2019-09-19, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Men det är ju en motsägelse.....

"Ingen har insyn, men ALLA har "insyn" när det gäller K.L.s eventuella alkoholmissbruk enligt dig och några andra.

Man kan liksom inte välja den "fakta" som man vill, det som passar in på hur man själv vill att det ska se ut.

Förövrigt anser jag att man SKA hålla ihop för barnens skull. Det om något är faktiskt "barnets bästa". Man har ett ansvar gentemot barn man skaffar. Och man gör ALLT för att hjälpa den som man lovat "i NÖD och lust". Och det är också för "barnets bästa".

Jag kommer aldrig förlåta min mamma för att hon gjorde pappa hemlös.

Så det känns rätt bra att HOLs agerande säkerligen kommer att bita honom själv i svansen, i sinom tid.

Det finns alltför många barn som farit illa pga myten "att hålla ihop för barnens skull".De skulle sluppit att leva i missbruks-/psykisk ohälsomisär betydligt tidigare om inte den rosa drömmen om föräldrar som håller ihop funnits. Många barn får också leva i samma tro som du, att livet skulle varit bättre om föräldrarna haft vårdnaden. I själva verket är det just bristen på tidigt ingripande som skadat barnen för livet. Att "göra allt" är extremt destruktivt för alla inblandade.

"Rikemansbarn", som du gärna skriver nedsättande om, råkar ofta mest illa ut. Man försöker hålla uppe fasaden längre, trots vidriga förhållanden.Det är sällan Soc griper in när det gäller välbeställda familjer, de har samma fördomar som du har när det gäller höginkomsttagare. Det får gå alldeles för långt.
Citera
2019-09-19, 12:23
Medlem
Är det någon som vet vad KLs fars demens berodde på? Två barn som bägge blir avancerade missbrukare kan vara något de fått i arv.
Citera
2019-09-19, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Jag tror också de var kvar i Sickla men hittar inte heller nåt hus med vita fönster (mest röda) och den speciella valvingången. Den vita dörren får mig att tänka på en gammal verkstad eller stall? Tror valvgångarna leder till en innergård. Är det en lampa eller övervakningskamera på husknuten?

Ett tag var jag inne på Eskilstuna, gott om tegelbyggnader och mer verkstadsinriktat. Men som sagt, jag tror på Sicklas närhet.

Detta om var KL befinner sig har diskuterats i flera dagar. Jag tror att KL kom till Norr Mälarstrand från en plats där man får armband, och att intervjun gjorts på samma ställe. Ledtråden är att hon inte hade klätt på sig, men hade kläder. Det verkar vara kläder man får för natten på sjukhus och liknande ställen.

Hade KL kommit från där hon bor hade hon haft någon gammal T-shirt när hon sover, och varit tvungen att klä på sig.

Antagligen var det orsaken till sekretessen under förhandlingen i domstol om häktning.
Citera
2019-09-19, 12:28
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Du är som Ull* Anderss*n (V) om värnskatten... Vad tror du är skälet till att inget äktenskapsförord upprättades?

Vem är Ulla Andersson?

Jag tror att lagstiftningen var annorlunda före år 2006, då räckte det med att äga 60-40% för att vara säker.

Sedan tror jag säkert att även jurister drabbas av förblindande kärlek som gör att vettet försvinner ut med badvattnet, under en period. För stor tillit.

Sedan kan det ju vara förhållandesvis lätt att lura ett fyllo, att skriva på "fel" papper etc etc.

Men bara vad lilla jag tror och spekulerar om.
Citera
2019-09-19, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Detta om var KL befinner sig har diskuterats i flera dagar. Jag tror att KL kom till Norr Mälarstrand från en plats där man får armband, och att intervjun gjorts på samma ställe. Ledtråden är att hon inte hade klätt på sig, men hade kläder. Det verkar vara kläder man får för natten på sjukhus och liknande ställen.

Hade KL kommit från där hon bor hade hon haft någon gammal T-shirt när hon sover, och varit tvungen att klä på sig.

Antagligen var det orsaken till sekretessen under förhandlingen i domstol om häktning.

Orsaken till sekretess är mer troligt att man inte vill släppa info till allmänhet/skytt för att på så sätt riskera att förstöra utredningen.

Fortfarande handlar det om var intervjufotona togs, inte var KL befinner sig. Eller är det samma ställe iom att detta upprepas?
Citera
2019-09-19, 12:35
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Se min fetning:
Vad menar du med det "oturen att göra kraftigt intryck". Är hon otrevlig alltså?
Om jag fattat rätt så känner du KL genom yrkeslivet, är det så?

