2019-09-20, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Båt? Kolla hennes bolagsengagemang så kanske det ger dig en ledtråd.

FO segla båtar? Ja han verkar vara en mångsysslare så varför inte. Till slut tar mat och andra resurser slut var han än befinner sig och då måste han väl börja röra på sig.

Sedär! Tack för tips.
Citera
2019-09-20, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Tycker reporterns min säger en del också. Tänkte på det, hennes arm (med armbandet) såg väldigt smutsig ut. Alltså inte att hon hade nån fläck utan en gråaktig yta som bara uppkommer utan dusch på typ 2v. Även om man är bostadslös finns möjligheter till dusch, det innebär en duktigt låg nivå om man inte längre ens sköter basal hygien.

Ja de såg ju inte helt avslappnade ut reportrarna. Skeptiska är nog bara förnamnet.

Jag har också reagerat på hur armen såg ut. Kan ju bero på så många orsaker men att den opererats fyra ggr (källa KL i en av utredningarna av omhändertagande), belysningen och hennes hälsa i övrigt gör inte saken bättre.
Tvättats kanske den har men den har också åldrats i förväg.
Senast redigerad av Avel 2019-09-20 kl. 00:19.
Citera
2019-09-20, 00:18
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjin
Det är så enormt dumt att ens ta upp otrohetsteorin i det här fallet. En stor del av paren i Sverige är otrogna. Vad en normal människa gör är, antigen förlåta eller gå vidare.

Huvudlösa var ordet.
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag har varit öppen med att det är enligt Karin som Henrik varit otrogen under deras äktenskap.
Enligt Karin var det ja... och hur trovärdigt är det nu när vi vet att hon ljuger som en häst travar och har ljugit ihop historier om HOL länge för att sätta dit honom eller få någon att tycka synd om henne.
Citera
2019-09-20, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja de såg ju inte helt avslappnade ut reportrarna. Skeptiska är nog bara förnamnet.

Jag har också reagerat på hur armen såg ut. Kan ju bero på så många orsaker men att den opererats fyra ggr (källa KL i en av utredningarna av omhändertagande), belysningen och hennes hälsa i övrigt gör inte saken bättre.
Tvättats kanske den har men den har också åldrats i förväg.

Det är inte en arm på en välmående människa. Svårt att få ihop med att hon beskriv som vacker och (min tolkning) har en intagande personlighet.
Citera
2019-09-20, 00:44
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Det är inte en arm på en välmående människa. Svårt att få ihop med att hon beskriv som vacker och (min tolkning) har en intagande personlighet.
Nej hon är inte välmående, hon är väldigt mager och är man 50 och dessutom dricker så ser huden mycket äldre ut när man inte har något kroppsfett under.
Citat:
Ursprungligen postat av FFRDDR
Känner till denna kvinnas psykiska tankemönster samt hennes skyhöga självförtroendet. Hon har ett par uppnådda krititerier till psykopat. Denna kvinna tror sig kunna överlista allt o alla. Hon är en vääldigt speciell kvinnlig monster. Det finns ingen annan än henne själv, hon är väldigt egocentrat. Äter väldigt lite. Får ofta utbrott.
Detta är ren fakta!
Och med det sagt, och med självförtroendet så kommer hon blå neka hela vägen in i kaklet och bortom vattenledningarna till och med. Det kommer nog löna sig för henne!
Ser detta mer som en battle om vem som känner vem just i en rättegång.
Citat:
Ursprungligen postat av Mittiseptember
Det verkar vara dåligt med bilder. Men hon är väldigt smal och med det följer markerade ansiktsdrag. Det personliga i utseendet är en väldigt markant uppnäsa.
Citera
2019-09-20, 01:50
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Ja, jag läste den meningen strax innan du postade och jag håller med dig. Det är märkligt uttryckt. Och sammanhanget inte så bra formulerat av tingsrätten heller (citat från domen i vårdnadstvisten, Sthlms tingsrätt 2015-12-07):

"För henne står det klart att Henrik haft två skäl att agera
som han gjort och därigenom skämt ut familjen. För det första har han hamnat i en sits
som han inte kan komma ur. Den första gången hon ringde till polisen ringde hon anonymt och de kom till deras bostad. Henrik har då redan från början varit tvungen att
påstå att hon varit full och ramlat och slagit sig, eller alternativt skadat sig själv. Den
förklaringen har han genomgående lämnat till polisen. Det andra skälet handlar om
pengar och möjligheten för den som får kvarsittanderätten till lägenheten att sälja den
för 30 miljoner kr.
"

Jag tror hon menar att HOL vid "första gången" kom undan med hustrumisshandel genom att skylla på att hon varit full och åsamkat sig skadorna själv, därför fortsätter han att skylla på det i kommande tvister och utredningar (för att inte avslöja sig själv så att säga).

