Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Att judarna de facto utgjorde en procentuell del av befolkningen och ägde mark i området.
De europeisk sionistiska judarna kom utifrån (per definition) och köpte upp land som ägdes av rika landägare varpå man vräkte de palestinska småbönderna som brukat jorden i generationer och istället överlät jorden med byar/gårdar till invandrade sionistiska europeiska judar.
Hur mycket land ”ägde” sionisterna innan man utropade staten Israel? I runda slängar?
Citat:
Ja. 1947 är inte vår tid,
Jo, det är i allt väsentligt vår tid. För enkelhetens skull är ’vår tid” = från WWII och framåt.
Citat:
det finns inga beslutsfattare från den tiden som är kvar i livet. Inte ens drottning Elizabeth satt vid makten då. Om du är en dinosaurie från den tiden har du väl antagligen en hel del skelett i garderoben själv.
Vår tid är tiden efter WWII. Det är då som de internationella institutionerna som exempelvis FN inrättas för att om möjligt förhindra att det som hände under WWII ska hända igen.
Citat:
Jag förstår att du tycker att judarna skall släppa in massa judehatande islamister som skriker att de ska döda judar stup i ett "och det gör absolut inte dig till antisemit".
- Hur många sionister har palestinierna dödat/fördrivit?
- Hur många palestinier har sionisterna dödat/fördrivit?
I runda slängar?
Citat:
Precis som Sveriges pågående kolonisation av Lappland. Ska du inte bojkotta Sverige också?
Den svenska nationalstaten bildades ca 600 år innan WWII slutade och vår tid började. Dessutom så har samerna idag ett eget ting och stora landområden som de som folk har återfått rätten till. Jag tror att det är noll samer som idag vill att Sameland ska bli helt självständigt från Sverige.
Citat:
Ja, "stora delar". Skulle vara kul att se USA ge urbefolkningen ens en tiondel av landets yta.
Igen. Det är vår tid som är referens, inte hundratals år sedan. Med det resonemanget kan du legitimera precis vad som helst. Might is right.
Citat:
Det fanns inget land nej, det var ett erövrat territorium precis som det var innan ottomanerna erövrade det. Eller innan muslimerna erövrade det.
Palestina var ett land precis som exempelvis Syrien och Egypten. Dessa båda länder fick självständighet och självbestämmande när kolonialmakterna kastade in handduken.
Palestina fick ... Israel och etnisk rensning.
Citat:
Är du medveten om att Turkiet har etniskt rensat en stor yta av Syrien på mer än 100k människor bara sen 2017? Var är din "starka reaktion"?
Om du menar kurderna, så ja. Jag har tidigare sagt till dig att jag inväntar inbördeskrigets slut. Först därefter går det att dra några slutsatser.
Det viktiga idag är att balkaniseringen av Syrien (och Irak, Libanon, Sudan, Jemen, Libyen och snart, Iran) är direkt planerad och indirekt genomförd av sionisterna i Israel och USA.
Det är det viktiga.
Citat:
Ja, Egypten och Jordanien invaderade Palestina och erövrade Gaza och Västbanken. De förklarade krig mot Israel 1948
Eftersom sionisterna med massmord och terror etniskt rensade stora delar av Palestina och palestinierna fick fly hals över huvud till grannländerna, ja.
Orsak och verkan.
Citat:
och vägrade skriva på ett fredsavtal vilket ledde till fortsättningskriget 1967 där bägge blev av med Gaza och Västbanken. Det var alltså arabländerna som utplånade det som skulle bli Palestina, inte Israel. Någon gång måste det in i din tröga skalle.
Ditt skamlösa pladder om att Israels expansionskrig har varit i ”självförsvar” är inte ens komiskt.
Det är bara äckligt.
Citat:
Nej men du är antisemit om du vill att Israel skall ha sämre strategiska möjligheter att försvara sig.
Jisses. Tror du inte att det istället blir tvärtom så att ju mer sionisterna expanderar Israels landområde av ”strategiska” skäl, ju mer måste de försvara sig mot det folk vars områden de ”strategiskt” annekterar?
Citat:
Det är väl där skon klämmer, du kräver att judehatande muslimer skall släppas in i Israel förutsättningslöst och slår ifrån dig att det har något med antisemitism att göra vilket är så jävla skitnödigt.
Innan sionisterna invaderade Palestina så fanns det inga judehatande muslimer i landet. Känner du till begreppet, ”kausalitet”?
Citat:
Du kan lika gärna tatuera in en svastika i pannan, jag skrattar åt hela idén att judar skulle vara så korkade att de går på sånt där.
Du pissar på förintelsens mördade judar.
Citat:
Om det kommer någon för att döda mig så bryr jag mig inte om den personens eventuella rättigheter och jag skrattar åt alla som säger att jag ska göra det.
Om det kommer någon för att döda dig eftersom du har mördat dennes föräldrar och stulit deras land och drivit resten av släkten på flykt, så skrattar du?
Har du feber? Eller är du sionist?
Citat:
För att den har en militärstrategisk betydelse.
Blir det inte så att när västra delen av dalen är annekterad så blir det den östra delen som då får ”militärstrategisk betydelse”?
Du set inget så kallat, mönster, här? Titta på den historiska kartan igen. Är inte det successiva sionistiska annekterandet av hela Palestina av ”militärstrategisk betydelse”? Och se’n, Eretz Israel? Från Nilen till Eufrat?
Många ”militärstrategiska betydelser” blir det?
Det går rykten om att sionisterna vill spränga Klippmosken i luften för att kunna återuppbygga det judiska templet på samma plats (dessutom fel plats).
Om så, är det också av ”militärstrategisk betydelse”, i så fall?
Citat:
Har du inte insinuerat att det pågår någon slags "folkmord" mot Palestinier och att "Hitler inte ens kunde komma på att skapa ett embargo mot Gaza" eller något i den stilen eller blandar jag ihop dig med SoffSvek eller någon av de andra mupparna?
Nej. Och nej, det är du som är sionist-muppen i trådarna, inte vi.
Citat:
Fast det är ju inte det. Apartheid innebär att man har olika samhällsklasser med olika rättigheter.
Du glömde ordet ”etnisk/rasistisk”.
Citat:
Araber har samma rättigheter i Israel som judar. Palestinier har inte det för de är medborgare i ett annat land. Att kalla Israel apartheid är inte mer korrekt än att kalla Sverige för apartheid som inte låter icke-svenska medborgare åka till försvarsinstallationer och filma.
Är de medborgare i ett annat land trots att de är den ursprungliga befolkningen i landet?
Vad konstigt det kan bli?