2019-09-18, 23:30
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Min åsikt är:

Man säkerhetsklassar generellt inte anhöriga om de inte ska till exempel vara med på en resa eller fest. Eller möjligtvis om partner jobbar med extremt hemliga saker. Jag tror detta har blåsts upp helt ur sina proportioner i tråden.

Polisen reagerade inte ens ordentligt från början, det hade de säkerligen gjort om det varit andra myndigheter inblandade eller så hade de gått ut och meddelat att det var andra som höll i det hela. Det ser man till exempel alltid om det har med förmodad extremism att göra, polisen går ut och berättar att de kopplat in till exempel SÄPO. I detta fall har man snarast en känsla av att de inte tog hennes försvinnande på så stort allvar först ens.

Jag tror det är en trådsanning från början till slut. Hade LW varit ett "skyddsvärt objekt" så hade hon knappats kunnat exponera sig i bloggar och på Instagram.

Och vad det gäller MH så tror jag lika mycket på henne som jag tror på Tomten.

Ja den där bloggen dök upp lagom lämpligt i tråden.

Hela tråden har av och till varlt full av olika avledningsförsök.

Och nya nick som plötsligt dyker upp och fullkomligt spammar tråden. Med påståenden som aldrig beläggs. Nu senast var det flera inlägg i rad om den gråtande SD på LWs begravning. Nu är det FM, MUST, SÄPO. Troligen är det mer troligt att han ör den som jobbar/jobbat på Tools...
Citera
2019-09-18, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Nu när åklagaren byggt upp fallet med HD i ekvationen, så uppstår problemet om hon inte har tillräckligt med bevis för HD, så kan hon inte få SD fälld heller.

Men om det, enl åkl bedömning, finns tillräckligt för att väcka åtal mot SD så borde det inte finnas några formella hinder mot att göra det.
Tvärtom.
Om SD kan bindas till platsen/brottet etc bortom alla rimliga tvivel så är det väl åkls skyldighet att åtala.
Att det saknas 'åtalsbevisning' mot någon annan som också är misstänkt kan knappast absolut juridiskt förbjuda en åkl att åtala någon som sitter häktad?

Vad händer tex om 'den andre' bara försvinner/avlider etc och man bara inte kommer längre med misstankarna; skall då den som sitter häktad på sannolika sitta häktad tills hen avlider, med totala restriktioner?
Tror alla ni får tänka om lite kring detta att åtal är totalt omöjligt när någon annan som är skäligen misstänkt är på fri fot.
Blir gärna motbevisad. Rätt ska ju vara rätt. Även i rätten.
Citera
2019-09-18, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men om det, enl åkl bedömning, finns tillräckligt för att väcka åtal mot SD så borde det inte finnas några formella hinder mot att göra det.
Tvärtom.
Om SD kan bindas till platsen/brottet etc bortom alla rimliga tvivel så är det väl åkls skyldighet att åtala.
Att det saknas 'åtalsbevisning' mot någon annan som också är misstänkt kan knappast absolut juridiskt förbjuda en åkl att åtala någon som sitter häktad?

Vad händer tex om 'den andre' bara försvinner/avlider etc och man bara inte kommer längre med misstankarna; skall då den som sitter häktad på sannolika sitta häktad tills hen avlider, med totala restriktioner?
Tror alla ni får tänka om lite kring detta att åtal är totalt omöjligt när någon annan som är skäligen misstänkt är på fri fot.
Blir gärna motbevisad. Rätt ska ju vara rätt. Även i rätten.
Finns det DNA under Lenas Wesström från SD så är han ganska rökt och även DNA från han på resten av hennes.
Nu har de säkert och med all sannolikhet både dna och vittnen som bevisning mot SD eftersom han är häktad på sannolika skäl så någon geocaching blir det nog inte på ett tag för SD.
Undra var HD bor just nu då för hennes hus har de väl bytt lås på.
Citera
2019-09-18, 23:54
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

Och nya nick som plötsligt dyker upp och fullkomligt spammar tråden. Med påståenden som aldrig beläggs. Nu senast var det flera inlägg i rad om den gråtande SD på LWs begravning. Nu är det FM, MUST, SÄPO. Troligen är det mer troligt att han ör den som jobbar/jobbat på Tools...

