Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Det gör han inte....och det är just grejen.
När man måste betala för något, eller hoota sig till, tjata sig till, förtrycka sig till......så har man ingen aning om vad den som säljer tycker, och framförallt! man skiter ju i det.
När man får något gratis, som ges till en utan att man hotat, tjatat använt våld, förtryckt eller betalat så vet man.
Jag skrev inte att "sex" förstör livet...jag anser inte att ex någon som tvingas ( ev ekonomiska skäl ex) har sex mot sin vilja med 10 främmande män om dagen har "sex". Allright? jag anser att sannolikheten för att den personen får hela sin kroppsliga och mentala integritet dagligen fullständigt kvaddad är extremt hög. och ja, sånt "förstör livet".
Och fattar man inte detta som en köpande torsk ex. så är man en intellektuell dvärg.
Och än värre gör man detta trots att man fattar, så är man en liten skit, eller som Astrid Lindgren nu uttryckte detta: en liten lort . Raka motsatsen till "snäll och god" alltså.
Du behöver inte tala om för mig att det finns intellektuella dvärgar därute. Eller brottslingar.
Det du däremot gör är att du talar över huvudet på dem som faktiskt håller på med sexhandel, av egen fri vilja och DU talar över deras huvuden om hur förstörda de blir av detta.
Det har du ingen som helst rätt till. Du kan gärna tala för de verkliga offren, som den här personen som Lilja 4-Ever byggde på t.ex (Dangoule Rasalaite), som lurades till detta och som hölls inlåst och tvingades, men hon var inte den typiska sexsäljerskan. Hon var ett brottsoffer och jag försvarar henne och såna som hon lika mycket som du nånsin gjort.
Du får sluta blanda ihop dem bara.
Ärligt, det är lite samma diskussion som den att "alla män är våldtäktsmän", fast både du och jag vet att det är en mycket liten procentandel som faktiskt är det.
Det betyder inte att jag försvarar våldtäktsmän, eller hur?
Jag slår gärna ihjäl en om jag ser en, men nu när alla män är våldtäktsmän för att gränsen för brottet är flyttat så förlorar brottet all sans och mening. Ni har förstört begreppet våldtäkt. Det har noll värde och nu ska ni göra samma sak med sex och sexköp.
Världens äldsta yrke och något nästan alla kvinnor i hela världen någon gång gjort sig skyldiga till i en form eller en annan.
Du har troligen också haft sex någon gång i utbyte mot något annat.
Det spelar ingen roll om det är pengar, status, trygghet eller att bara få "sova i fred" sen.