2019-09-18, 15:41
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Lyssnade på Disco och Noas senaste podcast där de bland annat tar upp Tankovic och huruvida han kommer krita på nytt kontrakt; detta är något som "Disco" ser som en högoddsare, då sommarens svala intresse enligt Disco kommer leda till att Tankovic inte skriver på nytt kontrakt utan istället låter kontraktet löpa ut till nästa sommar och sedan gå som Bosman med sign-on.

Ett fullkomligt mardröms-scenario, då ett tapp av Tankovic enbart kan vägas upp med en försäljningssumma som sedan används för att förstärka truppen. Jag är rädd att vid ett bosman-scenario så blir det en "ett steg frammåt, två steg bakåt"-situation där krigskassan inte kommer att räcka för att signa en liknande spelare av samma kaliber.

Nu är det upp till JJ att visa på stor fingertopskänsla och reda upp situationen.
Det är såklart att han kommer ta chansen att komma ut i Europa igen, han är inte lastgammal och har inte profilerat sig som en bajenprofil annat än att han gjort ett utmärkt dagsverke. Blir inte minsta upprörd, blev jag inte när Kennedy gick heller.
Citera
2019-09-18, 15:43
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Det är såklart att han kommer ta chansen att komma ut i Europa igen, han är inte lastgammal och har inte profilerat sig som en bajenprofil annat än att han gjort ett utmärkt dagsverke. Blir inte minsta upprörd, blev jag inte när Kennedy gick heller.

Att han lämnar blir jag inte upprörd över- det är risken att vi inte kan casha ut på honom som skrämmer. Jag skulle inte belasta honom personligen, då han måste se efter sitt eget bästa som fotbollspelare, men det är därför jag förväntar mig att JJ gör allt som går för att se till att vi kan sälja honom med vinst.
Citera
2019-09-18, 15:49
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Att han lämnar blir jag inte upprörd över- det är risken att vi inte kan casha ut på honom som skrämmer. Jag skulle inte belasta honom personligen, då han måste se efter sitt eget bästa som fotbollspelare, men det är därför jag förväntar mig att JJ gör allt som går för att se till att vi kan sälja honom med vinst.
Blir nog svårt med så kort tid kvar på kontraktet, vet inte heller hur transferfönstrena ser ut från nu och framåt.
Citera
2019-09-18, 16:00
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Blir nog svårt med så kort tid kvar på kontraktet, vet inte heller hur transferfönstrena ser ut från nu och framåt.
Januarifönstret eller Bosman. Hoppas på att vi förlänger och sätter låg utköpsklausul.
Citera
2019-09-19, 07:03
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Tom Petterssons kontrakt går ju ut efter säsongen. Och mittback behöver ni väl? Vad tror ni?

Jo, det behövs en mittback, sedan beror en del på vad som sker med andra in.
Säg att Gurra kommer hem i vinter, då är det rentav troligt att han eller framförallt August blir mittback och då har vi fyra sådana i truppen i Calisir, Da Graca, Wikström (som förvisso är skadad men tillbaka 100 till sommaren iaf) samt då Gurra/Erling. I det scenariot blir Tom en femte mittback, inte klassmässigt men numerärt.

Tom blir 30 nästa år så inte lastgammal och ska egentligen vara i sin prime då.
Å andra sidan är frågan hur många äldre/lite äldre vi ska ha, säg att både Tom och Gurra kommer och inte så mycket sker ut, då kan vi ställa upp med ett betydligt äldre lag igen och det är ju inte vägen framåt direkt.
Citera
2019-09-19, 07:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Säg att Gurra kommer hem i vinter, då är det rentav troligt att han eller framförallt August blir mittback och då har vi fyra sådana i truppen i Calisir, Da Graca, Wikström (som förvisso är skadad men tillbaka 100 till sommaren iaf) samt då Gurra/Erling. I det scenariot blir Tom en femte mittback, inte klassmässigt men numerärt.

Å andra sidan är frågan hur många äldre/lite äldre vi ska ha, säg att både Tom och Gurra kommer och inte så mycket sker ut, då kan vi ställa upp med ett betydligt äldre lag igen och det är ju inte vägen framåt direkt.

