2019-09-19, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
De som inte uttrycker sitt hat öppet kan ju vara de mest farliga. MH får ut en del av sin ilska och hat och bearbetar den genom att tala om den.

HD kanske har försökt gräva ner de hatiska känslorna i många år vilket lett till att de bara blivit större och större och till sist exploderat, i ett mord kanske?

Ja MH kan bearbetat sitt hat, men man behöver inte göra det på en öppen logg för att lyckas...där känns det som att det finns ett extra syfte förutom att bearbeta...?
Att dela med sig av sitt hat för att påverka andra...skriva är bra metod för bearbetning...men att göra det öppet har helt klart ytterligare ett syfte anar jag!

Vem/Vilka ville hon påverka?
Lyckades hon påverka de hon ville påverka?
Jag tänker att hon helt klart vill få andra att tycka illa om familjen W, särskilt LW, inte sant?

Tack vare MH blogg vet vi vad MH tycker om hela familjen W, så hon har motiv om hon inte hittatven ny kärlek före mordet och uppdagandet av otroheten..?

Och HD kanske egentligen hatade SD mer än LW, eller lika mycket som LW?

Och OM nu HD är inblandad i mordet, borde hon inte anlitat någon annan att mörda LW, och inte driva SD till att mörda, särskilt om hon faktiskt vill ha honom tillbaka?
OM HD hatar SD ännu mer eller lika mycket som LW, verkar SD snarare vara ett redskap för HD, utifrån det perspektivet, inte sant?

Kvinnor kan verkligen skapa intriger och bråk..(INTE ALLA)...medans män slår varann på käften och sen skakar hand och är överens..men kvinnor, grubblar och hatar mer på djupet och blir bittra...det är på helt annat sätt, de kan tom låtsas ha förlåtit och glömt, nästla sig in, låtsas ha goda avsikter.?

Män som nästlar sig in, är oftast styrd av sexuell lus...(inte alla dock)
Men män nästlar inte och blir kompisar med rivalers rivaler, eller har jag fel?
Hoppas ni förstår hur jag menar och att ingen tar illa upp nu, drar verkligen inte alla män och kvinnor över samma kam!!!
Nu vill jag inte ha skit för detta jag skrivit, bara begrunda det, snälla!
Citera
2019-09-19, 12:10
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Kan SDs vän, vid hypotetiska diskussioner,
berättat för SD hur man ska komma
undan med mord?
Hur man ska kunna se till att ”de har inget
på mig”?

Har TM gjort detta för att han trott att SD var en mammas oskyldig lilla pojke, så var det otroligt dumt att göra det.

Men i ett sådant fall kan man nog vara ganska säker på TM i nuläget berättat detta för sina kollegor och numera är ett vittne. Har dock svårt att tro att TM skulle vara så naiv.
Citera
2019-09-19, 12:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Nr 2: Om hon skaffat sig ett falskt alibi så.. Då har hon verkligen satt sig själv i en knivig sits HD. Dock så kan det lika gärna tyda på medhjälp eller skyddande av brottsling.

Att HD har angett ett falskt alibi kanske var det som gjorde att utredarna började bli misstänksamma mot henne också därav häktning på skälig nivå efter att de grävt och funnit andra graverande omständigheter?
Citera
2019-09-19, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Ja MH kan bearbetat sitt hat, men man behöver inte göra det på en öppen logg för att lyckas...där känns det som att det finns ett extra syfte förutom att bearbeta...?
Att dela med sig av sitt hat för att påverka andra...skriva är bra metod för bearbetning...men att göra det öppet har helt klart ytterligare ett syfte anar jag!

Vem/Vilka ville hon påverka?
Lyckades hon påverka de hon ville påverka?
Jag tänker att hon helt klart vill få andra att tycka illa om familjen W, särskilt LW, inte sant?

Tack vare MH blogg vet vi vad MH tycker om hela familjen W, så hon har motiv om hon inte hittatven ny kärlek före mordet och uppdagandet av otroheten..?

Och HD kanske egentligen hatade SD mer än LW, eller lika mycket som LW?

Och OM nu HD är inblandad i mordet, borde hon inte anlitat någon annan att mörda LW, och inte driva SD till att mörda, särskilt om hon faktiskt vill ha honom tillbaka?
OM HD hatar SD ännu mer eller lika mycket som LW, verkar SD snarare vara ett redskap för HD, utifrån det perspektivet, inte sant?

Kvinnor kan verkligen skapa intriger och bråk..(INTE ALLA)...medans män slår varann på käften och sen skakar hand och är överens..men kvinnor, grubblar och hatar mer på djupet och blir bittra...det är på helt annat sätt, de kan tom låtsas ha förlåtit och glömt, nästla sig in, låtsas ha goda avsikter.?

Män som nästlar sig in, är oftast styrd av sexuell lus...(inte alla dock)
Men män nästlar inte och blir kompisar med rivalers rivaler, eller har jag fel?
Hoppas ni förstår hur jag menar och att ingen tar illa upp nu, drar verkligen inte alla män och kvinnor över samma kam!!!
Nu vill jag inte ha skit för detta jag skrivit, bara begrunda det, snälla!

Det är i de banorna jag själv tänker: HD är anstiftare, SD hennes redskap. Eller HD själv som har mördat LW. Kan inte riktigt få till det varför SD skulle hata LW så mycket att han tog livet av henne. Särskilt inte med de huvud/ansiktsskador hon hade, för de tyder på ett glödgande hat.

SD kanske tyckte att LW var jobbig och påträngande, det vet jag inte, men att gå från irritation till att mörda nån...???

