2019-09-16, 23:12
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ville47
JG... är en vek mes utan ryggrad eller hjärna.
Han är illa omtyckt men är fortfarande trogen SD och Hanna.
JG ville ha LW, han visste inte att hon låg med SD och att de skrattade åt honom bakom hans rygg.
JG är bisexuell och med i SD-HDs fanclub. Nu skyddar han sig själv, lätt desperat.
Jodå han är inblandad också.
Har hört att någon hotat banka skiten ur han om han dyker upp på FAD.

JG har väl inte varit på FAD på flera år, så det är nog inte särskilt troligt att han dyker upp den här gången heller.
Citera
2019-09-16, 23:19
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Tror inte på de uppgifterna, JG älskar sin SD.

Om jag inte minns fel känner väl JG även UW sedan tidigare? Hur fördelar JG i så fall sin lojalitet mellan UW och SD som läget ser ut nu?
Citera
2019-09-16, 23:44
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Nä det ställer onekligen till det. Kan ju inte juridiken och på vilka grunder man får plocka in någon men det kan ju ha varit för att få SD att prata, eller HD om hon vet något hon inte sagt innan. Och sedan MV:s. inlägg om att det finns vissa tecken på att mordet varit planerat. Kan ju iofs ha varit endast av SD. Undra hur detta ska sluta...
Eftersom HD plockades in som skäligen misstänkt för mord och misstankar kvarstår så är en gissning att åklagaren inväntar resultat från NFC för att kunna omhäkta henne. Många påsar ska ha burits ut från bostaden och kanske ville man ta in henne snabbt inpå SD för att hon inte skulle hinna göra sig av med eventuell bevisning. - Ingen aning. Men givetvis sitter åklagaren på viss evidens som talar för någon form av delaktighet. Sedan så är det ju som alltid frågan om tyngd och styrka.

Om HD ex hade varit misstänkt för skyddande av brottsling, ja då hade den brottsrubriceringen satts.
Citera
2019-09-16, 23:57
Medlem
Citat:
Nu levde de ju inte ett ordnat eller normalt liv. HD sjukskrev sig ofta för att åka och geocacha, SD gjorde det under arbetstid.
De var besatta, maniska, och är det fortfarande. Det första HD gjorde när hon släpptes var att logga in på GQ, troligen innan hon ens träffat barnen.
Krydda med LW som inte låter de vara ifred, hon ligger med SD, cachar med dom och har andra partners samtidigt.

HD försökte skydda SD från LW, JG också.
Snoris vet hur elak LW, fråga honom. Han vet vad som pågick, han vet allt!

Hur ofta har HD varit sjukskriven dom senaste åren? Vilka cacher tog hon vid dessa tillfällen?

Att stanna på vägen hem för en bensträckare och då logga en burk, är det nått som för alarmklockorna att ringa?
Citera
2019-09-17, 00:15
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
1. Beskyller er för att oja er över att bli kartlagda när ni själva inte gjort annat i ett och ett halvt år.

2. Sh.Holmes är för emotionellt påverkad av sin starka kärlek till LW för att se hennes övriga relationer klart. Det är inte en beskyllning utan ett konstaterande.

3. Frågan om varför jag brinner för detta fall gjorde mig fullständigt mållös att jag var tvungen sova på saken. Svaret blir att det är för att värna den lilla människans rätt vilket betyder att anstränga mig till det yttersta för det som livet lärt mig är rätt.

4. Ang, din i versaler uttryckta upprördhet om att alla mina inlägg är i denna tråden finns f.ö.v, embryot till kartläggningsförsök av min ringa person.

Upprepar. Har ingen som helst koppling till någon av dom inblandade i detta fallet eller till polishuset Örebro. Tro mig på mitt ord.

T34Pantzar. Ändå är jag ledsen om du upplever jag gjort dig orätt. Onödigt klumpa ihop er och lista era nick. Det skrivna ordet kan bli väl hårt ibland.

Det är lugnt :-) Lite ska vi väl kunna munhuggas här inne.
Och jag är ju en T34:a och dom tål ju en del

Så jag fick dej sömnlös :-)
Det är ett fall som verkligen engagerar.

Det handlar för ovanlighetens skull om vanliga människor i vanliga miljöer. Inte dom gängse drog- och gängrelaterade brotten som ABoK numera är fullt av, och som jag tror de flesta har svårt att relatera till.

För mej handlar det om orättvisa Ett brottsoffer som ännu inte fått upprättelse. En familj utan svar. En gärningsman, eller två, som hittills kommit undan. Och en besvikelse över en initialt uruselt hanterad brottsutredning.

