2019-09-18, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, nu har jag varit ute och gått där med Google Maps, och herreminje var hus och gator har poppat upp på 25 år.

Jag håller med, en innergård någonstans. Men det känns liksom "kungsholmigt" pga de där pilarna, små pilar.

Midsommarkransen med omnejd har gott om pilträd också (Svandammsparken är ju ’känt’ för sina pilträd tex). I det området bodde hon två-tre kvarter från det sushi-stället på Tellusborgsvägen, ett stenkast från parken, hon blev avvisad mha polis från. Gott om tegelhus där och hon kan ju varit där och hämtat saker som är kvar efter husrannsakan (om bostad där ens fortfarande är aktuell) och sen mött upp Aftonbladet. Fortsatt taxi/skjuts till Sickla och Urban Deli för att fylla på energi och fortsätta prata.

Intresserar mig mest för hennes livsöde och försöker förstå. På tal om avvisad så blev det ju uppståndelse på ett hotell på Kungsholmen när personalen inte ville ha henne där. Till polisen sa hon att hon var boende gäst på hotellet och ville gå in och hämta sin väska. Som inte fanns där. Ja ett fascinerande livsöde. Finns mycket som talar för att hon skulle kunna vara inblandad men för min egen del känner jag att sättet hon svarar i intervjuer är inte till hennes fördel, ja helt bananas helt enkelt.
Senast redigerad av Avel 2019-09-18 kl. 12:27.
Citera
2019-09-18, 12:25
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Vad menar du att hon flyr ifrån? Anser du att hennes liv är i fara, eller varför skulle hon behöva skyddad adress? Vem skulle trots sekretess få veta var hon är? Polisen?

Tja, HOLs polisvänner är ju ett alternativ.

Jag tycker att mycket som belastas K.L. är utan faktiska bevis. Hade jag varit domare och blivit tagen för LOB så hade jag KRÄVT att få lämna drogtest. Kanske därför hon slog en polis på käften, för att polisen vägrade henne drogtest? (Ingen sanning, bara ett eventuellt scenario).

Jag tror att få, eller ingen, av oss härinne i tråden själva skulle kunna försvara oss från sådan sofistikerad smutskastning som jag tycker att det ser ut som.
Citera
2019-09-18, 12:28
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Vissa växlar går att dra, för om hon är inblandad i motiv till skjutningen, så är ju garanterat en kontantkortstelefon också inblandad.
I så fall är det en telefon som garanterat inte finns att hitta. Den ligger i plurret nånstans. Samt än mindre numret till den såvida man inte tar skytten och kan hitta historik i hans telefon.
Detta lär ändå svårligen kunna bevisa att det just är hon som innehaft numret.

I vissa fall har hon även suttit på lånetelefoner, liksom hon går till allmänna platser och lånar elektronik för att kommunicera tex skriva viktiga mail och/eller diskutera saker som eventuellt kan ligga henne till last.
Karin är vassare än gemene yrkeskriminell på dom här bitarna, vilket gör att hon är ordentligt svår att plocka upp spår på.
Hon är som en kvinnlig Jason Bourne, fast utan att anstränga sig

Ja, absolut är det relevant. Och olyckligt för utredningen om det är så.

Hm, intressant. Egentligen ett beteende som vi kanske alla borde anamma lite. Men med allt sammantaget som kommit fram om KL, så är det svårt att inte associera till uttryck som "rättshaverist", "paranoia", "inte rent mjöl i påsen". Kan tänka mig att beteendet grundar sig i att hon är en mycket privat person och att hon i sitt yrke sett "baksidorna" av digitala spår. Men i takt med att hennes leverne fått slagsida, så har den här strategin också kommit att bli mycket ändamålsenlig.
Citera
2019-09-18, 12:30
Medlem
Har det skrivits i tråden om mannen som pekas ut som misstänkt för skotten mot advokaten? Jag menar vet man i forumet vem 40-åringen är?

https://www.expressen.se/nyheter/krim/utpekade-skytten-haktad-i-sin-utevaro-i-annat-arende/

Redigering: Hittade det.
Senast redigerad av Lanternlight 2019-09-18 kl. 12:37.
Citera
2019-09-18, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Tja, HOLs polisvänner är ju ett alternativ.

