2019-09-20, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jo det har du säkert rätt i att jag uttryckt. Och det är väl en sanning med modifikation att jag inte har problem med den enskilde, eftersom man aldrig vet hur den enskilde är. Men om den enskilde är en snäll och god man som besöker en hora p.g.a. bristande möjligheter till sex i övrigt, så känns det hela inte så problematiskt (vilket jag tror att jag skrivit tidigare också faktiskt). Det är mer det att när det blir en stor industri så dras det fler kunder dit, det blir turism o.s.v. och då kan det uppstå problem med den enskilde köparen.
Ah jag tror att du förstår vad jag menar faktiskt.
Jag kom på nu att min kompis expojkvän hade en kompis som då besökte en prostituerad i Amsterdam. Han var då runt 25 och oskuld. Världens snällaste men tanigaste och udda kille. Jag tänkte inte då att han var ett jävla svin, utan snarare mest att jag inte kunde förstå hur han kunde vilja göra det. Men själva industrin prostitution var jag emot då också.

Varför åker du inte till Danmark bara? Närmre ju...

"Men om den enskilde är en snäll och god man som besöker en hora p.g.a. bristande möjligheter till sex i övrigt, så känns det hela inte så problematiskt"

Exakt hur "snäll" och "god" är en person som medvetet har sex med någon den vet inte gör detta pga sexuell vilja? Och som medvetet gynnar en industri hen vet förstör livet för miljoner där ute?
Citera
2019-09-20, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rights4Men
Givetvis handlar det om att tjejer inte vill förlora den sexuella makt de har över killar och män. Då gäller det att begränsa utbudet av sex. För med sex kan man locka till sig fördelar. Konkurrens är inte populärt.

Du har helt rätt. Alla asiatiska länder har prostitution och dem har inga problem med våld och kriminalitet, betydligt säkrare samhällen än vad vi har. Det är bara avundsjuka feminister och vänsterpack som vill förbjuda det.
Citera
2019-09-20, 08:20
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
"Men om den enskilde är en snäll och god man som besöker en hora p.g.a. bristande möjligheter till sex i övrigt, så känns det hela inte så problematiskt"

Exakt hur "snäll" och "god" är en person som medvetet har sex med någon den vet inte gör detta pga sexuell vilja? Och som medvetet gynnar en industri hen vet förstör livet för miljoner där ute?

1) Hur snäll och god är en kvinna som låter en man betala för hennes middag eller semester fast hon vet att han inte gör det av ekonomisk vilja?

2) Hur vet du att miljoner får livet förstört för att de har sex?

a) "Jag var tvungen att sära på benen i 10 minuter och sen fick jag betalt. Nu är livet förstört."

3) Gäller samma sak för alla män som blir utnyttjade av sexköpande kvinnor?
Citera
2019-09-20, 08:41
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:

Hur vet du att hen inte gör det av fri och egen sexuell vilja?
Och på vilket sätt exakt förstör sex livet för miljoner "där ute"? Hur sexnegativ är du egentligen?
Industrin består av en massa kvinnor som kommit på att de kan använda sin hoohaa som valuta för att byta till sig fördelar från andra. Precis som du byter ditt arbete mot en lön.
Citera
2019-09-20, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Hur vet du att hen inte gör det av fri och egen sexuell vilja?
Och på vilket sätt exakt förstör sex livet för miljoner "där ute"? Hur sexnegativ är du egentligen?
Industrin består av en massa kvinnor som kommit på att de kan använda sin hoohaa som valuta för att byta till sig fördelar från andra. Precis som du byter ditt arbete mot en lön.

Det gör han inte....och det är just grejen.

När man måste betala för något, eller hoota sig till, tjata sig till, förtrycka sig till......så har man ingen aning om vad den som säljer tycker, och framförallt! man skiter ju i det.

När man får något gratis, som ges till en utan att man hotat, tjatat använt våld, förtryckt eller betalat så vet man.

Jag skrev inte att "sex" förstör livet...jag anser inte att ex någon som tvingas ( ev ekonomiska skäl ex) har sex mot sin vilja med 10 främmande män om dagen har "sex". Allright? jag anser att sannolikheten för att den personen får hela sin kroppsliga och mentala integritet dagligen fullständigt kvaddad är extremt hög. och ja, sånt "förstör livet".

Och fattar man inte detta som en köpande torsk ex. så är man en intellektuell dvärg.
Och än värre gör man detta trots att man fattar, så är man en liten skit, eller som Astrid Lindgren nu uttryckte detta: en liten lort . Raka motsatsen till "snäll och god" alltså.
Citera
2019-09-20, 09:12
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:

När man måste betala för något, eller hoota sig till, tjata sig till, förtrycka sig till......så har man ingen aning om vad den som säljer tycker, och framförallt! man skiter ju i det.

