2019-09-17, 18:24
Medlem
11433.08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Får hon några pengar om Rask skulle bli dömd? Hur mycket pengar talar vi om ifall Rask blir dömd?

Varför ska jag svara dig när du inte svarade på mig någon sida bak, och du är dessutom dum i huvudet.
Citera
2019-09-17, 18:33
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Nah, I really don't like that attitude from you. Stop talking and start acting, for your childs sake.
When you write like that "maybe" it feels like you only want to scare Jewels.

Your priority should be your child. Not to hurt Jewels.

you are right
Citera
2019-09-17, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 11433.08
Varför ska jag svara dig när du inte svarade på mig någon sida bak, och du är dessutom dum i huvudet.

Hahaha yes preach!
Citera
2019-09-17, 22:30
Medlem
Imsdal93s avatar
Citat:

😂😂 lol
Citera
2019-09-17, 22:33
Medlem
11433.08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av candy14
Hahaha yes preach!

Hehe 😘

Undrar om det blir någon live ikväll eller om issy är tvungen att trösta jewels efter rask var elak. Åter igen så drabbas stackars issy av sin mammas handlingar.
Oavsett vad issy tycker om oss hatande troll så tycker jag genuint synd om henne.
barndomen är helt fucked up, hennes psykmorsa har gjort issy beroende av henne eftersom issy knappt har irl vänner.

Jag vet issy att du känner att din mamma är din bästis och allt det där.
Men jag hoppas att du en vacker dag vaknar och inser vad som hänt och händer.
Du kan inte tro att det är utav en slump som det skrivs massa om jewels.
Alla på flashback "hatar" inte för att det är kul.
lägg märke till att eran kanal är skitliten, och ni har en såhär stor tråd.
Det finns 100tals stor youtubers som det inte skrivs om här, för de har ingen psykopat till morsa.

vi är vuxna som skriver här, och vi ser saker som du inte ser, men förhoppningsvis så förstår du en vacker dag hur jewels har förstört för dig.

Ot: hatar fan att kalla henne jewels, juveler.
vad hette hon innan, typ Ida?

Så här presenterar jewels sin twitter:
Hej Hi Hello!
💗
Vi är mor och dotter med Autism och Skolios! Vi gör Vloggar Challenges och diverse andra videos och lägger upp på vår yt. Kolla in oss där!

........
VARFÖR skriver hon alltid deras diagnoser som presentation? Överallt de finns.
Det skulle inte förvåna mig om hon presenterar sig sådär irl, "hej jag heter jewels och det är så himla synd om mig, ge mig pengar"

Så jävla fult att spela på sina diagnoser hela tiden. Ingen annan gör sådär för de fattar själva att det är lågt och pinsamt, rent av omoraliskt och fult.
Jag menar, ska man ösa pengar på henne för hon har autism och skolios och diverse påhittade grejer.
Hon verkar allvarligt tycka att det är mest synd om henne i hela världen.

Och jag fattar inte hur de kan säga till rask att de behöver visningar för att kunna betala hyran.
Vart i helvete tog de pengarna vägen? För hon går på bidrag, soc eller fk. Då ska man ha pengar till hyra, det finns något som kallas bostadsbidrag som man även kan få när man har sjukpenning osv.
Så hon ljuger ju!
Man kan inte flytta runt sådär utan tillräckligt mwd bidrag.
Så inte nog med att hon ljuger, så får hon både bidrag och pengar från youtube.

Och morfarn bor hos dom, så där har de ju pengar från han också.

Nä, den lilla råttan bara ljuger och manipulerar.

Nu har jag rantat klart.
Blir bara så jävla förbannad på hela situationen.

Tjillevippen!
Citera
2019-09-17, 22:52
Medlem
Imsdal93s avatar
Citat:
Så jävla fult att spela på sina diagnoser hela tiden. Ingen annan gör sådär för de fattar själva att det är lågt och pinsamt, rent av omoraliskt och fult.
Jag menar, ska man ösa pengar på henne för hon har autism och skolios och diverse påhittade grejer.
Hon verkar allvarligt tycka att det är mest synd om henne i hela världen.

