några biter sig envist fast vid för att svärta ner ett BO.
Efter separationen fick han väl som alla andra människor göra vad han vill eller?

Barnens situation är väl det sista den huvudlösa tänker på

Ur domen från 2016-03

Citat:
Åtalet för misshandel avser en händelse som ska ha inträffat den 1 augusti 2013. Vid tidpunkten var Karin Lilja gift och bodde tillsammans med maken Henrik och två barn, då 9 och 11 år gamla, på Norr Mälarstrand. Henrik hade vid tidpunkten även en egen bostad på Karlsviksgatan. Under kvällen gick Karin Lilja tillsammans med barnen till restaurang Göken. Hon visste att Henrik var där. Efter besöket gick hon tillsammans med barnen hem. Karin Lilja gick senare under kvällen till Henriks lägenhet på Karlsviksgatan. Där fanns Henrik tillsammans med And*rs Lund*ll.
Citera
2019-09-20, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag håller med! Det är en riktig röra som det är svårt att få kläm på. Ja, det är den personen (FO) som polisen jagar. Det skulle vara intressant att veta om han brukar strunta i att komma till rätten eller om det är en ny företeelse? Han kanske har mer att dölja ändå?

Vad jag kunde se i domstolspappren som lagts ut här på tråden så dök han upp förra gången men då kom inte vittnet. Den här gången hämtade polisen vittnet men FO dök inte upp.
Citera
2019-09-20, 09:48
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Är läkaren SH? Har både Julia och modern haft ihop det med honom?
Mailen innehöll väl pedofilanklagelser om jag minns rätt?
Kanske modern som skickat, kallat honom peddo för att fått ihop det med J?

Men jag ser ingen tydlig koppling med motivbild till mordförsöket på HOL. Kan någon förtydliga för en idiot?

Julia är alltså fd flickvän å sambo till den misstänkte FO. Inte Julias mamma som haft ihop det med SH utan Julias styvmor då pappan dejtade en av den kända Darrar klanens kvinnor. Han har nu skyddat identitet.
Även KJ och Julia har haft en fling med samma gifta läkare SH.

Julia har jobbat på psyk men även varit inlagd. FO och KJ och FOs 2 misshandelsoffer hans fd tjejer har oxå varit inlagda på st Göran. Sett att en av dem låg på adv 25 i Fup. Även KJ sägs varit inlagd på St Görna psyk.
Senast redigerad av Pandalina4 2019-09-20 kl. 10:30.
Citera
2019-09-20, 09:53
Medlem
smurfelina76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ur domen från 2016-03

Fast att han hade en vän hemma betyder väll inte att han var otrogen? Ja menar skulle jag anklagat mitt ex för otrohet när jag kom hem och hittade honom i vår säng med sin kompis. Dom spelade tv-spel visserligen men ska jag anta att dom hade en affär?

Ingenstans i domen står det att han hade ett förhållande med sin vän som jag dessutom förstått det som var hans bästa vän?
Citera
2019-09-20, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Det tog ett tag innan jag förstod det sista. Fick läsa in mig i olika flashbackstrådar. Du menar Z@hra D@rr@r mamman? Enligt den tråden var hon Julias styvmamma, som ska ha utpressad läkaren medan Julias riktiga mamma Lisb3th L@gerström inte ska ha gjort det. Julias mamma var bara 16 år när Julia föddes om jag räknat rätt på ratsit.

Jag ska se om det går att få tag på IVOs beslut, IVO startade själva en utredning mot Julia för att dra in hennes legitimation efter alla mail och raseriutbrott på sjukhuset. Men jag tror hon försvarade sig med att hon inte skickat mailen och att hennes aggressiva beteende på sjukhuset berodde på att Fredrik misshandlade henne. Hon säger det i ett av förhören . Det verkar som att IVO köpte detta eftersom hon inte blev av med legitimationen.

Mailen med hot mot Karolinska kan kopplas till Julia pga dess innehåll. Men ingen vet vem som skickat mailen. Julia nekar.