...och i skuggorna står JG med SIN roll i det hela. *Även om det "bara" handlade om att hålla tyst, att skydda.
Senast redigerad av zilvereko 2019-09-19 kl. 12:34.
Citera
2019-09-19, 12:24
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Ja det också, men tänker snarare på polisens agerande som om locket las på och bara väntade på att få agera...kan JG först tänkt kontakta MP, och fått order att inte kontakta och att ingen skulle agera på egen hand, och därför ringt runt och krävt tystnad, då ser det misstänkt ut men kan väl ha missförståtts då?

Nej, jag tror inte på att polisen ”lagt locket” på, (mer än den sedvanliga FU-sekretessen)
Finns inga bevis eller nåt som tyder på det.

Det enda vi sett är ett initialt havererat eftersök, både med och utan hund, och en illa hanterad förundersökning.

Vi har dessutom fått info från vänner till LW om att JG försökt avstyra vänner och bekanta från ett privat sök.

Allt annat är bara spekulationer, som ibland gränsar till rena konspirationsteorier, vilka sen vuxit till typiska trådsanningar (händer i varenda krimtråd).

Nu har FM, SÄPO, MUST varit på tapeten. Inväntar med spänning på teorier om Frimurarna, Illuminati Triaderna....🤓
Citera
2019-09-19, 12:26
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Har TM gjort detta för att han trott att SD var en mammas oskyldig lilla pojke, så var det otroligt dumt att göra det.

Men i ett sådant fall kan man nog vara ganska säker på TM i nuläget berättat detta för sina kollegor och numera är ett vittne. Har dock svårt att tro att TM skulle vara så naiv.

:

Citat:
Ursprungligen postat av Xecute
Jag har följt tråden (och fallet) sedan första början och förvånas fortfarande över alla de som ens tänker tanken att FP inte är BP. Utöver det tycker jag att det är intressant att GM/SD lyckats charma en av Örebros mest erfarna poliser (som tidigare jobbat på Säpo), som nu är kriminaltekniker i Örebro. Det visar på exakt hur duktiga psykopater/narcissister är vad gäller att få omgivningen att tycka att de är fantastiska, och på att dölja sina sjuka sidor.
Citera
2019-09-19, 12:27
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är i de banorna jag själv tänker: HD är anstiftare, SD hennes redskap. Eller HD själv som har mördat LW. Kan inte riktigt få till det varför SD skulle hata LW så mycket att han tog livet av henne. Särskilt inte med de huvud/ansiktsskador hon hade, för de tyder på ett glödgande hat.

SD kanske tyckte att LW var jobbig och påträngande, det vet jag inte, men att gå från irritation till att mörda nån...???

SD kan också ha haft ett glödande hat om det som Lenas gode vän Sh.Holmes stämmer, att hon tappade intresset för SD efter separationen från HD.

Tänk hur arg en man måste bli om han lämnar frugan för älskarinnan och den senare helt plötsligt inte vill fortsätta träffas efter det? SD måste ju ha känt sig utnyttjad när han förstått att Lena enbart var intresserad så länge han var förbjuden frukt och spänningen var hög.
Citera
2019-09-19, 12:31
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xecute
Jag har följt tråden (och fallet) sedan första början och förvånas fortfarande över alla de som ens tänker tanken att FP inte är BP. Utöver det tycker jag att det är intressant att GM/SD lyckats charma en av Örebros mest erfarna poliser (som tidigare jobbat på Säpo), som nu är kriminaltekniker i Örebro. Det visar på exakt hur duktiga psykopater/narcissister är vad gäller att få omgivningen att tycka att de är fantastiska, och på att dölja sina sjuka sidor.
Kan du lämna lite mer info?
Jobbar Mörk med just det här fallet?
Skulle det inte vara konstigt om han känner SD?
Citera
2019-09-19, 12:34
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
SD kan också ha haft ett glödande hat om det som Lenas gode vän Sh.Holmes stämmer, att hon tappade intresset för SD efter separationen från HD.

Tänk hur arg en man måste bli om han lämnar frugan för älskarinnan och den senare helt plötsligt inte vill fortsätta träffas efter det? SD måste ju ha känt sig utnyttjad när han förstått att Lena enbart var intresserad så länge han var förbjuden frukt och spänningen var hög.
Nu förvrider du fakta igen.
Det var inte SD som lämnade HD utan det var hon som lämnade honom.
Det har påpekats väldigt många gånger.
Citera
2019-09-19, 12:35
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Nu förvrider du fakta igen.
Det var inte SD som lämnade HD utan det var hon som lämnade honom.
Det har påpekats väldigt många gånger.

Det får du påpeka för Sh.Holmes i så fall inte för mig. Dessutom kan HD ha lämnat (d.v.s. flyttat ut) SD för att han tydligt visat att han inte längre vill ha henne utan det är enbart Lena som finns i hans hjärta.

Eller kallar du Sh.Holmes lögnare nu också?
Citera
2019-09-19, 12:42
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Det får du påpeka för Sh.Holmes i så fall inte för mig. Dessutom kan HD ha lämnat (d.v.s. flyttat ut) SD för att han tydligt visat att han inte längre vill ha henne utan det är enbart Lena som finns i hans hjärta.

Eller kallar du Sh.Holmes lögnare nu också?
Jag har inget minne av Sh.Holmes skulle ha skrivit att det var SD som lämnade HD.
Det har du nog missuppfattat.
Citera
2019-09-19, 12:45
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag har inget minne av Sh.Holmes skulle ha skrivit att det var SD som lämnade HD.
Det har du nog missuppfattat.

Men du minns nog tydligt att Sh.Holmes skrev att Lena tappade intresset för SD efter HD hade flyttat ut, eller hur? Det inlägget finns ju annars kvar.

Men du kanske inte minns sådant som inte överensstämmer med din tro och åsikter om fallet och de inblandade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in