Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
Ja, plus att han söker göra sken av att han och LW gjort div. gemensamma cachingturer - utan att den noggranna LW loggat dessa (och han själv pga eget cachande och andra aktiviteter ej skulle ha haft tid att klämma in t.ex. seriecachen Nordsjöns ö under aktuell dag).
Geocachingloggarna är en guldgruva som kan avslöja hans försök till att sudda, sudda, sudda och "skriva nytt".
Att förse människor i hans omgivning med den "önskade" versionen, och att plantera in hans vilja hur saker och ting ska skötas.
Manipulation på högsta nivå.
Är det så han lyckas få människor runt om honom att agera i hans regi?
Det stärker min tro på vad TinnaNina berättade om att han ska ha kontaktat personer på avdelningen. Helt i linje med liknande beteende om annat vi har hört om.
Jag börjar ana vad MV menade med att man kan jmf med Johanna Möller och Knutbypastorn.
Jag tänker att för de flesta människor står ett beteende som detta verkar vara helt främmande för oss. Vi (de flesta) utgår från att människor i stort är så ärliga man behöver vara för att vara en hygglig person, att man inte ljuger och fuskloggar och att man inte blåljuger sina närmaste rakt i ögonen.
Därför kan han gå många under radarn när han beter sig som ett stort barn, är skämtsam och lever ett städat liv med familj, jobb och en frisksportig hobby. Säkert har en och annan upptäckt att han inte är den han utger sig för att vara. De undviker honom säkert.
Medan andra, kanske fastnar i hans garn. Blir "använda" för hans syften och hans behov. Sex, äventyr, hjälp att sudda....(?)
Nu drar jag på hårda växlar.