2019-09-18, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Mycket uppseendeväckande att en advokat får gå från den byrå han är delägare i p g a det skäl som anförts här. Konstigt nog verkar ingen ha reagerat på detta utan det fick bara passera....

Ja, det är uppenbart att många här inte verkar sakna både den ena och andra egenskapen.

Utan att ha någon som helst insyn i vad som hänt är ändå min fundering om det inte är så att det ofta kan bli en liten tvist på byrån om någon valt att lämna (och ta med sig klienter). Kolla bara jurist-serierna på Netflix.

De har väl tvistat om hur delägaravtalet och fakturering sett ut men nu är det väl utrett för länge sen och alla tuffar på på sin kant. Min tolkning tills någon bättre källa dyker upp och därför låtit det passera.
Citera
2019-09-18, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Vid Stockholms tingsrätt i fredags. Alltså kan vi skaffa fram häktningsbeslutet och få MGM bekräftad. Någon som har vägarna förbi?
Jag har mailat Stockholms tingsrätt. Får se när jag får svar om det faktiskt är FO.
Citera
2019-09-18, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Du menar Kungsholms strand?
Relevant gissning, men kan inte riktigt se att det finns sådana tegelbyggnader där.

Någon lokal flashback-förmåga får lägga en heldag på elscooter och åka runt och hitta platsen.
Jag tror faktiskt inte att detta är på nedre Kungsholmen. Ev uppe vid Stadshagen?
Citera
2019-09-18, 13:10
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Midsommarkransen med omnejd har gott om pilträd också (Svandammsparken är ju ’känt’ för sina pilträd tex). I det området bodde hon två-tre kvarter från det sushi-stället på Tellusborgsvägen, ett stenkast från parken, hon blev avvisad mha polis från. Gott om tegelhus där och hon kan ju varit där och hämtat saker som är kvar efter husrannsakan (om bostad där ens fortfarande är aktuell) och sen mött upp Aftonbladet. Fortsatt taxi/skjuts till Sickla och Urban Deli för att fylla på energi och fortsätta prata.

Intresserar mig mest för hennes livsöde och försöker förstå. På tal om avvisad så blev det ju uppståndelse på ett hotell på Kungsholmen när personalen inte ville ha henne där. Till polisen sa hon att hon var boende gäst på hotellet och ville gå in och hämta sin väska. Som inte fanns där. Ja ett fascinerande livsöde. Finns mycket som talar för att hon skulle kunna vara inblandad men för min egen del känner jag att sättet hon svarar i intervjuer är inte till hennes fördel, ja helt bananas helt enkelt.

Jaa, jag med.
Men i min värld så verkar ju faktiskt HOL vara en riktig skitstövel mot sina barns egna mor. Och sparkar som hårdast när hon är som allra svagast.

Förlorar både far och mor snabbt, systern 10 år äldre, de har kanske aldrig känt någon syskontillhörighet. Och kanske beroendesjuk, kanske dog systern av beroendesjukdom. K.L. är faktiskt helt ensam i världen, förutom systersonen, men de kanske inte har haft, eller har någon kontakt.

Och då tar HOL barnen ifrån henne etc etc.

Inte blir man alkis över en natt. Det måste ha funnits enorma alarmklockor redan när de träffades, men då höll han tyst, eller brydde sig inte. Kanske tyckte att det var en bonus, en han kunde lura lätt.

K.L. har nog dragit ett oerhört stort lass i flera år, småbarn, gamla sjuka föräldrar, sjuk syster, en karl som inte kan hålla byxorna i styr, där han legat runt på hennes arbetsplats.

Och ni som skriker om baaarnen. Ja, även HOLs barn kommer att bli vuxna och skaffa barn, och fundera på vems deras mamma var.

Det värsta man kan göra mot sitt eget barn är att snacka skit om den andra föräldern för barn består av 50%-50%. Risken finns ju att de kan "bli som sin mor".

HOL är ju advokat med förhandlingsvana men klarar ju tydligen inte av att förhandla med sin (enligt honom) alkoholiserade fru, inte förhandla med henne om att få vård, inte se till att hon har god man eller se till att någon god vän till familjen hjälper henne. Jag hade faan i mej offrat en god advokatvän till båda (som K.L. kunde acceptera), så allt blev rättvist. Och gett faan i lgh, skaffat nytt.

Undrar om det ligger några millen under golvplankorna i den där lgh, "The Preciousssss".
Citera
2019-09-18, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jaa, jag med.
Men i min värld så verkar ju faktiskt HOL vara en riktig skitstövel mot sina barns egna mor. Och sparkar som hårdast när hon är som allra svagast.

Förlorar både far och mor snabbt, systern 10 år äldre, de har kanske aldrig känt någon syskontillhörighet. Och kanske beroendesjuk, kanske dog systern av beroendesjukdom. K.L. är faktiskt helt ensam i världen, förutom systersonen, men de kanske inte har haft, eller har någon kontakt.

Och då tar HOL barnen ifrån henne etc etc.

Inte blir man alkis över en natt. Det måste ha funnits enorma alarmklockor redan när de träffades, men då höll han tyst, eller brydde sig inte. Kanske tyckte att det var en bonus, en han kunde lura lätt.

