2019-09-17, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
Jo, jag vet. Han är väldigt intressant, har sett många videor med honom. Han är helt i klass med Lars Bern.Lars Bern är ju mycket för alternativmedicin, David Icke förklarar hur Homeopeti fungerar.

Han har också åsikter om att Internet lanserades som ett fritt media. Men nu när man är helt beroende av internet börjar censur och åsiktsförföljelse komma. Facebooksidor som inte är PK stängs ner,o,s,v. Google, Facebook och de andra håller på att ta över ordet och världen.Och feminismen som övertagits av HBTQ maffian.
Kul när han berättade att han varit till en Sydamerikansk indianstam och rökt på av halluciena psykideliska rökverk. Han gjorde någon sorts shaman/ anderesa.

David Icke är tydligen portförbjuden i Australien på grund av antisemitiska uttalanden, något som han själv förklarar vara ett missförstånd.

Nå, Swebbtv, jag var skeptisk mot Per Holmberg, men han är alla fall intressant att lyssna på. Själv tvivlar jag starkt på hans teorier om 911. Nä, jag tycker gott att SWEBBTV kan visa de här 911 videorna.

Jag tycker verkligen du gör Lars Bern en stor otjänst om säger att han har likheter med David Icke. Lars Bern har varit företagsledare, och är verkligt kunnig i medicin och vetenskap. Han är så bra, för han är där vi saknat någon. Någon som är seriös och kunnig.
När du står på botten av kaninhålet, då hittar du David Icke där. Det är så långt ner i konspirationer man kan komma.
Inte ens de största hardcore konspirationstroende tror på allt han säger. Likheterna med Lars är mycket små, om inte obefintliga.
Citera
2019-09-17, 23:47
Avslutad
Lars Bern, kan för all del också ses som en konspirationsteoretiker och till och med en konspiratör, han var först i Swebbtv med att slå hål på många "fakta" kring klimatet och hysterin kring människans påstådda påverkan. Han har tagit sig an uppgiften att avslöja och motsäga de etablerade rösterna inom PS och MSM. Men har Lars Bern inga poänger alls i det han säger? Det är klart att han har. Swebbtv satte litet tonen an när man regelbundet började att ta in LB, som kan ses som vag i vissa av sina uttalanden och teorier, men samtidigt är det svårt att bortse från verkligheten kring massmigrationen, mångkultur, EU, USA, bankerna och annat inom det. LB har alltså en viktig poäng oavsett om han träffar exakt rätt eller ej. Därför är det bra att kunniga, vältaliga och intressanta människor får komma till tals. Han där polisen tyckte jag själv verkade knäpp och pretto men vad han sade går fortfarande att härleda till något konkret om svensk polis och svensk politik, och kanske ännu längre ut än så.

Mycket av det vi lärde oss/blev intalade i skolan har visat sig vara ren propaganda, lögner och beredning för den perfekta vänstermedborgaren, villig att ge upp allting för någon annan och något större, och som inte betyder någonting i sig själv eller på egen hand förutom det som vänstermakten och globala planer kan tänkas vinna från det. Etablissemang världen över i västvärlden har ljugit om och mörkat mycket, kanske med viss nödvändighet i en del fall men ändå tillräckligt illvilligt för att man ska vara skeptisk.
Senast redigerad av GenesisP 2019-09-17 kl. 23:50.
Citera
2019-09-18, 00:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
Jo, jag vet. Han är väldigt intressant, har sett många videor med honom. Han är helt i klass med Lars Bern.Lars Bern är ju mycket för alternativmedicin, David Icke förklarar hur Homeopeti fungerar.

Han har också åsikter om att Internet lanserades som ett fritt media. Men nu när man är helt beroende av internet börjar censur och åsiktsförföljelse komma. Facebooksidor som inte är PK stängs ner,o,s,v. Google, Facebook och de andra håller på att ta över ordet och världen.Och feminismen som övertagits av HBTQ maffian.
Kul när han berättade att han varit till en Sydamerikansk indianstam och rökt på av halluciena psykideliska rökverk. Han gjorde någon sorts shaman/ anderesa.