Jaa, märkligt ändå. Det kan ju vara dialektalt och/eller kulturellt (klasskultur). Med lite facit i hand nu, så tog ju Henrik sig "ur sitsen". Det kan ju också vara en "yrkesskada" hos K.L., i hennes juridiska värld är han redan dömd, för bevisen ÄR (borde) vara uppenbara tycker hon som domare i liknande mål.

Ja, i vårdnadstvisten är han ju (tyvärr) mycket duktig på att skylla ifrån sig. Om det är vad han gör i andra mål, för sina klienter, så finns det nog en och annan motpart som inte är too happy.
Citera
2019-09-20, 02:01
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Tack för svar och önskar dig en härlig utevistelse!

Vill ändå kommentera att du skriver att det känns "för lätt" att KL ska ha med mordförsöket att göra. För lätt eller mest troligt är nog två sidor av samma solida mynt.

Jag menade för uppenbart. Det är/känns för uppenbart.

(Det är svårt att koncentrera sig med småbarn som studsar som gummibollar runt laptopen)

En användare "Ulanna" (1 inlägg i tråden) föreslog dottern A (ev pojkvän som skytt). Varför inte, bör ju utredas i alla fall......

Jag säger inte att K.L. absolut inte har motiv, men andra personer med eventuellt agg/motiv mot HOL måste också utredas.
Citera
2019-09-20, 02:14
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det är t ex inte irrelevant när jag frågar varför du undrar hur HOL betalat för knarket. Du har alltså belägg för att han köpt knark? Jag trodde att så var fallet, men efter att ha läst igenom en massa inlägg förstod jag att du enbart fantiserar och vill få det att låta som att HOL knarkar. (appropå tidsödande). Det är för jävligt av dig.
Är det det som är din agenda? Att försöka smutskasta HOL? DET är att förstöra tråden och ställa till det för andra läsare.

Själv har jag ingen agenda som du verkar tro. Jag skulle bli väldigt glad om det senare visar sig att KL är helt oskyldig till det hon misstänks för. Än så länge har jag ingen annan att diskutera. Det är ont om andra alternativ även fast du gör ditt bästa för att hitta på såna.

Du kunde åtminstone svarat att det du skrev var otroligt dumt, men du lät det bara passera. Och så fortsätter det..

Du kan ju läsa igenom tråden istället för att förtala mig, för du har ju missförstått det mesta. Det är en annan användare som föreslår att HOL bör kollas mot listan. Jag har bara citerat hen.

Sedan har dina egna fantasier skenat iväg med dig!
Citera
2019-09-20, 03:02
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kate88
Efternamn08 , nu fattar jag varför du tjatade så mycket om ” hoten mot KLs boyfriend från MNs dotter”.

Jag har blivit 100% säker på KL eller någon annan i hennes gäng skrev mejlen för att sätta dit MNs dotter. Kl är sjuk i huvudet . J*lia har ju erfarenhet av att mejla.

Ju*ia verkar också störd och märkligt att läkaren hon säger sig var ihop med , tydligen ska haft sex med JU*lias dåvarande kriminella mamma..

Tydligen ska även den kriminella mamman ha utpressat läkaren innan.
Sjukt sjukt sjukt
Karin är smart och duperande och en person som tycks känna till henne väl beskriver henne.
Med tanke på allt Karin har lyckats slippa undan hitintills trots bevisning så är hon farlig.
Det vore bättre om folk talade ur skägget och pratade i klartext i stället för att man ska gissa sig fram till vad dom menar.
Citat:
Känner till denna kvinnas psykiska tankemönster samt hennes skyhöga självförtroendet. Hon har ett par uppnådda krititerier till psykopat. Denna kvinna tror sig kunna överlista allt o alla. Hon är en vääldigt speciell kvinnlig monster. Det finns ingen annan än henne själv, hon är väldigt egocentrat. Äter väldigt lite. Får ofta utbrott.
Detta är ren fakta!
Och med det sagt, och med självförtroendet så kommer hon blå neka hela vägen in i kaklet och bortom vattenledningarna till och med. Det kommer nog löna sig för henne!
Citera
2019-09-20, 03:15
Medlem
Timeouts avatar
Här är någon som tycks känna Karin och det hen beskriver kan mycket väl stämma in med det facit vi har hitintills.
Karin har kommit undan med mycket... och mer lär det bli. Och förklaring kanske finns i detta...
OM det nu är Karin som är anstiftaren så hoppas jag verkligen att hon åker dit.
Nu bör ju hennes tidigare kollegor har förstått i alla fall lite vad dom har att göra med och agera därefter. Inget mer hålla om ryggen!
Samlar ihop inläggen för en tydligare bild.
Citat:
Detta är ren fakta!
Citat:
Ja du med ett sånt självförtroende som K besitter på o med H mkt mindre självförtroende. Hon är en expert på att attackera människor mentalt. Medans H är lagt till att skydda o värna. Stor skillnad på dem två.
Kallas för manipulation som är en svår men effektiv "gåva".
Citat:
Vet inte om du har träffat sådana människor som henne?! Ja självklart kunde och kan hon sköta sig mycket exemplariskt , när hon vill, men det tar en stor del energii. Hon är väldigt omtyckt av människor som träffar henne. Man skulle ALDRIG misstänka henne om man såg henne..
Citat:
Nästan alla vi kan få vår fasad splittrat. Men nästan ingen är som hon samt hennes val hon gör. Ser ni inte vilken envis liten bitande bulldog, hon har liksom redan blivit upptäckt..och sen kör hon på igen. Sen vet vi inte om detta är hennes val. Alltså när hon har suttit o planerat detta i mer än 5 år, självklart kan hon inte jobba. Detta smidande måste ju kylas ner sen ganska omgående. Men hor har helt enkelt kört på med tankar och planer. Hämnd är en dyr kostnad för kropp o själ. Hon kanske tänkte fruktan före kärlek (machiavelli)
Senast redigerad av Timeout 2019-09-20 kl. 03:20.
Citera
2019-09-20, 05:49
Medlem
Citat:
Efternamn08 , nu fattar jag varför du tjatade så mycket om ” hoten mot KLs boyfriend från MNs dotter”.

