2019-12-04, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Nu när Toivonen går ut och säger att han är sugen på allsvenskan lär det finnas en del intressenter. Mest logiskt vore såklart Malmö med tanke på hans historik och att Rosenberg behöver en ersättare.

Vill personligen inte se honom i gnaget, risken att han kostar mer än smakar är stor samtidigt som vi behöver föryngra truppen.

Vet någon hur bra Toivonen är idag? Sofifa verkar ju hålla honom ganska högt, om de nu säger någonting..
Citera
2019-12-04, 10:32
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curry-king
Vet någon hur bra Toivonen är idag? Sofifa verkar ju hålla honom ganska högt, om de nu säger någonting..

På de fåtalet highlightsklipp jag sett med Ola så har han ju helt klart kvar näsan för mål iaf....skulle f.ö inte förvåna mig om han hamnar i Bajen. De behöver väl en striker?
Citera
2019-12-04, 10:42
Medlem
mishimas avatar
Jag undrar vad som har fått Toivonen att svänga så. Han var ju väldigt negativ till att spela i allsvenskan förra året bland annat på grund av konstgräset. Det gör mig lite misstänksam.
Citera
2019-12-04, 10:44
Medlem
c2gudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
På de fåtalet highlightsklipp jag sett med Ola så har han ju helt klart kvar näsan för mål iaf....skulle f.ö inte förvåna mig om han hamnar i Bajen. De behöver väl en striker?
Skulle inte kännas supertryggt med Ola i Bajen, känns som att han han endast skulle bidra till en bitter och trött stämning i omklädningsrummet.
Citera
2019-12-04, 10:48
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag undrar vad som har fått Toivonen att svänga så. Han var ju väldigt negativ till att spela i allsvenskan förra året bland annat på grund av konstgräset. Det gör mig lite misstänksam.

Om han har samma åsikt kvar kan vi stryka halva allsvenskan som spelar på balkongmatta.
Citera
2019-12-04, 10:51
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om han har samma åsikt kvar kan vi stryka halva allsvenskan som spelar på balkongmatta.

Jag tycker det känns som han vill hem och få ihop lite extra pensionspengar än att han skulle vara motiverad till att prestera på max.

Vi satsar på något annat tycker jag.
Citera
2019-12-04, 12:17
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax

Nä Bajen kan han inte gå till...Då får han döpa om sig till Toivonic.

Skämt åsido, Hammarby skulle säkert kunna vara ett alternativ.
Citera
2019-12-04, 15:12
Avslutad
Där blev Otieno presenterad
Citera
2019-12-04, 16:33
Medlem
mikeymikeys avatar
Hade ingen aning om att Stefanelli kostade ca 10 miljoner kronor för AIK när dom värvade han.

I alla fall enligt Mattias Luhr.

Han tror att AIK vill försöka sälja nu.
Citera
2019-12-04, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Har inte hört nånting om varken Martinsson eller Ondrejka, vet inte när beslut skulle tas?

Inte jag heller, gissar på att Pontus och Kennet letar efter (i huvudsak) 2 försvarsspelare, truppmässigt då ersättare för Starfelt och SebO. En annan spelare som kanske skulle kunna vara aktuell är Emil Salomonsson, verkar som hans kontrakt går ut den 31 januari, undrar hur han hade skött sig som mittback.
Citera
2019-12-04, 18:33
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Inte jag heller, gissar på att Pontus och Kennet letar efter (i huvudsak) 2 försvarsspelare, truppmässigt då ersättare för Starfelt och SebO. En annan spelare som kanske skulle kunna vara aktuell är Emil Salomonsson, verkar som hans kontrakt går ut den 31 januari, undrar hur han hade skött sig som mittback.

Emil Salomonsson har det varit väldigt lite prat om. Värvas han in så borde ju han vara självskriven som högerback, men samtidigt har ju en annan Emil, nämligen Holm imponerat stort där.

Men som sagt fortfarande inget nyförvärv ännu.
Citera
2019-12-04, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Emil Salomonsson har det varit väldigt lite prat om. Värvas han in så borde ju han vara självskriven som högerback, men samtidigt har ju en annan Emil, nämligen Holm imponerat stort där.

Men som sagt fortfarande inget nyförvärv ännu.

Kan Holm fortsätta på inslagen väg hoppas jag Poya och Ferran satsar på honom, han gjorde i det stora hela solida insatser som högerback, dessutom är han väldigt stark i huvudspelet så en tillgång på offensiva och defensiva fasta situationer, men om man vill ha lite mer täckning och konkurrens så är ju Salomonsson ett bra alternativ, är ju en ganska bra spelare med AS mått mätt, med mycket rutin och dessutom en skön personlighetstyp. Han är bara 30 år dock så kanske vill köra något år till utomlands.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in