Mailen med hot mot Karins nya bekant/älskare SH som är läkare får SH att anmäla Henriks nya kvinna/tidigare älskarinnans dotter JN som nekar. Där är Julia vittne eftersom hon känner mamman MN i rättegången där SH vill att JN ska få kontaktförbud. Henrik låter sin byrå försvara den nya kvinnans dotter JN. Tingsrätten avslår kontaktförbud och efter två veckor skjuts Henrik. Läkaren SH rider ute på Ekerö där även Karin och Henriks dotter rider/har ridit.

Karin känner Fredrik Olafsen som förra året var sambo med Julia. Julia är också BO i misshandels och rån brotten som Fredrik åtalades och dömdes för och där det bara blev en deldom. Resten av brotten som ligger i tingsrätten är han ännu inte dömd för.

Överallt dyker Julia upp, den gemensamma nämnaren för Fredrik, Karin, Julia, Caroline den BO i delen Fredrik inte är dömd för ännu, har alla varit på St Görans psykintag. Enligt Julias förhör så har hon både arbetat där och varit patient där. Hon har också arbetat på rättspsyk på Löwenströmska i Upplands Väsby.
Jag ska försöka lägga ut förhören idag på youtube så ni kan lyssna på hennes och Fredriks förhör.
Herregud. Intrigen är som en bra deckare! Hoppas inte nån rivit ur sista bladen bara.
Citera
2019-09-20, 10:02
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Vad jag kunde se i domstolspappren som lagts ut här på tråden så dök han upp förra gången men då kom inte vittnet. Den här gången hämtade polisen vittnet men FO dök inte upp.

Tack! Ska försöka ta mig tid att läsa igenom alla papper som lagts ut. Det är intressant att han dök upp tidigare men inte den här gången.
Citera
2019-09-20, 10:06
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ur domen från 2016-03

Jaha? Sen då? Har otrohetsryktena uppstått för att HOL hade en kompis hemma eller påstår KL något mer än så?
Citera
2019-09-20, 10:06
Medlem
Pandalina4s avatar
[quote=Pandalina4|68755542]Julia är alltså fd flickvän å sambo till den misstänkte FO. Inte Julias mamma som haft ihop det med SH utan Julias styvmor då pappan dejtade en av den kända Darrar klanens kvinnor. Han har nu skyddat identitet.

Julia har jobbat på psyk men även varit inlagd. FO och KJ och FOs 2 misshandelsoffer hans fd tjejer har oxå varit inlagda på st Göran. Sett att en av dem låg på adv 25 i Fup. Även KL sägs varit intagen där.
Senast redigerad av Pandalina4 2019-09-20 kl. 10:08. Anledning: Av någon konstig anledning blev det dubbelpost Ta bort
Citera
2019-09-20, 10:07
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Herregud. Intrigen är som en bra deckare! Hoppas inte nån rivit ur sista bladen bara.

Det blir fler och fler inblandade. Börjar bli svårt att hålla ordning på dom. Kanske man ska göra som i vissa romaner. Har en namnförteckning. Med kort presentation av vederbörande.
Typ (!).
Lars - läkare och tidigare älskare
Gunnar - advokat och tidigare arbetskollega
Berra - narkoman och straffad för våldsbrott
Elin - dotter till Gunnar och älskarinna till Peter
Etc etc.
Citera
2019-09-20, 10:08
Medlem
[quote=Efternamn08|68754488

Överallt dyker Julia upp, den gemensamma nämnaren för Fredrik, Karin, Julia, Caroline den BO i delen Fredrik inte är dömd för ännu, har alla varit på St Görans psykintag. Enligt Julias förhör så har hon både arbetat där och varit patient där. Hon har också arbetat på rättspsyk på Löwenströmska i Upplands Väsby.
Jag ska försöka lägga ut förhören idag på youtube så ni kan lyssna på hennes och Fredriks förhör.[/QUOTE]

Det var därför du tjatade så mycket om J”lia då hon verkar vara inblandade i denna soppan. Man fattar varför hon blev ihop med FO.

J*lias mamma äger en svart crossover av årsmodell 2013 som är i trafik (Nissans juke 1.6. Fanns det inte uppgifter om en svart bil när HOL skjuts? .
Citera
2019-09-20, 10:09
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Trist att titeln "gökboet" redan är tagen. Med gök syftar jag inte på fågeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in