Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Enligt henne själv så köpte de lägenheten genom hennes kontakter. Sant eller falskt uttalande, men det är vad hon själv sagt. Ingen har "gåvat" den till nån.
Korrekt.
Kakmonstret mfl hävdar att lägenheten var ett arv.
Men, citerar sid 2 ur bodelningen:
”Kopia efter testamentet 2011-11-25 efter modern E*vor Lil*a, har invigits, se bilaga 1. Karin Lilja har dock inte gjort gällande eller visat att någon i den i bodelningen nu aktuella egendom skulle vara enskild egendom.”
De köpte lägenheten tillsammans under tidigt 2000-tal. Till kostnaden av 7,8 miljoner.
Hon bodde i annan lägenhet tidigare som såldes och fick ett uppskovsbelopp på 3 000 000. (Sid
3)
Hon hävdar för sin sak att köpet möjliggjordes tack vara hennes kontakter. (Sid 4)
Men då han har vårdnaden om barnen ansåg bodelningsförättaren att han har störst behov, (sid 5) men han måste ta över skulderna och köpa ut henne till det facila priset av 9,48 miljoner plus ränta från dagen beslutet vinner laga kraft. (Sid: 11-13)
https://cdn-09.minfil.com/kcG43551nf/1f94b102-1568315576/Bodelning+Lilja.pdf
—-
Det här har gåtts igenom tidigare, och hur sunkigt jag än tycker att det är att gräva i brottsoffers ekonomiska privata ärenden, har jag inget val när kakmonstret upprepar sina dimridåer.
Så jag ber HOL om ursäkt.