Yes. Hon har ju spelat på sina diagnoser hela livet, och tydligen så var hennes mamma precis likadan. Hon tog ju bort den där videon där hon berättade om sitt liv, men där fick man det väldigt klart för sig att hennes uppväxt var precis likadan som Olivers.

Och det är så sjukt.
Jag har 4 (!!!!) diagnoser, endast kroppsliga.
Och jag har ALDRIG nämnt det för någon om det inte behövts, till exempel på jobbet då jag behövt sjukskriva mig pga operation eller sjukhusbesök. Eller vänner/familj som funderar.

Jag hade kunnat vara sjukskriven om jag absolut ville, och jag har provat. Men det gjorde bara så att jag blev deprimerad istället. Jag jobbar hellre och känner att jag kan bidra på något sätt i samhället än att ligga i sängen och ruttna bort.

Jag har nämnt det här tidigare i tråden, men jag har en släkting som är precis som J, egentligen enda anledningen till varför jag är här i tråden. Släktingen och J har ingen som helst förankring till verkligheten, och noll självinsikt what so ever.

Det jag hoppas på är att Oliver en dag själv kommer till insikt och ser Jewels för den hon faktiskt är, en psykiskt labil och beräknande person enda ut i fingerspetsarna
Citera
2019-09-17, 23:28
Medlem
11433.08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imsdal93
Yes. Hon har ju spelat på sina diagnoser hela livet, och tydligen så var hennes mamma precis likadan. Hon tog ju bort den där videon där hon berättade om sitt liv, men där fick man det väldigt klart för sig att hennes uppväxt var precis likadan som Olivers.

Och det är så sjukt.
Jag har 4 (!!!!) diagnoser, endast kroppsliga.
Och jag har ALDRIG nämnt det för någon om det inte behövts, till exempel på jobbet då jag behövt sjukskriva mig pga operation eller sjukhusbesök. Eller vänner/familj som funderar.

Jag hade kunnat vara sjukskriven om jag absolut ville, och jag har provat. Men det gjorde bara så att jag blev deprimerad istället. Jag jobbar hellre och känner att jag kan bidra på något sätt i samhället än att ligga i sängen och ruttna bort.

Jag har nämnt det här tidigare i tråden, men jag har en släkting som är precis som J, egentligen enda anledningen till varför jag är här i tråden. Släktingen och J har ingen som helst förankring till verkligheten, och noll självinsikt what so ever.

Det jag hoppas på är att Oliver en dag själv kommer till insikt och ser Jewels för den hon faktiskt är, en psykiskt labil och beräknande person enda ut i fingerspetsarna

Jag tror att jag såg den.. Var det inte i sorsele vid vattnet?

Jag har också diagnoser, dock psykiska så jag har koll på det där... Skulle aldrig falla mig in att bygga en identitet efter en diagnos som hon gör.
Jag är inte mina diagnoser. Jag har mina diagnoser. Stor skillnad.
Eller ens prata om det med bekanta. Jag skäms inte eller försöker dölja något, frågar någon eller om vi glider in på ämnet, så berättar jag ju.
lilsom, jewels har inte autism, utan hon ÄR autism. Allt kretsar kring hur "sjuk" hon är.
svårt att förklara men tänk deppiga gothare, där bygger de sina identiteter kring att ha ångest osv. Dom blir sina diagnoser.
Skitflummigt förklarat men ändå..

Och det där om att ligga hemma. Ja man blir deprimerad, folkskygg, går ner sig.
Precis som dom två.

Är din släkting psykiskt eller fysiskt dålig?
Har den också barn?
Det var inte meningen att bli för privat, blev nyfiken...

Usch.. Alla småbarnsföräldrar borde se lite jewels. Ett riktigt bra exempel på hur man inte ska vara som förälder, och hur mkt man kan påverka sina barn genom att vara en idiot.
Citera
2019-09-17, 23:49
Medlem
Imsdal93s avatar
Citat:
Jag tror att jag såg den.. Var det inte i sorsele vid vattnet?

