2019-09-19, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Va? Låt de som vill jobba som horor göra det och låt de som inte vill slippa. Vad är problemet?

Här är en hyffsad förklaring.
Citera
2019-09-19, 20:10
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag vet inte vad som är problemet, det är det jag försöker få reda på.

Om man inte vill jobba som hora men man gör det ändå för att man måste ha en inkomst när man inte får a-kassa, är det ett problem eller inte?

Det är alltid tråkigt att behöva jobba med något man inte vill för att få en inkomst, men så är livet. Inte alltid rättvist som moment22x22 krasst konstaterade igår.
Citera
2019-09-19, 20:12
Avslutad
Citat:
Det är alltid tråkigt att behöva jobba med något man inte vill för att få en inkomst, men så är livet. Inte alltid rättvist som moment22x22 krasst konstaterade igår.
Ja precis, så varför tycker du då vissa ska få a-kassa för att slippa?
Citera
2019-09-19, 20:21
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ja public service litar jag inte på och det borde du som feminism-, invandrings-, och vänstermotståndare inte heller göra.

Även om det inte är fejk så ger det knappast hela bilden, utan man väljer ut något som passar ens agenda och klistrar på det på hela verksamheten. Totalt onyanserat.

Tror du någonsin Sveriges radio skulle göra ett reportage om en lycklig hora? Skulle de göra det hade de sannolikt ändå försökt få det till att hon inte begriper vad hon gör/är hjärntvättad/haft en hemsk uppväxt eller liknande.

Jag vet. Jag är ingen idiot, och är källkritisk. Jag litar inte heller på media i allmänhet, men jag menar här att Sveriges radio är lika pålitlig som vilken annan media som helst. Jag litar ju inte mer på ett youtubeklipp till exempel. Det handlar ju alltid om vilken vinkling man gör på ett reportage, och man kan finna vad man söker att vinkla. Jag vill dock belysa att det finns uppenbart en sida av prostitution som inte är sådär bedårande vacker som vissa på forumet försöker få det att framstå. Sen tror jag säkert att det finns kvinnor som trivs med att arbeta som prostituerade. Men baksidan finns också, och den vill man totalt sopa under mattan i denna diskussionen.
Citera
2019-09-19, 20:23
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja precis, så varför tycker du då vissa ska få a-kassa för att slippa?

Om vi kan ge a-kassa till människor så de slipper ta jobb de verkligen inte vill ha eller framförallt inte passar som så är ju det utmärkt. Det tycker jag vi borde göra med många olika typer av jobb, inte bara jobbet som hora, i den mån det går och är rimligt såklart. Finns ingen anledning att tvinga totalt okarismatiska personer att jobba med sälj t ex, inte minst för att det ändå inte skulle generera någon inkomst.

Och som vi redan påpekat ett antal ggr men som inte går in i din tröga och infantila hjärna är det så att för att vara en bra hora och kunna tjäna bra pengar på det så bör man vara villig att vara en hora, då de allra flesta sexköpande män föredrar frivilliga horor framför ofrivilliga.

Senast redigerad av hardusettminapa 2019-09-19 kl. 20:33.
Citera
2019-09-19, 20:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Så är det. Det är grundprincipen för livet. Rättvisa är något människor hittat på. Det gör det dock inte mindre hemskt. Vissa människor lever fruktansvärda liv, föds på fel plats, växer upp med fel folk, hamnar i fel kretsar, arbetar med fel jobb. Vissa barn knarkar från att de är några år gamla. Det är fruktansvärt. Och orättvist kan tyckas, om nu rättvisa var ett begrepp som reglerar sig självt.
Citera
2019-09-19, 20:28
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag vet. Jag är ingen idiot, och är källkritisk. Jag litar inte heller på media i allmänhet, men jag menar här att Sveriges radio är lika pålitlig som vilken annan media som helst. Jag litar ju inte mer på ett youtubeklipp till exempel. Det handlar ju alltid om vilken vinkling man gör på ett reportage, och man kan finna vad man söker att vinkla. Jag vill dock belysa att det finns uppenbart en sida av prostitution som inte är sådär bedårande vacker som vissa på forumet försöker få det att framstå. Sen tror jag säkert att det finns kvinnor som trivs med att arbeta som prostituerade. Men baksidan finns också, och den vill man totalt sopa under mattan i denna diskussionen.

