2019-09-17, 22:58
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Både LW och SD benämner sitt sällskap som anonyma. LW med "granne" och SD med "kompis".

Detta är ju ca 1 månad efter första anmälan om ofredande, så...
Och som vanligt efterloggar SD och som du säger, plötsligt kommer han på att han glömt att nätloga båda gångerna .
Ja, plus att han söker göra sken av att han och LW gjort div. gemensamma cachingturer - utan att den noggranna LW loggat dessa (och han själv pga eget cachande och andra aktiviteter ej skulle ha haft tid att klämma in t.ex. seriecachen Nordsjöns ö under aktuell dag).
Senast redigerad av letsdoit 2019-09-17 kl. 23:06.
Citera
2019-09-17, 23:00
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det sista stämmer ju, men om HD helt enkelt kniper käft om sånt som kan inkriminera henne, så måste ju misstanken rörande mordet kvarstå skulle jag gissa. Då borde hon suttit inne, säger nån, men kan hon ha rentvått sig indirekt s.a.s., men åkl måste likafullt konstatera att hon inte är fullt uppriktig o alltså inte fullt tillförlitlig formellt sett?
JO uttalar sig:
”För att en person ska anses skäligen misstänkt för ett brott krävs nämligen att de föreligger konkreta omständigheter som med viss styrka pekar på att den misstänkte begått den gärning som misstanken avser. Omständigheterna måste alltså vara av det slaget att de ger upphov till en faktabaserad brottsmisstanke.”

"Skäligen" kan sägas vara både oklar och svårdefinierad.

Hon kan mycket riktigt ha gett otillräckliga och tveksamma förklaringar till att hon ex enligt vittne, befann sig där och då, att ett föremål med hennes DNA har återfunnits i närheten av planket etc.
Har jag förstått det hela rätt så inkom samtliga analyser från NFC först i slutet av augusti? Om hon fram tills dess har antagits ha ett alibi, tillräckligt starkt för att inte ifrågasättas, så borde de initiala förhören med henne stå i strid med NFC-resultat?
Vi vet heller inte om teleavlyssning har använts under det gångna året som i sig kan ha bidragit till en häktning. Eller passade SD på att lätta sitt skuldtyngda hjärta i Love The Way You Lie, Part 2?

Så; ja, tycker det låter troligt som du menar, att hon kniper om detaljer som kan avslöja en inblandning men även att de förklaringar som ges rör sig om uppenbara halvsanningar, omöjliga att kontrollera.
Citat:
Nånting kan ju teoretiskt uppkomma som kastar in henne i elden igen. Eller annorlunda: man måste korroborera vad hon sagt och det tar sin lilla tid. Därefter kan misstanken rörande morddeltagande falla. Vilket sammanfaller med åtalet?
- Förefaller logiskt, ja. Eller att brottsrubriceringen ändras?
Citat:
Det kan finnas fler möjligheter förstås. På vägen mötte de en gås.
Allmänheten har fått ta del av en bråkdel så allt är möjligt, även det i dagsläget till synes omöjliga.
Citat:
Och de sova nu så gott
Efter allt de genomgått...
Ruggigt rim, du...
Citera
2019-09-17, 23:03
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja, verkligen jättekonstigt

”Jag har under många år varit en del av Team Davidsson men har nu börjat logga under eget nic, Systerhax. Då jag ser loggarna som en dagbok har jag valt att behålla alla loggar från det gamla nicet även om jag inte själv besökt alla burkar. Jag hoppas att ni som CO tycker att det är ok så att dagboken får fortsätta leva vidare med mig. Ett stort tack till er alla för alla cacher ni lagt ut.” /.../
Det kan bero på att hon i första omgången hade en annan text med ett annat innehåll, dvs från början tänkte hon inte ha loggarna från Team D i släptåg, men kom senare att ändra sig.
Citera
2019-09-17, 23:21
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
/.../ Har jag förstått det hela rätt så inkom samtliga analyser från NFC först i slutet av augusti? Om hon fram tills dess har antagits ha ett alibi, tillräckligt starkt för att inte ifrågasättas, så borde de initiala förhören med henne stå i strid med NFC-resultat?
Hon bör sakna ett sådant regelrätt alibi för antagen tidpunkt för mordet.
Citat:
Vi vet heller inte om teleavlyssning har använts under det gångna året som i sig kan ha bidragit till en häktning. Eller passade SD på att lätta sitt skuldtyngda hjärta i Love The Way You Lie, Part 2?
Lite avlyssning på Island hade suttit fint... SD kan ha lagt ut texten om "sådana omständigheter jag inte kan råda över och vilka gör att polisen misstänker mig. Du måste intyga att jag har.., jag berättade att.., LW brukade.., du inte tvättade de där kläderna som...", osv.
Citera
2019-09-17, 23:49
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Hörrödu, det är fakta vad hon skrev den 13 APRIL 2017..kan du bara sluta göra dig löjlig som en 13-åring någon gång?