Jag har också diagnoser, dock psykiska så jag har koll på det där... Skulle aldrig falla mig in att bygga en identitet efter en diagnos som hon gör.
Jag är inte mina diagnoser. Jag har mina diagnoser. Stor skillnad.
Eller ens prata om det med bekanta. Jag skäms inte eller försöker dölja något, frågar någon eller om vi glider in på ämnet, så berättar jag ju.
lilsom, jewels har inte autism, utan hon ÄR autism. Allt kretsar kring hur "sjuk" hon är.
svårt att förklara men tänk deppiga gothare, där bygger de sina identiteter kring att ha ångest osv. Dom blir sina diagnoser.
Skitflummigt förklarat men ändå..

Och det där om att ligga hemma. Ja man blir deprimerad, folkskygg, går ner sig.
Precis som dom två.

Är din släkting psykiskt eller fysiskt dålig?
Har den också barn?
Det var inte meningen att bli för privat, blev nyfiken...

Usch.. Alla småbarnsföräldrar borde se lite jewels. Ett riktigt bra exempel på hur man inte ska vara som förälder, och hur mkt man kan påverka sina barn genom att vara en idiot.

Min släkting är psykiskt sjuk.
Dock förnekar personen. Jag kan kalla personen för Annika, enklare så.
Annika har gått till alla läkare i kommunen för att få utskrivet mediciner, nya sjukdomar etc. Googlar symptom för att sedan göra sig själv sjuk. Manipulerar de i närheten.
Jag tog avstånd 2012, Och har inte pratat med personen sedan dess. Annika har dock gjort hur många försök som helst att få kontakt, och hotar i princip med att ta livet av sig.

Annika har också fått par att separera, vet inte hur många det rör sig om. Men hon skickar anonyma brev och påstår att den de älskar högst av allt är otrogen, så att hon kan träda in som en tröstande ängel och på den vägen inleda ett förhållande med mannen.

Sen har Annika även lurat folk på pengar, och skyller ifrån sig på sina "sjukdomar".
Och så fort hon blivit konfronterad har något hänt, till exempel helt plötsligt fått cancer osv, som byts ut efter ett par månader till något annat.

Annika har inga egna barn, jag var dock mycket med henne under min uppväxt. Jag minns så mycket väl hur hon ofta pratade om sjukdomar och gärna tog på min panna och frågade om jag inte kände mig lite hängig ändå, och sa att jag kunde vara hemma från skolan så att hon kunde ta hand om mig.

Annika hade även en avsky mot övriga i min släkt, de förstörde bara och frågade massa saker hela tiden, menade hon. Hon svarade aldrig i telefonen, och ibland öppnade hon inte ens dörren.

Och hon har aldrig haft ett riktigt jobb, flyttade hemifrån när hon var 38. Och har sedan dess bott hos någon tillfällig man, eller någon stackars naiv person som faller för hennes tårar och självömkan.

Helt ärligt bryr jag mig inte om "Annika" skulle läsa det här och förstå att det är om henne, hon har orsakat så jävla mycket skit och sorg hos folk. Men ja, jag ser många likheter mellan henne och J.
Citera
2019-09-18, 19:54
Medlem
Detta förstår jag inte:

Varför utreds inte inte ärendet ordentligt av socialtjänsten? Jewels har inget jobb, knappt bostad, ätstörning, kontrollerar, skrämmer och psykiskt misshandlar Oliver. Oliver lider av psykisk ohälsa, är transexuell och går inte ens till skolan längre.

Hur kan Jewels inte åkt på bedrägeri eller skattefiffel? Jag begriper ingenting. Nån som anmält dem någonsin? Vad fick ni för respons av soc? Ingen gör ju något. Detta är i klass med Lennart Bladh. Det kan bara inte fortsätta
Senast redigerad av muilak 2019-09-18 kl. 19:56.
Citera
2019-09-18, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muilak
Detta förstår jag inte:

Varför utreds inte inte ärendet ordentligt av socialtjänsten? Jewels har inget jobb, knappt bostad, ätstörning, kontrollerar, skrämmer och psykiskt misshandlar Oliver. Oliver lider av psykisk ohälsa, är transexuell och går inte ens till skolan längre.

