2019-09-19, 02:12
Medlem
gloriouslifes avatar
Postat 2018-06-03

Citat:
Ursprungligen postat av Xecute
Jag har följt tråden (och fallet) sedan första början och förvånas fortfarande över alla de som ens tänker tanken att FP inte är BP. Utöver det tycker jag att det är intressant att GM/SD lyckats charma en av Örebros mest erfarna poliser (som tidigare jobbat på Säpo), som nu är kriminaltekniker i Örebro. Det visar på exakt hur duktiga psykopater/narcissister är vad gäller att få omgivningen att tycka att de är fantastiska, och på att dölja sina sjuka sidor.

SD kompis kriminalteknikern?
Citera
2019-09-19, 02:24
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Ingen vet. Det är å andra sidan så det ska vara och polisen hade kanske hoppats på att det inte skulle komma upp. Schazz nämnde att det kanske var UW's hemliga jobb som gjorde att Säpo var flera timmar i LW´s hus innan polisen släpptes in. Officiellt är han anställd på ett företag "Tools" men hans alibi kommer ifrån att han har varit i annat län vilket intygas av hans arbetsgivare.
Säkerhetsklassad verkar han vara. Om det är inom försvaret är inte klart. Tänk på att det finns en liten firma i Lindesberg som också gör verktyg på sätt och vis.

Mer gammalt om SÄPO.
Citera
2019-09-19, 02:35
Medlem
gloriouslifes avatar
;
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Den information som jag givit i tråden gällande UWs arbete har inte handlat om "täckmantel" och "hemlig verksamhet". Jag förstår inte varför du har ett behov att förlöjliga personer som kommer med information som kan ge en mer nyanserad bild av alla inblandade? Han arbetar inom försvaret och är högt säkerhetsklassad. Du vill inte ta in detta och det är inget jag kan göra åt saken.

Han jobbade på Tools när han var gift med BO.
Citera
2019-09-19, 03:04
Medlem
gloriouslifes avatar
;
Citat:
Som jag har förstått det gled UW och LW isär. Detta måste ha skett när småbarnsåren var över. Inget ovanligt tror jag. UW träffade sedan en ny kvinna och gifte om sig. Om jag förstått andra rätt så skilde han sig snart från denna kvinna och ingen jag lyssnat på har kunnat förklara varför. Det lilla jag hört om den kvinnan är att hon ska ha varit trevlig.

UW är tydligen en mjukis både gentemot barn, LW och andra. En bekant till mig trodde att LW fortfarande styrde honom som om dom var gifta. Sonen och mammans konflikter ska ha berott på att LW var en mamma som styrde barnen med järnhand, enligt sonens egna berättelser. Det ska ha varit handgemäng och inlåsningar.
Citera
2019-09-19, 03:27
Medlem
gloriouslifes avatar
;
Citat:
Detta var namn som hen sa spontant när jag frågade vilka som passerat genom åren. Hen inledde med "det måste ju vara någon av alla karlar!". Ju mer jag frågade desto mer obekväm kände sig personen. Man snackar liksom inte skit om de döda. Men ändå återkom hen hela tiden till BOs dejtande. Att BO "var duktig på att hålla isär alla världar och kretsar".
Citera
2019-09-19, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag antar att både SÄPO och MUST står över den vanliga polisen.
Om någon av de organisationerna är inblandade så skulle det kunna innebära att det inte var Springare som klantade till det så mycket de första dagarna utan SÄPO eller MUST?

Springares bok skulle ha kommit ut i slutet på förra månaden men nu står det istället 2019/10/09 som utgivningsdatum.
Det ska bli intressant att se om den någonsin kommer ut.
Fortfarande kan man ändå förköpa den.

Även om UW skulle vara säkerhetsklassad så är det lite konstigt om SÄPO eller MUST blandar sig i.
UW och LW har varit skilda rätt många år, men de har barn tillsammans.
Kan det göra att LW på något sätt är inblandad i UW:s eventuella säkerhetsklassning?

Jag vet inte, men förmodar att han är instruerad att meddela någon form av skyddsinstans
om något händer, sedan fattas beslut utifrån vad som har hänt.
Så tror jag att det är.
Citera
2019-09-19, 07:05
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Tror att SD med sin försvarare inser att det finns för många parametrar att dom inte kommer lyckas den 27:e, därför släpper dom förhandlingen och då kanske mot att restriktionerna lättas (som inte brukar sitta i så länge i alla fall).
Vad har det för skada i fallet nu om SD får se lite TV (tror jag dom tänker och framför).