Nejdå, det finns säkert en baksida. Vad jag gick in här för att göra var att försöka nyansera bilden som prostitutionsmotståndare målade upp, bilden att det enbart var människohandel och misär.
Citera
2019-09-19, 20:33
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vilka intryck du får är jag likgiltig inför. Det har ingenting med fakta att göra.
Har jag sagt att inte kvinnor inom porren är utsatta?

1) Vilka fakta? Det är inte fakta att sex = utsatthet.

2) Om du jämför utsattheten i att bli halsknullad och sen anal-knullad av 10 killar med utsattheten i vanligt vaniljsex (mot betalning) hur kan du säga att tjejer som säljer sex är utsatta?
Citera
2019-09-19, 20:36
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Och som vi redan påpekat ett antal ggr men som inte går in i din tröga och infantila hjärna är det så att för att vara en bra hora och kunna tjäna bra pengar på det så bör man vara villig att vara en hora, då de allra flesta sexköpande män föredrar frivilliga horor framför ofrivilliga.

1) Här kan det vara bra att jämföra med män som säljer sex till kvinnor. Till exempel en 18 årig oskuld eller en 55 årig brevbärare är inte direkt gigolo material.

a) Men om det dyker upp en man som är snygg och karismatisk kanske han är intresserad av jobbet.

2) Samma sak gäller kvinnor på 100 kilo eller tanter på 50+
Citera
2019-09-19, 20:36
Avslutad
Citat:
Om vi kan ge a-kassa till människor så de slipper ta jobb de verkligen inte vill ha eller framförallt inte passar som så är ju det utmärkt. Det tycker jag vi borde göra med många olika typer av jobb, inte bara jobbet som hora, i den mån det går och är rimligt såklart. Finns ingen anledning att tvinga totalt okarismatiska personer att jobba med sälj t ex, inte minst för att det ändå inte skulle generera någon inkomst.

Vad har om man är en bra hora som tjänar bra pengar med saken att göra.

Så du vill ha ett större bidragssamhälle?
Citera
2019-09-19, 20:40
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nejdå, det finns säkert en baksida. Vad jag gick in här för att göra var att försöka nyansera bilden som prostitutionsmotståndare målade upp, bilden att det enbart var människohandel och misär.

Jag vill nog så extremt mycket, från botten av mitt hjärta, att män inte ska vara så lättköpta. Så enkla att få på villospår. Jag vill inte att män ska vara så sexuellt lättledda. Jag vill att ni ska se personen och inte bara kroppen. Jag kan liksom inte förstå det, för när jag ser en annan människa så ser jag en person, en själ, någon som har ett värde. Inte en kropp eller en kroppsdel som jag kan använda.
Jag har även en viss erfarenhet av män som bara haft sex för ögonen och det har i unga år sårat mig enormt. Det var längesen nu, men det kanske spelar in gällande min avsky för prostitutionsbranschen.
Jag håller med om att det inte är något större problem på individnivå om de prostituerade arbetar där frivilligt. Sen är den frivilligheten alltid svår att avgöra såklart.

Min avsky för branschen som helhet är det att den är så ytlig och går så emot min syn på människor. Det finns liksom inget värde i den, bara människor som ser antingen pengar eller en kroppsdel att använda. Och nävisst, jag behöver inte beblanda mig i det och borde då inte behöva bry mig. Det är bara det att hela jag skriker inombords när jag tänker på det eller diskuterar det, därför att jag inte vill att män ska vara sådana som går till prostituerade, för jag vill inte att män ska se på sex så lättvindigt som ni uppenbarligen gör.
Detta medför såklart att jag är emot bordeller eftersom jag inte vill att en sådan syn på människor och sex implementeras i samhället som något allmänt accepterat. Därtill kommer kriminell verksamhet vilken prostitution är en guldgruva för.
Citera
2019-09-19, 20:41
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Vilka fakta? Det är inte fakta att sex = utsatthet.

2) Om du jämför utsattheten i att bli halsknullad och sen anal-knullad av 10 killar med utsattheten i vanligt vaniljsex (mot betalning) hur kan du säga att tjejer som säljer sex är utsatta?

Var har jag jämfört detta?
Jag har inte heller sagt att sex är likamed utsatthet. Du yrar massa underligt här nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in