2019-09-18, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Vanntett alibi for tidspunktet hun forsvant. Vedkommende gjør heller ikke den grufulle handlingen egenhendig, og kan distansere seg fra den.
Jeg har ikke sett noen informasjon som tilsier at TH har vanntett alibi, bare at telefonen hans befant seg på Futurum den dagen.
Citera
2019-09-18, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Jeg har ikke sett noen informasjon som tilsier at TH har vanntett alibi, bare at telefonen hans befant seg på Futurum den dagen.

Nei, vi har ingen informasjon om det. Så jeg vet ikke. Men jeg vil tro han har det. Og at det var en del av planen. At politet ikke går ut med dette, som jeg tror de kunne gjort (09:14-samtalen) må være for å skape et psykisk press. Jeg ser ingen annen mulighet.
Citera
2019-09-18, 20:13
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Vanntett alibi for tidspunktet hun forsvant. Vedkommende gjør heller ikke den grufulle handlingen egenhendig, og kan distansere seg fra den.

Ja, ikke sant. Den mest åpenbare anledningen til å involvere andre må jo være å skaffe seg alibi. Denne 9:14 samtalen blir man litt "nyfiken" på for å si det mildt.
Citera
2019-09-18, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Selv om du ikke har hørt uttrykket tidligere bør du enkelt klare å skjønne betydningen av det...

Spørs jo hvor drillet jeg er i engelske uttrykk.
Hvis jeg hadde skjønt hva uttrykket betyr, så hadde jeg ikke spurt, det må da vel du også kunne skjønne når alle de andre skjønner det.
Citera
2019-09-18, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Det er derfor jeg hele tiden ser for meg at denne garasjen har blitt brukt.
På dette bildet kan man se den grønne døren ved siden av ytterdøren som leder inn til garasjen.
https://www.aftenposten.no/norge/i/AdreMn/Forsvinningssaken-Gjor-nye-undersokelser-i-Sloraveien-4
Ved å ha sin egen bil i garasjen, kan han putte inn liket, uten at noen ser hva han gjør.
Hvis han rygger bilen helt til døren, og putter noe som er kanskje 60-70 kilo tungt så kanskje det vil tiltrekke oppmerksomhet.
Eneste tidspunkt han da kan bli sett er akkurat idet han passerer med liket på trappen og inn den grønne døren.
Denne teorien baserer seg på at TH er gjerningsmannen. Om han har fraktet henne avsted selv eller om innleide har fraktet henne, blir en annen sak.
Ved å putte henne i garasjen oppå plastikk som ligger på gulvet istedetfor å la henne ligge inne, så vil det ikke bli liklukt inne som hunder evt. kan kjenne.
Dessuten vil utsiden av plasten, som da blir i kontakt med bilen, bare inneholde litt sementstøv, og ikke evt. hår fra Anne, som man kan finne på gulvet inne.
Hvis man legger en slik plastikk utover gulvet inni huset, så vil det kanskje feste seg hår fra Anne på utsiden av plasten.
Og så kan han bruke tid på å skjule spor inne, evt plante spor. Når han er ferdig med dette, så kan han kjøre i vei.
Ser av en eller annen grunn for meg at det er TH som har drept henne.
At han har forgiftet henne på kveldstid, evt kvalt henne på badet.
Hvis han har drept henne på badet, og så har han brukt disse sproxskoene for å lede oppmerksomheten bort fra seg selv.
Som Agvvv sier, denne 9.14 samtalen er en evig hodepine.
Alt etter hvem man skal tro som har foretatt denne samtalen, så endrer hypotesen seg også.
Man kan alltids betale noen for å bruke Annes telefon til å ringe seg selv, bruke oppringningsapp, eller betale noen for å frakte et lik.
Men om noen vil ta på seg et slikt oppdrag med å ta livet av ei bestemor er jeg usikker på. Jeg vet jo at slike folk finnes.

Hvem er disse folkene du vet finnes som tar oppdrag på å drepe bestemødre.

Tror politiet gjerne vil snakke med deg om hvem disse folkene er...
Citera
2019-09-18, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av papatri
Hvem er disse folkene du vet finnes som tar oppdrag på å drepe bestemødre.

Tror politiet gjerne vil snakke med deg om hvem disse folkene er...

Jeg er vel ikke den eneste her inne som vet at det finnes slike folk?
Tror du jeg sitter med navn på slike folk som tar bestemoroppdrag?
Hvis jeg hadde hatt navn på folk jeg trodde hadde noe med saken å gjøre, tror du ikke jeg hadde tipset politiet da?
Citera
2019-09-18, 20:58
Medlem
Citat:
Jeg er vel ikke den eneste her inne som vet at det finnes slike folk?
Tror du jeg sitter med navn på slike folk som tar bestemoroppdrag?
Hvis jeg hadde hatt navn på folk jeg trodde hadde noe med saken å gjøre, tror du ikke jeg hadde tipset politiet da?

Tror du har mye du kan fortelle. Du har jo et eget forbryterregister å ta av. Er det hobbyen din?
Citera
2019-09-18, 21:02
Medlem
Citat:
Nei, vi har ingen informasjon om det. Så jeg vet ikke. Men jeg vil tro han har det. Og at det var en del av planen. At politet ikke går ut med dette, som jeg tror de kunne gjort (09:14-samtalen) må være for å skape et psykisk press. Jeg ser ingen annen mulighet.

Eller omvendt. At politiet lar TH leve i villfarelsen om at 09:14-samtalen kanskje er godtatt som alibi.

Eller, at politiet iallfall ikke kan motbevise THs påstand om at han snakket med AEH 09:14.

Desto flere indisier mot TH, desto viktigere blir alibi-samtalen. Den dagen alibi-samtalen blir underkjent kan bli som når en demning bryter sammen, de siste forsvarsverkene faller, og tilståelsen kommer. Kanskje.
Citera
2019-09-18, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Tror du har mye du kan fortelle. Du har jo et eget forbryterregister å ta av. Er det hobbyen din?

Forbryterregister har jo politiet selv. Jeg vil tro at dem har bedre oversikt over kandidater enn det jeg har, tror du ikke?
Citera
2019-09-18, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa.

"Hvor kjøper man sånne tjenester ?
Kriminelle miljøer lekker som en sil så det er ikke bare å ta en telefon så er drapet i boks for en fast pris."

Ser for meg at det ikke er et kriminelt miljø, men en som jobber mere profesjonelt. Og da holdes det tett.
Han har bare en oppdragsgiver, og det er en mann i dress.
Denne profesjonelle har alt på stell ellers med jobb, kone, barn, bil og et flott hus, og kler seg pertentlig. På denne måten blir han ikke fanget opp av noen radar. Ved siden av vanlig jobb, har han denne "ekstrajobben".

Nettopp
Citera
2019-09-18, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Nettopp

Ja, nettopp. Man ringer ikke rundt i kriminelle miljøer å spør om noen kjenner en slik. Man må nesten kjenne en slik selv, eller at man kjenner en som kjenner en slik.
Citera
2019-09-18, 21:28
Medlem
Citat:
Ja, nettopp. Man ringer ikke rundt i kriminelle miljøer å spør om noen kjenner en slik. Man må nesten kjenne en slik selv, eller at man kjenner en som kjenner en slik.
Akkurat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in