2019-09-19, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Man får helt enkelt jobba med den infon som hamnar i tråden och bilda sig en egen uppfattning.
Först så är man sten-säker på en sak, sen dyker nåt upp och så tycker man precis tvärtom. Fram o tillbaka.
Sen måste man respektera att alla spektrum måste diskuteras.
Dom religiösa skall säga sitt, feministerna måste få hata alla män även i denna tråden, låtsas juristerna tycker si, utrednings-experterna tycker så, till och med rasisterna skall tjata om sitt, och sen har vi mej själv som tycker lite allt möjligt.
Så funkar en tråd, och visst är det härligt.
Och så jag som blir beskylld för att inte veta hur kvinnor fungerar.Ändå är jag en
Citera
2019-09-19, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Om du inte vill eller kan förklara varför du inte tror det du skriver så är det lugnt liksom. Men det är alltid trevligt att kunna förstå ett tankegången kring ett resonemang.
Men då ställer du en motfråga, sånt är inte ok. Den kör du inte med mig hahaha

Ha ha ha.
Låt mig försöka igen, då.
Min motfråga var anledningen till att jag inte tror att SD var kontrollerande, förnedrande, eller förtryckande.

Jag kan inte se nån fakta som visar att han var sån. Därför tror jag inte det.

Har du nån fakta som visar att han var sån?
I så fall ändrar jag gärna min uppfattning om honom.
Jag har i alla fall inte sett sån fakta, har du.?
Citera
2019-09-19, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Allvarligt, ser du inte att man har fuckat upp här?

Jo, det är klart, förstår inte riktigt var du vill komma bara...? Snart lär vi väl veta om sannolika skäl håller. Om du är inne på att de har låst sig vid en(2)misstänkt, så håller jag med om att det är lite besynnerligt. Om det nu är så.....?
Citera
2019-09-19, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
LW var väl intresserad i HD o ville inte släpa taget ??

Hängde inte riktigt med dej där...?
LW intresserad av HD...?
Citera
2019-09-19, 22:46
Medlem
Citat:
Tja.. LW kanske utmanade honom dessutom..

Utmanade? Du skrev att han skulle ha mördat därför att han blivit lämnad av både frugan och älskarinnan(också obekräftat väl?). Det var vad jag svarade på.
Citera
2019-09-19, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Har oxå funderat på HD och SD:s ungar; vet de nånting? De är som sagt inga småbarn; 13 och 15 år. De förstår ett och annat. Kke de t.o.m vet saker..
Klart de gör, de vet förstår mer än föräldrarna själva anar många ggr. Jag tycker ändå mest synd om Lenas barn, de har förlorat sin mamma på ett hastigt och värsta brutala sätt man kan tänka sig.
Man tänker på dom även att man inte känner dom, tittar på deras insta, känner med dom och för Lenas skull och hennes barns skull så är jag glad förvatt de är så stora att de alltid kommer minnas sin mamma, när de aldrig kan få henne tillbaka och när de behöver en kram eller ett gott råd eller bara prata en stund med henne så får de inte höra hennes röst igen...men de minns som tur är. Usch stackars barn tur de har sin pappa, hoppas att de fyra tillsammans är starka som attan och stöttar varandra och blir riktigt tighta.
Senast redigerad av KonstApel006 2019-09-19 kl. 23:14.
Citera
2019-09-19, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Menar du att det är ett svårt beslut som tar tid, att sluta träffa någon som är så hemsk att man polisanmäler denne? Jag är inte kvinna, kan det vara därför jag inte förstår?
Du är inte kvinna.Därför förstår du inte:P
Andra relevanta frågor:
Varför går de flesta misshandlade kvinnor tillbaka till samme man?
Varför väljer en kvinna som levt i misär ofta samma mönster?
Det finns inga bra svar.I alla fall inte just nu.
Citera
2019-09-19, 22:49
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Bäste @OzzieTheOwl

Våran långa och förtroliga PM-kontakt borde ha talat sitt klarspråk för dig i detta fallet, detta efter som du vet vem jag är och vad jag gör. Vad jag kan deklarera är följande sagt, vilket du redan för länge sedan fått till dig är, att jag har under en längre tid fått träffa två olika personer och oberoende av varandra, bägge personerna kände Lena Wesström mycket väl, var av den ena personen Lena Wesström hade anförtrott sig på djupet åt, som du vet sedan tidigare, så kände jag personligen Lena Wesstöm, observera som en vän.