David Icke är tydligen portförbjuden i Australien på grund av antisemitiska uttalanden, något som han själv förklarar vara ett missförstånd.

Nå, Swebbtv, jag var skeptisk mot Per Holmberg, men han är alla fall intressant att lyssna på. Själv tvivlar jag starkt på hans teorier om 911. Nä, jag tycker gott att SWEBBTV kan visa de här 911 videorna.

David Icke:

Citat:
Icke believes that the universe is made up of "vibrational" energy and consists of an infinite number of dimensions that share the same space. He believes that an inter-dimensional race of reptilian beings called the Archons (or Anunnaki) have hijacked the earth and that a genetically modified human–Archon hybrid race of shape-shifting reptilians, also known as the "Babylonian Brotherhood", the Illuminati, or the 'elite', manipulate global events to keep humans in constant fear so the Archons can feed off the 'negative energy' this creates. He claims many prominent figures belong to the Babylonian Brotherhood and are propelling humanity toward an Orwellian global fascist state, or New World Order, a post-truth era where freedom of speech is ended. Icke believes that the only way this 'Archontic' influence can be defeated is if people wake up to "the truth" and fill their hearts with love.[15] Critics have accused Icke of being a Holocaust denier and antisemite, claims he denies.

Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/David_Icke

Kan vi återgå till verkligheten nu?
Citera
2019-09-18, 00:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Lars Bern, kan för all del också ses som en konspirationsteoretiker och till och med en konspiratör, han var först i Swebbtv med att slå hål på många "fakta" kring klimatet och hysterin kring människans påstådda påverkan. Han har tagit sig an uppgiften att avslöja och motsäga de etablerade rösterna inom PS och MSM. Men har Lars Bern inga poänger alls i det han säger? Det är klart att han har. Swebbtv satte litet tonen an när man regelbundet började att ta in LB, som kan ses som vag i vissa av sina uttalanden och teorier, men samtidigt är det svårt att bortse från verkligheten kring massmigrationen, mångkultur, EU, USA, bankerna och annat inom det. LB har alltså en viktig poäng oavsett om han träffar exakt rätt eller ej. Därför är det bra att kunniga, vältaliga och intressanta människor får komma till tals. Han där polisen tyckte jag själv verkade knäpp och pretto men vad han sade går fortfarande att härleda till något konkret om svensk polis och svensk politik, och kanske ännu längre ut än så.

Mycket av det vi lärde oss/blev intalade i skolan har visat sig vara ren propaganda, lögner och beredning för den perfekta vänstermedborgaren, villig att ge upp allting för någon annan och något större, och som inte betyder någonting i sig själv eller på egen hand förutom det som vänstermakten och globala planer kan tänkas vinna från det. Etablissemang världen över i västvärlden har ljugit om och mörkat mycket, kanske med viss nödvändighet i en del fall men ändå tillräckligt illvilligt för att man ska vara skeptisk.

Håller med om allt du skriver. Lars Bern träffar inte alltid rätt och hans modeller rörande underliggande strukturer skulle kunna fyllas ut ordentligt, men han är intressant och viktig som ett första steg att kunna förstå NWO. Tycker också indian-polisen var otroligt löjlig och att de inte borde sänt intervjun om Palme-mordet (som var knasig).

Min uppfattning är att kamp mot NWO är futilt, men att det är intressant att försöka sätta ihop pusselbitarna.
Senast redigerad av Sinestro 2019-09-18 kl. 00:36.
Citera
2019-09-18, 08:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Tycker också indian-polisen var otroligt löjlig och att de inte borde sänt intervjun om Palme-mordet (som var knasig).
Läs Hedbergs bok så kanske du ändrar uppfattning.
Citera
2019-09-18, 11:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Badaren
Läs Hedbergs bok så kanske du ändrar uppfattning.