Jag har blivit 100% säker på KL eller någon annan i hennes gäng skrev mejlen för att sätta dit MNs dotter. Kl är sjuk i huvudet . J*lia har ju erfarenhet av att mejla.

Ju*ia verkar också störd och märkligt att läkaren hon säger sig var ihop med , tydligen ska haft sex med JU*lias dåvarande kriminella mamma..

Sjukt sjukt sjukt

Är läkaren SH? Har både Julia och modern haft ihop det med honom?
Mailen innehöll väl pedofilanklagelser om jag minns rätt?
Kanske modern som skickat, kallat honom peddo för att fått ihop det med J?

Men jag ser ingen tydlig koppling med motivbild till mordförsöket på HOL. Kan någon förtydliga för en idiot?
Citera
2019-09-20, 06:04
Medlem
Citat:

Sjukt sjukt sjukt

Det tog ett tag innan jag förstod det sista. Fick läsa in mig i olika flashbackstrådar. Du menar Z@hra D@rr@r mamman? Enligt den tråden var hon Julias styvmamma, som ska ha utpressad läkaren medan Julias riktiga mamma Lisb3th L@gerström inte ska ha gjort det. Julias mamma var bara 16 år när Julia föddes om jag räknat rätt på ratsit.

Jag ska se om det går att få tag på IVOs beslut, IVO startade själva en utredning mot Julia för att dra in hennes legitimation efter alla mail och raseriutbrott på sjukhuset. Men jag tror hon försvarade sig med att hon inte skickat mailen och att hennes aggressiva beteende på sjukhuset berodde på att Fredrik misshandlade henne. Hon säger det i ett av förhören . Det verkar som att IVO köpte detta eftersom hon inte blev av med legitimationen.

Mailen med hot mot Karolinska kan kopplas till Julia pga dess innehåll. Men ingen vet vem som skickat mailen. Julia nekar.

Mailen med hot mot Karins nya bekant/älskare SH som är läkare får SH att anmäla Henriks nya kvinna/tidigare älskarinnans dotter JN som nekar. Där är Julia vittne eftersom hon känner mamman MN i rättegången där SH vill att JN ska få kontaktförbud. Henrik låter sin byrå försvara den nya kvinnans dotter JN. Tingsrätten avslår kontaktförbud och efter två veckor skjuts Henrik. Läkaren SH rider ute på Ekerö där även Karin och Henriks dotter rider/har ridit.

Karin känner Fredrik Olafsen som förra året var sambo med Julia. Julia är också BO i misshandels och rån brotten som Fredrik åtalades och dömdes för och där det bara blev en deldom. Resten av brotten som ligger i tingsrätten är han ännu inte dömd för.

Överallt dyker Julia upp, den gemensamma nämnaren för Fredrik, Karin, Julia, Caroline den BO i delen Fredrik inte är dömd för ännu, har alla varit på St Görans psykintag. Enligt Julias förhör så har hon både arbetat där och varit patient där. Hon har också arbetat på rättspsyk på Löwenströmska i Upplands Väsby.
Jag ska försöka lägga ut förhören idag på youtube så ni kan lyssna på hennes och Fredriks förhör.
Senast redigerad av Efternamn08 2019-09-20 kl. 06:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in