Minns inget om FM men spekulationer om SÄPO och lite om MUST fanns i början av tråden också. Det fanns funderingar över varför media inte gick ut med försvinnandet och bild på Lena tidigare. Det gjordes ju inte förrän efter först flera dagar om du minns? Det sades att det kan ha att göra med att SÄPO inte vill det skulle bli offentligt innan de gjort en egen utredning först o.s.v.

Fotoalbuns kanste har läst trådens början nyligen och är därför inne på det spåret igen.
Citera
2019-09-18, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Tror att SD med sin försvarare inser att det finns för många parametrar att dom inte kommer lyckas den 27:e, därför släpper dom förhandlingen och då kanske mot att restriktionerna lättas (som inte brukar sitta i så länge i alla fall).
Vad har det för skada i fallet nu om SD får se lite TV (tror jag dom tänker och framför).

Vet inte var gränsen för restriktion går (23tim i cell, utan kontakt). Blir det längre tider så brukar några specialutbildade krimvårdare få agera mänsklig kontakt med lite kortspel och liknande.
Restriktionerna lär sitta i tror jag ett tag till.
Vad menar du med specialutbildade kriminalvårdare?
Citera
2019-09-18, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
HD har kännedom om LWs tidigare anmälningar. Vore hon inte alls inblandad borde hon illa kvickt dra sig undan sin f d make och känna oro i största allmänhet; en vän har hittats mördad inte långt ifrån hennes bostad.

Deras symbios kan tolkas som att de har hållhakar på varandra och att mordet på LW gör att de håller ihop/måste hålla ihop.
Och har de planer på att gifta sig igen lär det vara säkrast med en manlig vigselförrättare denna gång.

Ja var HD fullkomligt ovetandes och oskyldig borde hon begripit att SD kunde vara skyldig..och likadant omvänt, om SD varit fullkomligt ovetandes och oskyldig så borde han begripit att HD kunde vara skyldig. Särskilt om det hänt något i tid före mordet de bråkat om..?

Så antingen hade de bråkat extremt om något särskilt innan Usa-resan och båda är lika inblandade, eller den oskyldige fattar att den andre är skyldig och viker ändå inte en tum från GM, rädsla/manipulerad eller lycka/glädje?

Undrar hur HD mår nu, någon som vet?
Citera
2019-09-19, 00:01
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:

Just så! I många trådar sitter ett och annat litet troll, men i denna tråden är det systematisk motarbete mot alla de (oss) som tror att Polisen och ÅK vet vad de gör.
Citera
2019-09-19, 00:10
Medlem
Citat:
Det var så jag upplevde det från början med. Något är skumt att de blir så otroligt tajta helt plötsligt. Och samtidigt visar ingen minsta lilla sorg för LW. De försöker inte ens. Sen börjar istället HD tjata på JG om att cacher (om jag minns det rätt) som LW tagit bort, skulle återinsättas. 14 dagar efter mordet! Smaklöst och iskallt. Och jag litar helt och hållet på Sh Holmes berättelser om saker som detta.

Gällande framtida vigselförrättare så slår du huvudet på spiken där med! Det blir kanske en fängelsepräst denna gången...

Att HD jagar burkar och tvingar andra att engagera sig..antingen fullkomligt likgiltig och inte ens svartsjuk...eller fullkomligt rasande för att LW fick uppmärksamhet i media, av grannarna, arbetskamraterna, hela Örebro, trots att hon är mördad....hon blir inte av med LW...??? 😉
Så full med hat och nu skulle cacherna återställas, viktigt och hon vill stå i centrum och kämna sig viktig...?
Ja jag tror att HD kommer få stå i centrum ganska snart..och hon kommer aldrig undan LW...ipå många många år...😬
Senast redigerad av KonstApel006 2019-09-19 kl. 00:13.
Citera
2019-09-19, 00:46
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Att HD jagar burkar och tvingar andra att engagera sig..antingen fullkomligt likgiltig och inte ens svartsjuk...eller fullkomligt rasande för att LW fick uppmärksamhet i media, av grannarna, arbetskamraterna, hela Örebro, trots att hon är mördad....hon blir inte av med LW...??? 😉
Så full med hat och nu skulle cacherna återställas, viktigt och hon vill stå i centrum och kämna sig viktig...?
Ja jag tror att HD kommer få stå i centrum ganska snart..och hon kommer aldrig undan LW...ipå många många år...😬

Precis...såååå viktigt bara 2 v efter att rivalen var död, mördad.

