Citat:
Ursprungligen postat av
hardusettminapa
Nejdå, det finns säkert en baksida. Vad jag gick in här för att göra var att försöka nyansera bilden som prostitutionsmotståndare målade upp, bilden att det enbart var människohandel och misär.
Jag vill nog så extremt mycket, från botten av mitt hjärta, att män inte ska vara så lättköpta. Så enkla att få på villospår. Jag vill inte att män ska vara så sexuellt lättledda. Jag vill att ni ska se personen och inte bara kroppen. Jag kan liksom inte förstå det, för när jag ser en annan människa så ser jag en person, en själ, någon som har ett värde. Inte en kropp eller en kroppsdel som jag kan använda.
Jag har även en viss erfarenhet av män som bara haft sex för ögonen och det har i unga år sårat mig enormt. Det var längesen nu, men det kanske spelar in gällande min avsky för prostitutionsbranschen.
Jag håller med om att det inte är något större problem på individnivå om de prostituerade arbetar där frivilligt. Sen är den frivilligheten alltid svår att avgöra såklart.
Min avsky för branschen som helhet är det att den är så ytlig och går så emot min syn på människor. Det finns liksom inget värde i den, bara människor som ser antingen pengar eller en kroppsdel att använda. Och nävisst, jag behöver inte beblanda mig i det och borde då inte behöva bry mig. Det är bara det att hela jag skriker inombords när jag tänker på det eller diskuterar det,
därför att jag inte vill att män ska vara sådana som går till prostituerade, för jag
vill inte att män ska se på sex så lättvindigt som ni uppenbarligen gör.
Detta medför såklart att jag är emot bordeller eftersom jag inte vill att en sådan syn på människor och sex implementeras i samhället som något allmänt accepterat. Därtill kommer kriminell verksamhet vilken prostitution är en guldgruva för.