So - no hard feelings!
Citera
2019-09-17, 00:17
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Eftersom HD plockades in som skäligen misstänkt för mord och misstankar kvarstår så är en gissning att åklagaren inväntar resultat från NFC för att kunna omhäkta henne. Många påsar ska ha burits ut från bostaden och kanske ville man ta in henne snabbt inpå SD för att hon inte skulle hinna göra sig av med eventuell bevisning. - Ingen aning. Men givetvis sitter åklagaren på viss evidens som talar för någon form av delaktighet. Sedan så är det ju som alltid frågan om tyngd och styrka.

Om HD ex hade varit misstänkt för skyddande av brottsling, ja då hade den brottsrubriceringen satts.

Det sista stämmer ju, men om HD helt enkelt kniper käft om sånt som kan inkriminera henne, så måste ju misstanken rörande mordet kvarstå skulle jag gissa. Då borde hon suttit inne, säger nån, men kan hon ha rentvått sig indirekt s.a.s., men åkl måste likafullt konstatera att hon inte är fullt uppriktig o alltså inte fullt tillförlitlig formellt sett? Nånting kan ju teoretiskt uppkomma som kastar in henne i elden igen. Eller annorlunda: man måste korroborera vad hon sagt och det tar sin lilla tid. Därefter kan misstanken rörande morddeltagande falla. Vilket sammanfaller med åtalet?

Det kan finnas fler möjligheter förstås. På vägen mötte de en gås.

Och de sova nu så gott
Efter allt de genomgått...
Senast redigerad av Lonnrot 2019-09-17 kl. 00:21.
Citera
2019-09-17, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja då det blev vilda diskussioner ;-)

Då får man inte glömma att det varit rätt olika bud om graden av bekantskap...

Saxat från inlägg av @JokerMannen adresserat till EGT:

”Då det tidigare ställdes många frågor till dig gällande om du och din närstående kände SD och HD ... och då svarade du enligt följande citat: / "Jag har förklarat att vi varken pratar eller umgås privat med dom, bor långt ifrån dessutom, så man stöter inte ihop heller" ... slut citat. /

Frågorna fortsatte sedan till dig, då du plötsligt skrev i motsats till ovan citat. och då enligt följande citat: / "Vi har pratat med närstående och även haft kontakt med SD och HD.

Vid ett annat tillfälle skrev du att du känt SD och HD sedan länge och att du visste att mycket av det som tidigare skrevs inom tråden gällande SD framför allt och även HD inte på något sätt var sant.”

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Om du har så bra koll, så har du väl koll på mina svar på dessa kommentarer, som jag svarat på vid ett par-tre tillfällen.... Eller är det bara kul att belysa en sida? Lite smaklöst va?
Citera
2019-09-17, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hur mycket sanningshalt finns det i att LW och SD haft ett förhållande under ca 6-7 år? Att dom flitigt cachat ihop är uppenbart men ingen tycks heller dolt det i vare sig sina loggar eller bilder som skulle dom vilja dölja detta för någon. Vilket kan tyckas vore naturligt om man ville hemlighålla det för HD eller omgivningen.

Dock tror jag att dom periodvis har haft en djupare relation men har den varit regelbunden? LW tycks ha berättat vissa delar för sina väninnor som dock inte rör sig i HDs kretsar medans SD tycks varit desto öppnare mot sina geovänner som också är bekanta med HD. Jag vet inte om jag som vän skulle känt mig helt bekväm med den vetskapen. På något sätt blir man ofrivilligt indragen i en högst privat sfär. Vad tycker du EGT?
Vi visste inget om deras affär förrän skilsmässan. Att man cachar ihop är inget konstigt.
Det sexuella var ju ett resultat av HD:s sjukdom. Sex är en stark drivkraft, speciellt för män, så att det skedde är ju inte så konstigt.
Citera
2019-09-17, 00:25
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Om du har så bra koll, så har du väl koll på mina svar på dessa kommentarer, som jag svarat på vid ett par-tre tillfällen.... Eller är det bara kul att belysa en sida? Lite smaklöst va?

” Saxat från inlägg av @JokerMannen adresserat till EGT:

”Då det tidigare ställdes många frågor till dig gällande om du och din närstående kände SD och HD ... och då svarade du enligt följande citat: / "Jag har förklarat att vi varken pratar eller umgås privat med dom, bor långt ifrån dessutom, så man stöter inte ihop heller" ... slut citat. /

Frågorna fortsatte sedan till dig, då du plötsligt skrev i motsats till ovan citat. och då enligt följande citat: / "Vi har pratat med närstående och även haft kontakt med SD och HD.

Vid ett annat tillfälle skrev du att du känt SD och HD sedan länge och att du visste att mycket av det som tidigare skrevs inom tråden gällande SD framför allt och även HD inte på något sätt var sant.””

