2019-09-19, 10:43
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det verkar mest vara vissa personer i tråden (också nytillkomna) som gillar att fantisera om LW:s alla sexuella förbindelser.

Det har gång på gång dementerats av dem som kände henne och det är inte troligt att det fanns flera svartsjuka fruar.
Hon får väl inte haft ett sexliv för dig öht?
Citera
2019-09-19, 10:46
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Jag tycker inte att Schazz har någon trovärdighet.
När hen för några månader sedan tvärsäkert påstod att både MH och HD hade alibi för tiden vid mordet så var det rätt uppenbart att det inte var sant.
Den lögnen blev ännu tydligare nyligen när HD häktades i en vecka.

Citat:
Det är mer tröttande med nya skribenter vars främsta syfte verkar vara att svartmåla LW.
De hoppar in med kommentarer utan att ha en aning om vad som tidigare har skrivits i tråden.

Att ifrågasätta en av dom trovärdigaste postarna för att du har en verklighetsfrånvänd madonnabild på kvinnor (läs LW) är fan att gå för långt. Likasom du gjort om visselblåsaren MH för att du tycker så illa om att det kommer fram hur det var ställt hemma hos LW.
Schazz och MH är otvivelaktigt pålitliga sanningssägare och framförallt Schazz har haft en betydande roll för att den tillrättalagda och osanna bilden av LW inte oemotsagt spridits.

All heder till Schazz som varit oumbärlig för sanningen.

LW,s liv var gnistrande vackert men inte om du och & hade lyckas lura några fler än varandra att dom sidorna ni förnekar inte fanns.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-19 kl. 10:57.
Citera
2019-09-19, 10:51
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Angående det här med säpo så säger åklagaren Åsa Hiding i en av intervjuerna att hon fick ärendet på sitt bord den 16/5 2018. Eftersom SD anhölls som skäligen misstänkt dagen innan, den 15/5, så bör det ju ha varit av en annan åklagare han anhölls. Kanske en jouråklagare gissade någon här, men har man sådana på kontorstid en vardag som det väl var här? Den här åklagaren verkar dessutom vara lite hemlig, till skillnad från de inblandade poliser och åklagare som det har skrivits om i media, och man kan ju nästan undra om det här kan ha varit en säpoåklagare.

Örebro Tingsätt börjar föra anteckningar kring ärendet först 2018-05-22 då Målsägandebiträde begärs. Källa: Örebro Tingsrätt, Rotel 7.

ÅH arbetar på Åklagarkammaren i Örebro. Uppgiften om vem som tog beslut om att anhålla SD 2018-05-15 är åtkomstskyddad hos denna instans. Möjligen kan man tala med ÅH själv och fråga. Någon som känner sig manad? Källa: Åklagarkammaren i Örebro, kansliet.
Senast redigerad av Cloudedcrystalbeam 2019-09-19 kl. 11:14.
Citera
2019-09-19, 10:54
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Tror att SD med sin försvarare inser att det finns för många parametrar att dom inte kommer lyckas den 27:e, därför släpper dom förhandlingen och då kanske mot att restriktionerna lättas (som inte brukar sitta i så länge i alla fall).
Vad har det för skada i fallet nu om SD får se lite TV (tror jag dom tänker och framför).

Vet inte var gränsen för restriktion går (23tim i cell, utan kontakt). Blir det längre tider så brukar några specialutbildade krimvårdare få agera mänsklig kontakt med lite kortspel och liknande.

Häktningsrestriktioner vid väldigt allvarliga brott brukar bestå. Visst, det finns några fall där mordmisstänkta suttit häktade över ett år, och det har lättats på restriktioner i tid nära en rättegång. Men nu har ju inte SD suttit häktad mer än några veckor.
Citera
2019-09-19, 10:59
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Att ifrågasätta en av dom trovärdigaste postarna för att du har en verklighetsfrånvänd madonnabild på kvinnor (läs LW) är fan att gå för långt. Likasom du gjort om visselblåsaren MH för att du tycker så illa om att det kommer fram hur det var ställt hemma hos LW.
Schazz och MH är otvivelaktigt pålitliga sanningssägare och framförallt Schazz har haft en betydande roll för att den tillrättalagda och osanna bilden av LW inte oemotsagt spridits.

LW,s liv var gnistrande vackert men inte om du och & hade lyckas lura några fler än varandra att dom sidorna ni förnekar inte fanns.
LW var ingen madonna för mig utan en helt normal kvinna.
En del framställer det som om hon hade ett förhållande med varenda gift man som hon var vän med.
Det är den bilden jag vänder mig emot.

Hur kan du anse att Schazz är trovärdig?
Hen påstod att HD och MH hade alibi.

Jag kan se två förklaringar här:
1. Schazz är inte trovärdig alls utan hittade bara på dessa uppgifter.
Det är vad jag tror.

2. HD hade faktiskt alibi därför att någon hade ljugit ihop ett alibi för att hon behövde skyddas.
Vad tror du om den spekulationen?
Citera
2019-09-19, 11:04
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Örebro Tingsätt börjar föra anteckningar kring ärendet först 2018-05-22 då Målsägarbiträde begärs. Källa: Örebro Tingsrätt, Rotel 7.

