2019-09-18, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Problemet med Wikipedia är att de har en agenda, här är det tydligt då allt som står i denna texten om David_Icke är totalt fel. Men Wikipedia skulle aldrig t ex fråga eller lyssna på DavidIcke själv för att få rätt i en text. Nej, de vill ha sin egen tolkning av allt, och då blir det pannkaka av allt.

Jag tror inte att Wikipeida har någon agenda, men bortsett från det så skulle de inte prata med DI, eller någon annan, för att kunna föra in information i Wikipeida. Det är inte så WP arbetar: de sammanställer information som andra publicerat på andra platser, och länkar till den (där det går).
Citera
2019-09-18, 17:40
Medlem
Zneds avatar
Lars Bern har i dag kommenterat söndagens Agenda. På sin blogg:

Citat:
Uthängd av propagandakanalen SVT – anthropocene
https://anthropocene.live/2019/09/18/uthangd-av-propagandakanalen-svt/

Nedan text är början på sitt inlägg på sin blogg. Läs gärna fortsättningen, det är intressant.
Citat:
Söndagen den 15 september blev jag uthängd i propagandakanalen SVT:s program Agenda som ”ovetenskaplig klimatförnekare” (17 min in i programmet). Som stöd för sin uthängning hade man klippt ut ett årsgammalt yttrande av mig ur sitt sammanhang. Det gamla inslaget har hittills nästan 100.000 tittare.
Citera
2019-09-18, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Jag tror inte att Wikipeida har någon agenda, men bortsett från det så skulle de inte prata med DI, eller någon annan, för att kunna föra in information i Wikipeida. Det är inte så WP arbetar: de sammanställer information som andra publicerat på andra platser, och länkar till den (där det går).
Om jag ska skriva något om vad t ex du anser om gud, är det inte då lämpligt att jag först frågar dig om vad du anser? Före jag försöker fundera på vad du troligen kanske tycker?Nej, det som står där, är helt fel och är bara ett försök att smutskasta D I. Det är på det sättet jag menar att de som har makten att författa på den sidan har en agenda.
Citera
2019-09-18, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Om jag ska skriva något om vad t ex du anser om gud, är det inte då lämpligt att jag först frågar dig om vad du anser? Före jag försöker fundera på vad du troligen kanske tycker?Nej, det som står där, är helt fel och är bara ett försök att smutskasta D I. Det är på det sättet jag menar att de som har makten att författa på den sidan har en agenda.

Det är absolut lämpligt att ta reda på vad någon tycker om ett ämne, om man vill skriva om det i Wikipeida. Men du bör hellre se till att informationen hamnar i någon annan källa (tidning, nyhetsinslag på TV, akademisk avhandling...) så att du från Wikipedia hänvisar till denna externa källa. Det kan finnas många anledningar till att göra så här, men den främsta är att det ger möjlighet att undersöka källan till informationen.

Lek med tanken att du skriver i Hitlers WP-artikel: "Han var ledare av tyska kommunistpartiet från 1937 till 1938. [Källa: egen intervju med A Hitler utförd i riksbunkern, maj 1945]" Vare sig det du skriver är sant eller inte så kan ingen kontrollera din källa. Däremot om du hänvisar till en tidningsartikel där samma information framgår så kan alla undersöka källan och bilda sig en uppfattning om dess trovärdighet.

Och för den som artikeln handlar om finns det en viktig aspekt av saken: de kan i senare intervjuer, om så behövs, rätta fel som uppstått i tidigare intervjuer. Felen kan då så småningom rättas till i WP också, med hänvisning till alla källor.
Citera
2019-09-18, 23:05
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Föreställ dig vilket får man måste vara för att tro att Wikipedia inte har en agenda.

Att Wikipedia är vänstervridet utav bara helvete är bland det mest uppenbara som finns. Se:
https://www.youtube.com/watch?v=NrLtuYSRw-c
Citera
2019-09-18, 23:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Föreställ dig vilket får man måste vara för att tro att Wikipedia inte har en agenda.

Att Wikipedia är vänstervridet utav bara helvete är bland det mest uppenbara som finns. Se:

Jo och inte bara det de här gynnarna är också riktigt flitiga det kunde man aaaaaaaaaldrig tro:

https://www.youtube.com/watch?v=t52LB2fYhoY

/Johan
Citera
2019-09-18, 23:51
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du kan ju börja med att lyssna på hans teori innan du avfärdar den. Nej han är ingen knäppgök eller desinformatör. Han tar också upp att många av de värsta teorierna inom sanningsrörelsen kommer från medlemmar som har kopplingar till underrättelsetjänst.
Kollar på del 2 nu. Den här snubben är en notorisk lögnare. Kan ge några exempel:

1. Han säger att de flygplansmodeller som användes klarar de manövrar som gjordes.

Det har han knappast några belägg för. Planen överskred den rekommenderade hastigheten rejält och gör man det så börjar planet oscillera och vingarna riskerar att brytas av.

2. Han säger att brandkåren kan rigga och spränga en byggnad på några timmar och att det är normalt förfarande i NY, samt att det räcker med att spränga första våningen för att byggnaden ska rasa ner i sitt eget fotavtryck.

Jag har väldigt svårt att tro att brandkåren sysslar med sånt, speciellt i hemlighet. Det här skulle innebära att Firefighters for 9/11 Thruth är med på konspirationen vilket är helt befängt. Det tar dagar att rigga en byggnad för en kontrollerad rivning och det räcker inte med spränga första våningen.