Speciellt en av dessa två personerna känner även HD👤 sedan mycket långt tillbaka i tiden, det var först efter några samtal som jag kunde skapa ett förtroende med personen, och det var inom detta skedet som jag började att få till mig både det ena och det andra, både gällande Lena Wesström, så som HD👤

Den ena av dessa personerna berättade bland annat om en liten sällskaps-fest och där HD👤 plötsligt hade fått ett vredesutbrott på grund av en omständighet som då hade uppstått och tagit en tallrik och slagit en person i skallen med så att tallriken hade gått i småflisor, en kort stund därefter hade HD👤 lämnat platsen i ren ilska. Som jag tidigare hade deklarerat i ett av mina skrivna inlägg, så kan alltså HD👤 uppvisa ett mycket aggressivt beteende om man tar henne, på ett för henne felaktigt sätt.

Till observandum, vad anbelangar en av dessa två personerna, oberoende av varandra, så var det just en av dessa som Lena Wesström en kväll i förtroende hade vänt sig till och berättat följande enligt citat: / "Nu har det verkligen skurit sig rejält mellan mig och SD👤"

Till nytt observandum, enligt personen's eget citat: / "Det syntes inte bara tydligt i Lena's ansikte, henne's röst var skev av inre rädsla.

Mvh/ @JokerMannen

God halv-sen afton @JokerMannen!

Jag vill tacka dig för att du via detta inlägg låter oss ”utelåsta” få syna delar av vad som tidigare endast verkar ha dryftats bakom massiva PM-dörrar. Att låta uppgifter få lämna det fördolda och möta det ljus som öppenheten bjuder var ett klokt och modigt val av dig, anser jag. Ljusstrålar bjuder via prismor på sanningen om vilka färger de iklätt sig. Med det menar jag att information/uppgifter/påståenden(ljus) som hälsosamt och öppet silas genom otaliga skribenter i tråden (prismor) har chans att bli mer rättvisande. Nya påståenden om HD har nu nått oss alla och jag är övertygad om att de kommer att knådas, ältas, upphettas och avkylas i en salig blandning innan vi eventuellt kan avgöra om de lämpar sig som komponenter i HD:s historia. Så som sig bör, tycker jag.

Vänligen
@Cloudedcrystalbeam
Senast redigerad av Cloudedcrystalbeam 2019-09-19 kl. 22:56.
Citera
2019-09-19, 22:53
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jo, det är sant, men nu har dom uppenbarligen inget alibi alls, vilket
i mina ögon är minst ett par snäpp sämre.

Dom måste ju i alla fall räkna med att bli granskade.

Ja. Det verkar inte som att de gett varandra alibi iallafall.
Citera
2019-09-19, 22:53
Bannlyst
Citat:
Och så jag som blir beskylld för att inte veta hur kvinnor fungerar.Ändå är jag en

Ja, se där... Ha ha ha.
Alla tycker om precis Allt.!
Och det får man på Flashback.

När info från media och Åkl/polis uteblir, och ingen fakta kommer från nån annan så brukar trådar spåra ur lite i mellanåt.
Alla blir lite gnälliga och suktar efter info.
Även jag.
Citera
2019-09-19, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Man får helt enkelt jobba med den infon som hamnar i tråden och bilda sig en egen uppfattning.
Först så är man sten-säker på en sak, sen dyker nåt upp och så tycker man precis tvärtom. Fram o tillbaka.
Sen måste man respektera att alla spektrum måste diskuteras.
Dom religiösa skall säga sitt, feministerna måste få hata alla män även i denna tråden, låtsas juristerna tycker si, utrednings-experterna tycker så, till och med rasisterna skall tjata om sitt, och sen har vi mej själv som tycker lite allt möjligt.
Så funkar en tråd, och visst är det härligt.

Ja du milde så mycket knas man tänkt...så mycket knas man skrivit...vrängt utåin å kastat omkull sina egna tankar och förutfattade meningar..
Tror inte jag ens varit nära någon sanning hur logiskt jag än försökt vinkla dessa stackars inblandade människor..för hade jag känt dom hade jag definitivt inte skrivit någonting alls, då hade jag inte kunnat vara objektiv två sekunder tänker jag.
Citera
2019-09-19, 22:55
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Jo, det är klart, förstår inte riktigt var du vill komma bara...? Snart lär vi väl veta om sannolika skäl håller. Om du är inne på att de har låst sig vid en(2)misstänkt, så håller jag med om att det är lite besynnerligt. Om det nu är så.....?
Allvarligt nu 'Siix', hur lång tid tycker du att det är rimligt att en sådan här process skall behöva ta? Ett år, eller kanske två eller tre? Och tror du att tidsutdräkten kan ha att göra med att man har fuckat upp?
Senast redigerad av Draifos 2019-09-19 kl. 22:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in