2019-09-18, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muilak
Detta förstår jag inte:

Varför utreds inte inte ärendet ordentligt av socialtjänsten? Jewels har inget jobb, knappt bostad, ätstörning, kontrollerar, skrämmer och psykiskt misshandlar Oliver. Oliver lider av psykisk ohälsa, är transexuell och går inte ens till skolan längre.

Hur kan Jewels inte åkt på bedrägeri eller skattefiffel? Jag begriper ingenting. Nån som anmält dem någonsin? Vad fick ni för respons av soc? Ingen gör ju något. Detta är i klass med Lennart Bladh. Det kan bara inte fortsätta

De är anmälda till soc, försäkringskassan och skatteverket. Av flertal personer, såg att en del hakade på Rask igår också efter hans publicerat sin anmälan.

De har blivit anmälda tidigare och då pratat om det, men lägligt nog har de flyttat i samma veva.

Troligen har de heller inte gått in i det ordentligt, utan när Issy hävdat att hon har det bra har det räckt. Ungen är hjärntvättad.
Nu vet jag att många av deras numera raderade videor är sparade och bifogade till soc. Förhoppningsvis hamnar allt hos någon på soc som bryr sig det lilla extra och kollar upp situationen ordentligt och inte bara går efter vad de säger till dem.

Soc är inte alltid så bra de heller, är många fall som de missat att göra något åt.
Citera
2019-09-18, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 11433.08
Två gånger är 50 gånger för lite.

Så med tanke på hur jävla sjuk morsan är och hur deras situation ser ut så borde soctanterna stå i kö utanför huset.
men issy vill såklart inte tala illa om sin mamma eftersom hon blivit hjärntvättad sen tidig ålder och för henne är mamman hela hennes liv. Då är det enda soc kan ha synpunkter på är hennes skolgång typ, och den ekonomiska biten. Soc sitter nog inte och analyserae deras videos, speciellt inte när dom tagit bort de videos där de gråter över deras liv och jewels alla tokspel.

Det mest intressanta just nu är ju frågan om de skattar pengarna från youtube och hur fk/soc skulle se på det.

Nej. Var en "tråd" på Olivers insta som raderades. De hävdade då att de inte behövde skatta på samarbeten och youtube, när någon kommenterade med länk till skatteverket där det stod att de ska skatta raderade de alltihopa.
Citera
2019-09-18, 22:27
Medlem
It's going down, down..
↘️
https://socialblade.com/youtube/c/jewelsnissy/realtime
32 100
Citera
2019-09-18, 22:52
Medlem
Imsdal93s avatar
Citat:
Fan vad jobbigt att ha en sån i släkten. Jag förstår att man vill ju hjälpa till och sådär, men blir till slut bara att man inte orkar. Sorgligt men så kan det vara...

Men var videon du skrev om, var det den sorsele vid vattnet, och var jävligt lång?

Yes, hon gjorde en egen version på "draw my life", fast hon gick runt och satt vid vattnet istället. Fan att hon tog bort den. Där kunde man verkligen jämföra hur historierna ändras fram och tillbaka.
Citera
2019-09-18, 23:35
Medlem
11433.08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
De är anmälda till soc, försäkringskassan och skatteverket. Av flertal personer, såg att en del hakade på Rask igår också efter hans publicerat sin anmälan.

Nu vet jag att många av deras numera raderade videor är sparade och bifogade till soc. Förhoppningsvis hamnar allt hos någon på soc som bryr sig det lilla extra .

Är du verkligen 100 på allt det där?
Varje anmälare borde fan få pris. Hoppas innerligt att det leder någonstans.

Ja det gäller att ärendet hamnar på rätt bord..

En bekants morsa är en riktigt tung narkoman och hon får ändå behålla sina barn.
Citera
2019-09-18, 23:56
Medlem
11433.08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
It's going down, down..
↘️
https://socialblade.com/youtube/c/jewelsnissy/realtime
32 100

Shit, det går helt sjukt fort nu.

Avhoppen dag för dag för er som inte sett det:

https://socialblade.com/youtube/channel/UCwFsyPnNvGZc8NxGehCpohA

Snacka om crash and burn...

Lägg ner kanalen om ni har någon värdighet kvar, för just nu förnedrar ni er själva typ.

Funkar det inte att få mer subs efter man går ut som trans i dagens samhälle, ja då kommer ingenting att fungera. Det kortet spelade jewels dåligt.

Nej men för all del, låt issy sitta och streama på youtube, alltid gäspandes och näspillandes, och ignorerar relevanta frågor, svarar kortfattat och drygr. Här om natten satt issy och bara pratade med moderatorerna och totalt ignorerade alla andra. Hon log och skrattade mycket med dom. Så skyll inget på autismen, hon är dryg mot foll.
Så det är inte bara psykmorsans fel att kanalen sakta dör ur, issy beter sig sjukt drygt mot följarna.
Ja, idag kritiserar jag dig med.

Frågade jewels en gång om hon har bulemi, då blev jag snabbt blockad.

