Citat:
Ursprungligen postat av
Minnimus
Hva mente du med at 9:14 er en alibi-samtale?
Slik jeg har forstått har AEH ringt til, og snakket med et familiemedlem. Politiet virker overbevist om at 9:14 er siste sikre livstegn.
Du skriver at TH har påstått å ha snakket med AEH, hvordan vet du det?
Tar du det 100% for sikkert at AEH var død før 9:14 og at samtalen var fikset, eller at politiet lyver om den?
Hva hvis hun faktisk var i live på morgenen og forsvant på formiddagen i et tidsvindu mellom 9:14 og neste innkommende ubesvarte anrop?
Jeg tar utgangspunkt i at VGs opplysninger er korrekte, at 09:14-oppringningen gikk til TH.
Hvorfra henter du idéen om at politiet skal lyve om 09:14-samtalen? Det er muligens slik at politiet ikke kan bevise at samtalen var rigget og at TH lyver om å snakket med AEH 09:14. Og det er muligens slik at politiet forteller en del av sannheten og ikke hele sannheten. Til forskjell fra å lyve.
Men, jeg kan tenke meg at 09:14-samtalen er et tilbakevendende tema i avhør med politiet. At politiet pirker og stikker og borer i alibi-samtalen til TH. Kanskje demonstrerer hvor lett det er å forhåndsprogrammere oppringninger. Og TH bruker mye energi og engasjement for å overbevise politiet at dette er ting han ikke har visst noenting om, og som han aldri har gjort. Og politiet lar seg tilsynelatende overbevise. Til neste gang temaet kommer opp. Et ømt tema. Som politiet pirker og borer og stikker i. Om igjen og om igjen.
Og det er helt korrekt, jeg tror ikke at fremmede GM, enten de er tenke leiemordere eller tenkte hevnere, har tatt seg inn i Sloraveien, drept eller skadet AEH alvorlig og tatt henne vekk fra hjemmet. Lagt igjen trusselbrev som attpåtil truer med ta opp drapet på AEH på video, rene IS og terror-style. Jeg tror ikke dette har skjedd.