Erlingmark lär väl inte stanna kvar allt för länge dock väl? Inte med den utvecklingen han haft. Sedan håller varken Calisir eller De Graca ifall ni ska bygga vidare på denna säsong eller jag rättar mig själv de håller ifall de har en ledare bredvid sig vilket Pettersson ändå visat sig vara i Östersund. Tycker man bör gå för det, lär lösa sig socialt ganska enkelt också.
Citera
2019-09-19, 09:06
Medlem
Citat:
Frågan är ju bara vad vi kan förväntas få för honom om han går i vinter. Tror att 10 miljoner är absolut max, men någonstans runt 5 miljoner är mer troligt. Man får inte glömma bort att han efter årsskiftet är fri att tala med klubbar utan att Hammarby accepterat ett bud. Det är aldrig till den säljande klubbens fördel i en förhandling.

Beroende på vilka spelare som finns tillgängliga att plocka in så skulle inte vara emot att behålla honom till nästa sommarfönstret varpå han lämnar gratis.
Citera
2019-09-19, 09:44
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Frågan är ju bara vad vi kan förväntas få för honom om han går i vinter. Tror att 10 miljoner är absolut max, men någonstans runt 5 miljoner är mer troligt. Man får inte glömma bort att han efter årsskiftet är fri att tala med klubbar utan att Hammarby accepterat ett bud. Det är aldrig till den säljande klubbens fördel i en förhandling.

Beroende på vilka spelare som finns tillgängliga att plocka in så skulle inte vara emot att behålla honom till nästa sommarfönstret varpå han lämnar gratis.

Ja, hela situationen blir lite mer cynisk efter årsskiftet om han inte skulle skriva på- då handlar det om att använda honom maximalt tills han lämnar.

Jag vet inte vad som är rätt väg att gå, men jag hoppas att vi kan casha in på Tankovic, han är onekligen en av allsvenskans absolut bästa spelare- och är ändå bara 24 år gammal. Torde väl inte vara helt orimligt att tjäna en peng på honom. Men det förutsätter såklart att han skulle skriva på nytt kontrakt.

I slutet av dagen får man vara nöjd att han spelat i Hammarby ändå.

Nagelbitare att vänta. Hans tapp kommer vara väldigt kännbart.
Citera
2019-09-19, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Tom Petterssons kontrakt går ju ut efter säsongen. Och mittback behöver ni väl? Vad tror ni?

Kan Tom P komma upp i den nivån han höll i ÖFK när dom spelade i Europa/var bra så är det ju en bra spelare, men jag vill se en Thomas Rogne-esque värvning i vinter, typ 25 år och en klippa, då har vi egentligen full täckning, Rasmus, Koffe, Calle och Klippan, även om det kommer ta tid för Rasmus att komma tillbaka. Kan Tom P tänka sig att spela för en "ICA-lön" så hade jag inte tackat nej dock, då har vi 5 mittbackar(om vi även värvar en Rogne-typ), hans sambo är ju också aktiv inom fotbollen så det måste gå att lösa den biten för henne också.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2019-09-19 kl. 10:12.
Citera
2019-09-19, 11:16
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Vilka spelare i ÖFK kan komma att bli intressanta sen till vintern för andra svenska klubbar tror ni?
Citera
2019-09-19, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Börjar vi skola om Erling Jr till mittback nu när han äntligen börjat ta ordentliga kliv i utvecklingen och har hittat sin position så blir jag ruggigt besviken, han är ingen mittback och vi skall inte spela honom där. Han är en "krislösning" i backlinjen när vi inte har andra alternativ.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2019-09-19 kl. 12:05.
Citera
2019-09-19, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Vilka spelare i ÖFK kan komma att bli intressanta sen till vintern för andra svenska klubbar tror ni?

Hyfsat många týcker jag... om det nu går åt helvete för dom, sedan kanske det inte är aktuellt för den absoluta toppen men dom har ju en del spelare som är hyfsade tror t ex att Colkett hade varit en tillgång för rätt många lag. Ssewankambo, Isherwood(potential), Sonko Sundberg, Islamovic etc borde kunna spela i allsvenskan, ge dom rätt omgivning bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in