2019-09-19, 11:33
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag förstår. Det är annars vanligt att människor gärna lägger ut bilder, särskilt idag när ALLT de gör ska publiceras på fejan eller instagram. Det är en bedrift att kunna undvika att hamna på nätet.

Karin är född på fel halv-sekel, och hon lever därefter utan ansträngning.
Hon har såklart duktigt lärt sig vad man kan göra med sociala medier och elektroniska handhavanden i övrigt, men det är inte hon privat. Hon är så långt ifrån sådant man bara kan komma..
Hon tickar på ett sätt som nog är ovant och väldigt ovanligt för många i dagens samhälle.

Det där med att hon knappt förekommer på foton eller andra publiceringar, trots hennes höga tjänst i ämbetet har att göra med att hon är klassiskt skolad i att verka utan att synas i yrkesutövningen.
Ett relativt vanligt förhållningssätt inom juridiken.
Citera
2019-09-19, 11:34
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Skärp dig nu. Det kallas giftorätt i bodelningen. Och han tar över hennes lån samt köper ut henne. Din pengaavundsjuka är äcklig. Du kallar dessutom barnen för "rikemansungar" i en massa inlägg. Som om de har något med föräldrarnas utbildning och yrken att göra. Riktigt obehagligt.

Återigen, jag svarade en annan användare, varför finner du ett sådant tvingande behov av att svara mig på inlägg och frågor som inte är ställda till dig?

Dessutom har du tagit det ur kontext (ur sitt sammanhang ). Och det gör du ofta, och gärna, för att förvilla läsare.

Har man föräldrar som kan gå i god för flera miljoner, som är mångmiljonärer, så ÄR man ett rikemansbarn. Det är fakta, det förstår alla.

Att du sedan gör det till något slags skälsord, det får stå för dig.
Citera
2019-09-19, 11:39
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Karin är född på fel halv-sekel, och hon lever därefter utan ansträngning.
Hon har såklart duktigt lärt sig vad man kan göra med sociala medier och elektroniska handhavanden i övrigt, men det är inte hon privat. Hon är så långt ifrån sådant man bara kan komma..
Hon tickar på ett sätt som nog är ovant och väldigt ovanligt för många i dagens samhälle.

Det där med att hon knappt förekommer på foton eller andra publiceringar, trots hennes höga tjänst i ämbetet har att göra med att hon är klassiskt skolad i att verka utan att synas i yrkesutövningen.
Ett relativt vanligt förhållningssätt inom juridiken.

Född på fel halvsekel och pga detta lever hon utan ansträngning? Du menar att hon har det tufft nu då hon lever på fel halvsekel? Eller hur menar du att hon skulle ha haft det bättre förra halvseklet då inga kvinnor var domare ö.h.t. Fanns det ens kvinnliga advokater?
Citera
2019-09-19, 11:43
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag är nog inte ensam om att vara nyfiken på er relation. Men jag ska inte fråga. Bara en fråga, skulle KL veta vem du är om hon läste här?

Jag vill så klart inte avslöja för mycket, men jag tangerar medvetet hela tiden vad som är säkerställt för min anonymitet i förhållande till att berätta om saker.

Hon hade inte vetat vem jag irl är, om hon hade läst här.
Hon hade dock direkt kunnat lista ut vilken yrkeskategori jag tillhör om hon läst mina inlägg i denna tråd, samt även vissa andra trådar.

Många känner till henne. I alla fall inom vissa yrkeskategorier. Karin har tyvärr oturen att göra kraftigt intryck på folk, varför många minns henne.
Jag gissar att det är därför hon även kämpat med att vara osynlig.
Se tex den som postade det gamla klassfotot på henne. H*n mindes till synes direkt vem hon är, och det där har förföljt henne lite i livet.
Eller dom tidigare media-artiklarna om någon som beskrev henne i egenskap av kursföreläsare.
Citera
2019-09-19, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Återigen, jag svarade en annan användare, varför finner du ett sådant tvingande behov av att svara mig på inlägg och frågor som inte är ställda till dig?

Dessutom har du tagit det ur kontext (ur sitt sammanhang ). Och det gör du ofta, och gärna, för att förvilla läsare.

Har man föräldrar som kan gå i god för flera miljoner, som är mångmiljonärer, så ÄR man ett rikemansbarn. Det är fakta, det förstår alla.