Nej, med otur menar jag att för henne är det väl inte alltid bra att hon gör så kraftigt intryck på en annan, oavsett det är ett trevligt eller otrevligt intryck.
Mesta avtrycken har hon satt i sitt dåvarande jag, med det ofantliga rättsvetandet och förmågan att artikulera sig i både text & tal.
Att hon därtill är objektivt mycket vacker, blir pricken över i.

Hennes nuvarande jag, kan såklart också göra detta intryck, och intervjuerna i media förtäljer inte detta.
Det hade ju varit intressant att höra vad journalisterna som nu träffat henne har fått för personliga intryck av henne när kamera är avstängd.

Sedan vidare då.
Att jag skrev att hon nog kan kategorisera mig, är inte nödvändigtvis detsamma som att vi delat yrkesliv.
Citera
2019-09-19, 12:37
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgarAllaPoe
Menar du allmänt om rika föräldrar eller specifikt KLs föräldrar?

Klart jag menar allmänt om rika föräldrars barn. Vi har en hel del här där jag bor, det finns internatskolor, RIKTIGA internatskolor, inte som Lundsberg och Sigtuna.

Hela den lilla staden kallar dem rikemansungarna, och de tycker om att flascha med det också. Så jag VET att de inte lider av epitetet.
Citera
2019-09-19, 12:38
Medlem
Citat:

Sedan kan det ju vara förhållandesvis lätt att lura ett fyllo, att skriva på "fel" papper etc etc.

Men bara vad lilla jag tror och spekulerar om.

Vilka papper skulle det vara? Det är ju just avsaknaden av skrivna avtal som gjort att det hade en stökig skilsmässa rent ekonomiskt. Hade det funnits ett äktenskapsförord eller en bodelning inom äktenskapet hade troligen KL inte varit lika framgångsrik i utfallet av bodeln8ngen.
Citera
2019-09-19, 12:41
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tack för att du berättar det du kan.
Det fetade. Med ålder, namn och ort Eskilstuna så kan man nog göra kopplingen även till en försynt person i klassen. Folks minne är ju olika bra.

Kommentar till efternamnet (CN) som finns i nedanstående inlägg? Efternamnet har nämnts i den här tråden och minst två andra där det varit stök och konflikter bland läkare och jurister kors och tvärs:

(FB) Polischefs familj förföljd av mannens fd älskarinna (kvinnlig polis) som nu är åtalad

Jag har tyvärr ingen insyn i ärendena med N*sell.
Däremot är det ju intressant att jag kommenterat det i helt annan tråd. Liten värld
Citera
2019-09-19, 12:45
Medlem
Citat:
Släta över, släta över.

Fakta är att HOL ansökte om skiljsmässa inte K.L.

Och det fetade, då hade det aldrig eskalerat till denna nivå! Då hade de fortsatt att vara "praktiska". I det tysta, och inte bråkat.

Nej det är något du antar. Inget du vet. Kan mkt väl vara som du säger men Även som föregående skrev.
Citera
2019-09-19, 12:48
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Ja men alibi??? Om hon var den som planerade mordförsöket så har hon ju planerat in ett vattentätt alibi. Lever hon i kappsäck och håller sig undan i vanliga fall så finns det väl inget bättre än att lägga in sig på sjukhus under den aktuella tidpunkten. Hon glider ut i sjukhusets kläder, armband mm och svara på frågor. Är hon nu alkoholist borde journalisten försökt öppna upp henne med alkohol. Dvs närmsta krog i området. Typ vad fan som helst, men kanske den lokala Pizzerian med fullständiga rättigheter. Något sådan är väl rimligt att anta? Ingen gör väl Stureplan/Fine dining bärandes attribut tillhörandes psyk/sjukvården...
Senast redigerad av johnthedickholmes 2019-09-19 kl. 13:01.
Citera
2019-09-19, 12:49
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det är helt okej att kommentera andras frågor, svar och diskussioner. Om du nu är så noga med det här? Varför svarar du så sällan på frågor i inlägg riktade till dig? Du undviker det mesta, det är inte speciellt trevligt i ett diskussionsforum. Vi får väl gå på talesättet "den som tiger samtycker" när det gäller dig.

Off topic.

Det fetade. För jag vill inte förstöra tråden med en massa orelevant tjafs!!!! Svarar jag inte, så anser jag troligen att det inte är värt ett svar. Eller tidsbrist.

Men måste ju tyvärr ibland försvara mig.

Vilka är "vi"? Vilka är det du för talan för? Har du fått deras medgivande?

Nej, svara inte, ödsla inte mer tid på att förstöra tråden för en massa anonyma läsare. Med oegentligheter, märka ord och misskreditera dem som inte håller med eran agenda som ni för under någon solkig fana av att låtsa leta efter den "riktiga" sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in