Vet inte var gränsen för restriktion går (23tim i cell, utan kontakt). Blir det längre tider så brukar några specialutbildade krimvårdare få agera mänsklig kontakt med lite kortspel och liknande.
Restriktioner kan pågå så länge häktningen varar och Åkl anser lättandet kan påverka förundersökningen negativt. Dvs, flera år. Spela kort med häktespersonslen kan du glömma. Det är ingen spa SD är på. Förleds inte tro att Åkl, Hidings prio är att fluffa upp kudden och leverera varma handdukar till Stefan D.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-19 kl. 07:17.
Citera
2019-09-19, 07:09
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Finns det DNA under Lenas Wesström från SD så är han ganska rökt och även DNA från han på resten av hennes.
Nu har de säkert och med all sannolikhet både dna och vittnen som bevisning mot SD eftersom han är häktad på sannolika skäl så någon geocaching blir det nog inte på ett tag för SD.
Undra var HD bor just nu då för hennes hus har de väl bytt lås på.
Är HD,s hus avspärrat fortfarande?
Citera
2019-09-19, 07:13
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Postat 2018-06-03

SD kompis kriminalteknikern?
T*ny M*rk + o, ö.
Citera
2019-09-19, 07:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Minns inget om FM men spekulationer om SÄPO och lite om MUST fanns i början av tråden också. Det fanns funderingar över varför media inte gick ut med försvinnandet och bild på Lena tidigare. Det gjordes ju inte förrän efter först flera dagar om du minns? Det sades att det kan ha att göra med att SÄPO inte vill det skulle bli offentligt innan de gjort en egen utredning först o.s.v.

Fotoalbuns kanste har läst trådens början nyligen och är därför inne på det spåret igen.

Var det inte Schazz som nämnde det först?
Kan minas fel.

Även om nu SÄPO hade varit inkopplat, är det ett hinder för att polisen arbetar parallellt med försvinnandet?
Citera
2019-09-19, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det håller jag med om.
Framför allt verkar det orimligt att vara säkerhetsklassad flera år efter skilsmässan även om de har gemensamma barn.

Jag ville bara visa varifrån informationen kom.
Men vi är helt överens om att MH inte på något sätt är en trovärdig person.
Verkligen inte trovärdig, snarare gränslöst elak, hämdlystem, bitter, och en mästare på manipulation. Kan hon skaffat sig kontinuerlig information om familjen Wesström, kan hon kontaktat HD och påverkat från sitt håll? Känner MH och HD varann?
Två försmådda kvinnor som förstår varann?
Kan MH hjärntvättat HD, som i sin tur styrt SD?
Senast redigerad av KonstApel006 2019-09-19 kl. 07:45.
Citera
2019-09-19, 07:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Minns inget om FM men spekulationer om SÄPO och lite om MUST fanns i början av tråden också. Det fanns funderingar över varför media inte gick ut med försvinnandet och bild på Lena tidigare. Det gjordes ju inte förrän efter först flera dagar om du minns? Det sades att det kan ha att göra med att SÄPO inte vill det skulle bli offentligt innan de gjort en egen utredning först o.s.v.

Fotoalbuns kanste har läst trådens början nyligen och är därför inne på det spåret igen.

Här är några inlägg som @Schazz gjorde i tråden i maj-juni-18:

Citat:
Okej tack. Finns det något annat fall i Sverige som har ingredienser som detta? Då tänker jag på preliminära identifieringen, fördröjd obduktion och tystnad från polisen (som trots allt meddelade att pressmeddelanden skulle komma kl 14 varje dag men inte gav något)? Jag känner inte igen gången. Har det funnits andra fall där polis misstänkt människorov men väntat flera dagar med att gå ut med uppgiften?

Hur lång tid tar det innan en avliden person försvinner från sajter som ratsit och birthday?

Citat:
Den enda koppling jag gjorde mellan BO och exmaken var den att det kan ha tagit tid innan uppgifterna om människorov gick ut på grund av exmakens arbete. Att man var tvungna att kolla eventuell koppling innan man lät allmänheten veta. Det var således en passus. Kanske i nivå men trasiga grenar, ensamkommande och suicid. Jag vet inte. Jag bara delade det jag vet.

Citat:
Jag har fått min info av gamla arbetskamrater till UW. Om dessa är riktiga kan jag inte svara för och jag kan i dagsläget inte avgöra vad som ska lämnas ut eller inte. Men UW jobbar inom försvaret och är säkerhetsklassad. Därför tror flera i kretsen att säkerhetspolisen först var tvungna att kolla om försvinnandet kunde kopplas till hans arbete.
Jag har fått höra var han jobbar och det stämmer med att han kan ha varit i ett annat län. Tror inte att det bidrar med något att avslöja orten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in