Och vad var nu anledningen till att man inte kan kommentera eller gilla /ogilla deras klipp?
Tror mig minnas att jewels sa att det var någon policy youtube har, för att det är issys kanal och hon är minderårig typ.
Det finns ju maaaaaassor med barn som inte har så . Ljög hon för att de fick för mkt kritik?
Andra behöver ju inte ta bort sina. Massor av kanaler riktade till 1-5 åringar går att kommentera. (har barn)
Citera
2019-09-19, 00:12
Medlem
11433.08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imsdal93
Yes, hon gjorde en egen version på "draw my life", fast hon gick runt och satt vid vattnet istället. Fan att hon tog bort den. Där kunde man verkligen jämföra hur historierna ändras fram och tillbaka.

Ja det är synd, hon har väldigt svårt att hålla reda på alla historier hon berättat och påhittade diagnoser.
Jag kommer ihåg just den videon för jag minns hur jag tänkte , vafan är det här för jävla människa.

Och huset i sorsele var väl alldeles perfekt?
Vad var bortförklaringen egentligen till flytten därifrån??
minns bara att hon grinade som vanligt och tjöt om att de skulle frysa ihjäl.
Det var ju fan ett drömställe i mina ögon.
Långt bort från storstädernas stress och alla människor, med SJÖUTSIKT.
Det såg verkligen idylliskt ut.

VI KOMMER FRYSA IHJÄL OM VI BOR KVAR HÄR, buhuuhuhu. Det var riktiga storgråt, trodde ärligt att hon fått en psykos.

Och alla morsans utbrott och grinande negativa livssyn får issy dras med...
Jag vet inte hur ni känner här, jag kanske är lite känslig, men om min mamma bryter ihop och gråter så hade jag också gråtit.
Har föräldrarna ångest så får jag också det.
år det inte så för alla?

Tänk hur bara det drar ner issy i depressioner och försämrar hennes psykiska hälsa.
Citera
2019-09-19, 00:54
Medlem
Paulabrauns avatar
Citat:
Ja det är synd, hon har väldigt svårt att hålla reda på alla historier hon berättat och påhittade diagnoser.
Jag kommer ihåg just den videon för jag minns hur jag tänkte , vafan är det här för jävla människa.

Och huset i sorsele var väl alldeles perfekt?
Vad var bortförklaringen egentligen till flytten därifrån??
minns bara att hon grinade som vanligt och tjöt om att de skulle frysa ihjäl.
Det var ju fan ett drömställe i mina ögon.
Långt bort från storstädernas stress och alla människor, med SJÖUTSIKT.
Det såg verkligen idylliskt ut.

VI KOMMER FRYSA IHJÄL OM VI BOR KVAR HÄR, buhuuhuhu. Det var riktiga storgråt, trodde ärligt att hon fått en psykos.

Och alla morsans utbrott och grinande negativa livssyn får issy dras med...
Jag vet inte hur ni känner här, jag kanske är lite känslig, men om min mamma bryter ihop och gråter så hade jag också gråtit.
Har föräldrarna ångest så får jag också det.
år det inte så för alla?

Tänk hur bara det drar ner issy i depressioner och försämrar hennes psykiska hälsa.

Håller med till 100%. Att ens mamma mår dåligt vill inget barn uppleva.
Citera
2019-09-19, 01:03
Medlem
Citat:
Är du verkligen 100 på allt det där?
Varje anmälare borde fan få pris. Hoppas innerligt att det leder någonstans.

Ja det gäller att ärendet hamnar på rätt bord..

En bekants morsa är en riktigt tung narkoman och hon får ändå behålla sina barn.

Ja. Jag har själv anmält till soc och skatteverket.

https://minasidor.norrkoping.se/oversikt/overview/769

Här kan ni som inte vågar ringa göra en orosanmälan online.

https://www.ratsit.se/19810923-Jewels_Julia_Ida_Kristina_Eleonor_Turesson_Norrkop ing/p_i8FlUMuJOstLuY6NxdB_FgKVGUrNZaZAOijjQnYe8

Morsan uppgifter. Adressen de bor på står nedanför folkbokföring.

Nummer om ni vill ringa anonymt är: 011-150000.
Citera
2019-09-19, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Ja. Jag har själv anmält till soc och skatteverket.

https://minasidor.norrkoping.se/oversikt/overview/769

Här kan ni som inte vågar ringa göra en orosanmälan online.

https://www.ratsit.se/19810923-Jewels_Julia_Ida_Kristina_Eleonor_Turesson_Norrkop ing/p_i8FlUMuJOstLuY6NxdB_FgKVGUrNZaZAOijjQnYe8

Morsan uppgifter. Adressen de bor på står nedanför folkbokföring.

Nummer om ni vill ringa anonymt är: 011-150000.

ANG. anmälan: vad heter Oliver i folkbokföringen? Är det Issy Turesson?
Citera
2019-09-19, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
ANG. anmälan: vad heter Oliver i folkbokföringen? Är det Issy Turesson?

Hon har ju bytt nu till Oliver. Så det borde väl vara det då?
Oliver alltså.
Citera
2019-09-19, 08:50
Medlem
Skulle inte förvåna mig om de båda byter namn igen och försöker försvinna spårlöst. Bäst att skicka en orosanmälan innan dess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in