Systerhax attended Event Cache Dönerstag 2017 - Örebro

Thursday, April 13, 2017Örebro, Sweden
Jag har under många år varit en del av Team Davidsson men har nu börjat logga under eget nic, Systerhax. Då jag ser loggarna som en dagbok har jag valt att behålla alla loggar från det gamla nicet även om jag inte själv besökt alla burkar. Jag hoppas att ni som CO tycker att det är ok så att dagboken får fortsätta leva vidare med mig. Ett stort tack till er alla för alla cacher ni lagt ut.

När eventet kom ut hade vi i teamet olika tankar om det. En av oss älskar kebab och den andra (FrTD) inte. Men en sak var givet, till eventet skulle vi. När barnen, som alltid på torsdagar, åkt iväg till stallet gjorde vi oss färdiga för cykeltur till Rynningeviken. Dagen till ära bestämde jag att ge kebaben en ny chans. I en helt annan miljö kanske det skulle smaka bättre. När vi kom till eventet var det redan många på plats och vi små pratade lite här och där innan vi tog plats vid elden. Ganska snart hade hela kebaben tagit slut och det var till och med ganska gott. Tack Erika för ett trevligt event.

DU GLÖMDE FAKTAN ATT TA MED DATUMET, är det någon som faniserar galet så är det bara du!

Hon har kopierat deras gemensamma loggar och lagt in dem på sitt eget
konto som hon registrerade 5 juli 2017.

Vad är det du inte fattar?

Men forsätt gärna att skämma ut dig
Citera
2019-09-18, 00:00
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
JO uttalar sig:
”För att en person ska anses skäligen misstänkt för ett brott krävs nämligen att de föreligger konkreta omständigheter som med viss styrka pekar på att den misstänkte begått den gärning som misstanken avser. Omständigheterna måste alltså vara av det slaget att de ger upphov till en faktabaserad brottsmisstanke.”

"Skäligen" kan sägas vara både oklar och svårdefinierad.

Hon kan mycket riktigt ha gett otillräckliga och tveksamma förklaringar till att hon ex enligt vittne, befann sig där och då, att ett föremål med hennes DNA har återfunnits i närheten av planket etc.
Har jag förstått det hela rätt så inkom samtliga analyser från NFC först i slutet av augusti? Om hon fram tills dess har antagits ha ett alibi, tillräckligt starkt för att inte ifrågasättas, så borde de initiala förhören med henne stå i strid med NFC-resultat?

Så; ja, tycker det låter troligt som du menar, att hon kniper om detaljer som kan avslöja en inblandning men även att de förklaringar som ges rör sig om uppenbara halvsanningar, omöjliga att kontrollera.

- Förefaller logiskt, ja. Eller att brottsrubriceringen ändras?
Allmänheten har fått ta del av en bråkdel så allt är möjligt, även det i dagsläget till synes omöjliga.
Ruggigt rim, du...

Rimmet är stulet, det är ju en krimtråd... Så genialiteten är inte min. Ortografiskt rim?

För övrigt tror jag ju som antytt att åklagaren har ett ganska bra hum om gränserna för HD:s deltagande. Åtminstone nu. Men det ligger inte i deras intresse att driva en ’skyddande av brottsling’ el ’ogifta på låssas’ eller dividera om vem som kokte vilket kaffe vid vilket tillfälle i femton månar. Så de skickar hem henne med reprimand. Man kan ju säga att hur skutan nu än låg så har man nog nu vridit den rätt. Det finns väl några olika möjligheter. Men det är tentativt i strikt mening och misstankegraden är formellt kvar. Ljuger hon likförbannat då om nåt väsentligt så är det ju mord som är aktuellt, man kan ju se det så. Vilket kunde tala för att hon avbördat sig en del.

Jag är inte så petig när det gäller skälig misstanke — om det sköts bättre än söket bakom planket. Vilket man ta med ro här. Åkl måste ha metoder att kika under plastmuggen, annars blir det bara en massa stereoljugande och ingen går nånsin låsa in. Det skulle uppmuntra till delaktighet och dubbla mördare, bara en sån sak.
Citera
2019-09-18, 02:20
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag skrev inte att jag troddet det.
Jag skrev att det var lika möjligt att HD blev sjuk av SD:s otrohet som att han var otrogen pga hennes sjukdom.
Han var otrogen i 6 år.
Jag tror inte hon var sjuk i sex år så tycker jag att den senare förklaringen inte är så rimlig.

En annan möjlig orsak är att HD inte ville ha sex med SD.
Det behöver ju inte vara så att det var sjukdom som gjorde att hon var ointresserad av sex.
Hon kanske inte längre tände på SD.

Eller hur?
Han kanske inte kunde tillfredsställa
henne med sin ”tummetott”.
Och ärligt: vem skulle tända på SD?
Det är ett under att han har haft två
kvinnor överhuvudtaget!