Hur kan Jewels inte åkt på bedrägeri eller skattefiffel? Jag begriper ingenting. Nån som anmält dem någonsin? Vad fick ni för respons av soc? Ingen gör ju något. Detta är i klass med Lennart Bladh. Det kan bara inte fortsätta

Vad jag vet har de haft påhälsning av soc eller varit på kontoret åtminstone två gånger under tiden i Norrköping. Samt innan flytten. Detta är vad jag hört de säga med egna öron så ingen behöver slå ihjäl mig för "faktabrist" tack.
Citera
2019-09-18, 21:52
Medlem
11433.08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imsdal93
Min släkting är psykiskt sjuk.
Dock förnekar personen. Jag kan kalla personen för Annika, enklare så.
Annika har gått till alla läkare i kommunen för att få utskrivet mediciner, nya sjukdomar etc. Googlar symptom för att sedan göra sig själv sjuk. Manipulerar de i närheten.
Jag tog avstånd 2012, Och har inte pratat med personen sedan dess. Annika har dock gjort hur många försök som helst att få kontakt, och hotar i princip med att ta livet av sig.

Annika har också fått par att separera, vet inte hur många det rör sig om. Men hon skickar anonyma brev och påstår att den de älskar högst av allt är otrogen, så att hon kan träda in som en tröstande ängel och på den vägen inleda ett förhållande med mannen.

Sen har Annika även lurat folk på pengar, och skyller ifrån sig på sina "sjukdomar".
Och så fort hon blivit konfronterad har något hänt, till exempel helt plötsligt fått cancer osv, som byts ut efter ett par månader till något annat.

Annika har inga egna barn, jag var dock mycket med henne under min uppväxt. Jag minns så mycket väl hur hon ofta pratade om sjukdomar och gärna tog på min panna och frågade om jag inte kände mig lite hängig ändå, och sa att jag kunde vara hemma från skolan så att hon kunde ta hand om mig.

Annika hade även en avsky mot övriga i min släkt, de förstörde bara och frågade massa saker hela tiden, menade hon. Hon svarade aldrig i telefonen, och ibland öppnade hon inte ens dörren.

Och hon har aldrig haft ett riktigt jobb, flyttade hemifrån när hon var 38. Och har sedan dess bott hos någon tillfällig man, eller någon stackars naiv person som faller för hennes tårar och självömkan.

Helt ärligt bryr jag mig inte om "Annika" skulle läsa det här och förstå att det är om henne, hon har orsakat så jävla mycket skit och sorg hos folk. Men ja, jag ser många likheter mellan henne och J.

Fan vad jobbigt att ha en sån i släkten. Jag förstår att man vill ju hjälpa till och sådär, men blir till slut bara att man inte orkar. Sorgligt men så kan det vara...

Men var videon du skrev om, var det den sorsele vid vattnet, och var jävligt lång?
Citera
2019-09-18, 22:03
Medlem
11433.08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Vad jag vet har de haft påhälsning av soc eller varit på kontoret åtminstone två gånger under tiden i Norrköping. Samt innan flytten. Detta är vad jag hört de säga med egna öron så ingen behöver slå ihjäl mig för "faktabrist" tack.

Två gånger är 50 gånger för lite.

Så med tanke på hur jävla sjuk morsan är och hur deras situation ser ut så borde soctanterna stå i kö utanför huset.
men issy vill såklart inte tala illa om sin mamma eftersom hon blivit hjärntvättad sen tidig ålder och för henne är mamman hela hennes liv. Då är det enda soc kan ha synpunkter på är hennes skolgång typ, och den ekonomiska biten. Soc sitter nog inte och analyserae deras videos, speciellt inte när dom tagit bort de videos där de gråter över deras liv och jewels alla tokspel.

Det mest intressanta just nu är ju frågan om de skattar pengarna från youtube och hur fk/soc skulle se på det.
Senast redigerad av 11433.08 2019-09-18 kl. 22:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in