Men är det inte lättare för både dej själv och oss andra i tråden om du bestämmer dig? Jag bara reagerade (liksom JM och andra tidigare gjort) över att du svajar så i dina svar. Det skapar en del förvirring.
Citera
2019-09-17, 00:49
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Vi visste inget om deras affär förrän skilsmässan. Att man cachar ihop är inget konstigt.
Det sexuella var ju ett resultat av HD:s sjukdom. Sex är en stark drivkraft, speciellt för män, så att det skedde är ju inte så konstigt.
Har SD berättat det - eller HD?
Citera
2019-09-17, 01:11
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
” Saxat från inlägg av @JokerMannen adresserat till EGT:

Vid ett annat tillfälle skrev du att du känt SD och HD sedan länge och att du visste att mycket av det som tidigare skrevs inom tråden gällande SD framför allt och även HD inte på något sätt var sant.””

Men är det inte lättare för både dej själv och oss andra i tråden om du bestämmer dig? Jag bara reagerade (liksom JM och andra tidigare gjort) över att du svajar så i dina svar. Det skapar en del förvirring.
[Min fetning] Är det detta som utgör grund för påståendet att LW och SD skulle ha haft en sexuell relation? - Eller är det SD:s försvarares luddiga uttalande?

Att LW och SD tidigare haft en starkare relation vad gäller FTF:er och caching är annars ingen större nyhet. Dock äger den sista gemensamma cachingaktiviteten rum den 11 mars 2017:
FTF Sverige #17 Öland
https://coord.info/GLQC73XC
https://coord.info/GLQC5CK4
En månad senare följer tre samkväms-events:
11 april Semmelevent https://coord.info/GLQM6AYD
... (där HD och LW t.o.m. sitter vid samma bord):
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7b7828ac-5ef1-4eb8-9e2b-f5ff180730ea.jpg
...och SD tycks ha bitit sig i tungan:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/c6d7fd0d-fa5a-4827-aef2-38babd150427.jpg
12 april Frukost-event - i vilket LW och HD deltog (HD hade t.o.m.tagit ut en semesterdag):
13 april Kebab-event: Dönerstag 2017 i vilket LW och Team D deltog:
https://coord.info/GLQNRX5M
https://coord.info/GLVFTHHY
170601 LW cyklar ut i skymningen och tänker på tid som går och saker som ändras:
https://coord.info/GLR7BXK7
1706 SD förhörs om misshandeln
170626 skrev SD:
https://coord.info/GLW77C7T

Betr. 170819 #10 Trä... Vadå?
FTF med HTD och Systerhox - Man stöter på varandra i skogen och LW tackar artigt i sin blogg för gott samarbete. - Sedan går hon på ett event på kvällen och loggar resterande cacher i serien tillsammans med annan cachare. - Detta är ingen gemensam eller planerad aktivitet.
https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=ec8ce913-b014-4682-bdc5-ea162510a679&IID=7be71c67-01f9-4373-9fa3-d97486abd0be
Citera
2019-09-17, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Tror det finns en annan anledning när det gäller SD:s maka och frisläppandet.

Ponera att HD visste att SD var GM men tidigare hållit tyst (oavsett anledning). Under häktningen brister det för HD och hon berättar allt hon vet för åklagaren. Åklagaren kan leda i bevis att det HD sagt stämmer till fullo och kanske HD:s berättande t.o.m. fyller i tomma luckor i bevisföringen.
Vid omhäktningsförhandlingen finns inte skäl att kvarhålla HD då det anses att hon inte kan intervenera i fortsatt utredningsarbete eftersom åklagaren nu har alla pusselbitar på plats som behövs för att föra detta till åtal eller i vart fall fortsätta utredningen med SD som misstänkt på sannolika skäl.

Detta gäller givetvis bara om HD inte är direkt inblandad i mordet. Och kanske finns det någon förmildrande omständighet som gör att HD inte tidigare sagt något? (kanske fick inte HD 100% klart för sig att det är SD som är GM förens väldigt sent under dessa 15 månader som gått? Kanske har SD hotat att göra barnen illa?)

Att HD fortsatt är misstänkt lär hon väl vara fram till rättegången, det låter rimligt för mig. Eller måste en åklagare avföra en misstänkt så snart det är möjligt?

I ett sånt här scenario kommer givetvis HD bli åtalad för något men inte för mordet i sig.

Jag har också haft tanken att HD har erkänt "skyddande av brottsling, grovt brott".
Men det känns väl lite så där, skulle ÅK ha släppt ut HD i så fall, och borde inte
brottsmisstanken ha ändrats från mord till "skyddande av brottsling, grovt brott",
i så fall.
Känns som sagt inte helt rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in