Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Midsommarkransen med omnejd har gott om pilträd också (Svandammsparken är ju ’känt’ för sina pilträd tex). I det området bodde hon två-tre kvarter från det sushi-stället på Tellusborgsvägen, ett stenkast från parken, hon blev avvisad mha polis från. Gott om tegelhus där och hon kan ju varit där och hämtat saker som är kvar efter husrannsakan (om bostad där ens fortfarande är aktuell) och sen mött upp Aftonbladet. Fortsatt taxi/skjuts till Sickla och Urban Deli för att fylla på energi och fortsätta prata.
Intresserar mig mest för hennes livsöde och försöker förstå. På tal om avvisad så blev det ju uppståndelse på ett hotell på Kungsholmen när personalen inte ville ha henne där. Till polisen sa hon att hon var boende gäst på hotellet och ville gå in och hämta sin väska. Som inte fanns där. Ja ett fascinerande livsöde. Finns mycket som talar för att hon skulle kunna vara inblandad men för min egen del känner jag att sättet hon svarar i intervjuer är inte till hennes fördel, ja helt bananas helt enkelt.
Jaa, jag med.
Men i min värld så verkar ju faktiskt HOL vara en riktig skitstövel mot sina barns egna mor. Och sparkar som hårdast när hon är som allra svagast.
Förlorar både far och mor snabbt, systern 10 år äldre, de har kanske aldrig känt någon syskontillhörighet. Och kanske beroendesjuk, kanske dog systern av beroendesjukdom. K.L. är faktiskt helt ensam i världen, förutom systersonen, men de kanske inte har haft, eller har någon kontakt.
Och då tar HOL barnen ifrån henne etc etc.
Inte blir man alkis över en natt. Det måste ha funnits enorma alarmklockor redan när de träffades, men då höll han tyst, eller brydde sig inte. Kanske tyckte att det var en bonus, en han kunde lura lätt.
K.L. har nog dragit ett oerhört stort lass i flera år, småbarn, gamla sjuka föräldrar, sjuk syster, en karl som inte kan hålla byxorna i styr, där han legat runt på hennes arbetsplats.
Och ni som skriker om baaarnen. Ja, även HOLs barn kommer att bli vuxna och skaffa barn, och fundera på vems deras mamma var.
Det värsta man kan göra mot sitt eget barn är att snacka skit om den andra föräldern för barn består av 50%-50%. Risken finns ju att de kan "bli som sin mor".
HOL är ju advokat med förhandlingsvana men klarar ju tydligen inte av att förhandla med sin (enligt honom) alkoholiserade fru, inte förhandla med henne om att få vård, inte se till att hon har god man eller se till att någon god vän till familjen hjälper henne. Jag hade faan i mej offrat en god advokatvän till båda (som K.L. kunde acceptera), så allt blev rättvist. Och gett faan i lgh, skaffat nytt.
Undrar om det ligger några millen under golvplankorna i den där lgh, "The Preciousssss".