2019-09-19, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Har du berättat detta för polisen?
Annars har de läst hans inlägg här.
Citera
2019-09-19, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag anser att K.L kan ha motiv till att mörda, men jag anser att det ligger närmare till hands att det finns personer i HOLs egna krets (klienter, motpart i tvistemål, etc) som kan ha lika stort motiv för mord, eller t o m större motiv än vad K.L. kan ha.

Just därför tycker jag att det i detta speciella fall är viktigt att även syna BO.

En användare "Ulanna" slängde fram ett "förslag" på att dottern" kunde vara inblandad, skytten någon pojkvän......sådant har ju hänt förr. Hon kanske har tröttnat på päronens tjafs, vem vet, vem vet.

Jag tycker att det är mycket pisamt, för att inte säga otäckt att inte mer verkar göras för att ta reda på mer, men kanske jobbas det med det i bakgrunden.

K.L. som baneman känns lite "för lätt"....The usual suspect.

Nu har drevet lite att göra i eftermiddag .

Själv ska jag gå ut i den underbara solen och 25 grader som vi har här idag, så jag kommer inte att ha tid att svara för de som stör sig på det .

Tack för svar och önskar dig en härlig utevistelse!

Vill ändå kommentera att du skriver att det känns "för lätt" att KL ska ha med mordförsöket att göra. För lätt eller mest troligt är nog två sidor av samma solida mynt.
Citera
2019-09-19, 14:09
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Har du berättat detta för polisen?

de läser nog allt här och antecknar...
Citera
2019-09-19, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende
Intervjufotona/inspelningen av intervjun med Aftonbladet är inte gjord vid något ställe där man får ett plastarmband.

Vi har lyckats placera intervjun (där de sitter inomhus - ej med i filmen utan bara som bild till en artikel) till Urban Deli i Sickla/Nacka.

Det känns logiskt att de inte rörde sig långt mellan intervjun utomhus och intervjun inomhus. Jag tror helt enkelt att de gick typ 100-400m.

Jag skrev inte tvångsvård. Hon kan lämna stället och ta en taxi till Norr Mälarstrand eler till ett fik för att träffa folk.
Citera
2019-09-19, 14:21
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Bl.a. Vresrosen och Judge Red hävdar ju just att det mesta verkar ha avtalats bort under åtminstone bodelningen. Jag har bara följt det som diskuterats om saken i tråden här. Jag har ett liv utanför Flashback.

Sedan vet jag att väldigt många mycket omfattande lagändringar började gälla den 1 juli år 2006, bl.a. därför som jag utvandrade då, 2 veckor innan. För denna röra kommer att komma surt efter, tänkte jag, inte för egen del, utan för samhället och enskilda personer.

Bl.a. vet jag att det då inte längre blev rättsmässigt säkert att ex äga halva bostaden, eller större andel av den. Om din partner ex skaffade lån bakom din rygg, hamnar hos fogden, så kan fogden lägga ut HALVA borätten till salu, på den öppna marknaden. Man kan tvingas vara delägare med någon man inte vill eller ens känner.

Att K.L. struntar i att betala hyror (om det nu är sant), är officiellt bostadslös, checkar in som "okänd" på sjukhus, är totalt spårlös på nätet, använder äldre ospårbara mobiltelefoner, allmänna lånedatorer på internetcafeer/bibliotek osv känns mera för mig som att hon faktiskt väljer att inte lämna några spår. Hennes beteende i detta är väl det som polisen rekommenderar för någon med skyddad identitet. Och måste inte vara för att sopa undan spår efter eventuell kriminalitet.

Men det är vad jag TYCKER! Så jag behöver inga svar eller kommentarer på det från vissa användare.
Ser i ett lite senare inlägg av dig att du ska ut i solen och inte tänker besvara några inlägg men frågar ändå.

Det av mig fetade: Vad är det som har avtalats bort? Har du bemödat dig med att läsa bodelningen? Så undrar jag även om du har låtit bli att se att bostadsrätten inte hade varit KL:s föräldrars tidigare. Deras adress när de avled var Kungsholms torg (6D). Det KL menar när hon säger att det var genom hennes kontakter de kunde köpa lgh var antagligen att KL:s mamma hade sitt arbete i det huset (enl bla Rotesau).

Men läs bodelningen om du inte har gjort det och återkom. Blev tidigt i denna tråd besviken på ditt sätt att resonera här, så jag förväntar mig inte någon klarsynthet. Du har varit mycket vettigare i andra trådar.