Nej! Du är uppenbarligen en foliehatt av värsta sort som inte tror att vi landat på månen, att Palmemordet gått till som Hedberg påstår och att polisen ska använda indianspaning. Nyktra till människa!
Citera
2019-09-18, 12:04
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Jag tycker verkligen du gör Lars Bern en stor otjänst om säger att han har likheter med David Icke. Lars Bern har varit företagsledare, och är verkligt kunnig i medicin och vetenskap. Han är så bra, för han är där vi saknat någon. Någon som är seriös och kunnig.
När du står på botten av kaninhålet, då hittar du David Icke där. Det är så långt ner i konspirationer man kan komma.
Inte ens de största hardcore konspirationstroende tror på allt han säger. Likheterna med Lars är mycket små, om inte obefintliga.

Citat:
David Icke:

Klart det är skillnad, min respekt för L Bern är ju stärre än för Icke. Likheten är väl att bägge i MSM stämplas som knäppskallar. Nu senast i Söndagens Agenda där L Bern behandlades föraktfullt. Och L Bern får inte längre någonting publicerat i MSM.

Nu har jag ju läst L Berns bok "Den metabola pandemin" vilken jag verkligen kan rekommendera alla att göra.Den handlar mycket om alternativmedicin. Något som också intresserar Icke :
Citat:
Titta på ”ALTERNATIVE MEDICINE - David Icke on Homeopathy” på YouTube
https://youtu.be/l3A1Z9dR5XI

Denna video skulle också kunna platsa i en diskussion i SWEBBTV:
Citat:
Titta på ”MY THOUGHTS ON THE TRANSGENDER MOVEMENT- David Icke | London Real” på YouTube https://youtu.be/uwZFURZaIWY
SWEBBTV
Senast redigerad av Zned 2019-09-18 kl. 12:07.
Citera
2019-09-18, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av estone

Jag tror inte ens att han själv tror på vad han säger, men har upptäckt att det är rätt lönsamt att göra det han gör.
Citera
2019-09-18, 12:47
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Sinestro=have hijacked the earth and that a genetically modified human–Archon hybrid race of shape-shifting reptilians, also known as the "Babylonian Brotherhood", the Illuminati, or the 'elite', manipulate global events to keep humans in constant fear so the Archons can feed off the 'negative energy' this creates. He claims many prominent figures belong to

De här reptilians " Babylonian Brotherhood" kanske David Icke träffade när han var till den där indianstammen i Sydamerika. Och rökte på ?

Tack SWEBBTV alernativmedia behövs.
Senast redigerad av Zned 2019-09-18 kl. 12:54.
Citera
2019-09-18, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Jag tror inte ens att han själv tror på vad han säger, men har upptäckt att det är rätt lönsamt att göra det han gör.
Tror jag inte alls på. Han jobbade på BBC före han kom ut med sina budskap. Det måste ha lönat sig långt bättre. Från början hade han max 10 personer som lyssnade på han när han föreläste. Men det har växt och nu är det tusentals.
Citera
2019-09-18, 13:33
Medlem
Citat:
David Icke:

Problemet med Wikipedia är att de har en agenda, här är det tydligt då allt som står i denna texten om David_Icke är totalt fel. Men Wikipedia skulle aldrig t ex fråga eller lyssna på DavidIcke själv för att få rätt i en text. Nej, de vill ha sin egen tolkning av allt, och då blir det pannkaka av allt.
Citera
2019-09-18, 13:46
Bannlyst
Citat:
Nej! Du är uppenbarligen en foliehatt av värsta sort som inte tror att vi landat på månen, att Palmemordet gått till som Hedberg påstår och att polisen ska använda indianspaning. Nyktra till människa!
Jag tror inte, jag vet att vi inte landat på månen.
Det är du som är foliehatten i detta fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in