Och vem skulle inte bli deprimerad av
att leva tillsammans med den tönten?
Citera
2019-09-18, 02:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ja verkligen konstigt, eller så var det exakt det hon gjorde och verkligen inte ens brydde sig utan tvärtom, var glad att han hade någon så hon slapp ha sex med honom..för minns jag inte helt fel, så var hon glad att hon slapp ha sex med honom, vilket leder mig till tanken att hon kanske inte var lycklig med honom?
I så fall lär hon inte vara anstiftare till mord, högst medhjälpare utan att hon önskade LW död, kanske inte ens visste vad SD planerade, om hon ens var med?
Börjar mer och mer tänka att hon alltid varit och är lika rädd för SD, som LW var?

Om hon vore så rädd för SD så hade hon
väl inte vågat flytta och begära skilsmässa?
Citera
2019-09-18, 02:34
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om hon vore så rädd för SD så hade hon
väl inte vågat flytta och begära skilsmässa?

Vem vet, det kanske var HD som styrde och ställde där hemma? 😃
Hon fick ju SD att bli förbannad på LW och kräva tillbaka hennes raderade cacher.
Frågan är om HD också krävde att han skulle döda henne?
Citera
2019-09-18, 02:35
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Vad är det som egentligen får dig att tro att henne's man SD var orsaken till HD's sjukdom och depression ?

Att han var ute och sprang i skogen med
sin älskarinna istället för att vara hemma
och ta hand om deras små barn?
Citera
2019-09-18, 02:47
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Du är rätt oklar.
Det verkar som om SD var otrogen i minst 6 år.
Var HD sjuk så länge?
Varför fortsatte SD med sin otrohet när HD blev frisk?
Enligt dig låter det som att hon blev frisk medan andra skriver om att hon från och till sjukskrev sig hela tiden fram till nu.

Det där med sjukdomen låter som en dålig bortförklaring från SD.

Exakt. Han ger HD skulden för att han
var otrogen.
Citera
2019-09-18, 06:38
Medlem
Citat:
Hörrödu, det är fakta vad hon skrev den 13 APRIL 2017..kan du bara sluta göra dig löjlig som en 13-åring någon gång?

Systerhax attended Event Cache Dönerstag 2017 - Örebro

Thursday, April 13, 2017Örebro, Sweden
Jag har under många år varit en del av Team Davidsson men har nu börjat logga under eget nic, Systerhax. Då jag ser loggarna som en dagbok har jag valt att behålla alla loggar från det gamla nicet även om jag inte själv besökt alla burkar. Jag hoppas att ni som CO tycker att det är ok så att dagboken får fortsätta leva vidare med mig. Ett stort tack till er alla för alla cacher ni lagt ut.

När eventet kom ut hade vi i teamet olika tankar om det. En av oss älskar kebab och den andra (FrTD) inte. Men en sak var givet, till eventet skulle vi. När barnen, som alltid på torsdagar, åkt iväg till stallet gjorde vi oss färdiga för cykeltur till Rynningeviken. Dagen till ära bestämde jag att ge kebaben en ny chans. I en helt annan miljö kanske det skulle smaka bättre. När vi kom till eventet var det redan många på plats och vi små pratade lite här och där innan vi tog plats vid elden. Ganska snart hade hela kebaben tagit slut och det var till och med ganska gott. Tack Erika för ett trevligt event.

DU GLÖMDE FAKTAN ATT TA MED DATUMET, är det någon som faniserar galet så är det bara du!

HD:s statistik på cacher känns inte helt regelrätt eftersom hon reggade sitt konto 5 juli - 17 och behöll de gamla loggningarna trots att kanske bara den ena parten varit på plats och tagit cache. Hon förklarar detta i sin introtext som hon slutade använda när hon flyttat från SD i mars förra året och i april började hon lägga ut egna bilder, men långt ifrån den mängd som exmaken bjuder tittarna på.

P g a av de dubbla inläggen har HD en officiell statistik som inte alls stämmer med verkligheten. Det ser dessutom ganska konstigt ut när det klart och tydligt framgår i loggtext att det är t ex enbart HTD eller FruTD som varit på plats och den andra varit hemma, men ändå syns två exakt likalydande loggtexter från båda med skillnad att HD:s logg har tillägget om att hon börjat logga under eget nic.

Loggexempel från 18 september 2014:

SD
Här var det dags att vända tillbaka till ungarna på Karslunds ridskola. Men en snabb logg för det vana ögat blev det. Minns min första av denna typ. Sablar vad tid det tog!
Loggen är en smula fuktig. Den kommer dock att fungera fint fram till minusgraderna kommer. TFTC

http://coord.info/GLFJR77R

HD

Här var det dags att vända tillbaka till ungarna på Karslunds ridskola. Men en snabb logg för det vana ögat blev det. Minns min första av denna typ. Sablar vad tid det tog!

Loggen är en smula fuktig. Den kommer dock att fungera fint fram till minusgraderna kommer. TFTC

http://coord.info/GLVEDKM5

På tal om statistik undrar jag om du är ute efter att ta rekord på antal inlägg på kortast tid i den här tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in