2019-09-20, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Mailen med hot mot Karolinska kan kopplas till Julia pga dess innehåll. Men ingen vet vem som skickat mailen. Julia nekar.

Mailen med hot mot Karins nya bekant/älskare SH som är läkare får SH att anmäla Henriks nya kvinna/tidigare älskarinnans dotter JN som nekar. Där är Julia vittne eftersom hon känner mamman MN i rättegången där SH vill att JN ska få kontaktförbud. Henrik låter sin byrå försvara den nya kvinnans dotter JN. Tingsrätten avslår kontaktförbud och efter två veckor skjuts Henrik. Läkaren SH rider ute på Ekerö där även Karin och Henriks dotter rider/har ridit.

Karin känner Fredrik Olafsen som förra året var sambo med Julia. Julia är också BO i misshandels och rån brotten som Fredrik åtalades och dömdes för och där det bara blev en deldom. Resten av brotten som ligger i tingsrätten är han ännu inte dömd för.

Överallt dyker Julia upp, den gemensamma nämnaren för Fredrik, Karin, Julia, Caroline den BO i delen Fredrik inte är dömd för ännu, har alla varit på St Görans psykintag. Enligt Julias förhör så har hon både arbetat där och varit patient där. Hon har också arbetat på rättspsyk på Löwenströmska i Upplands Väsby.
Jag ska försöka lägga ut förhören idag på youtube så ni kan lyssna på hennes och Fredriks förhör.

Fetade. Men Julia kallades väl som vittne för målsäganden? Om hon nu är så galen, vad ska en brottsutsatt läkare ha med henne att göra och varför pekades JN ut som skyldig till mailen istället och krävdes på kontaktförbud?

Att känna mamman, är det något att dra inför domstol för? Eller insinueras det nu att även MN är kriminell?

Förlåt, många frågor men jag begriper inte.

Vad jag definitivt inte begriper är varför Julia skulle vara anstiftare till mordförsöket.Knäpp eller ej.

Det borde finnas ett motiv då?
Senast redigerad av skitkuligen 2019-09-20 kl. 06:43.
Citera
2019-09-20, 06:22
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Det tog ett tag innan jag förstod det sista. Fick läsa in mig i olika flashbackstrådar. Du menar Z@hra D@rr@r mamman? Enligt den tråden var hon Julias styvmamma, som ska ha utpressad läkaren medan Julias riktiga mamma Lisb3th L@gerström inte ska ha gjort det. Julias mamma var bara 16 år när Julia föddes om jag räknat rätt på ratsit.

Jag ska se om det går att få tag på IVOs beslut, IVO startade själva en utredning mot Julia för att dra in hennes legitimation efter alla mail och raseriutbrott på sjukhuset. Men jag tror hon försvarade sig med att hon inte skickat mailen och att hennes aggressiva beteende på sjukhuset berodde på att Fredrik misshandlade henne. Hon säger det i ett av förhören . Det verkar som att IVO köpte detta eftersom hon inte blev av med legitimationen.

Mailen med hot mot Karolinska kan kopplas till Julia pga dess innehåll. Men ingen vet vem som skickat mailen. Julia nekar.

Mailen med hot mot Karins nya bekant/älskare SH som är läkare får SH att anmäla Henriks nya kvinna/tidigare älskarinnans dotter JN som nekar. Där är Julia vittne eftersom hon känner mamman MN i rättegången där SH vill att JN ska få kontaktförbud. Henrik låter sin byrå försvara den nya kvinnans dotter JN. Tingsrätten avslår kontaktförbud och efter två veckor skjuts Henrik. Läkaren SH rider ute på Ekerö där även Karin och Henriks dotter rider/har ridit.

Karin känner Fredrik Olafsen som förra året var sambo med Julia. Julia är också BO i misshandels och rån brotten som Fredrik åtalades och dömdes för och där det bara blev en deldom. Resten av brotten som ligger i tingsrätten är han ännu inte dömd för.

Överallt dyker Julia upp, den gemensamma nämnaren för Fredrik, Karin, Julia, Caroline den BO i delen Fredrik inte är dömd för ännu, har alla varit på St Görans psykintag. Enligt Julias förhör så har hon både arbetat där och varit patient där. Hon har också arbetat på rättspsyk på Löwenströmska i Upplands Väsby.
Jag ska försöka lägga ut förhören idag på youtube så ni kan lyssna på hennes och Fredriks förhör.

