Citat:
Ursprungligen postat av
Marie-Antoinette
Jag måste fråga dig om du kan fundera på ett uttalande som K.L gjort i något papper/anmälning. Det är när hon ringer polisen om att hon blir misshandlad, sedan blir hon anmäld av HOL för falsk tillvitelse m.m.
Enligt dokumentationen som florerar här i tråden säger hon:
-"Henrik har satt sig i en sits han inte kan ta sig ur".
För mig är det lite konstigt uttryck i kontexten misshandel/våld i nära relationer.
Men hon kanske uttrycker sig så/låter så.
Men det uttrycket skaver i mig.
FAKTARESISTENT SÅ DET SKRIKER OM DET!!!
Hur jävla många gånger måste det tas om i tråden?
Karin blir inte misshandlad, HOL anmäler henne inte för det gör polisen... resten BULLSHIT!
Toppjuristens osanningar har avslöjats av polis och domstol
Publicerad 12 sep 2019
Larmade om våld: ”Sanningslöst”
En aprilkväll för några år sedan ringde toppjuristen 112 och viskade att ”X slår mig hela tiden.” Larmet orsakade en fullskalig utryckning med ambulans och flera polispatruller. Toppjuristen hittades liggandes på bottenplan i en lägenhetsbyggnad. Hon påstod att hon blivit knuffad nedför trappan.
Men alla poliser som ryckte ut drog, enligt utredningshandlingar Expressen tagit del av, samma slutsats: Hon hade inte utsatts för våld. I anteckningar från förhöret med en av poliserna står:
”Ambulanspersonalen tillfrågades om eventuell skadebild men svarade att det inte fanns något.”
Toppjuristen anmäldes för falskt larm angående 112-samtalet och falsk tillvitelse angående utpekandet av en namngiven person som våldsverkare.
Chefsåklagare Jan Pernvis skrev i sina utredningsdirektiv till polisen att toppjuristen ”sanningslöst uttryckt att hon vid tillfället blev slagen” och hon ”genom den oriktiga uppgiften (...) föranlett att onödiga säkerhetsåtgärder vidtagits.”
Förundersökningen lades ned. Inte för att brott inte kunde styrkas utan för att andra inblandade kunde fara illa av fortsatt utredning.
https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristens-osanningar-har-avslojats-av-polis-och-domstol/
Du ger dig inte. Hittepå som du så väl vet är rena jävla lögner, men du fortsätter i alla fall

Ingenstans finns något om att HOL har varit våldsam mot Karin men däremot att Karin har varit våldsam mot HOL och barnen.