2019-09-19, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
LW kan ha känt att hon ville ha svar på vissa frågor för att sedan kunna bryta sig loss från SD med ro i själen. Det var antagligen därför hon vägrade lämna bilen då han ville kasta ut henne därifrån - med påföljande misshandel i denna. Men SD KUNDE inte ge henne svar. Ville inte. Det blev en maktkamp som slutade på det mest tragiska sätt med flera inblandade, på ena eller andra sättet. Att detta ens kunde leda till mord är obegripligt. Iaf i mina ögon.

Eller har jag missat nåt annat viktigt? Vad?

Ja, att den misstänkte inte är dömd för mord, och att anmälan om den påstådda misshandeln som lades ned är en ren gissning som upprinnelse till brottet. Så det är fortfarande ok att känna att det är obegripligt, för vi vet helt enkelt inte om det är sant. Eller hur?
Citera
2019-09-19, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Ja du milde så mycket knas man tänkt...så mycket knas man skrivit...vrängt utåin å kastat omkull sina egna tankar och förutfattade meningar..
Tror inte jag ens varit nära någon sanning hur logiskt jag än försökt vinkla dessa stackars inblandade människor..för hade jag känt dom hade jag definitivt inte skrivit någonting alls, då hade jag inte kunnat vara objektiv två sekunder tänker jag.

Kollar man rent krasst på detta, och enbart går på fakta, så VET vi inte ett skit, faktiskt.

Vi vet att Lena är död.
Vi vet att SD sitter på sannolika skäl.
Vi vet att Åkl tror att SD gjorde det.
Vi vet att HD fortfarande är misstänkt.
Vi vet att polisen var kass i början.
Vi vet att Springare blev bortplockad och nu får utreda arbetsmiljöbrott.

Typ det VET vi.
Allt annat är bara vad folk har sagt.
Och allt folk säger KAN vara ren BullShit.
Oftast är det det.
Citera
2019-09-19, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Du är inte kvinna.Därför förstår du inte:P
Andra relevanta frågor:
Varför går de flesta misshandlade kvinnor tillbaka till samme man?
Varför väljer en kvinna som levt i misär ofta samma mönster?
Det finns inga bra svar.I alla fall inte just nu.

Fast vilket fall är det du vill diskutera nu?
Citera
2019-09-19, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Allvarligt nu 'Siix', hur lång tid tycker du att det är rimligt att en sådan här process skall behöva ta? Ett år, eller kanske två eller tre? Och tror du att tidsutdräkten kan ha att göra med att man har fuckat upp?

Jaha, du menar hela soppan. Då är jag med. Trodde vi pratade om tiden från häktningarna. De senaste då...

Självklart har man fuckat upp. Är det någon som inte tycker det? Det är riktigt bedrövligt och ett orimligt lidande för för alla berörda individer. Hur kom vi hit egentligen...? Vad är det vi diskuterar egentligen? Börjar bli trött....
Citera
2019-09-19, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Ha ha ha.
Låt mig försöka igen, då.
Min motfråga var anledningen till att jag inte tror att SD var kontrollerande, förnedrande, eller förtryckande.

Jag kan inte se nån fakta som visar att han var sån. Därför tror jag inte det.

Har du nån fakta som visar att han var sån?
I så fall ändrar jag gärna min uppfattning om honom.
Jag har i alla fall inte sett sån fakta, har du.?

Nej för bövelen jag har ingen egen faktafakta..men det finns uppgifter i tråden som jag tolkar så, ja!
Tex att han kontaktat HD arbetskamrater så de känt obehag och mått dåligt.
Att han trakkasserat, stalkat och hotat LW.
Försökt påverka grannarna och bedyra hur oskyldig han är för mordst på LW, som får mig att tänka att han vill ligga steget före...bättre att förekomma än förekommas...
Det finns säkert mer saker att ta upp som kaxig, överlägsen, pratarci gåtor och verkar själv tycka att han är smart..dvs grandios.
Och sist men inte minst...han har två kvinnor i över sex år....han bedrar sin fru i över sex år...hur farao klarar någon det utan att få dåligt samvete mot någon av dom??
Vanligt hyggligt folk får vanligtvis dåligt samvete av ett ynka misstag, inte sant?
Så är detta visar sig vara sant alltihop som skrivits i tråden om SD, då skulle inte jag vilja bo granne med honom ens.
Men vi vet ju inte om det är sant än, vi får väl se?
Citera
2019-09-19, 23:16
Medlem
Citat:
Precis Rosamund...bara för att HD flyttar ut betyder det inte att hon är den som i besvikelse och ilska lämnar...tack vare LW kan HD äntligen släppts fri från SD...kanske hon också väntat på det länge, att slippa SD kontrollbehov...?
Kan det vara så att SD senare helt själv planerar att mörda LW, och tvingar med sig HD denna kväll (utan att hon har en aning om några planer på mord) och att han gör detta för att kunna kontrollera HD tillbaka till sig, genom att dra in henne i hans nät av lögner och kontroll igen? 🤔

Du menar att en svensk kvinna 2018 skulle behöva en ”scapegoat” för att skiljas. Varför?
Citera
2019-09-19, 23:16
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Jaha, du menar hela soppan. Då är jag med. Trodde vi pratade om tiden från häktningarna. De senaste då...