Vilken röra...
Citera
2019-09-20, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Fetade. Men Julia kallades väl som vittne för målsäganden? Om hon nu är så galen, vad ska en brottsutsatt läkare ha med henne att göra och varför pekades JN ut som skyldig till mailen istället och krävdes på kontaktförbud?

Att känna mamman, är det något att dra inför domstol för? Eller insinueras det nu att även MN är kriminell?

Förlåt, många frågor men jag begriper inte.

Nej mamma MN är inte kriminell. Jag tror SH tog in Julia som vittne för att höra henne. Varför vet jag inte. Jag har inte fått ut något från domstolen eftersom det är sekretess.
Citera
2019-09-20, 06:45
Medlem
Citat:
Nej mamma MN är inte kriminell. Jag tror SH tog in Julia som vittne för att höra henne. Varför vet jag inte. Jag har inte fått ut något från domstolen eftersom det är sekretess.

Men skulle Julia ha ett motiv att försöka ta HOL av daga? Vad tror du?

Edit:
Jättebra med ljudfiler så man kan höra vittnesmålen, det kanske klarnar då varför en renommerad läkare låter sådana typer vittna.

PS. Antar du menar att orsaken till att kalla henne är under sekretess eftersom du har ljudfilerna?
Senast redigerad av skitkuligen 2019-09-20 kl. 06:56.
Citera
2019-09-20, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hennes förmåga att manipulera kan säkert ha varit briljant en gång i tiden. Tror den fått sig en törn. Intervjun i media tycker jag känns som ett bevis på det. Kändes mer som ett rop på hjälp.

Det jag menar är att hennes försök till manipulation nog är mer lättläst idag för oss ’normala’ men att hon fortfarande är kapabel att få en kille som FO att försöka döda hennes ex-man? Ja absolut. Känns som han också stod på botten med tanke på vad han hittat på senaste tiden. Och pengar hade han inte gott om. Då hade han inte behövt skaffa medel genom att tvinga ur tjejer bankid och föra över pengar till sina pundarpolare.

Blir intressant att se vem som utnyttjat vem här när/om vi får facit och one-hell-of-a-FUP...

Jag håller med dig. Hennes medvetna försök att manipulera är väldigt uppenbara och genomskinliga. Det lyser mycket varningsklockor kring hur hon formulerar sig.

Jag har tidigare skrivit att jag får starka vibbar av andra narcissister + psykopater (t.ex. ubåts Madsen). Dvs personer med båda personlighetsstörningarna beter sig på liknande sätt. De försöker manipulera alla och vissa tror gott om dem och blir lurade. Lögnerna och manipuleringen är så uppenbar att många liksom inte tror att det är manipulation.

Med det sagt så är det absolut inte nödvändigt att KL är narcissist + psykopat. Jag tycker att man kan hitta samma beteende hos missbrukare som hela tiden behöver slingra sig ur jobbiga situationer de hamnar i.

Och jag förstår vad du menar med rop på hjälp, det är liksom inte ett medvetet dolt rop på hjälp utan det är ett oönskat rop på hjälp utifrån den otroligt skeva sitsen hon befinner sig i.

Jag tycker det ser ut som att KL är uteliggare, eller snarare en person som förvarar sina saker nånstans där hon ibland kan slagga men att hon oftast är utomhus och super. Men det kan lika väl handla om psykisk ohälsa där hon är inlagd och inte sköter sig.
Citera
2019-09-20, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Okej, nyfiken bara.
Beaktade lite att du själv även frågade efter suven som rapporterats lämna brottsplatsen.

Det stals nämligen en svart Mercedes ML -11 i Skärholmen 3-4 dagar innan skjutningen.
Ägare är en buse i samma ålder som norrmannen, och bilen i sig är skum sedan innan.
Kan vara irrelevant, men ändå värt att nämna öppet.

Du syftar på denna antar jag? https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/LFZ079

Behöver ju inte vara stulen i Skärholmen bara för att ägaren är skriven där
Citera
2019-09-20, 07:58
Medlem
ceciliastenbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Vem är det som skickar dessa sms?

Herregud vilka fruktansvärda sms , vad är det för fel på de??
Citera
2019-09-20, 08:12
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Du kan ju läsa igenom tråden istället för att förtala mig, för du har ju missförstått det mesta. Det är en annan användare som föreslår att HOL bör kollas mot listan. Jag har bara citerat hen.

