2019-09-17, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Du är rätt oklar.
Det verkar som om SD var otrogen i minst 6 år.
Var HD sjuk så länge?
Varför fortsatte SD med sin otrohet när HD blev frisk?
Enligt dig låter det som att hon blev frisk medan andra skriver om att hon från och till sjukskrev sig hela tiden fram till nu.

➡Det där med sjukdomen låter som en dålig bortförklaring från SD.

Det är absolut ingen dålig bortförklaringar, det är kanske enbart något som du tror ?
Citera
2019-09-17, 20:55
Medlem
Citat:
Straffet kan inte skärpas om det bara är den dömde som överklagar innan domen har vunnit laga kraft.
Om det bara är åklagaren som överklagar i samma situation kan straffet höjas.
Om båda överklagar vet jag inte riktigt vad som gäller.
Antar att straffet kan skärpas då.

Om det nu senare skulle visa sig att SD försätts på fri fot och avskrivs från alla misstankar, vad skulle du säga då ?
Citera
2019-09-17, 21:02
Medlem
Citat:
Det kan ha varit så.
Eller tvärtom.
➡Hennes mans otrohet var orsak till hennes sjukdom (depression t.ex.)

Vad är det som egentligen får dig att tro att henne's man SD var orsaken till HD's sjukdom och depression ?
Citera
2019-09-17, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Intressant att SD inte kommer motsätta sig en eventuell åtalsförlängning. Han fortsätter neka till mord, men kanske erkänner sig ha befunnit sig på platsen om förhörsledare har berättat att de säkrat spår som inte kan bortförklaras?

Jag längtar efter att få läsa FUP och se hur SD uttryckte sig på sms/messenger. Kanske vi även kommer få höra hans pipiga röst uttala hot ifall LW hade säkrat sin lur med en röstinspelnings-app för hennes telefonsamtal. Det vore riktig mumma för åklagaren.

Ja jag tänker att han fattar att han är körd om han inte kommer kan överlista åklagaren, så han skiter i åtalsförlängningen och lägger allt krut på rättegången, han kommer nog va fullkomligt desperat och lika fullkomligt likgiltig hur dum han kommer framstå dessutom!?
Ja här har du en till som verkligen vill läsa FUP också, helst igår!
Ush ja vilken mesig konstig röst han har, tänker på youtubeklippet när han är på sjön med JG, när han säger skepp å hoj, han säger det på så äckligt sätt också..
Citera
2019-09-17, 21:06
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Alla skador är dödande i sig?!

Den möjligheten/sannolikheten minskar iofs med antal slag. Så lätt är det inte att ge ett singelslag/hugg som är direkt dödande. Det kanske ni fick lära er när ni fajtades på jobbet (eller var det nu var någonstans)? Redan vid tre slag känns det som en låg sannolikhet att alla tre är direkt dödande. Men så klart inte omöjligt.
Citera
2019-09-17, 21:07
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Joakim Lundgren skriver att LW anmälde SD för olaga hot. Vet inte vad du menar med ytterligare hot.

I ditt inlägg lät det som att han skrivit om ytterligare hot men han tog upp det vi redan vet.
Citera
2019-09-17, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det är absolut ingen dålig bortförklaringar, det är kanske enbart något som du tror ?
Jaha betyder det att förklaringen till att sd var otrogen beror på att HD var sjuk alla dessa år, så
det går att utesluta helt att hon var jäkla trött på sin gubbe och det att hon pratat om att lämna honom stämmer inte alls då?
Citera
2019-09-17, 21:24
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Jag har faktiskt ingen aning i detta fallet som lekman, skulle våga gissa på plast, men som sagt, jag kan va helt ut å cykla i detta fallet?

Det finns massor av taktiska ficklampor med härdat och okrossbart glas att köpa på nätet. De kan man slåss med om man är lagd åt det hållet. Har svårt att tro att inte en del inom GC-sfären äger sådana.

Mvh
/FS
Citera
2019-09-17, 21:31
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Om det nu senare skulle visa sig att SD försätts på fri fot och avskrivs från alla misstankar, vad skulle du säga då ?
Jag är nöjd om någon döms för mordet, oavsett vem det blir.
Det verkar just nu mest sannolikt att SD är mördaren.
Citera
2019-09-17, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
INTE skulle inte varit med, jisses så dumt förlåt! 🙈

Okej, då blir det lite klarare.
Citera
2019-09-17, 21:32
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Vad är det som egentligen får dig att tro att henne's man SD var orsaken till HD's sjukdom och depression ?
Jag skrev inte att jag troddet det.
Jag skrev att det var lika möjligt att HD blev sjuk av SD:s otrohet som att han var otrogen pga hennes sjukdom.
Han var otrogen i 6 år.
Jag tror inte hon var sjuk i sex år så tycker jag att den senare förklaringen inte är så rimlig.

En annan möjlig orsak är att HD inte ville ha sex med SD.
Det behöver ju inte vara så att det var sjukdom som gjorde att hon var ointresserad av sex.
Hon kanske inte längre tände på SD.
Citera
2019-09-17, 21:34
Medlem
Citat:
Jag har faktiskt ingen aning, jag är bara en enkel lekman i detta fallet. Kanske vi skall låta EGT svara på denna frågan, ja menar, han kanske trotts allt vet mer än vad vi andra vet?
Du får gärna göra mig könsneutral i detta forum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in