Men nu är väl både JG och HD ute och cachar som om inget hänt. JG har loggat 2 nya iallafall. HD har varit inloggad i princip varje dag sen hon släpptes. Om hon cachar och bara inte loggat dom än eller om hon sitter och suddar, suddar det vet man inte

Tycker dessa inlägg säger det mesta om hur kalla och sjuka dom är:

Citat
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
” JG kontaktade CO till en cache som HD loggat men som hon inte varit på själv, efter hennes och SDs konto split. CO på den aktuella cachen tog bort hennes logg, hon kontaktade CO och ville ha tillbaka den, då den "betydde väldigt mycket" Detta var efter mordet... CO ville inte det. JG kontaktade då CO för HDs räkning och ville övertala denne att tillåta HDs logg.
CO mådde mycket illa av att JG kontaktade denne så kort tid efter LWs mord, för HDs fuskcachande...”

Citat
” Ja jag reagerade direkt på hans förfrågan, blev först helt ställd och kunde först inte förstå vad han pratade om. LW var död sedan bara två veckor och alla var förtvivlade, ja alla utom JG, HD och SD...

Citat
” Strax innan det hände, bara två veckor efter mordet hörde JG av sig till mig och ville att jag skulle tillåta HDs fusklogg på en av mina cacher. Jag sa till honom, tänker ni på cacher nu när LW just blivit mördad!?
JG svarade, jag vill inte verka okänslig men det är viktigt för HD..”
Citera
2019-09-19, 00:54
Medlem
Citat:
Precis...såååå viktigt bara 2 v efter att rivalen var död, mördad.

Men nu är väl både JG och HD ute och cachar som om inget hänt. JG har loggat 2 nya iallafall. HD har varit inloggad i princip varje dag sen hon släpptes. Om hon cachar och bara inte loggat dom än eller om hon sitter och suddar, suddar det vet man inte

Tycker dessa inlägg säger det mesta om hur kalla och sjuka dom är:

Citat
” JG kontaktade CO till en cache som HD loggat men som hon inte varit på själv, efter hennes och SDs konto split. CO på den aktuella cachen tog bort hennes logg, hon kontaktade CO och ville ha tillbaka den, då den "betydde väldigt mycket" Detta var efter mordet... CO ville inte det. JG kontaktade då CO för HDs räkning och ville övertala denne att tillåta HDs logg.
CO mådde mycket illa av att JG kontaktade denne så kort tid efter LWs mord, för HDs fuskcachande...”

Citat
” Ja jag reagerade direkt på hans förfrågan, blev först helt ställd och kunde först inte förstå vad han pratade om. LW var död sedan bara två veckor och alla var förtvivlade, ja alla utom JG, HD och SD...

Citat
” Strax innan det hände, bara två veckor efter mordet hörde JG av sig till mig och ville att jag skulle tillåta HDs fusklogg på en av mina cacher. Jag sa till honom, tänker ni på cacher nu när LW just blivit mördad!?
JG svarade, jag vill inte verka okänslig men det är viktigt för HD..”

Precis man får en känsla av att HD varit så störd av att inte slippa LW trots att hon var mördad...så gravt störd att hon lyckas få andra att gå hennes ärenden..snacka om att va duktig på att styra folk..🤔
Citera
2019-09-19, 01:00
Medlem
Citat:

Jaa mycket rörig sörja nu i flera dagar..så naivt att tro att de kan avleda..som om det skulle hjälpa, en del är verkligen naiva 🤭
Citera
2019-09-19, 01:35
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Det var så jag upplevde det från början med. Något är skumt att de blir så otroligt tajta helt plötsligt. Och samtidigt visar ingen minsta lilla sorg för LW. De försöker inte ens. Sen börjar istället HD tjata på JG om att cacher (om jag minns det rätt) som LW tagit bort, skulle återinsättas. 14 dagar efter mordet! Smaklöst och iskallt. Och jag litar helt och hållet på Sh Holmes berättelser om saker som detta.

Gällande framtida vigselförrättare så slår du huvudet på spiken där med! Det blir kanske en fängelsepräst denna gången...

Fängelsepräst... Vad var det han hette nu igen, den lille otäckingen från uppland...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in