Sedan har dina egna fantasier skenat iväg med dig!

Förtala dig? Det var du som försökte dra igång en diskussion om HUR HOL betalat för knarket. Någon har alltså föreslagit att man kan kolla en lista för att se om HOL finns med? Det hoppade du över, du drog felaktigt slutsatsen att han stod med och började fundera på hur han betalat.

Skäms på dig!!
Citera
2019-09-20, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende

Jag tycker det ser ut som att KL är uteliggare, eller snarare en person som förvarar sina saker nånstans där hon ibland kan slagga men att hon oftast är utomhus och super. Men det kan lika väl handla om psykisk ohälsa där hon är inlagd och inte sköter sig.

Tydliga uteliggarvibbar oavsett om KL varit inneliggare hos någon kompis får man av minfil-filer längre bak där vårdcentralen skickat hem henne för att tvätta håret. De kunde inte ta bort stygnen på grund av allt koagulerat blod och sårskorpor. KL hade fått med sig instruktioner och hade tydligen inte kunnat följa dem. Hur svårt kan det vara?

Anmärkningsvärt förfall då det gäller domare i överrätt. Den karriären gör man inte om man är dum i huvet, men nu har hon tydligen tappat de flesta hjärncellerna och klarar inte av att ta hand om sig själv ens på basal nivå.

Snackar gör hon fortfarande vilket utviken i kvällsblaskorna visar. Hennes gamla umgänge håller nog långt avstånd till henne idag. De vill nog inte höra. Socialt blir man nog pestsmittad om man visar sig på stan med henne.

Tror att hennes nuvarande publik består av sådana våldsverkare och mentalfall som FO och de kan skrida till verket för att undanröja HOL, kanske i hopp om att få vara med och dela på bytet, då de tror att KL då skulle få vårdnaden om barnen och lägenheten och komma åt en massa pengar den vägen.
Citera
2019-09-20, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
Är det troligt att det är en asap fan som skjöt honom?

Nej inte ens en liten chans
Citera
2019-09-20, 08:40
Medlem
Någon som kan summera tråden? Väldigt rörigt.

Vem är J*lia? Personen som är häktad i sin utevaro för rån, är det samma person som är misstänkt för att ha skjutit Lilja?

Som sagt. Ytterst tacksam för en summering av allt som hänt.
Citera
2019-09-20, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Tydliga uteliggarvibbar oavsett om KL varit inneliggare hos någon kompis får man av minfil-filer längre bak där vårdcentralen skickat hem henne för att tvätta håret. De kunde inte ta bort stygnen på grund av allt koagulerat blod och sårskorpor. KL hade fått med sig instruktioner och hade tydligen inte kunnat följa dem. Hur svårt kan det vara?

Anmärkningsvärt förfall då det gäller domare i överrätt. Den karriären gör man inte om man är dum i huvet, men nu har hon tydligen tappat de flesta hjärncellerna och klarar inte av att ta hand om sig själv ens på basal nivå.

Snackar gör hon fortfarande vilket utviken i kvällsblaskorna visar. Hennes gamla umgänge håller nog långt avstånd till henne idag. De vill nog inte höra. Socialt blir man nog pestsmittad om man visar sig på stan med henne.

Tror att hennes nuvarande publik består av sådana våldsverkare och mentalfall som FO och de kan skrida till verket för att undanröja HOL, kanske i hopp om att få vara med och dela på bytet, då de tror att KL då skulle få vårdnaden om barnen och lägenheten och komma åt en massa pengar den vägen.

Tack för att du och Flyktbeteende mfl utvecklade mina tankar om hur hon upplevdes under intervjuerna.

Jag hoppas hon får den vård hon behöver vare sig hon är skyldig eller ej. Med ett par enkla val och beslut (rätt umgänge, vård, vettigare hantering av processerna från bådas sidor etc) så hade den här familjens liv kunnat se helt annorlunda ut idag.

Känns lite fel att skriva här ibland när barn är inblandade. Alkohol och mental ohälsa har förstört i så många familjer.

Ja de har verkligen lagt energi på fel saker och då har vi nu den här röran som trots all sin tragik ändå fascinerar.

Den här killen FO får masa sig in till polisen nu och berätta vad han vet. Då gör han sig själv (alibi etc?) och alla andra en tjänst. Främst barnen behöver få ett avslut/ändrad riktning på något som pågått alldeles för länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in