När man får något gratis, som ges till en utan att man hotat, tjatat använt våld, förtryckt eller betalat så vet man.

Jag skrev inte att "sex" förstör livet...jag anser inte att ex någon som tvingas ( ev ekonomiska skäl ex) har sex mot sin vilja med 10 främmande män om dagen har "sex". Allright? jag anser att sannolikheten för att den personen får hela sin kroppsliga och mentala integritet dagligen fullständigt kvaddad är extremt hög. och ja, sånt "förstör livet".

Och fattar man inte detta som en köpande torsk ex. så är man en intellektuell dvärg.
Och än värre gör man detta trots att man fattar, så är man en liten skit, eller som Astrid Lindgren nu uttryckte detta: en liten lort . Raka motsatsen till "snäll och god" alltså.
Du behöver inte tala om för mig att det finns intellektuella dvärgar därute. Eller brottslingar.
Det du däremot gör är att du talar över huvudet på dem som faktiskt håller på med sexhandel, av egen fri vilja och DU talar över deras huvuden om hur förstörda de blir av detta.

Det har du ingen som helst rätt till. Du kan gärna tala för de verkliga offren, som den här personen som Lilja 4-Ever byggde på t.ex (Dangoule Rasalaite), som lurades till detta och som hölls inlåst och tvingades, men hon var inte den typiska sexsäljerskan. Hon var ett brottsoffer och jag försvarar henne och såna som hon lika mycket som du nånsin gjort.

Du får sluta blanda ihop dem bara.

Ärligt, det är lite samma diskussion som den att "alla män är våldtäktsmän", fast både du och jag vet att det är en mycket liten procentandel som faktiskt är det.
Det betyder inte att jag försvarar våldtäktsmän, eller hur?
Jag slår gärna ihjäl en om jag ser en, men nu när alla män är våldtäktsmän för att gränsen för brottet är flyttat så förlorar brottet all sans och mening. Ni har förstört begreppet våldtäkt. Det har noll värde och nu ska ni göra samma sak med sex och sexköp.

Världens äldsta yrke och något nästan alla kvinnor i hela världen någon gång gjort sig skyldiga till i en form eller en annan.

Du har troligen också haft sex någon gång i utbyte mot något annat.
Det spelar ingen roll om det är pengar, status, trygghet eller att bara få "sova i fred" sen.
Citera
2019-09-20, 09:17
Medlem
over-unitys avatar
Citat:

Aldrig hört uttrycket: "snälla pojkar får aldrig kyssa vackra flickor?"

Ur ett sexuellt perspektiv belönar inte kvinnor "snälla" män. De belönar män som "tar för sig".
Citera
2019-09-20, 09:19
Medlem
Babianens avatar
Citat:

Alla normala människor kan se om en person som de har sex med vill eller inte vill.

Citat:

Hur är det med alla kvinnor som ställer upp på oönskat sex varje fredag i radhuset?

Citat:

1) Hur är det när en man får sex gratis och sen kommer räkningen efteråt i form av krav på försörjning eller en våldtäktsanmälan?

2) Kan det vara så att civila kvinnor lovar att sexet är gratis sen kräver de betalt ändå?

Citat:

1) Så om Normale Niklas tvingas ha sex med 10 kvinnor om dagen mot betalning... då har han inte sex? Wut?

2) Gäller samma sak för kvinnor som åker på charter och har sex med 10 killar på samma gång? Får de också sin kroppsliga och mentala integritet fullständigt kvaddad?

Citat:

Eller så är sex ingen big deal och allt du skriver bullshit?
Citera
2019-09-20, 09:20
Medlem
Citat:
Du behöver inte tala om för mig att det finns intellektuella dvärgar därute. Eller brottslingar.
Det du däremot gör är att du talar över huvudet på dem som faktiskt håller på med sexhandel, av egen fri vilja och DU talar över deras huvuden om hur förstörda de blir av detta.

Det har du ingen som helst rätt till. Du kan gärna tala för de verkliga offren, som den här personen som Lilja 4-Ever byggde på t.ex (Dangoule Rasalaite), som lurades till detta och som hölls inlåst och tvingades, men hon var inte den typiska sexsäljerskan. Hon var ett brottsoffer och jag försvarar henne och såna som hon lika mycket som du nånsin gjort.

Du får sluta blanda ihop dem bara.

