Citat:
De som inte uttrycker sitt hat öppet kan ju vara de mest farliga. MH får ut en del av sin ilska och hat och bearbetar den genom att tala om den.
HD kanske har försökt gräva ner de hatiska känslorna i många år vilket lett till att de bara blivit större och större och till sist exploderat, i ett mord kanske?
HD kanske har försökt gräva ner de hatiska känslorna i många år vilket lett till att de bara blivit större och större och till sist exploderat, i ett mord kanske?
Ja MH kan bearbetat sitt hat, men man behöver inte göra det på en öppen logg för att lyckas...där känns det som att det finns ett extra syfte förutom att bearbeta...?
Att dela med sig av sitt hat för att påverka andra...skriva är bra metod för bearbetning...men att göra det öppet har helt klart ytterligare ett syfte anar jag!
Vem/Vilka ville hon påverka?
Lyckades hon påverka de hon ville påverka?
Jag tänker att hon helt klart vill få andra att tycka illa om familjen W, särskilt LW, inte sant?
Tack vare MH blogg vet vi vad MH tycker om hela familjen W, så hon har motiv om hon inte hittatven ny kärlek före mordet och uppdagandet av otroheten..?
Och HD kanske egentligen hatade SD mer än LW, eller lika mycket som LW?
Och OM nu HD är inblandad i mordet, borde hon inte anlitat någon annan att mörda LW, och inte driva SD till att mörda, särskilt om hon faktiskt vill ha honom tillbaka?
OM HD hatar SD ännu mer eller lika mycket som LW, verkar SD snarare vara ett redskap för HD, utifrån det perspektivet, inte sant?
Kvinnor kan verkligen skapa intriger och bråk..(INTE ALLA)...medans män slår varann på käften och sen skakar hand och är överens..men kvinnor, grubblar och hatar mer på djupet och blir bittra...det är på helt annat sätt, de kan tom låtsas ha förlåtit och glömt, nästla sig in, låtsas ha goda avsikter.?
Män som nästlar sig in, är oftast styrd av sexuell lus...(inte alla dock)
Men män nästlar inte och blir kompisar med rivalers rivaler, eller har jag fel?
Hoppas ni förstår hur jag menar och att ingen tar illa upp nu, drar verkligen inte alla män och kvinnor över samma kam!!!
Nu vill jag inte ha skit för detta jag skrivit, bara begrunda det, snälla!