Jag tycker att mycket som belastas K.L. är utan faktiska bevis. Hade jag varit domare och blivit tagen för LOB så hade jag KRÄVT att få lämna drogtest. Kanske därför hon slog en polis på käften, för att polisen vägrade henne drogtest? (Ingen sanning, bara ett eventuellt scenario).

Jag tror att få, eller ingen, av oss härinne i tråden själva skulle kunna försvara oss från sådan sofistikerad smutskastning som jag tycker att det ser ut som.
Hade hon varit lika clean som HOL så hade tråden dött efter några dagar. Men så var det inte. Hon har ställt till med så mycket att hon skulle fylla en roman - medan HOL möjligtvis fyllt en halv sida. Är man så tossig som hon visat sig vara sedan 7-8 år tillbaka, så får man helt enkelt skylla sig själv. Allt hon gjort, vilket hon måste varit fullt medveten om, lämnar offentliga spår. Hon är jurist. Men söp bort hjärncellerna. Hatet frodades dock. Det står också i vårdnadsutredningen att någon gemensam vårdnad kunde uteslutas eftersom parterna knappt kunde vistas i samma rum.
Citera
2019-09-18, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Ja, absolut är det relevant. Och olyckligt för utredningen om det är så.

Hm, intressant. Egentligen ett beteende som vi kanske alla borde anamma lite. Men med allt sammantaget som kommit fram om KL, så är det svårt att inte associera till uttryck som "rättshaverist", "paranoia", "inte rent mjöl i påsen". Kan tänka mig att beteendet grundar sig i att hon är en mycket privat person och att hon i sitt yrke sett "baksidorna" av digitala spår. Men i takt med att hennes leverne fått slagsida, så har den här strategin också kommit att bli mycket ändamålsenlig.

De billigaste mobilerna har ofta plats för två simkort. Sen vet jag inte hur mycket minne de har men hon säger ju själv att de har ’kort minne’ och med tanke på att de även har kamera (kass men ändå) så har hon väl behövt byta telefon när minnet är fullt och lagt dem på hög eftersom hon säger så själv.
Det är nog en bra lösning tills någon vill kika i telefonerna som borde vara lättare att tömma än en låst dyrare variant. Kan för lite om det tekniska men hennes inställning att vara privat och tidigare yrkesliv har så klart gjort att hon valt den lösningen. Sen tror ju en del av mig att hon supit bort en och annan telefon och även blivit bestulen och de har varit ’spärrade’ som hon uppger i olika utredningshandlingar så då är det väl bra att köpa nya billiga telefoner kan någon kanske tycka.
Citera
2019-09-18, 12:44
Medlem
Pandalina4s avatar
https://www.expressen.se/nyheter/krim/utpekade-skytten-haktad-i-sin-utevaro-i-annat-arende/
Mannen som pekas ut som misstänkt för skotten mot advokat Henrik Olsson Lilja är sedan i fredags häktad i sin utevaro, skriver Dagens Juridik.
Han var kallad till rättegång i ett bedrägeriärende men dök inte upp.

Citat:
Polisen söker, enligt uppgift till Aftonbladet, en kriminell man i 40-årsåldern, misstänkt för inblandning i skjutningen av advokat Henrik Olsson Lilja.
Dagens Juridik kan nu berätta att mannen var kallad till rätten i ett annat mål i fredags – men uteblev – och då häktades i sin utevaro.
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/advokatskjutningen-eftersokt-man-haktad-i-sin-utevaro-for-annat-brott/
Senast redigerad av Pandalina4 2019-09-18 kl. 12:50. Anledning: Uteblev från rättegång i fredags ang del dom
Citera
2019-09-18, 12:45
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Vems släkt och vänner? KL:s mamma var död och pappan var svårt sjuk. Vem kvarstod av hennes släkt? Systern, skulle hon ställa upp på en intervention mot sin egen syrra när vi läst vad som stod i morsans testamente? En intervention som hölls några månader efter mammans död och när pappan var sjuk, det är fingertoppskänsla och att visa omsorg om sin hustru. Eller inte. Tro fan att hon blev förbannad, det skulle jag också blivit. Tänk dig när du mår som allra jävligast så kan maken (med vetskap om PL alkoholism) lugnt trumma ihop sin familj/släkt och ställa KL mot väggen med vetskapen att hon hade ingen att luta sig mot.