3. Han säger att alla byggnader i WTC-komplexet rasade och att byggnad 7 var den sista att rasa.

Det var bara byggnad 1, 2 och 7 som rasade. Det här är så enkelt att kolla upp så det är löjligt. Saxat från Wikipedia gällande byggnad 6:
Citat:
The building's ruins were demolished to make way for reconstruction of the current World Trade Center site. AMEC Construction handled the demolition,[1] in which the building was weakened and then pulled down with cables.
https://en.wikipedia.org/wiki/Six_World_Trade_Center#After_September_11_and_clea nup_(2001%E2%80%93present)
Citera
2019-09-18, 23:56
Medlem
Citat:

Har du en tid in i videon? Jag känner inte riktigt för att titta på över en timme för en sådan här sak.
Citera
2019-09-18, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Jo och inte bara det de här gynnarna är också riktigt flitiga det kunde man aaaaaaaaaldrig tro:

https://www.youtube.com/watch?v=t52LB2fYhoY

/Johan

Det där är inte Wikipedia, det är någon annan sammanslutning som har en agenda de vill sprida via Wikipedia. Jag tycker man bör skilja på WP, som skapat det tekniska verktyget, och användare som fyller verktyget med fakta (nåja, man kan ju hoppas att de fyller verktyget med fakta istället för propaganda...)
Citera
2019-09-19, 00:10
Avstängd
Citat:
Det där är inte Wikipedia, det är någon annan sammanslutning som har en agenda de vill sprida via Wikipedia. Jag tycker man bör skilja på WP, som skapat det tekniska verktyget, och användare som fyller verktyget med fakta (nåja, man kan ju hoppas att de fyller verktyget med fakta istället för propaganda...)

Vad?

Poängen är att Wikipedia är en källa som lätt faller offer för denna typ av väl organiserade intressegrupper.

Det ska man vara medveten om när man läser på Wikipedia.

Säg att du var chef på CIA. Skulle det inte vara rimligt att du satte en del resurser på att bevaka en sida som når hundratals miljoner människor?

Och om det är någon information som ni vill undanhålla allmänheten kanske man ser till att redigera den sidan?

Observera detta är inte ett försvarstal vare sig för David Icke eller Lars Bern. Visst har Bern många poänger men han spelar bort sig ordentligt i kost- och medicinfrågan. Inte för att läkemedelsbolagen eller livsmedelsindustrin har rent mjöl i påsen. De har de absolut inte. Men Bern sprider faktiskt information som inte är vetenskapligt underbyggd i dessa frågor. Vilket tyvärr underminerar hans trovärdighet i klimat- och invandringsfrågan. Det är tråkigt. Men han gör ett bra jobb ändå på det stora hela. Och det är förståeligt att då man upptäcker lögnerna inom exempelvis klimatfrågan - då tänker man nästan automatiskt att allt man fått lära sig i själva verket är fel och att motsatsen är sann... Men det är inte riktigt så enkelt.

/Johan
Citera
2019-09-19, 01:04
Avslutad
Citat:
Kollar på del 2 nu. Den här snubben är en notorisk lögnare. Kan ge några exempel:

1. Han säger att de flygplansmodeller som användes klarar de manövrar som gjordes.

Det har han knappast några belägg för. Planen överskred den rekommenderade hastigheten rejält och gör man det så börjar planet oscillera och vingarna riskerar att brytas av.

Vingarna bröts uppenbarligen inte av, vilket talar till hans fördel.

Citat:
2. Han säger att brandkåren kan rigga och spränga en byggnad på några timmar och att det är normalt förfarande i NY, samt att det räcker med att spränga första våningen för att byggnaden ska rasa ner i sitt eget fotavtryck.

Jag har väldigt svårt att tro att brandkåren sysslar med sånt, speciellt i hemlighet. Det här skulle innebära att Firefighters for 9/11 Thruth är med på konspirationen vilket är helt befängt. Det tar dagar att rigga en byggnad för en kontrollerad rivning och det räcker inte med spränga första våningen.

Sa han någonstans att det var brandkåren som riggade och sprängde?

Citat:
3. Han säger att alla byggnader i WTC-komplexet rasade och att byggnad 7 var den sista att rasa.

Det var bara byggnad 1, 2 och 7 som rasade. Det här är så enkelt att kolla upp så det är löjligt. Saxat från Wikipedia gällande byggnad 6:

https://en.wikipedia.org/wiki/Six_World_Trade_Center#After_September_11_and_clea nup_(2001%E2%80%93present)

Intressant fråga för ytterligare en intervju.
Citera
2019-09-19, 02:02
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
Jo, jag vet. Han är väldigt intressant, har sett många videor med honom. Han är helt i klass med Lars Bern.Lars Bern är ju mycket för alternativmedicin, David Icke förklarar hur Homeopeti fungerar.

Han har också åsikter om att Internet lanserades som ett fritt media. Men nu när man är helt beroende av internet börjar censur och åsiktsförföljelse komma. Facebooksidor som inte är PK stängs ner,o,s,v. Google, Facebook och de andra håller på att ta över ordet och världen.Och feminismen som övertagits av HBTQ maffian.
Kul när han berättade att han varit till en Sydamerikansk indianstam och rökt på av halluciena psykideliska rökverk. Han gjorde någon sorts shaman/ anderesa.

David Icke är tydligen portförbjuden i Australien på grund av antisemitiska uttalanden, något som han själv förklarar vara ett missförstånd.

Nå, Swebbtv, jag var skeptisk mot Per Holmberg, men han är alla fall intressant att lyssna på. Själv tvivlar jag starkt på hans teorier om 911. Nä, jag tycker gott att SWEBBTV kan visa de här 911 videorna.

David Icke är bokstavligen ett riktigt UFO.

Vill man se honom o annat märkligt så tittar man på Gaia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in