Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Haha, ja onekligen.
KL verkar ju ha flugit under radarn kring mycket. Sen stökar hon till det i offentligheten både på Östermalm, Kungsholmen och Midsommarkransen mfl ställen då hon blir avvisad, omhändertagen och lobad. Har du fått intrycket att hon är en person som berättat mycket om sin svåra situation vitt och brett till folk hon mött? ”Den där jäkla HOL hit och dit har förstört mitt liv etc etc”.
Jag menar hon har inte problem att sitta några timmar med journalist (källa nån av artiklarna om intervjun) och berätta om alla oförrätter hon utsatts för.
Hon pratar gärna om sådant, men utan att precisera. Allt som oftast verkar hon ha något aktuellt bekymmer att stå i, men även positiva händelser pratas gärna om. Hon är även i hög grad brydd och medmänsklig. Det är intrycket man får när man dialogar med henne.
Det är sällan eller aldrig hon berättar något om Henrik/familjen, eller förtäljer något längre bak ur historien. Hon berättar tex aldrig heller vad hon gjort innan i livet i arbetslivet.
Det är bara dom som känner henne lite närmare som hon delger sådana saker. Hon har svårt att lita på folk och hon håller gärna avstånd, men vill likförbannat ha folk intill sig.
Verkar inte gilla ensamhet.
Hon är förslagen av sig. Tex inga problem att "krascha" in på en grupp folk på krogen eller caféer och mestadels även nå fram. Jag tror att hon uppfattas som intressant av dom flesta, både män och kvinnor i blandad klass. Det är på något vis givande att ha med henne att göra, och hur galet det än ser ut för många skribenter här - angenämt att ha henne inpå.
Tidigare med hunden Ester, var det där berömda "hundtricket" en självklarhet med henne också.