2019-09-18, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Akkurat

Akkurat ja
Citera
2019-09-18, 21:40
Medlem
Haha, her er det noen som har sett for mye på film!
Citera
2019-09-18, 21:46
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Eller omvendt. At politiet lar TH leve i villfarelsen om at 09:14-samtalen kanskje er godtatt som alibi.

Eller, at politiet iallfall ikke kan motbevise THs påstand om at han snakket med AEH 09:14.

Desto flere indisier mot TH, desto viktigere blir alibi-samtalen. Den dagen alibi-samtalen blir underkjent kan bli som når en demning bryter sammen, de siste forsvarsverkene faller, og tilståelsen kommer. Kanskje.

Hva mente du med at 9:14 er en alibi-samtale?

Slik jeg har forstått har AEH ringt til, og snakket med et familiemedlem. Politiet virker overbevist om at 9:14 er siste sikre livstegn.

Du skriver at TH har påstått å ha snakket med AEH, hvordan vet du det?

Tar du det 100% for sikkert at AEH var død før 9:14 og at samtalen var fikset, eller at politiet lyver om den?

Hva hvis hun faktisk var i live på morgenen og forsvant på formiddagen i et tidsvindu mellom 9:14 og neste innkommende ubesvarte anrop?
Citera
2019-09-18, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus

Slik jeg har forstått har AEH ringt til, og snakket med et familiemedlem. Politiet virker overbevist om at 9:14 er siste sikre livstegn.

Tar du det 100% for sikkert at AEH var død før 9:14 og at samtalen var fikset, eller at politiet lyver om den?

Hva hvis hun faktisk var i live på morgenen og forsvant på formiddagen i et tidsvindu mellom 9:14 og neste innkommende ubesvarte anrop?
Politiet var også sikre på at det var en kidnapping, det som de er sikre på nå er at AE forsvant den 31
Citera
2019-09-18, 22:13
Medlem
Citat:

Jeg tar utgangspunkt i at VGs opplysninger er korrekte, at 09:14-oppringningen gikk til TH.

Hvorfra henter du idéen om at politiet skal lyve om 09:14-samtalen? Det er muligens slik at politiet ikke kan bevise at samtalen var rigget og at TH lyver om å snakket med AEH 09:14. Og det er muligens slik at politiet forteller en del av sannheten og ikke hele sannheten. Til forskjell fra å lyve.

Men, jeg kan tenke meg at 09:14-samtalen er et tilbakevendende tema i avhør med politiet. At politiet pirker og stikker og borer i alibi-samtalen til TH. Kanskje demonstrerer hvor lett det er å forhåndsprogrammere oppringninger. Og TH bruker mye energi og engasjement for å overbevise politiet at dette er ting han ikke har visst noenting om, og som han aldri har gjort. Og politiet lar seg tilsynelatende overbevise. Til neste gang temaet kommer opp. Et ømt tema. Som politiet pirker og borer og stikker i. Om igjen og om igjen.

Og det er helt korrekt, jeg tror ikke at fremmede GM, enten de er tenke leiemordere eller tenkte hevnere, har tatt seg inn i Sloraveien, drept eller skadet AEH alvorlig og tatt henne vekk fra hjemmet. Lagt igjen trusselbrev som attpåtil truer med ta opp drapet på AEH på video, rene IS og terror-style. Jeg tror ikke dette har skjedd.
Citera
2019-09-18, 22:52
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Jeg tar utgangspunkt i at VGs opplysninger er korrekte, at 09:14-oppringningen gikk til TH.

Hvorfra henter du idéen om at politiet skal lyve om 09:14-samtalen? Det er muligens slik at politiet ikke kan bevise at samtalen var rigget og at TH lyver om å snakket med AEH 09:14. Og det er muligens slik at politiet forteller en del av sannheten og ikke hele sannheten. Til forskjell fra å lyve.

Men, jeg kan tenke meg at 09:14-samtalen er et tilbakevendende tema i avhør med politiet. At politiet pirker og stikker og borer i alibi-samtalen til TH. Kanskje demonstrerer hvor lett det er å forhåndsprogrammere oppringninger. Og TH bruker mye energi og engasjement for å overbevise politiet at dette er ting han ikke har visst noenting om, og som han aldri har gjort. Og politiet lar seg tilsynelatende overbevise. Til neste gang temaet kommer opp. Et ømt tema. Som politiet pirker og borer og stikker i. Om igjen og om igjen.