Du är som Ull* Anderss*n (V) om värnskatten... Vad tror du är skälet till att inget äktenskapsförord upprättades?
Citera
2019-09-19, 11:44
Medlem
Citat:

Menar du allmänt om rika föräldrar eller specifikt KLs föräldrar?
Citera
2019-09-19, 11:45
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Född på fel halvsekel och pga detta lever hon utan ansträngning? Du menar att hon har det tufft nu då hon lever på fel halvsekel? Eller hur menar du att hon skulle ha haft det bättre förra halvseklet då inga kvinnor var domare ö.h.t. Fanns det ens kvinnliga advokater?

Jag menar givetvis som privat.
I sin yrkesroll har hon aldrig haft några som helst problem att "hänga med". Tvärtom.
Citera
2019-09-19, 11:47
Medlem
Citat:

Att du citerar en användare och svarar, ska inte hindra andra från att kommentera dina inlägg. Det innebär inte svar, utan just kommentarer.

Du har inte förrän nu skrivit rikemans-barn. Utan UNGAR. Och i de sammanhang och hur du uttryckt du skrivit så är det skällsord. Och du får räkna med att folk läser dina inlägg och kommenterar. Du bestämmer inte vilka som gör det.

Det som sticker i ögonen på mig, och flera andra om jag förstått rätt, är att du fokuserar på pengar. Och det är ju det hela bodelningen handlar om.
Citera
2019-09-19, 12:00
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Jag vill så klart inte avslöja för mycket, men jag tangerar medvetet hela tiden vad som är säkerställt för min anonymitet i förhållande till att berätta om saker.

Hon hade dock direkt kunnat lista ut vilken yrkeskategori jag tillhör om hon läst mina inlägg i denna tråd, samt även vissa andra trådar.

Många känner till henne. I alla fall inom vissa yrkeskategorier. Karin har tyvärr oturen att göra kraftigt intryck på folk, varför många minns henne.
Se tex den som postade det gamla klassfotot på henne. H*n mindes till synes direkt vem hon är, och det där har förföljt henne lite i livet.
Eller dom tidigare media-artiklarna om någon som beskrev henne i egenskap av kursföreläsare.

Se min fetning:
Vad menar du med det "oturen att göra kraftigt intryck". Är hon otrevlig alltså?
Om jag fattat rätt så känner du KL genom yrkeslivet, är det så?
Senast redigerad av kungenslillapiga 2019-09-19 kl. 12:02.
Citera
2019-09-19, 12:03
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Det är helt okej att kommentera andras frågor, svar och diskussioner. Om du nu är så noga med det här? Varför svarar du så sällan på frågor i inlägg riktade till dig? Du undviker det mesta, det är inte speciellt trevligt i ett diskussionsforum. Vi får väl gå på talesättet "den som tiger samtycker" när det gäller dig.
Citera
2019-09-19, 12:07
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denooogdeskytten
Spännande läsning, skall följa jakten på mig själv och alla dessa roliga påståenden från Er hobbysherlocks.

Finns alibi för tidpunkterna då MGM, err jag?, påstås ha varit i krokarna kvällen innan det förfärliga dådet inträffade samt tidpunkten för dådet och dagen efter och till skrivande stund.

Behöver lite kaffe innan jag orkar engagera mig mer i dessa påståenden, har ju gått igenom Vartenda jäkla inlägg i tråden, klapp på axeln tack!

Personligen:
Önskar "H3nr1k 0ls50n L1lj4" bästa möjliga återhämtnimg och beklagar händelsen. Minnet kommer nog tillbaks och vi får sudda ut "min" delaktighet i detta drama.
- Slut Personligen

På återseende

//#DenOögdeSkyttenSomAldrigFannsEllerIallafallInteDä rDetSägsAttHen,(HenPåReSjälvGubbKärring),Var.
Om du nu verkligen är den du påstår så kan du ju börja med att svara på om du har god man och i så fall varför? Tvivlar dock
Citera
2019-09-19, 12:14
Medlem
Citat:

Tack för att du berättar det du kan.
Det fetade. Med ålder, namn och ort Eskilstuna så kan man nog göra kopplingen även till en försynt person i klassen. Folks minne är ju olika bra.

Kommentar till efternamnet (CN) som finns i nedanstående inlägg? Efternamnet har nämnts i den här tråden och minst två andra där det varit stök och konflikter bland läkare och jurister kors och tvärs:

(FB) Polischefs familj förföljd av mannens fd älskarinna (kvinnlig polis) som nu är åtalad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in