ÅH arbetar på Åklagarkammaren i Örebro. Uppgiften om vem som tog beslut om att häkta SD 2018-05-15 är åtkomstskyddad hos denna instans. Möjligen kan man tala med ÅH själv och fråga. Någon som känner sig manad? Källa: Åklagarkammaren i Örebro, kansliet.
Nu börjar det bli konstigt.

Någon påstod att SÄPO hade egna åklagare.
Arbetar de i så fall bara med vissa åklagarkammare?

Varför var det inte åklagarkammaren i Örebro som tog beslutet att häkta SD?
Vilken åklagarkammare tog det beslutet och varför togs det i en annan åklagarkammare?
Alternativet är att beslutet togs av åklagarkammaren i Örebro men är åtkomsskyddat av någon orsak.
Varför?

Jag är helt okunnig om hur olika åklagarkammare fungerar och vilka samarbeten de har med varandra.
Citera
2019-09-19, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Örebro Tingsätt börjar föra anteckningar kring ärendet först 2018-05-22 då Målsägandebiträde begärs. Källa: Örebro Tingsrätt, Rotel 7.

ÅH arbetar på Åklagarkammaren i Örebro. Uppgiften om vem som tog beslut om att häkta SD 2018-05-15 är åtkomstskyddad hos denna instans. Möjligen kan man tala med ÅH själv och fråga. Någon som känner sig manad? Källa: Åklagarkammaren i Örebro, kansliet.

Men inte togs det nåt beslut 180515 om att häkta SD? Du får nog kolla källan igen.
Citera
2019-09-19, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Häktningsrestriktioner vid väldigt allvarliga brott brukar bestå. Visst, det finns några fall där mordmisstänkta suttit häktade över ett år, och det har lättats på restriktioner i tid nära en rättegång. Men nu har ju inte SD suttit häktad mer än några veckor.
(Fulla restriktioner som anhållen går ju att ha längre än 23 timmar)
Citera
2019-09-19, 11:07
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Tror att SD med sin försvarare inser att det finns för många parametrar att dom inte kommer lyckas den 27:e, därför släpper dom förhandlingen och då kanske mot att restriktionerna lättas (som inte brukar sitta i så länge i alla fall).
Vad har det för skada i fallet nu om SD får se lite TV (tror jag dom tänker och framför).

Vet inte var gränsen för restriktion går (23tim i cell, utan kontakt). Blir det längre tider så brukar några specialutbildade krimvårdare få agera mänsklig kontakt med lite kortspel och liknande.
Vet du om SD sitter med fullständiga restriktioner eller begränsade? fullständiga restriktioner innebär att SD inte får ha kontakt med någon förutom sitt ombud. Alla brev han skriver eller som kommer ska granskas av åklagaren. Inga samtal, ingen dagspress, radio eller tv. Begränsade restriktioner innebär att SD för läsa dagspress, se på tv ocjh lyssna på radio. I övrigt samma. Restriktionerna brukar lättas efter förhandlingen är slut.
Det framgår av häktingsframställan vad åklagaren begärt.
Citera
2019-09-19, 11:09
Medlem
Citat:
Nu börjar det bli konstigt.

Någon påstod att SÄPO hade egna åklagare.
Arbetar de i så fall bara med vissa åklagarkammare?

Varför var det inte åklagarkammaren i Örebro som tog beslutet att häkta SD?
Vilken åklagarkammare tog det beslutet och varför togs det i en annan åklagarkammare?
Alternativet är att beslutet togs av åklagarkammaren i Örebro men är åtkomsskyddat av någon orsak.
Varför?

Jag är helt okunnig om hur olika åklagarkammare fungerar och vilka samarbeten de har med varandra.

Alltså: beslut om häktning tas inte av en åkl, åkl kan anhålla och sedan får domstol ta ev beslut om häktning.
Citera
2019-09-19, 11:09
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men inte togs det nåt beslut 180515 om att häkta SD? Du får nog kolla källan igen.
Du har rätt.
Det blir lite rörigt ibland.
Han anhölls väl den 15/5?
Är uppgifter om anhållanden offentliga?
Citera
2019-09-19, 11:13
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
LW var ingen madonna för mig utan en helt normal kvinna.
En del framställer det som om hon hade ett förhållande med varenda gift man som hon var vän med.
Det är den bilden jag vänder mig emot.

Hur kan du anse att Schazz är trovärdig?
Hen påstod att HD och MH hade alibi.

Jag kan se två förklaringar här:
1. Schazz är inte trovärdig alls utan hittade bara på dessa uppgifter.
Det är vad jag tror.

2. HD hade faktiskt alibi därför att någon hade ljugit ihop ett alibi för att hon behövde skyddas.
Vad tror du om den spekulationen?

Nr 2: Om hon skaffat sig ett falskt alibi så.. Då har hon verkligen satt sig själv i en knivig sits HD. Dock så kan det lika gärna tyda på medhjälp eller skyddande av brottsling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in