Og det er helt korrekt, jeg tror ikke at fremmede GM, enten de er tenke leiemordere eller tenkte hevnere, har tatt seg inn i Sloraveien, drept eller skadet AEH alvorlig og tatt henne vekk fra hjemmet. Lagt igjen trusselbrev som attpåtil truer med ta opp drapet på AEH på video, rene IS og terror-style. Jeg tror ikke dette har skjedd.

Poenget er at jeg har ikke oppfattet at TH har påstått at 9:14 samtalen var til ham slik du skriver. Som alibi formål er det langt bedre om samtalen var til noen andre.
Citera
2019-09-18, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Haha, her er det noen som har sett for mye på film!

Sikkert endel søkte teorier her inne. Så lenge teoriene ikke blir like søkte og ugjennomtenkte som innleggene fra tidligere Sugardaddy, så skal man vel være fornøyde.
Citera
2019-09-18, 23:01
Medlem
Politiet sier ikke lengre siste sikre livstegn.

Nå bruker de siste livstegn.

De sier heller ikke telefonsamtalen eller tidspunktet lengre, kun datoen.

Hvis dere leser denne artikkelen der Brøske argumenterer for drapshypotesen, så står det noe interessant.

"Brøske sier også at de nå vet mer om den siste telefonsamtalen Anne-Elisabeth hadde før hun forsvant."

https://www.rb.no/nyheter/anne-elisa...s/5-43-1124619

Det betyr i praksis at de tviler på noe angående denne samtalen, og har funnet noe som ikke stemmer.
Dette blir også sagt som et argument for drapshypotesen..
Citera
2019-09-18, 23:02
Medlem
Citat:
Poenget er at jeg har ikke oppfattet at TH har påstått at 9:14 samtalen var til ham slik du skriver. Som alibi formål er det langt bedre om samtalen var til noen andre.

Politiet vet jo hvem samtalen gikk til. Og jeg antar at VG hadde politi-kilder på opplysningen om at oppringingen gikk til TH.

Som alibi for en som alene har planlagt og gjennomført ugjerningen, blir dette beste mulige alibi. Og derfor anser jeg det som sannsynlig at det forholdt seg nettopp slik.

Jeg vet ikke hvilke kilder du har på at samtalen var til noen andre?
Citera
2019-09-18, 23:02
Medlem
Minnimuss avatar
Jeg skrev til VG Direkte redaksjonen og spurte hvorfor de omtaler 9:14 samtalen som et anrop til TH når alle andre medier inkl deres hovedredaksjon skriver noe annet.

Nå er tidslinjen til VG direkte også endret. Nå står det at 9:14 samtalen var til en slektning.
Tapte anrop er tidfestet til 9:48. Det gir antagelig politiet et tidsvindu fra 9:14 til 9:48 som står veldig sentralt.

https://www.vg.no/spesial/2019/direkte-anne-elisabeth-hagen-savnet/tidslinje
Citera
2019-09-18, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 960
Politiet sier ikke lengre siste sikre livstegn.

Nå bruker de siste livstegn.

De sier heller ikke telefonsamtalen eller tidspunktet lengre, kun datoen.

Hvis dere leser denne artikkelen der Brøske argumenterer for drapshypotesen, så står det noe interessant.

"Brøske sier også at de nå vet mer om den siste telefonsamtalen Anne-Elisabeth hadde før hun forsvant."

https://www.rb.no/nyheter/anne-elisa...s/5-43-1124619

Det betyr i praksis at de tviler på noe angående denne samtalen, og har funnet noe som ikke stemmer.
Dette blir også sagt som et argument for drapshypotesen..
Hørte jeg det single i glass
Citera
2019-09-18, 23:05
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Politiet vet jo hvem samtalen gikk til. Og jeg antar at VG hadde politi-kilder på opplysningen om at oppringingen gikk til TH.

Som alibi for en som alene har planlagt og gjennomført ugjerningen, blir dette beste mulige alibi. Og derfor anser jeg det som sannsynlig at det forholdt seg nettopp slik.

Jeg vet ikke hvilke kilder du har på at samtalen var til noen andre?

Se over. Kilden er Vg. Kanskje det bare var en feil fra starten. Jeg tror også at TH til syvende og sist står bak, men jeg tror at AEH var i live på morgenen basert på de (få) opplysninger vi har pr i dag.
Senast redigerad av Minnimus 2019-09-18 kl. 23:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in