Ärligt, det är lite samma diskussion som den att "alla män är våldtäktsmän", fast både du och jag vet att det är en mycket liten procentandel som faktiskt är det.
Det betyder inte att jag försvarar våldtäktsmän, eller hur?
Jag slår gärna ihjäl en om jag ser en, men nu när alla män är våldtäktsmän för att gränsen för brottet är flyttat så förlorar brottet all sans och mening. Ni har förstört begreppet våldtäkt. Det har noll värde och nu ska ni göra samma sak med sex och sexköp.

Världens äldsta yrke och något nästan alla kvinnor i hela världen någon gång gjort sig skyldiga till i en form eller en annan.

Du har troligen också haft sex någon gång i utbyte mot något annat.
Det spelar ingen roll om det är pengar, status, trygghet eller att bara få "sova i fred" sen.

jag talar inte till de som säljer sex....jag talar till de som köper sex....och M22 som tycker detta beteende är ok....och görs av "snälla och goda".

Att du har en andel som säljer sex för att de gillar att sälja sex, tar inte bort faktumet att du har andra som säljer sex för att de tvingas, fysiskt, ekonomiskt, för att någon hotar dem, för att de går på droger, mår dåligt, är utsatta... etc etc.
Och det är alltså för att denna andel existerar, och torskar så ofta bevisligen fullständigt skiter i att de köper sex av just denna andel som vi har sexköpslagen, vissa tom njuter av själva konceptet av denna typ av makt över andra (kapten klänning ex)
Det ska vara förbjudet utnyttja andra människors dåliga positioner i livet.

Vill man ha sex med andra, och de vill de flesta, så får man vackert lägga manken till och hitta någon annan som också vill, på lika villkor, annars kan man knappast!! kallas för att vara en "snäll och god" människa. Dessa 2 begrepp kommer nämligen med definitioner som just berör respekt och god vilja mot andra människor.
Citera
2019-09-20, 09:24
Medlem
Babianens avatar
Citat:

1) Men lilla vän... om nån "lurade" dig till att bli "inlåst" och "tvingas" sälja sex till kvinnor hela dagen, hade du hoppat från en bro då? Nej just det.

a) Det finns många män som hade betalat för den upplevelsen. Många kvinnor också.

2) Kan vi slutat låtsas som att sex är något som kvinnor blir "utsatta" för av män?
Citera
2019-09-20, 09:33
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Att du har en andel som säljer sex för att de gillar att sälja sex, tar inte bort faktumet att du har andra som säljer sex för att de tvingas, fysiskt, ekonomiskt, för att någon hotar dem, för att de går på droger, mår dåligt, är utsatta... etc etc.

1) Det är en projicering av kvinnors egna sexuella fantasier. Kvinnor är de som vill bli tvingade att sälja sex.

2) Män vill bara ha lite vaniljsex med en trevlig tjej. De ser inte det roliga i sexuellt tvång, utnyttjande, och såna saker. Här kan vi kvinnor bli bättre på att informera dem om vad vi egentligen vill ha.

Citat:
Och det är alltså för att denna andel existerar, och torskar så ofta bevisligen fullständigt skiter i att de köper sex av just denna andel som vi har sexköpslagen, vissa tom njuter av själva konceptet av denna typ av makt över andra (kapten klänning ex)

1) Hur vet du att "torskar" inte bryr om att tjejen har det bra?

2) Hur är det med alla kvinnor som köper feministiska kläder som görs av kvinnor i fattiga länder som jobbar under dåliga förhållanden?

3) Så om en kvinna till exempel jobbar på bank eller juristbyrå på dagarna och säljer sex på kvällarna för att koppla av då ska det vara förbjudet för män att betala henne för sex för att de utnyttjar hennes dåliga position i livet?

Citat:
Vill man ha sex med andra, och de vill de flesta, så får man vackert lägga manken till och hitta någon annan som också vill, på lika villkor, annars kan man knappast!! kallas för att vara en "snäll och god" människa. Dessa 2 begrepp kommer nämligen med definitioner som just berör respekt och god vilja mot andra människor.

1) Men nu är det så att kvinnor generellt inte vill ha sex med män oavsett hur snälla och goda män är. För kvinnor gillar helt enkelt inte män och sex.

2) Om vi antar att det funkar så då kommer typ 95% av männen aldrig att få sex. Speciellt inte roligt sex.
Senast redigerad av Babianen 2019-09-20 kl. 09:38.
Citera
2019-09-20, 09:37
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
jag talar inte till de som säljer sex....jag talar till de som köper sex....och M22 som tycker detta beteende är ok....och görs av "snälla och goda".

Men "snälla och goda" män är ju ofta hycklare. De lismar, ljuger och fjäskar men har hela tiden en baktanke om att få sex.

Hur snäll är man då om man hela tiden är en hycklare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in