K.L. har nog dragit ett oerhört stort lass i flera år, småbarn, gamla sjuka föräldrar, sjuk syster, en karl som inte kan hålla byxorna i styr, där han legat runt på hennes arbetsplats.

Och ni som skriker om baaarnen. Ja, även HOLs barn kommer att bli vuxna och skaffa barn, och fundera på vems deras mamma var.

Det värsta man kan göra mot sitt eget barn är att snacka skit om den andra föräldern för barn består av 50%-50%. Risken finns ju att de kan "bli som sin mor".

HOL är ju advokat med förhandlingsvana men klarar ju tydligen inte av att förhandla med sin (enligt honom) alkoholiserade fru, inte förhandla med henne om att få vård, inte se till att hon har god man eller se till att någon god vän till familjen hjälper henne. Jag hade faan i mej offrat en god advokatvän till båda (som K.L. kunde acceptera), så allt blev rättvist. Och gett faan i lgh, skaffat nytt.

Undrar om det ligger några millen under golvplankorna i den där lgh, "The Preciousssss".
Man står inte "helt ensam" i världen bara för att familjen är borta. Ens vänner, bekanta, övrig släkt, arbetskompisar etc är också en stor, om inte större, del av mångas liv. Hade hon skött sina kort lite bättre hade hon haft både familj och jobb. Och barn. Att tycka synd om henne har jag lite svårt för. Hon har kört ända in i kaklet. Medvetet.
Citera
2019-09-18, 13:19
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hade hon varit lika clean som HOL så hade tråden dött efter några dagar. Men så var det inte. Hon har ställt till med så mycket att hon skulle fylla en roman - medan HOL möjligtvis fyllt en halv sida. Är man så tossig som hon visat sig vara sedan 7-8 år tillbaka, så får man helt enkelt skylla sig själv. Allt hon gjort, vilket hon måste varit fullt medveten om, lämnar offentliga spår. Hon är jurist. Men söp bort hjärncellerna. Hatet frodades dock. Det står också i vårdnadsutredningen att någon gemensam vårdnad kunde uteslutas eftersom parterna knappt kunde vistas i samma rum.

Och hur vet vi att HOL är sååå reen då?? Vit som snöööö?

Ingen har ju direkt grävt om honom, bl.a. pga vissa inlägg som spammar tråden.
Citera
2019-09-18, 13:21
Medlem
Citat:

Jag har gjort mitt bästa, men finns inte så mycket om honom utom arbetsrelaterade grejer.
Citera
2019-09-18, 13:25
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ja, det är uppenbart att de rabiata användare som är så svartvita och hatiska tar ut egna oförrätter på KL. Samma malande om och om igen och gärna med vissa ord skrikandes i versaler. Speciellt "badrumslåset" som om och om igen låtsas bry sig om barnen, men i själva verket skadar dem svårt genom att driva sitt hatiska korståg på internet mot deras mamma. Oavsett att de kanske inte vill träffa sin mamma p g a omständigheterna så tror jag att de innerst inne har känslor för henne. Hur tror ni det känns att läsa detta om sin egen mamma?

Jag har också undrat vilka av hennes släkt som var med på interventionen med tanke på att modern var avliden och fadern svårt sjuk och systern alkoholiserad. Det tyder ju på att det enbart var HOL:s familj.

Ja, tack för det, håller helt med, och jag nämnde det för några dagar sedan.

Det ser ju väldigt bra ut i typ socialtjänstens utredning (en mening i svart på vitt), säkerligen förmedlat till batikhäxorna av HOL.

Men batikhäxor har ingen hjärna att ifrågasätta sådana påståenden, även om man kommer dragandes med både dödsintyg, sjukhusintyg och läkarintyg.
Citera
2019-09-18, 13:27
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Du är väl inte så jävla korkad att du inte begriper att under en vårdnadstvist så grävs all skit fram och läggs på bordet och om det skulle ha funnits något på HOL så begriper väl till och med du att KL skulle ha lagt fram det då
Citera
2019-09-18, 13:28
Medlem
Citat:
Usch, det skär verkligen i hjärtat. Var är alla "feminister" när en syster blöder?

Den som har blött mest av huvudpersonerna här senast är en broder. Kanske därför de är så frånvarande. Annars intressanta tankar du har.
Citera
2019-09-18, 13:31
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Mycket uppseendeväckande att en advokat får gå från den byrå han är delägare i p g a det skäl som anförts här. Konstigt nog verkar ingen ha reagerat på detta utan det fick bara passera....

Ja, det är uppenbart att många här inte verkar sakna både den ena och andra egenskapen.

Jo, en användare tidigt i tråden nämnde en S*mon Yngv*sson *= i *= e som HOL nu är försvarare åt.

Är det någon som känner till alla trix, så är det nog HOL.
Citera
2019-09-18, 13:33
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Utan att ha någon som helst insyn i vad som hänt är ändå min fundering om det inte är så att det ofta kan bli en liten tvist på byrån om någon valt att lämna (och ta med sig klienter). Kolla bara jurist-serierna på Netflix.

De har väl tvistat om hur delägaravtalet och fakturering sett ut men nu är det väl utrett för länge sen och alla tuffar på på sin kant. Min tolkning tills någon bättre källa dyker upp och därför låtit det passera.

Judge Red hade väl koll, HOL och en annan hade tagit extra betalt av klienter, pengar som gick direkt in på deras egna konton. Något sådant var det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in