Citat:
Men det är ju en motsägelse.....
"Ingen har insyn, men ALLA har "insyn" när det gäller K.L.s eventuella alkoholmissbruk enligt dig och några andra.
Man kan liksom inte välja den "fakta" som man vill, det som passar in på hur man själv vill att det ska se ut.
Förövrigt anser jag att man SKA hålla ihop för barnens skull. Det om något är faktiskt "barnets bästa". Man har ett ansvar gentemot barn man skaffar. Och man gör ALLT för att hjälpa den som man lovat "i NÖD och lust". Och det är också för "barnets bästa".
Jag kommer aldrig förlåta min mamma för att hon gjorde pappa hemlös.
Så det känns rätt bra att HOLs agerande säkerligen kommer att bita honom själv i svansen, i sinom tid.
Men det är ju en motsägelse.....
"Ingen har insyn, men ALLA har "insyn" när det gäller K.L.s eventuella alkoholmissbruk enligt dig och några andra.
Man kan liksom inte välja den "fakta" som man vill, det som passar in på hur man själv vill att det ska se ut.
Förövrigt anser jag att man SKA hålla ihop för barnens skull. Det om något är faktiskt "barnets bästa". Man har ett ansvar gentemot barn man skaffar. Och man gör ALLT för att hjälpa den som man lovat "i NÖD och lust". Och det är också för "barnets bästa".
Jag kommer aldrig förlåta min mamma för att hon gjorde pappa hemlös.
Så det känns rätt bra att HOLs agerande säkerligen kommer att bita honom själv i svansen, i sinom tid.
Det finns alltför många barn som farit illa pga myten "att hålla ihop för barnens skull".De skulle sluppit att leva i missbruks-/psykisk ohälsomisär betydligt tidigare om inte den rosa drömmen om föräldrar som håller ihop funnits. Många barn får också leva i samma tro som du, att livet skulle varit bättre om föräldrarna haft vårdnaden. I själva verket är det just bristen på tidigt ingripande som skadat barnen för livet. Att "göra allt" är extremt destruktivt för alla inblandade.
"Rikemansbarn", som du gärna skriver nedsättande om, råkar ofta mest illa ut. Man försöker hålla uppe fasaden längre, trots vidriga förhållanden.Det är sällan Soc griper in när det gäller välbeställda familjer, de har samma fördomar som du har när det gäller höginkomsttagare. Det får gå alldeles för långt.