Detsamma gäller Vresrosen, eller mycket mer så. Blev direkt rejält paff då jag har sett hennom som riktigt vettig tidigare. Här verkar det ha slagit rejält slint, även om det kan finnas korn av sanning i det ni skriver. Tråkigt nog är det skriver om brottsoffret helt obestyrkt hittills. Styrk det eller skriv att ni tror, gissar eller önsketänker. Vresrosen har flera gånger blivit ombedd att påvisa vad som är fel men det struntar h*n högaktningsfullt i.
Citera
2019-09-19, 14:22
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Annars har de läst hans inlägg här.
Hoppas det och i så fall är det jäkligt bråttom.
Citera
2019-09-19, 14:25
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
de läser nog allt här och antecknar...
Som sagt, hoppas det men mest hoppas jag att Efternamn08 innan h*n skrev här berättat för polisen även om jag misstänker att så inte är fallet.

Finns ju fler än polisen som kan tänkas läsa här och få tips om diverse.
Citera
2019-09-19, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Skulle du kunna bekräfta hans utseende om du fick se en bild på FO?

Ja absolut, jag har träffat honom. Även sett en bild på Google som är raderad. En snaggad kille som det såg ut som stödde huvudet med armen i en säng. Tror den bilden gick till hans Twitter eller facebook
Citera
2019-09-19, 14:28
Medlem
Citat:
Som sagt, hoppas det men mest hoppas jag att Efternamn08 innan h*n skrev här berättat för polisen även om jag misstänker att så inte är fallet.

Jag tror polisen har ganska bra koll på sina rövare, deras morsor och flickvänner
Citera
2019-09-19, 14:30
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Haha, ja onekligen.

KL verkar ju ha flugit under radarn kring mycket. Sen stökar hon till det i offentligheten både på Östermalm, Kungsholmen och Midsommarkransen mfl ställen då hon blir avvisad, omhändertagen och lobad. Har du fått intrycket att hon är en person som berättat mycket om sin svåra situation vitt och brett till folk hon mött? ”Den där jäkla HOL hit och dit har förstört mitt liv etc etc”.

Jag menar hon har inte problem att sitta några timmar med journalist (källa nån av artiklarna om intervjun) och berätta om alla oförrätter hon utsatts för.

Hon pratar gärna om sådant, men utan att precisera. Allt som oftast verkar hon ha något aktuellt bekymmer att stå i, men även positiva händelser pratas gärna om. Hon är även i hög grad brydd och medmänsklig. Det är intrycket man får när man dialogar med henne.
Det är sällan eller aldrig hon berättar något om Henrik/familjen, eller förtäljer något längre bak ur historien. Hon berättar tex aldrig heller vad hon gjort innan i livet i arbetslivet.
Det är bara dom som känner henne lite närmare som hon delger sådana saker. Hon har svårt att lita på folk och hon håller gärna avstånd, men vill likförbannat ha folk intill sig.
Verkar inte gilla ensamhet.

Hon är förslagen av sig. Tex inga problem att "krascha" in på en grupp folk på krogen eller caféer och mestadels även nå fram. Jag tror att hon uppfattas som intressant av dom flesta, både män och kvinnor i blandad klass. Det är på något vis givande att ha med henne att göra, och hur galet det än ser ut för många skribenter här - angenämt att ha henne inpå.
Tidigare med hunden Ester, var det där berömda "hundtricket" en självklarhet med henne också.
Citera
2019-09-19, 14:46
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror polisen har ganska bra koll på sina rövare, deras morsor och flickvänner
Jo, de har säkert mycket information men jag kan inte låta bli att oroa mig för att de inte har så bra koll som de borde.

Snälla polisen, hitta den här personen nu! Gärna var KL befinner sig också, oavsett om hon är oskyldig eller ej.

Fast jag inte känner någon i denna tragik så oroar jag mig mycket för barnen här (även en del för BO och i viss mån för KL). Hoppas barnen har mycket stöd i sina kamrater och deras föräldrar, som tyvärr säkert läser här, en del av dem, samt stöd av sina övriga släktingar. Någon som vet om Henrik har syskon och om hans föräldrar är i livet?
Citera
2019-09-19, 14:55
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:

Om det är FO de söker så tar jag för givet att de dammsugit hans kontaktnät (inkl f d sambo) och deras tillgängliga bostäder, fritidshus etc. Likaså platser där han vistats genom åren och känner sig hemma på.

Förutsätter att polisen läser här i trådarna på Aktuella brott, allt annat vore märkligt. Här kan de få massor av matnyttig skvaller och info.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in