Citat:
Ursprungligen postat av
Bardotrutanett
Någon av er som har lite koll kring kretsen det handlar om som vet när UW och LW skilde sig och om LW hade sin affär med Stefan (eller någon annan för den delen) under sin tid som gift? Vad berodde skilsmässan på, någon som vet? Hände något särskilt eller gled de bara isär som det så vackert heter? Om det stämmer som sagts, att Lena och äldste sonen hade konflikter, har det något med att göra att sonen eventuellt tyckte var arg på sin mamma för den?
Många frågor blir det.
Vill passa på att tacka er som har lite insidesinformation för att ni berättar. Blir så mycket lättare att se sammanhang och kanske delvis förstå samtidigt som offret blir mer "levande". Kom inte på något bättre ord det sista och det är inte alls meningen att skämta till det. Man förstår vad jag menar hoppas jag?
Som jag har förstått det gled UW och LW isär. Detta måste ha skett när småbarnsåren var över. Inget ovanligt tror jag. UW träffade sedan en ny kvinna och gifte om sig. Om jag förstått andra rätt så skilde han sig snart från denna kvinna och ingen jag lyssnat på har kunnat förklara varför. Det lilla jag hört om den kvinnan är att hon ska ha varit trevlig.
UW är tydligen en mjukis både gentemot barn, LW och andra. En bekant till mig trodde att LW fortfarande styrde honom som om dom var gifta. Sonen och mammans konflikter ska ha berott på att LW var en mamma som styrde barnen med järnhand, enligt sonens egna berättelser. Det ska ha varit handgemäng och inlåsningar.