Det sannolika är väl snarare att det var HOL:s släkt som gjorde en intervention några månader efter hennes mamma hade dött. Att KL "supit" i många år vad finns det för belägg för det? Det stod inget i morsans testamente att KL skulle genomgå någon rehab för att få ut mer än laglotten om jag förstått det rätt?

Vi ska nog vara jävligt försiktiga med att sprida trådsanningar och aldrig i någon tråd har motivet till skjutningen varit så ensidig och handlat så mycket om en människas privatliv, i detta fallet KL:s. Normalt sätt brukar man även titta på BO för att se vem som mer haft motiv, men att göra det i detta fallet är fanimej som att svära i kyrkan.

Allt skit folk haft med sina alkisanhöriga tar de nu ut på KL. Att en människa dricker leder till dumma beslut och handlingar, det betyder inte att människan är ond. Samtidigt blir inte partnern någon ängel, det betyder att den just då (och under ett antal år..) är bättre lämpad, inget annat.

Nu citerade jag dig Timeout eftersom du tog upp interventionen, men det gäller mer generellt tråden som handlar om KL:s LOB:ar osv som inte har ett skit med skjutningen att göra. Ja, om vi då utgår från att inte någon av de som omhändertagit henne för LOB är den misstänkte torpeden. Vi får väl för säkerhetsskull hålla även den dörren öppen..

Detta betyder inte på något sätt att jag tar ställning i skuldfrågan, KL kan ligga bakom, hon kan även vara oskyldig.

Sedan är det knappast lönt att citera mig då jag ytterst sällan är inloggad..

Ja, det är uppenbart att de rabiata användare som är så svartvita och hatiska tar ut egna oförrätter på KL. Samma malande om och om igen och gärna med vissa ord skrikandes i versaler. Speciellt "badrumslåset" som om och om igen låtsas bry sig om barnen, men i själva verket skadar dem svårt genom att driva sitt hatiska korståg på internet mot deras mamma. Oavsett att de kanske inte vill träffa sin mamma p g a omständigheterna så tror jag att de innerst inne har känslor för henne. Hur tror ni det känns att läsa detta om sin egen mamma?

Jag har också undrat vilka av hennes släkt som var med på interventionen med tanke på att modern var avliden och fadern svårt sjuk och systern alkoholiserad. Det tyder ju på att det enbart var HOL:s familj.
Citera
2019-09-18, 12:46
Medlem
back flashs avatar
Nu är FO häktad i sin frånvaro, men för nån annan grej.

https://www.dagensjuridik.se/nyheter/advokatskjutningen-eftersokt-man-haktad-i-sin-utevaro-for-annat-brott/
Citera
2019-09-18, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av back flash

Han kan inte gömma sig hur länge som helst. De kommer få tag i honom.
Citera
2019-09-18, 12:52
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
. Enligt uppgift fick han gå på dagen från sin förra arbetsplats p g a oegentligheter, det visar väl om inte annat dåligt omdöme och bristande karaktär.

Det lustiga är att någon anklagar KL för att ha borderline, istället verkar det vara vissa tråddeltagare som har det. Allt är svart eller vitt, gott eller ont eller KL är djavulen och HOL är ängeln. Det finns inga mellanlägen, inga gråskalor.

Mycket uppseendeväckande att en advokat får gå från den byrå han är delägare i p g a det skäl som anförts här. Konstigt nog verkar ingen ha reagerat på detta utan det fick bara passera....

Ja, det är uppenbart att många här inne verkar sakna både den ena och andra egenskapen.
Senast redigerad av MostyBlejsX 2019-09-18 kl. 13:30.
Citera
2019-09-18, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av back flash

Vid Stockholms tingsrätt i fredags. Alltså kan vi skaffa fram häktningsbeslutet och få MGM bekräftad. Någon som har vägarna förbi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in