Självklart har man fuckat upp. Är det någon som inte tycker det? Det är riktigt bedrövligt och ett orimligt lidande för för alla berörda individer. Hur kom vi hit egentligen...? Vad är det vi diskuterar egentligen? Börjar bli trött....
Åklagaren Åsa Hiding och rådmannen Ulla Simpampen-Gustavsson säger sig misstänka SD för att ha mördat LW. Och hur lång tid tycker vi att det är rimligt att en sådan här process skall behöva ta?
Senast redigerad av Draifos 2019-09-19 kl. 23:23.
Citera
2019-09-19, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Du är inte kvinna.Därför förstår du inte:P
Andra relevanta frågor:
Varför går de flesta misshandlade kvinnor tillbaka till samme man?
Varför väljer en kvinna som levt i misär ofta samma mönster?
Det finns inga bra svar.I alla fall inte just nu.

De stannar/går tillbaka av rädsla..
För det är oftast det enda mönster de känner igen..sen tidig barndom eller pojkvänner som präglat och format tidigt, och sen följer med dom upp i vuxen ålder?
Citera
2019-09-19, 23:24
Medlem
Citat:
Motiv för mord? Jag tror inte det. Han verkar ha haft ett liv, och kvinnor är det ju gott om. Livet går vidare.

Men jag kan naturligtvis ha fel, och det visar sig att det är en riktig knäppgök. Det får tiden förhoppningsvis utvisa.

Citat:
Och hur lång tid tycker du att det är rimligt att den här processen skall behöva ta? Ett år, eller kanske två eller tre?

Citat:
Åklagaren Åsa Hiding och rådmannen Ulla Simpampen-Gustavsson säger sig misstänka SD för att ha mördat LW.

Jag tyckte inte det kändes lika självklart som de skribenter jag svarade tyckte, att Stefan måste ha begått mordet, bara för att 2 kvinnor påstås ha lämnat honom. Det var vad jag svarade på.

Hur detta föranleder en diskussion med dig ang.tidsaspekten på utredningen, hänger jag faktiskt inte riktigt med på....?
Citera
2019-09-19, 23:25
Bannlyst
Citat:
Nej för bövelen jag har ingen egen faktafakta..men det finns uppgifter i tråden som jag tolkar så, ja!
Tex att han kontaktat HD arbetskamrater så de känt obehag och mått dåligt.
Att han trakkasserat, stalkat och hotat LW.
Försökt påverka grannarna och bedyra hur oskyldig han är för mordst på LW, som får mig att tänka att han vill ligga steget före...bättre att förekomma än förekommas...
Det finns säkert mer saker att ta upp som kaxig, överlägsen, pratarci gåtor och verkar själv tycka att han är smart..dvs grandios.
Och sist men inte minst...han har två kvinnor i över sex år....han bedrar sin fru i över sex år...hur farao klarar någon det utan att få dåligt samvete mot någon av dom??
Vanligt hyggligt folk får vanligtvis dåligt samvete av ett ynka misstag, inte sant?
Så är detta visar sig vara sant alltihop som skrivits i tråden om SD, då skulle inte jag vilja bo granne med honom ens.
Men vi vet ju inte om det är sant än, vi får väl se?

Exakt,
Ingem fakta över huvud taget.
Bara folk som säger saker.
Några väljer att tro på det, andra inte.
Men att kalla sånt babbel för fakta är totalt FEL.
(och det har du inte gjort)
Det finns som sagt ingen Fakta som säger att han var sån, så då väljer jag att vara försiktig med det.
Men, detta är ett diskussions-forum, och då skall man kunna diskutera Allt.
Senast redigerad av Avd.9 2019-09-19 kl. 23:37.
Citera
2019-09-19, 23:32
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jag tyckte inte det kändes lika självklart som de skribenter jag svarade tyckte, att Stefan måste ha begått mordet, bara för att 2 kvinnor påstås ha lämnat honom. Det var vad jag svarade på.

Hur detta föranleder en diskussion med dig ang.tidsaspekten på utredningen, hänger jag faktiskt inte riktigt med på....?
Jag tycker väl bara att det är en intressant fråga det här med att det drar ut så långt på tiden. Hur lång tid tycker du själv att det är rimligt att en sådan här process skall behöva ta? Ett år, eller kanske två eller tre?
Citera
2019-09-19, 23:36
Bannlyst
Citat:
Jag tyckte inte det kändes lika självklart som de skribenter jag svarade tyckte, att Stefan måste ha begått mordet, bara för att 2 kvinnor påstås ha lämnat honom..... osv......

Det tror inte jag heller.

Hur kunde HD gå tillbaka till SD direkt efter Lena mördats.?
Ville inte hon skiljas.?
Och jäklar vad lyckliga dom såg ut.
Resa efter resa.... Nykära igen.
Konstigt gjort tycker jag.

Där tror jag att anledningen finns.
"Partners in crime"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem