2019-09-18, 17:03
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det handlar fortfarande om att palestinierna som folk bebodde det land som sionisterna stal från dem och därpå systematiskt etniskt rensade på samma palestinier med metoder som massmord och terror, allt enligt FN’s stadgar ett solklart ”BROTT MOT MÄNSKLIGHETEN”.

Menar du att de bebodde hela landet? Stal samerna Lappland från Sverige när de invandrade från Finland?

Citat:
Med ett raskt krympande Västbanken och cementeringen av världens största open air prison i Gazaremsan. En liten ökenremsa som man dessutom för säkerhetsskäl bombar urskiljningslöst med fosforbomber och när det blir lite för iögonfallande, skjuter prick på lekande små skolbarn.

Man skulle nästan kunna önska att du åkte dit och kontrollerade saken själv.
Citera
2019-09-18, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Menar du att de bebodde hela landet? Stal samerna Lappland från Sverige när de invandrade från Finland?
Gjorde lapparna det i modern tid, menar Du? Med ditt resonemang så kan man legitimera precis vad som helst. Diskussionen handlar om vår tid, främst tiden efter WWII och bildandet av Förenta Nationerna.

Citat:
Man skulle nästan kunna önska att du åkte dit och kontrollerade saken själv.
Vad skulle jag lära mig då som jag inte redan vet, menar Du?

Jag noterar att du som vanligt undviker de mer besvärande argumenten.

Varför gör du det (retorisk fråga)?
Citera
2019-09-18, 17:16
Medlem
Citat:
Menar du att de bebodde hela landet?
De utgjorde Palestinas urbefolkning = det var deras land. Och kom inte med ditt pladder om ”Negevöknen”. Alla länder har stora områden där få eller inga människor ’bor’. Med det argumentet så är det inget som hindrar att t.ex. ryssarna invaderar t.ex. svenska fjällen. Jag menar, det bor ju knappt någon där?

Du tror att du kan förvandla brott mot mänskligheten med att leka med ord.

Vad får dig att tro det?
Citera
2019-09-18, 17:29
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
De utgjorde Palestinas urbefolkning = det var deras land. Och kom inte med ditt pladder om ”Negevöknen”. Alla länder har stora områden där få eller inga människor ’bor’. Med det argumentet så är det inget som hindrar att t.ex. ryssarna invaderar t.ex. svenska fjällen. Jag menar, det bor ju knappt någon där?

Du får allt att låta så idiotiskt med den där binära vänstermupplogiken. Stater är inte statiska, det skapas nya och gamla går under successivt. Det fanns ingen palestinsk stat 1947, det bodde inte palestinier överallt och en anledning att inte skapa en judisk stat i området trumfar inte alla anledningar att göra det.

Citat:
Du tror att du kan förvandla brott mot mänskligheten med att leka med ord.

Att leka med ord är att säga att Israel är en apartheidstat för att utländska medborgare inte får fulla rättigheter i Israel.
Citera
2019-09-18, 19:13
Medlem
Citat:
Du får allt att låta så idiotiskt med den där binära vänstermupplogiken. Stater är inte statiska, det skapas nya och gamla går under successivt. Det fanns ingen palestinsk stat 1947, det bodde inte palestinier överallt och en anledning att inte skapa en judisk stat i området trumfar inte alla anledningar att göra det.
Det är HUR de ”skapas” som är frågan.

Är etnisk rensning ett legitimt sätt att ”skapa” en ny stat på, menar Du?

Citat:
Att leka med ord är att säga att Israel är en apartheidstat för att utländska medborgare inte får fulla rättigheter i Israel.
En de facto apartheidstat, ja. Vad har man annars byggt muren för, menar Du?

Prydnad?

Du svarade inte på min fråga. Är jag ”antisemit” för att jag kritiserar sionisten Netanyahu för att lova att annektera västra Jordandalen om han vinner nästa val?

Jämställer du mig med nazisterna då?

Edit: https://www.thenation.com/article/israel-election-2019/
Senast redigerad av onopono 2019-09-18 kl. 19:22.
Citera
2019-09-18, 19:36
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Det är HUR de ”skapas” som är frågan.

Jag vet att du insinuerar att allt land som Israel bildades på stals, vilket är skitfånigt då t.o.m palestinska sidor hävdar motsatsen, men jag gissar att du också antar att alla andra stater som finns i hela världen inte innehar mark som på något sätt övertogs via tvivelaktiga metoder. Vilket också är skitfånigt.

Citat:
Är etnisk rensning ett legitimt sätt att ”skapa” en ny stat på, menar Du?

Nej. Det ändrar dock inte på något som hänt tidigare. Jag tycker inte att Australien eller några av länderna i Amerika skapats på schyssta sätt heller men jag sitter inte och gnäller över det då de som bor där idag inte hade något med det att göra.

Citat:
En de facto apartheidstat, ja. Vad har man annars byggt muren för, menar Du?

Det är en landsgräns. Palestinierna är en separat nationalitet. Palestinierna har lika lite rättigheter i Israel som norrmän har i Sverige. Är Sverige en apartheidstat för att vi inte låter norrmän få svensk sjukvård?

Citat:
Prydnad?

Ska alla länder tvingas riva sina landsgränser? Hur ser du på Finlands gräns mot Ryssland, är det också apartheid?

Citat:
Du svarade inte på min fråga. Är jag ”antisemit” för att jag kritiserar sionisten Netanyahu för att lova att annektera västra Jordandalen om han vinner nästa val?

Nej. Men han vann inte valet heller, trögskalle, lev i nuet.

Citat:
Jämställer du mig med nazisterna då?

Ja, jag tycker det är fullt lämpligt att jämställa dig med nazister om du likställer Israel med Nazityskland och Sydafrika. Sydafrika utvecklade biologiska vapen som skulle slå mot vissa etniciteter i sin egna befolkning. Israeler riskerar sina egna liv för att ta sig över gränsen till Syrien för att hjälpa civila med sjukvård.
Citera
2019-09-18, 20:28
Medlem
Citat:
Jag vet att du insinuerar att allt land som Israel bildades på stals, vilket är skitfånigt då t.o.m palestinska sidor hävdar motsatsen,
Vilka ”palestinska sidor” hävdar exakt vad?

Citat:
men jag gissar att du också antar att alla andra stater som finns i hela världen inte innehar mark som på något sätt övertogs via tvivelaktiga metoder. Vilket också är skitfånigt.
Är det ”skitfånigt” att använda vår tid som måttstock till vad som är etiskt/moraliskt/folkrättsligt i vår ... tid?

Är du helt från vettet?

Citat:
Nej. Det ändrar dock inte på något som hänt tidigare.
Nej, men det förklarar varför sionisternas israeliska stat i dagsläget är illegitim. Att det här ska erkännas och att de drabbade på alla möjliga sätt ska ersättas/få tillbaka sitt land och sina gårdar/byar och fredade få återvända hem.

Citat:
Jag tycker inte att Australien eller några av länderna i Amerika skapats på schyssta sätt heller men jag sitter inte och gnäller över det då de som bor där idag inte hade något med det att göra.
1. Igen. Sionisternas övergrepp har skett och sker i vår tid.

2. Ursprungsbefolkningar världen över har ofta fått tillbaka rätten till stora delar av sina områden och ofta med partiellt självstyre utan inblandning från den omgivande statsmakten.

Citat:
Det är en landsgräns. Palestinierna är en separat nationalitet. Palestinierna har lika lite rättigheter i Israel som norrmän har i Sverige. Är Sverige en apartheidstat för att vi inte låter norrmän få svensk sjukvård?
Så, då erkänner du att det fanns ett Palestina befolkat i huvudsak av arabiska palestinier innan europeiska sionistiska judar stal deras hemland och därpå rensade det på etniska palestinier? Det tar sig.

Citat:
Ska alla länder tvingas riva sina landsgränser? Hur ser du på Finlands gräns mot Ryssland, är det också apartheid?
Om Israel om en månad invaderas av låt säga turkar vilka därpå etniskt rensar hela landet på människor med judisk/israelisk etnicitet så skulle jag reagera precis lika starkt, helt riktigt.

Vad som hände i Europa som en direkt följd av WWII avgjordes i förhandlingar mellan segermakterna. Ta t.ex. Ost-Preussen. Här annekterade Sovjet en stor del i kraft av att de besegrade tyskarna som ju invaderade Sovjet och därpå förlorade kriget.

Har palestinierna invaderat Sionist-landet och därpå förlorat menar du?

Citat:
Nej.
Men jag är ”antisemit” för att jag kritiserar sionisterna för att redan ha annekterar nästan hela övriga före detta Palestina?

Hur ’tänker’ du här?

Citat:
Men han vann inte valet heller, trögskalle, lev i nuet.
Fast det har ju ingen betydelse. Se länken längst ner. Nästan alla partier (sionister) vill annektera västra Jordandalen. Men bra. Just västra Jordandalen verkar inkluderas i folkrätten, bra.

Kan inte du berätta lite om hur du selekterar här?

Citat:
Ja, jag tycker det är fullt lämpligt att jämställa dig med nazister om du likställer Israel med Nazityskland och Sydafrika.
Var likställer jag Israel med Nazityskland?

Citat:
Sydafrika utvecklade biologiska vapen som skulle slå mot vissa etniciteter i sin egna befolkning.
Jag skrev inte att (sionisternas) Israel är en Sydafrika-stat. Jag skrev att (sionisternas) Israel är en de facto apartheid-stat.

Fattar du skillnaden?

Citat:
Israeler riskerar sina egna liv för att ta sig över gränsen till Syrien för att hjälpa civila med sjukvård.
Struntprat. Det är inte någon hemlighet att det är sionisterna i Israel och USA som ligger bakom konflikten i Syrien. Med assist från Saudiarabien och övriga Gulfstaterna (sunniter).

ISIS Is Us: https://www.amazon.com/ISIS-US-Shocking-Behind-Terror/dp/1615771522/ref=sr_1_1?crid=176V3SSSEY2Q6&keywords=isis+is+us& qid=1568831590&s=gateway&sprefix=ISIS+is+%2Cdigita l-text%2C271&sr=8-1

The Yinon Plan: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Yinon_Plan

A Clean Break: https://en.m.wikipedia.org/wiki/A_Clean_Break:_A_New_Strategy_for_Securing_the_Rea lm

A foreign policy coup: https://youtu.be/TY2DKzastu8

Like A New Pearl Harbor: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Project_for_the_New_American_Century
Senast redigerad av onopono 2019-09-18 kl. 20:43.
Citera
2019-09-18, 20:52
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Vilka ”palestinska sidor” hävdar exakt vad?

Att judarna de facto utgjorde en procentuell del av befolkningen och ägde mark i området.

Citat:
Är det ”skitfånigt” att använda vår tid som måttstock till vad som är etiskt/moraliskt/folkrättsligt i vår ... tid?

Ja. 1947 är inte vår tid, det finns inga beslutsfattare från den tiden som är kvar i livet. Inte ens drottning Elizabeth satt vid makten då. Om du är en dinosaurie från den tiden har du väl antagligen en hel del skelett i garderoben själv.

Citat:
Nej, men det förklarar varför sionisternas israeliska stat i dagsläget är illegitim. Att det här ska erkännas och att de drabbade på alla möjliga sätt ska ersättas/få tillbaka sitt land och sina gårdar/byar och ofredade få återvända hem.

Jag förstår att du tycker att judarna skall släppa in massa judehatande islamister som skriker att de ska döda judar stup i ett "och det gör absolut inte dig till antisemit".

Citat:
1. Igen. Sionisternas övergrepp har skett och sker i vår tid.

Precis som Sveriges pågående kolonisation av Lappland. Ska du inte bojkotta Sverige också?

Citat:
2. Ursprungsbefolkningar världen över har ofta fått tillbaka rätten till stora delar av sina områden och ofta med partiellt självstyre utan inblandning från den omgivande statsmakten.

Ja, "stora delar". Skulle vara kul att se USA ge urbefolkningen ens en tiondel av landets yta.

Citat:
Så, då erkänner du att det fanns ett Palestina befolkat i huvudsak av arabiska palestinier innan europeiska sionistiska judar stal deras hemland och därpå rensade det på etniska palestinier? Det tar sig.

Det fanns inget land nej, det var ett erövrat territorium precis som det var innan ottomanerna erövrade det. Eller innan muslimerna erövrade det.

Citat:
Om Israel om en månad invaderas av låt säga turkar vilka därpå etniskt rensar hela landet på människor med judisk/israelisk etnicitet så skulle jag reagera precis lika starkt, helt riktigt.

Är du medveten om att Turkiet har etniskt rensat en stor yta av Syrien på mer än 100k människor bara sen 2017? Var är din "starka reaktion"?

Citat:
Har palestinierna invaderat Sionist-landet och därpå förlorat menar du?

Ja, Egypten och Jordanien invaderade Palestina och erövrade Gaza och Västbanken. De förklarade krig mot Israel 1948 och vägrade skriva på ett fredsavtal vilket ledde till fortsättningskriget 1967 där bägge blev av med Gaza och Västbanken. Det var alltså arabländerna som utplånade det som skulle bli Palestina, inte Israel. Någon gång måste det in i din tröga skalle.

Citat:
Men jag är ”antisemit” för att jag kritiserar sionisterna för att redan ha annekterar nästan hela övriga före detta Palestina?

Nej men du är antisemit om du vill att Israel skall ha sämre strategiska möjligheter att försvara sig. Det är väl där skon klämmer, du kräver att judehatande muslimer skall släppas in i Israel förutsättningslöst och slår ifrån dig att det har något med antisemitism att göra vilket är så jävla skitnödigt. Du kan lika gärna tatuera in en svastika i pannan, jag skrattar åt hela idén att judar skulle vara så korkade att de går på sånt där. Om det kommer någon för att döda mig så bryr jag mig inte om den personens eventuella rättigheter och jag skrattar åt alla som säger att jag ska göra det.

Citat:
Fast det har ju ingen betydelse. Se länken längst ner. Nästan alla partier (sionister) vill annektera västra Jordandalen.

För att den har en militärstrategisk betydelse.

Citat:
Var likställer jag Israel med Nazityskland?

Har du inte insinuerat att det pågår någon slags "folkmord" mot Palestinier och att "Hitler inte ens kunde komma på att skapa ett embargo mot Gaza" eller något i den stilen eller blandar jag ihop dig med SoffSvek eller någon av de andra mupparna?

Citat:
Jag skrev inte att (sionisternas) Israel är en Sydafrika-stat. Jag skrev att (sionisternas) Israel är en de facto apartheid-stat.

Fast det är ju inte det. Apartheid innebär att man har olika samhällsklasser med olika rättigheter. Araber har samma rättigheter i Israel som judar. Palestinier har inte det för de är medborgare i ett annat land. Att kalla Israel apartheid är inte mer korrekt än att kalla Sverige för apartheid som inte låter icke-svenska medborgare åka till försvarsinstallationer och filma.
Citera
2019-09-18, 21:36
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Struntprat. Det är inte någon hemlighet att det är sionisterna i Israel och USA som ligger bakom konflikten i Syrien.

Vafalls?

https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Good_Neighbor

https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-5473381,00.html

https://www.timesofisrael.com/israeli-doctor-saving-syrian-lives-hopes-aid-will-seed-better-future-for-peoples/

Jävla foliehatt, stick tillbaka till revisionistforumet.
Citera
2019-09-18, 22:24
Medlem
Citat:
Att judarna de facto utgjorde en procentuell del av befolkningen och ägde mark i området.
De europeisk sionistiska judarna kom utifrån (per definition) och köpte upp land som ägdes av rika landägare varpå man vräkte de palestinska småbönderna som brukat jorden i generationer och istället överlät jorden med byar/gårdar till invandrade sionistiska europeiska judar.

Hur mycket land ”ägde” sionisterna innan man utropade staten Israel? I runda slängar?

Citat:
Ja. 1947 är inte vår tid,
Jo, det är i allt väsentligt vår tid. För enkelhetens skull är ’vår tid” = från WWII och framåt.

Citat:
det finns inga beslutsfattare från den tiden som är kvar i livet. Inte ens drottning Elizabeth satt vid makten då. Om du är en dinosaurie från den tiden har du väl antagligen en hel del skelett i garderoben själv.
Vår tid är tiden efter WWII. Det är då som de internationella institutionerna som exempelvis FN inrättas för att om möjligt förhindra att det som hände under WWII ska hända igen.

Citat:
Jag förstår att du tycker att judarna skall släppa in massa judehatande islamister som skriker att de ska döda judar stup i ett "och det gör absolut inte dig till antisemit".
- Hur många sionister har palestinierna dödat/fördrivit?

- Hur många palestinier har sionisterna dödat/fördrivit?

I runda slängar?

Citat:
Precis som Sveriges pågående kolonisation av Lappland. Ska du inte bojkotta Sverige också?
Den svenska nationalstaten bildades ca 600 år innan WWII slutade och vår tid började. Dessutom så har samerna idag ett eget ting och stora landområden som de som folk har återfått rätten till. Jag tror att det är noll samer som idag vill att Sameland ska bli helt självständigt från Sverige.

Citat:
Ja, "stora delar". Skulle vara kul att se USA ge urbefolkningen ens en tiondel av landets yta.
Igen. Det är vår tid som är referens, inte hundratals år sedan. Med det resonemanget kan du legitimera precis vad som helst. Might is right.

Citat:
Det fanns inget land nej, det var ett erövrat territorium precis som det var innan ottomanerna erövrade det. Eller innan muslimerna erövrade det.
Palestina var ett land precis som exempelvis Syrien och Egypten. Dessa båda länder fick självständighet och självbestämmande när kolonialmakterna kastade in handduken.

Palestina fick ... Israel och etnisk rensning.

Citat:
Är du medveten om att Turkiet har etniskt rensat en stor yta av Syrien på mer än 100k människor bara sen 2017? Var är din "starka reaktion"?
Om du menar kurderna, så ja. Jag har tidigare sagt till dig att jag inväntar inbördeskrigets slut. Först därefter går det att dra några slutsatser.

Det viktiga idag är att balkaniseringen av Syrien (och Irak, Libanon, Sudan, Jemen, Libyen och snart, Iran) är direkt planerad och indirekt genomförd av sionisterna i Israel och USA.

Det är det viktiga.

Citat:
Ja, Egypten och Jordanien invaderade Palestina och erövrade Gaza och Västbanken. De förklarade krig mot Israel 1948
Eftersom sionisterna med massmord och terror etniskt rensade stora delar av Palestina och palestinierna fick fly hals över huvud till grannländerna, ja.

Orsak och verkan.

Citat:
och vägrade skriva på ett fredsavtal vilket ledde till fortsättningskriget 1967 där bägge blev av med Gaza och Västbanken. Det var alltså arabländerna som utplånade det som skulle bli Palestina, inte Israel. Någon gång måste det in i din tröga skalle.
Ditt skamlösa pladder om att Israels expansionskrig har varit i ”självförsvar” är inte ens komiskt.

Det är bara äckligt.

Citat:
Nej men du är antisemit om du vill att Israel skall ha sämre strategiska möjligheter att försvara sig.
Jisses. Tror du inte att det istället blir tvärtom så att ju mer sionisterna expanderar Israels landområde av ”strategiska” skäl, ju mer måste de försvara sig mot det folk vars områden de ”strategiskt” annekterar?

Citat:
Det är väl där skon klämmer, du kräver att judehatande muslimer skall släppas in i Israel förutsättningslöst och slår ifrån dig att det har något med antisemitism att göra vilket är så jävla skitnödigt.
Innan sionisterna invaderade Palestina så fanns det inga judehatande muslimer i landet. Känner du till begreppet, ”kausalitet”?

Citat:
Du kan lika gärna tatuera in en svastika i pannan, jag skrattar åt hela idén att judar skulle vara så korkade att de går på sånt där.
Du pissar på förintelsens mördade judar.

Citat:
Om det kommer någon för att döda mig så bryr jag mig inte om den personens eventuella rättigheter och jag skrattar åt alla som säger att jag ska göra det.
Om det kommer någon för att döda dig eftersom du har mördat dennes föräldrar och stulit deras land och drivit resten av släkten på flykt, så skrattar du?

Har du feber? Eller är du sionist?

Citat:
För att den har en militärstrategisk betydelse.
Blir det inte så att när västra delen av dalen är annekterad så blir det den östra delen som då får ”militärstrategisk betydelse”?

Du set inget så kallat, mönster, här? Titta på den historiska kartan igen. Är inte det successiva sionistiska annekterandet av hela Palestina av ”militärstrategisk betydelse”? Och se’n, Eretz Israel? Från Nilen till Eufrat?

Många ”militärstrategiska betydelser” blir det?

Det går rykten om att sionisterna vill spränga Klippmosken i luften för att kunna återuppbygga det judiska templet på samma plats (dessutom fel plats).

Om så, är det också av ”militärstrategisk betydelse”, i så fall?

Citat:
Har du inte insinuerat att det pågår någon slags "folkmord" mot Palestinier och att "Hitler inte ens kunde komma på att skapa ett embargo mot Gaza" eller något i den stilen eller blandar jag ihop dig med SoffSvek eller någon av de andra mupparna?
Nej. Och nej, det är du som är sionist-muppen i trådarna, inte vi.

Citat:
Fast det är ju inte det. Apartheid innebär att man har olika samhällsklasser med olika rättigheter.
Du glömde ordet ”etnisk/rasistisk”.

Citat:
Araber har samma rättigheter i Israel som judar. Palestinier har inte det för de är medborgare i ett annat land. Att kalla Israel apartheid är inte mer korrekt än att kalla Sverige för apartheid som inte låter icke-svenska medborgare åka till försvarsinstallationer och filma.
Är de medborgare i ett annat land trots att de är den ursprungliga befolkningen i landet?

Vad konstigt det kan bli?
Citera
2019-09-18, 22:27
Medlem
Citat:
Vafalls?

https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Good_Neighbor

https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-5473381,00.html

https://www.timesofisrael.com/israeli-doctor-saving-syrian-lives-hopes-aid-will-seed-better-future-for-peoples/

Jävla foliehatt, stick tillbaka till revisionistforumet.
Du klippte och klistrade som vanligt i inlägget. Igen:

Struntprat. Det är inte någon hemlighet att det är sionisterna i Israel och USA som ligger bakom konflikten i Syrien. Med assist från Saudiarabien och övriga Gulfstaterna (sunniter).

ISIS Is Us: https://www.amazon.com/ISIS-US-Shocking-Behind-Terror/dp/1615771522/ref=sr_1_1?crid=176V3SSSEY2Q6&keywords=isis+is+us& qid=1568831590&s=gateway&sprefix=ISIS+is+%2Cdigita l-text%2C271&sr=8-1

The Yinon Plan: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Yinon_Plan

A Clean Break: https://en.m.wikipedia.org/wiki/A_Clean_Break:_A_New_Strategy_for_Securing_the_Rea lm

A foreign policy coup: https://youtu.be/TY2DKzastu8

Like A New Pearl Harbor: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Project_for_the_New_American_Century

Ska vi citera lite från länkarna? Vad säger slemkepsen om det?
Citera
2019-09-19, 14:41
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
De europeisk sionistiska judarna kom utifrån (per definition) och köpte upp land som ägdes av rika landägare varpå man vräkte de palestinska småbönderna som brukat jorden i generationer och istället överlät jorden med byar/gårdar till invandrade sionistiska europeiska judar.

Enligt dig ja. Enligt historieböckerna så fick judarna enbart köpa mark som inte araberna ville ha.

Citat:
Hur mycket land ”ägde” sionisterna innan man utropade staten Israel? I runda slängar?

De fick inte heller bosätta sig i vilka städer som helst även om de så småningom lyckades köpa upp mer än 50% av all urbaniserad mark i hela mandatet inkl. Västbanken så givetvis ägde de mer mark än araberna 1947 då stora delar av den arabiska befolkningen inte accepterade markägandeskap öht och använde mark som de kände för precis som de gör idag.

Citat:
Jo, det är i allt väsentligt vår tid. För enkelhetens skull är ’vår tid” = från WWII och framåt.

Varför då och varför skulle jag rätta mig efter dina åsikter? Jag räknar inte historien från 70 år tillbaka i tiden.

Citat:
Det är då som de internationella institutionerna som exempelvis FN inrättas för att om möjligt förhindra att det som hände under WWII ska hända igen.

Och vi ska förbise allt som hände innan?

Citat:
- Hur många sionister har palestinierna dödat/fördrivit?

- Hur många palestinier har sionisterna dödat/fördrivit?

Om vi räknar med övriga arabländer fördrevs ca 100k fler judar än araber totalt. Antal döda är irrelevant och missvisande då muslimer inte värderar liv på samma sätt som oss icke-muslimer. Muslimerna har dödat ca 100 miljoner hinduer de senaste årtusendet, eller en förintelse per århundrade. Var är ditt ursinne? Ser inte det någonstans.

