2019-09-18, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
En sak jag saknar i den här tråden är bilder. Är det verkligen ingen som lyckats skaka fram en bild föreställande KL? Sedan denne FO, har inte heller han fastnat på någon bild?

Är det för övrigt säkert att FO är den person polisen söker, eller är det bara något man tror här i tråden?

Jag har bett Sol-Ingvar att verifiera bilden från filmen när hovrätten firade 400 år. Tyvärr inget svar.
Citera
2019-09-18, 22:24
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Det om "vi mot dom"-mentaliten var inte riktat mot specifikt dig, jag har läst nästan vartenda inlägg i den här tråden och tro mig, jag är medveten om de olika användarnas beteenden här i tråden, framförallt de som postar ofta. Det är ändå min uppfattning att en sådan stämning råder i tråden rent generellt.

Menar att du inte ska klippa och klistra i folks citat (jag brukar i och för sig göra detta när folk skriver väldigt långa inlägg och har aldrig fått snäsiga kommentarer om det, kanske tack vare att jag markerar att jag klippt bort något med "[...]", eller för att mina inlägg inte väcker lika mycket känslor som dina uppenbarligen gjort hos en del postare i den här tråden) utan att du samlar på dig inlägg du vill besvara under tiden du läser ikapp, och sedan tar alla som fortfarande är aktuella när du nått den senaste sidan i ett enda inlägg.

Att hänvisa till vad expressen påstår att KL sagt i polisförhör innebär inte att jag tar henne på orden, eller att jag tycker att någon annan ska göra det, eller att jag tror att du gör det, osv osv. Jag försökte ta reda på huruvida du har någon information som gav upphov till att du skrev eller om det var en spekulation tagen ur luften/baserad på en önskan. Så jag försöker igen: Var ovanstående citat en spekulation tagen ur luften eller har du någon information som jag har missat som får dig att tänka i de banorna?
Jag brukar inte klippa och klistra mer än någon enstaka gång så att kalla mig för det är ju bara ett påhopp.
Jag kan citera en text men då skriver jag att det är ett citat.
Läser jag ikapp och svara på 5-6 inlägg när jag är klar så är jag en spammare enligt vissa...

Jag ser nu att jag missade ett OM i min mening. Har nu är i frågeform och inte ett påstående.
Även jag kan missa och det blir missuppfattat. Läs meningen så här i stället.
OM nu Karin har pekat ut Olafsen som skytt så lär han sjunga som en näktergal när han får reda på VEM som har pekat ut honom.

Med det menar jag att han med sin bakgrund troligen aldrig kommer att ta på sig hela skulden för skotten.
Citera
2019-09-18, 22:27
Medlem
Är det någon som har k-nummer i detta ärendet?
Citera
2019-09-18, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invite
Är det någon som har k-nummer i detta ärendet?
K-nummer?
Citera
2019-09-18, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Grävkoll !

Kan grävarna kolla om KL , HOL eller "Olafsen och Co" har bäring mot Strömstad och en 60-taggare med namn E*vers. Anledningen är en dyr Merca årsmodell 2015 med 5 gula felparkeringslappar samt röd bortforslingshot som står innanför tullarna och ska ha dykt upp den 6:e, den är inte stöldanmäld, mannen förekommer enbart på stämningar men inte i brottmål. Kan vara läge att kolla om man ser till tajmingen och platsen.....

Har du reg nr?
Citera
2019-09-18, 22:32
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag brukar inte klippa och klistra mer än någon enstaka gång så att kalla mig för det är ju bara ett påhopp.
Jag kan citera en text men då skriver jag att det är ett citat.
Läser jag ikapp och svara på 5-6 inlägg när jag är klar så är jag en spammare enligt vissa...

Jag ser nu att jag missade ett OM i min mening. Har nu är i frågeform och inte ett påstående.
Även jag kan missa och det blir missuppfattat. Läs meningen så här i stället.
OM nu Karin har pekat ut Olafsen som skytt så lär han sjunga som en näktergal när han får reda på VEM som har pekat ut honom.

Med det menar jag att han med sin bakgrund troligen aldrig kommer att ta på sig hela skulden för skotten.
Jag är säker på att hon sa i intervjun att den hon sagt till polisen var en högt uppsatt person i org brottslighet. Knappast FO väl?
Citera
2019-09-18, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Detta är naturligtvis mycket allvarligt och förklarar en del av advokat Henriks i vissa fall märkliga beteende
Barnen vill vara hos sin pappa och han vill förmodligen ha lägenheten pga barnen, men också för att behålla lägenheten i familjen. Om Karin skulle köpa ut Henrik då skulle hon förmodligen tvingas sälja om x antal år pga sin alkoholism

Men det räcker inte för mig att bara se citat - jag vill att du skickar länk på detta
Tack på förhand!

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du skrev tidigare (i förrgår?) att det inte skulle vara han, och jag frågade dig varför du inte trodde det. och jag fick inget svar av dig. Så vad var det för uppgifter du fick som så tvärsäkert fick dig att inte tro det var Olafsen?

Instämmer.
Det kommer en del lite väl tvärsäkra uttalanden därifrån ibland
Citera
2019-09-18, 22:36
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgarAllaPoe
Jag har bett Sol-Ingvar att verifiera bilden från filmen när hovrätten firade 400 år. Tyvärr inget svar.
Nej, men rotesau, som verkar känna KL, har skrivit att KL var inte med vid det tillfället.
(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019
Citera
2019-09-18, 22:37
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
En sak jag saknar i den här tråden är bilder. Är det verkligen ingen som lyckats skaka fram en bild föreställande KL? Sedan denne FO, har inte heller han fastnat på någon bild?

Är det för övrigt säkert att FO är den person polisen söker, eller är det bara något man tror här i tråden?

FO är häktad i sin frånvaro med anledning av att han inte dök upp till sin rättegång (gällande annat) i fredags.

Vet inte om han ens är lyst för att eventuellt vara "skytten".

Tyvärr bakom betalvägg.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JoMlq4/uppgifter-polisen-letar-efter-utpekad-torped-pa-landsbygden

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vM5wE/polisens-jakt-pa-torpeden-fortsatter
Citera
2019-09-18, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
FO är häktad i sin frånvaro med anledning av att han inte dök upp till sin rättegång (gällande annat) i fredags.

Tyvärr bakom betalvägg.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JoMlq4/uppgifter-polisen-letar-efter-utpekad-torped-pa-landsbygden

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vM5wE/polisens-jakt-pa-torpeden-fortsatter
Polisen letar efter just FO, som befaras vara skytten, i Mellansverige, och det har man skrivit i media. Han är efterlyst. Av vilken anledning är ju inte intressant. Han är efterlyst.
Citera
2019-09-18, 22:39
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Tyvärr bakom betalvägg.

Men om han skulle vara skytten förstår man att han inte dök upp i rättegången i fredags.
Citera
2019-09-18, 22:40
Medlem
Har inte läst alla inlägg i de senaste 2-300 sidorna och vet inte om det tidigare diskuterats möjligheten att KL inte längre är i livet? Risken finns att hon tagit livet av sig då hon vet att hon kommer att åka dit för anstiftan när polisen väl hittar skytten.

Hon skulle inte klara ett längre fängelsestraff tror jag. Skammen inför barnen och gamla medarbetare samt uppmärksamheten i media då hon hittills gjort ett bra jobb att hålla en låg digital profil.

Hennes bästa gåva vore att ge sina två barn en bra ekonomisk start då de får dela på 9,5 miljoner. Minst.

Vad tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in