2019-09-19, 20:06
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
Ja...man blir gråtfärdig..(S) sa i en imtervju på SVT att -" Vi tar inte ställning för vad det är för byggnad, och vad den kommer användas till, det är precis som Coop eller ICA, vi bryr oss inte om verksamheten".

Fast hon har ju rätt i sak. Sen får du gråta hur mycket du vill
Citera
2019-09-19, 20:16
Medlem
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Fast hon har ju rätt i sak. Sen får du gråta hur mycket du vill
Jo när det gäller det estetiska kanske..
Men det har inkommit önskemål att bebygga tomten med andra byggnader som en del tycker är viktigare.
Det andra är ju att politikerna inte ser hur radikaliseringen får fortsätta.
Denna byggnad kommer knappast att inbringa någon större vinst för staden..snarare tvärtom. De kuvade politikerna förnekar sej inte..
Men om jag får önska så kommer det en dag då verkligheten hinner ikapp..även till dej..
Citera
2019-09-19, 20:17
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keonel
Underbart att det gick som det gick. Dvs. de blev inte skadade men börjar förhoppningsvis nu rannsaka sig lite gällande att bedriva sin propaganda för landsbulldozern Sveriges regering

Tror du verkligen det? Var ju minst en tjej som blev gruppvåldtagen på Tahrir-torget i Egypten under den arabiska våren 2011 för att sedan gråta ut i media om hur det inte berodde på islam utan på den vita mannen som förtryckt de stackars liven.

Tänker mig att även om några av de SVT-anställda så blev avrättade i sann IS-andra på öppen gata, så skulle kollegorna rationalisera det som att det på något sätt är vårat fel.
Citera
2019-09-19, 20:24
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Jo när det gäller det estetiska kanske..
Men det har inkommit önskemål att bebygga tomten med andra byggnader som en del tycker är viktigare.
Det andra är ju att politikerna inte ser hur radikaliseringen får fortsätta.
Denna byggnad kommer knappast att inbringa någon större vinst för staden..snarare tvärtom. De kuvade politikerna förnekar sej inte..
Men om jag får önska så kommer det en dag då verkligheten hinner ikapp..även till dej..

Kommer ikapp mig, hur menar du nu?

Bygglov beviljas inte med hänsyn till om det gagnar staden eller ej. Hur skulle det se ut? ”Nej här kan Svensson inte bygga hus, han åker dieselbil och käkar rött kött”
Citera
2019-09-19, 20:26
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Nä men nu får de ju skärpa sig. Åka ut till orten och därmed få sig till livs lite äkta ”blatte luv”? Hur ska Svensson reagera på detta? De kan ju bli rasister och hatiska? Kanske man väntade sig ett gäng gulliga sammetsögda killar som pluggade på läkarprogrammet som satt på en bänk och virkade. Eller en snäll imam med regnbågs-tryck på mössan? Det kan bara inte vara sant, att de är helt jävla impulsstyrda och rasistiska där ute? Lägg inte ut, lägg inte ut! Men det gick i sändning ändå, aj då. Får genast skramla fram ett UG om hur främlingsfientlig dementa Svea 99 år är.
Citera
2019-09-19, 20:29
Medlem
Hemi57s avatar
Citat:
Kommer ikapp mig, hur menar du nu?

Bygglov beviljas inte med hänsyn till om det gagnar staden eller ej. Hur skulle det se ut? ”Nej här kan Svensson inte bygga hus, han åker dieselbil och käkar rött kött”
Jag tycker du borde förstå ganska enkelt vad jag menar.
Man prioriterar det mångkulturella genom att på nytt ge muslimerna ett "kulturcentrum" som av någon anledning ska berika staden...
Citera
2019-09-19, 20:36
Medlem
Tintinikongos avatar
Riktigt roliga nyheter. SVT tror kanske att deras islam-kramande ger dem frikort hos pensionsräddarna. Men det kan de glömma. Berikarna hatar allt svenskt.
Citera
2019-09-19, 20:37
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Jag tycker du borde förstå ganska enkelt vad jag menar.
Man prioriterar det mångkulturella genom att på nytt ge muslimerna ett "kulturcentrum" som av någon anledning ska berika staden...

Men om nu detaljplanen tillåter uppförandet och bygglovet uppfyller de krav som finns på markanvändning och byggande. På vilka lagliga grunder ska man då sätta stopp för bygget?
Citera
2019-09-19, 20:42
Medlem
Duerfs avatar
Det var väldigt underhållande att se att nyheten om centret i Stenhagen följdes upp av nyheten om att SVTs team blivit angripna i den lokala Rapportsändningen. Jag undslapp mig ett högt och glatt skratt.
Citera
2019-09-19, 21:02
Medlem
Citat:
Men om nu detaljplanen tillåter uppförandet och bygglovet uppfyller de krav som finns på markanvändning och byggande. På vilka lagliga grunder ska man då sätta stopp för bygget?

Kommunal folkomröstning är väl en teoretisk politisk och därmed laglig grund. Och all makt utgår ju från folket, förutom när den bara är vägledande, ha ha ha schack matt pöbeln
Citera
2019-09-19, 21:13
Medlem
Tror dock inte att SVTs eller Aftonbladets reportrar, ens efter den sådan här händelse drar några paralleller till invandring.

Istället tänker de att det här är en effekt av socialt utanförskap och att dessa utvecklingsområden måste få mer stöd, bidrag, subventioner och hjälp. Det är samhällets fel.
Är man totalt hjärntvättad så ändrar man aldrig synsätt, oavsett vad som händer.
Citera
2019-09-19, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Att familjen Ullenhag kommer från Uppsala borde ge dig en liten vink....

Med dagens familjen Pelling är det nästan så att man längtar tillbaka till Ullenhags-eran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in