Citat:
Jag tror att det är noll samer som idag vill att Sameland ska bli helt självständigt från Sverige.

Hur länge googlade du det innan du kom fram till den slutsatsen? För du gjorde väl det, du drog väl inte bara till med en siffra utan att göra någon typ av faktakoll vilket du verkar ha gjort så många gånger tidigare i den här tråden?

Citat:
Igen. Det är vår tid som är referens, inte hundratals år sedan. Med det resonemanget kan du legitimera precis vad som helst.

Nej det är precis motsatsen. Det är du som legetimerar allt som hände innan 1945 genom att illegetimisera specifika händelser efter 1945 och dessutom inte alla då alla vet att Kina annekterade Tibet efter 1945 utan att du verkar ha reagerat speciellt mycket över det. Min åsikt är inte att legatimisera allt som gått fel till utan att fokusera på att göra saken bättre. Att släppa in massa folkmördande jihadister i Israel är inte att göra saken bättre.

Citat:
Palestina var ett land precis som exempelvis Syrien och Egypten.

Nej. Sluta. Stop. Repeat. Gå tillbaka till historieboken. Det sista icke-judiska landet i området var Korsriddarstaten.

Citat:
Palestina fick ... Israel och etnisk rensning.

Nej, Egypten och Jordanien ockuperade och annekterade Palestina. Det var Egypten och Jordanien som tog Palestina, inte Israel, inte Palestina.

Citat:
Eftersom sionisterna med massmord och terror etniskt rensade stora delar av Palestina och palestinierna fick fly hals över huvud till grannländerna, ja.

Märkligt judarna inte fördrev alla araber utan enbart vissa tycker du inte?

Citat:
Ditt skamlösa pladder om att Israels expansionskrig har varit i ”självförsvar” är inte ens komiskt.

Fast nu var det ju arabländerna som förklarade krig och inte Israel så det är helt omöjligt att det skulle vara på något annat sätt. Förrutom i din och Xenonens fantasivärldar då såklart, där man kan förklara krig mot ett annat land och sen ha rätt att inte bli bombad.

Citat:
Jisses. Tror du inte att det istället blir tvärtom så att ju mer sionisterna expanderar Israels landområde av ”strategiska” skäl, ju mer måste de försvara sig mot det folk vars områden de ”strategiskt” annekterar?

Det är inte mot palestinierna som Israel behöver ockupera mark för att skydda sig mot utan en invaderande armé från Jordanien. Från Area C kan en invaderande armé slå ut hela Israel på ett par timmar och det är något som t.o.m riktigt puckade judar brukar fatta.

Citat:
Innan sionisterna invaderade Palestina så fanns det inga judehatande muslimer i landet.

Eh, jo. Precis som överallt i övriga arabvärlden.

Citat:
Om det kommer någon för att döda dig eftersom du har mördat dennes föräldrar och stulit deras land och drivit resten av släkten på flykt, så skrattar du?

Om de skriker att de ska döda mig ja.

Citat:
Blir det inte så att när västra delen av dalen är annekterad så blir det den östra delen som då får ”militärstrategisk betydelse”?

Nej, den ligger på andra sidan floden. Om floden torrläggs möjligtvis men Jordandalen skulle oavsett utgöra en buffertzon mot det egentliga Israel.

Citat:
Du set inget så kallat, mönster, här? Titta på den historiska kartan igen. Är inte det successiva sionistiska annekterandet av hela Palestina av ”militärstrategisk betydelse”?

Jag bryr mig inte om dina foliehattsteorier, jag förstår tillräckligt mycket om vad som hände under sexdagarskriget och Yom Kippur för att fatta vad Area C betyder i modern krigföring.

Citat:
Det går rykten om att sionisterna vill spränga Klippmosken i luften för att kunna återuppbygga det judiska templet på samma plats (dessutom fel plats).

Appropå fel plats så har klippmoskén ingen betydelse i Islam då Jerusalem inte nämns i Koranen en enda gång.

Citat:
Är de medborgare i ett annat land trots att de är den ursprungliga befolkningen i landet?

Tycker du att Palestina är Israel? Tycker du isf att alla israeler skall ha medborgarskap i Palestina också eller är det bara palestinier som skall ha medborgarskap i Israel?

Citat:
Vad konstigt det kan bli?

Ja, verkligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in